Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko se todella feminismiä, jos vastustaa naistenpäivää?

Vierailija
08.03.2011 |

Minusta nainen, joka ei halua viettää naistenpäivää, ei ole feministi, vaan ainoastaan sekaisin omien arvojensa kanssa. Luulen, että tämä sama naistyyppi myös vastustaa henkeen ja vereen sitä, että mies maksaa treffeillä tai mies avaa naiselle auton oven. Olisiko se todella tavoittelemisen arvoinen yhteiskunta, jos nainen ei saa olla missään tilanteessa naisellinen ja "heikko", eikä mies saisi olla miehekäs ja ritarillinen. Nämä ikivanhat teerenpelit ovat mielestäni elämän suola, enkä todellakaan haluaisi mitään androgyyniä yhteiskuntaa. Siis naistenpäivä kunniaan!

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
08.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai että kaikki miehet tykkäävät "heikoista naisista"?

Aika kapea katsantokanta sulla. Jos itse ja miehesi olette tuollaisia, niin olkaa ihmeessä. Mutta ei kaikki välitä tuollaisista rooleista, eikä sillä sinällään ole mitään tekemistä feminismin kanssa.

Vierailija
2/31 |
08.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen perusteella, haluaako joku viettää naistenpäivää vai ei, voi sanoa henkilön vakaumuksesta juuta eikä jaata.

Mä en itse ole koskaan saanut mitään kiksejä naistenpäivästä, enpä edes tiennyt, että se on tänään, ellen olisi AV:lta lukenut asiasta.

Mä olen asunut kahdessa maassa, joissa molemmissa tasa-arvo on vähän eri kantimissa kuin Suomessa - molemmissa maissa naisia kohtaan ollaan paljon huomaavaisempia, on itsestään selvää, että mies maksaa, mies kantaa ja mies avaa. Se on kuitenkin kultainen häkki.

Ei voi olettaa, että naiset saavat sekä tasa-arvon että erityiskohtelua, koska mitä miehille muuten jää?

Itse en koe nykyfeminismiä omakseni, mieluummin kannatan tasa-arvoa, jota taas en koe femininsmin ajavan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
08.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pääse edes töihin, lapsi taas kipeä ja mies ei tänään voi olla pois töistä.. :(

Vierailija
4/31 |
08.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikket itse sitä huomaa. Et voi täysin päästä irti siitä, että vartalosi on naisen vartalo ja näytät fyysisesti täysin erilaiselta kuin miehesi. Olet varmaankin synnyttänyt lapsesi ja imettänyt heitä? Olet nainen - et sinä siitä mihinkään pääse :) ap

Aika kapea katsantokanta sulla. Jos itse ja miehesi olette tuollaisia, niin olkaa ihmeessä. Mutta ei kaikki välitä tuollaisista rooleista, eikä sillä sinällään ole mitään tekemistä feminismin kanssa.

Vierailija
5/31 |
08.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koe itseäni mitenkään fyysisesti vajavaisemmaksi, enkä kaipaa mitään "varjelua".

Tykkään myös vastata itsenäisesti raha-asioistani jne.

Ehkä tuollaiseen heikon rooliin ajautuvat enemmän ne, jotka eivät ole juurikaan elelleet sinkkuina tai jotka oikeasti ovat esim. pienikokoisia, ja tarvitsevat oikeasti fyysistä apua mieheltään. Minulle täysin vieras ajatus.

vaikket itse sitä huomaa. Et voi täysin päästä irti siitä, että vartalosi on naisen vartalo ja näytät fyysisesti täysin erilaiselta kuin miehesi. Olet varmaankin synnyttänyt lapsesi ja imettänyt heitä? Olet nainen - et sinä siitä mihinkään pääse :) ap

Vierailija
6/31 |
08.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi olettaa, että naiset saavat sekä tasa-arvon että erityiskohtelua, koska mitä miehille muuten jää?

muistan entisessä työssäni kuinka naiset paasasivat tasa-arvosta ja samasta palkasta samalla kun pistivät miehet tekemään raskaimmat työt, koska he kerran olivat miehiä. hyvin ristiriitaista.

Vierailija
7/31 |
08.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten sitä voisi VÄHENTÄÄ yksi päivä, jolloin naisille annetaan erityishuomiota. Sehän ei millään tavalla vaikuta huonontavasti mm. naisen asemaan työmarkkinoilla. Itse en halua kitkeä pois näitä ikiaikaisia miehen ja naisen rooleja, mutta toki työelämässä sukupuolella ei pitäisi olla mitään merkitystä. Ja kun kysyit, mitä miehille jää, olitko tosissasi? Maailmahan on miesten, on aina ollut. ap

sen perusteella, haluaako joku viettää naistenpäivää vai ei, voi sanoa henkilön vakaumuksesta juuta eikä jaata.

