Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua! Päiväkodin laskiaisohjelmasta...

Vierailija
07.03.2011 |

Aikovat harrastaa lumenmaalausta ja kehotetaan ottamaan huonompi haalari, koska se voi tahriutua maaliin. Mun lapsella on (älkää naurako) Ticketin haalari, eikä mitään kakkoshaalaria. Ja vaikka oliskin, en haluaisi sitäkään maaliseksi! Mitä mä teen?

Kommentit (96)

Vierailija
21/96 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pesussa pois! Eihän ne mitään liuotinvärejä siellä käytä, vaan vesiohenteisia "pullovärejä" tai vesivärejä. Älä oo ilonpilaaja!

Vierailija
22/96 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän teidän muksut lapsuudestansa muistelevat -oli se kiva kun äiti puki aina siististi ja nätisti vai oli kyllä kiva mennä ja temmeltää vaikka välillä rapa roiskui...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/96 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta noi kuravaatteet oli ihan loistava keksintö! Täytyy vaan toivoa, että tarhan tädit muistavat laittaa ne sitten kans lapselle.

Vierailija
24/96 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta noi kuravaatteet oli ihan loistava keksintö! Täytyy vaan toivoa, että tarhan tädit muistavat laittaa ne sitten kans lapselle.

Vierailija
25/96 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän teidän muksut lapsuudestansa muistelevat -oli se kiva kun äiti puki aina siististi ja nätisti vai oli kyllä kiva mennä ja temmeltää vaikka välillä rapa roiskui...

En ymmärrä. Meillä on kaikki vaatteet siistejä ja nättejä, mutta en tosiaan saa slaagia, jos johonkin vaatteeseen tulee likaa, joka ei lähde irti. Minusta lika vähän niin kuin kuuluu lasten elämään kun he touhuavat ulkona jne. =)

Vierailija
26/96 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa ohjelmaa lapsille:)

Vierailija
27/96 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei liity laskiaiseen mitenkään. Lumi on kaunista valkoisena, maailmassa muutenkin liikaa sotkua.

Vierailija
28/96 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ihmettelen, ettei ole huonompaa haalaria.

Vierailija
29/96 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pesussa pois! Eihän ne mitään liuotinvärejä siellä käytä, vaan vesiohenteisia "pullovärejä" tai vesivärejä. Älä oo ilonpilaaja!

lähtee todella huonosti vaatteesta. Jos nyt siis tarkoita sellaisia pulloissa myytäviä akryylivärejä, joita enimmäkseen tarhassa käytetään maalaukseen. Vesiväritkin voivat olla hyvin tiukassa, jos ehtivät kuivahtaa. Varsinkin vaalea ulkohaalari voi olla pilalla sitten.

Minä ap:na sanoisin huomenna nätisti, että ei ole muita suojavaatteita antaa lapselle kuin kurikset ja sadetakki. Ei kaikilla ole varahaalareita!

Vierailija
30/96 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä hitto nykyvanhempia vaivaa, kun lapsi ei saisi olla lapsi?!

Oon meinannut monta kertaa hermostua, kun vanhemmat valittaa iltapäivällä, kun hakevat lapsiaan pihalta päiväkodilta, että "Voi, voi kun meiän Matti on taas niin kuranen." Ja totuus on se, että Matista on ollut maailman parasta päivä kun on saanut tehdä kurakakkuja sadepäivän kunniaksi. Sitten vastapainoksi valitetaan, kun ei olla iltapäivällä ulkona märän kelin takia, kun lapsi ei saa tarpeeksi ulkoilua.

Vierailija
31/96 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä. Meillä on kaikki vaatteet siistejä ja nättejä, mutta en tosiaan saa slaagia, jos johonkin vaatteeseen tulee likaa, joka ei lähde irti. Minusta lika vähän niin kuin kuuluu lasten elämään kun he touhuavat ulkona jne. =)

Antakaa niiden lasten olla lapsia..!

Vierailija
32/96 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä hitto nykyvanhempia vaivaa, kun lapsi ei saisi olla lapsi?! Oon meinannut monta kertaa hermostua, kun vanhemmat valittaa iltapäivällä, kun hakevat lapsiaan pihalta päiväkodilta, että "Voi, voi kun meiän Matti on taas niin kuranen." Ja totuus on se, että Matista on ollut maailman parasta päivä kun on saanut tehdä kurakakkuja sadepäivän kunniaksi. Sitten vastapainoksi valitetaan, kun ei olla iltapäivällä ulkona märän kelin takia, kun lapsi ei saa tarpeeksi ulkoilua.

Kura lähtee pesemällä ja pesun hoitaa pesukone.

