G: Ostatteko luomukananmunia?
Ostatteko häkkikanalan/virikekanalan, lattiakanalan, luomukanalan vai kenties jonkin pienkanalan kananmunia?
Kommentit (50)
Luomumunia. Googlaappa vähän, ne ovat parempia eettisesti kuin vain lattiakananmunat, onnelliset puhumattakaan häkkikanoista.
Lapsena käytiin maalla jossa sukulaisenolla oli häkkikanala.
Ostan, ja ne on minusta parempia eivätkä haise niin pahalle kuin tavalliset halpismunat.
yleensä ostan vapaan kanan munia, kun en raski luomua käyttää esim. leivontaan.
Aina luomua, mun mummolla oli kanoja kun olin pieni ja ne oli jotenkin symppiksiä kun köpöttelivät siellä isossa ulkotarhassa.
Luomut maksavat liikaa enkä maista eroa- tomaateissa, maidossa ja lihassa kyllä.
Ylimääräistä rahaa minulla ei ole, mutta jos ei ole varaa ostaa luomumunia, niin jätän munat kauppaan. Säästän jostain muusta.
on kyllä parhaita! Ihanan keltainen keltuainen! Mutta harmi kyllä usein joudun tyytymään virikekananmuniin kun luomua harvemmin on lähikaupassa.
virikemunia, kun muistan joskus lukeneeni, että luomumunissa on ollut jollakulla alkavaa sikiötä.
aina halvimpia. Eli luomua en ole ostanut koskaan.
aina halvimpia. Eli luomua en ole ostanut koskaan.
Ihanan valveutunut ihminen... Halveksin kaltaisiasi idiootteja.
muuten lattiakanojen munia lähituottajalta.
Eivät maistu kalalta niinkuin muut munat monesti.
Meillä menee niin vähän kananmunia.
En ole kovin hyvin perillä siitä mikä niistä on olevinaan eettisin ja mikä ekologisin.
Sen jälkeen, kun asiaa tutkin ei tähän talouteen ole ostettu muita kuin luomumunia. Jos ei ole kaupassa, menen toiseen kauppaan tai muutan suunnitelmaa.
luomua. Millään tomaatilla ei mielestäni ole suurtakaan väliä. Makukin on nyt vain... no maku. Mutta en kestä ajatusta niistä rääkätyistä kanoista :(
Jos ei ole varaa luomuun, niin ollaan ilman munaa sitten.
Sikiöitä voi joskus munissa olla, niin kuin oikein onkin. itse en ole tähän törmännyt, mutta eikös se ole ihan loogista??
Vapaan kanan munat eivät valitettavasti kovinkaan paljon poikkea häkkikanojen munista, eettisyydellään siis. Tilaa on vähän ja kanat nokkivat toisiaan hengiltä.
Minusta luomumunat maistuvatkin paremmilta kuin muut.
ja myös vapaanjuutalaisen saippuaa - halal merkittyä