Mä en itse ole koskaan saanut mitään kiksejä naistenpäivästä, enpä edes tiennyt, että se on tänään, ellen olisi AV:lta lukenut asiasta.

Mä olen asunut kahdessa maassa, joissa molemmissa tasa-arvo on vähän eri kantimissa kuin Suomessa - molemmissa maissa naisia kohtaan ollaan paljon huomaavaisempia, on itsestään selvää, että mies maksaa, mies kantaa ja mies avaa. Se on kuitenkin kultainen häkki.

Itse en koe nykyfeminismiä omakseni, mieluummin kannatan tasa-arvoa, jota taas en koe femininsmin ajavan.

Vierailija
8/31 |
08.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun naisille tuli armeija vapaa ehtoiseksi kun se on kuulemma naisille tasa-arvoa? Mitä tasa-arvoa siinä on kun miehille se on pakollinen. Se oisi tasa-arvoa jos naisille myös pakollinen tai miehille vapaaehtoinen kuten naisille.

Hyvää naisten päivää :)

Vierailija
9/31 |
08.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaankin joku rotevampi nainen olisi voinut osallistua myös. ap

muistan entisessä työssäni kuinka naiset paasasivat tasa-arvosta ja samasta palkasta samalla kun pistivät miehet tekemään raskaimmat työt, koska he kerran olivat miehiä. hyvin ristiriitaista.

Vierailija
10/31 |
08.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli aikoinaanhan naistenpäivä tuli meille idästä eikä tähän päivään ole liittynyt mitään feminististä ideologiaa vaan pohja on selkeästi sovinistinen. Yhtenä päivänä naista paapotaan sukupuolensa vuoksi eikä suinkaan siksi, että olisi heikko (?) ja naisellinen (tyhmä ja avuton?).

Teerenpelillä ei muuten ole mitään tekemistä tasa-arvon kanssa eli on ihan outoa olettaa, että tasa-arvo olisi androgyniaa.

Joka tapauksessa olen miehelleni ilmoittanut, että meidän perheessä juhlitaan naistenpäivää vasta sitten, kun asumme kolhoosissa.

Vierailija
11/31 |
08.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten sitä voisi VÄHENTÄÄ yksi päivä, jolloin naisille annetaan erityishuomiota. Sehän ei millään tavalla vaikuta huonontavasti mm. naisen asemaan työmarkkinoilla. Itse en halua kitkeä pois näitä ikiaikaisia miehen ja naisen rooleja, mutta toki työelämässä sukupuolella ei pitäisi olla mitään merkitystä. Ja kun kysyit, mitä miehille jää, olitko tosissasi? Maailmahan on miesten, on aina ollut. ap

naistenpäivästä, vaan maailmasta yleensä. Kuten sanoin, en ole koskaan tuntenut mitään väristyksiä naistenpäivästä.

Mä oon hieman eri mieltä tuosta "maailma on miesten" -väittämästä. Kyllä, se pitää paikkansa globaalisti, muttei ehkä täysin Suomessa. Vaikka maailma olisikin miesten, me naiset ei silti voida ottaa sitä asennetta, että koska miehet on historiallisesti saaneet enemmän, meidän pitäisi nyt olla tasa-arvoisempia kuin miehet. Se ei toimi. Jos haluaa saavuttaa tasa-arvon itselleen, sitä pitää tarjota myös toisille.

Vierailija
12/31 |
08.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta nainen, joka ei halua viettää naistenpäivää, ei ole feministi, vaan ainoastaan sekaisin omien arvojensa kanssa. Luulen, että tämä sama naistyyppi myös vastustaa henkeen ja vereen sitä, että mies maksaa treffeillä tai mies avaa naiselle auton oven. Olisiko se todella tavoittelemisen arvoinen yhteiskunta, jos nainen ei saa olla missään tilanteessa naisellinen ja "heikko", eikä mies saisi olla miehekäs ja ritarillinen. Nämä ikivanhat teerenpelit ovat mielestäni elämän suola, enkä todellakaan haluaisi mitään androgyyniä yhteiskuntaa. Siis naistenpäivä kunniaan!

Ootko tyhmä vai vaan tosi tietämätön? Luepa jostain luotettavasta lähteestä mistä naistenpäivässä on kyse.

Vierailija
13/31 |
08.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon silti, että saan mieheltäni tänäkin vuonna ruusuja. Olen NAINEN. Kaunis, naisellinen, empaattinen, älykäs, ihana :) ap

En koe itseäni mitenkään fyysisesti vajavaisemmaksi, enkä kaipaa mitään "varjelua".

Tykkään myös vastata itsenäisesti raha-asioistani jne.

Ehkä tuollaiseen heikon rooliin ajautuvat enemmän ne, jotka eivät ole juurikaan elelleet sinkkuina tai jotka oikeasti ovat esim. pienikokoisia, ja tarvitsevat oikeasti fyysistä apua mieheltään. Minulle täysin vieras ajatus.

Vierailija
14/31 |
08.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitan sitä, kun nykyään naistenpäivää kieltäydytään viettämästä, koska se on eriytynyt niin paljon alkuperäisestä tarkoituksestaan. Itse en näe tässä mitään pahaa, mutta jos se todella joitakin naisia kismittää, nostakaa itse sitä alkuperäistä tarkoitusta esille. Ei ratkaisu voi olla se, että unohdetaan koko naistenpäivä. Mitä hyvää sellainen ratkaisu tuo? ap

Ootko tyhmä vai vaan tosi tietämätön? Luepa jostain luotettavasta lähteestä mistä naistenpäivässä on kyse.

Vierailija
15/31 |
08.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaankin joku rotevampi nainen olisi voinut osallistua myös. ap

kyse oli työstä, jossa ei sinällään tarvittu fyysistä voimaa. jokaiselle oli opetettu samat niksit rauhoittaa väkivaltaiset asiakkaat, eikä niissä tilanteissa edes saa käyttää voimaa. jos tuolla olisi vaadittu voimamiehiä tai rotevia naisia, sinne oltaisiin palkattu pelkästään heitä. =) ja sama koskee kaikkia työpaikkoja.

Vierailija
16/31 |
08.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sen pitäisi muuta ollakaan? Globaalisti ajatellen se on toki hyvä päivä puhua naisten oikeuksista maissa, joissa heillä ei niitä juuri ole. Suomen kaltaisissa oloissa naistenpäivä on ajautunut ihan väärään suutaan, eli johonkin lahjahömppävöyhötykseen ja oman navan tuijottamiseen ja omalta mieheltä vaatimiseen. Se EI ole koskaan ollut naistenpäivän idea vaikka se niin onkin kaupallistettu! Säälin teitä, jotka ovat astuneet markkinamiesten kelkkaan: nyt suomalaismies on lirissä kaikkien anna-lahja-naisellle -päivien suhteen, niitähän piisaa.

Vierailija
17/31 |
08.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisille myös tasa-arvon nimissä armeija pakolliseksi.

Vierailija
18/31 |
08.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälin teitä, jotka ovat astuneet markkinamiesten kelkkaan: nyt suomalaismies on lirissä kaikkien anna-lahja-naisellle -päivien suhteen, niitähän piisaa.

Ihan totta. Ja sellainen pikkurouva joka on naama norsunveellä kun mies ei muista jotain tällasta hömpänpömpän päivää on kyllä oikeesti naisen irvikuva. Epävarma ja huomionkipeä.

Vierailija
19/31 |
08.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämän mielipiteiden vyörytyksen alla, joten tyydyn sanomaan että naisena oleminen on juhlimisen arvoinen asia ja itse haluan ehdottomasti säilyttää naistenpäivän. Toivon, että jokainen viettäisi sitä omalla tavallaan, ankeaa olisi jos ratkaisu on se ettei juhlita ollenkaan. Ei se ole feminismiä eikä kapitalismin vastustamista, se on vain ankeaa. ap

Vierailija
20/31 |
08.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämän mielipiteiden vyörytyksen alla, joten tyydyn sanomaan että naisena oleminen on juhlimisen arvoinen asia ja itse haluan ehdottomasti säilyttää naistenpäivän. Toivon, että jokainen viettäisi sitä omalla tavallaan, ankeaa olisi jos ratkaisu on se ettei juhlita ollenkaan. Ei se ole feminismiä eikä kapitalismin vastustamista, se on vain ankeaa. ap

enemmän se, että sä jotenkin niputat naistenpäivän, feminismin ja tasa-arvon, ja se tapa, jolla sä ne niputat, ei oikein aukea mulle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kaksi