Tässä oli kyse siitä, haluaako lapsen ainoan ulkoiluvaattee rintamukseen kirkkaan punaisen tai keltaisen maalituhrun. SE ei välttämättä lähde pesussa - kannattaa nyt ainakin kysyä aamulla siellä tarhassa, millaisia värejä aikovat käyttää. Ilmeisesti kuitenkin aika tujuja, jos pk on erikseen varoitellut ja toivonut huonompaa vaatetta ylle.

Minua ei ainakaan kura haittaa pätkän vertaa. Sitä varten lapsille juurikin on ne vedenpitävät laatuhaalarit ostettu, että niissä on mukava rymytä lätäköissäkin.

Mutta en minäkään tykkäisi maalitahroista.

Pikkuisen voisitte edes yrittää nähdä asioita aloituksen kirjoittajan kannalta sen sijaan, että tarkoitushakuisesti väännätte kirjoitukset nurin päästäksenne melttoamaan ja paheksumaan.

Vierailija
33/96 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat valmiit kieltämään lapsiltaan punaiset posket, mukavan puuhan ja iloisen mielen jonkun hemmetin HAAALARIN takia?

Mä todella, todella toivon että tämä ketju on joku huono vitsi...

Vierailija
34/96 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä oli kyse siitä, haluaako lapsen ainoan ulkoiluvaattee rintamukseen kirkkaan punaisen tai keltaisen maalituhrun.

Vierailija
35/96 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kannattaisiko sen "ainoan ulkovaatteen" tilalle ostaa jatkossa hiukan halvemmat vaatetukset? Yhden kalliin haalarin hinnalla saa kaksi halvempaa, ihan hyvää ja vielä jonkun takinkin siihen päälle. Ei tarvitse sitten kyläänkään mennä iltasella märässä ja haisevassa haalarissa.

Vierailija
36/96 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat valmiit kieltämään lapsiltaan punaiset posket, mukavan puuhan ja iloisen mielen jonkun hemmetin HAAALARIN takia? Mä todella, todella toivon että tämä ketju on joku huono vitsi...

Onko niin, että ainoastaan maaleilla leikkiminen on mukavaa touhua? Ihan tosi?

Ihmiset harvemmin ostavat ulkovaatteita sitä silmällä pitäen, että se päällä leikitään maaleilla. Minä ainakin ostan niin, että se päällä on mahdollisimman MUKAVA olla ulkona säällä kuin säällä, kuivana ja lämpimänä.

Ja sulle tiedoksi: sellainen käyttömukavuus maksaa.

Eikä ole oikeasti hauskaa, jos liki huntin haalari tosta vaan sotketaan maalilla.

Tietysti jos sulla ei ole koskaan ollutkaan lapsella kunnon ulkovaatteita, niin sulle se tietysti on evvk ja ihan ok, että niitä sotketaan.

Vierailija
37/96 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä sitten olisi niin kamalaa?

Tässä oli kyse siitä, haluaako lapsen ainoan ulkoiluvaattee rintamukseen kirkkaan punaisen tai keltaisen maalituhrun.

Sinä ehkä et ajattele niin, mutta ainakaan minä en pidä lapsilla pahasti maalitahraisia vaatteita. Joku sormenpään kokoinen tahra hihassa on ok, mutta isot ja räiketä tuhrut ovat eri asia.

Vierailija
38/96 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kannattaisiko sen "ainoan ulkovaatteen" tilalle ostaa jatkossa hiukan halvemmat vaatetukset? Yhden kalliin haalarin hinnalla saa kaksi halvempaa, ihan hyvää ja vielä jonkun takinkin siihen päälle. Ei tarvitse sitten kyläänkään mennä iltasella märässä ja haisevassa haalarissa.

meillä ei ainakaan ole yhdenkään lapsen päiväkodissa, lapset ovat koulussa jo.

Minusta se ei ole asia, johon pitäisi varautua. Mieluummin hyvät ulkoiluvaatteet kuin huonompia monta.

Joka tapauksessa se ei ole asia, joka on päiväkodin hoitajien ilmoitusluontoisesti päätettävissä.

Vierailija
39/96 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisäksi ulkovaatteet ovat muutaman kerran repeytyneet ja kerran tuli joku öljy tms. tahra retkeltä. 28

Vierailija
40/96 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisäksi ulkovaatteet ovat muutaman kerran repeytyneet ja kerran tuli joku öljy tms. tahra retkeltä. 28

Ja jos hommailtaisiin, lähtisin siitä, että se on päiväkodin velvollisuus hoitaa suojaus ja/tai käyttää sellaisia värejä, jotka varmasti lähtevät pesussa.

Olen itse kuvaamataidon opettaja, eikä tosin tule mieleen, mitkä värit lähteävät haalarista varmuudella. Niitä kun ei voi pestä kovin kuumassa eikä pesua voi välttämättä toteuttaa heti, kun tahra on tuore.

Joten ymmärrän oikein hyvin, että ap ei ole ilahtunut huomisesta ohjelmasta. Luonnon lika lähtee kyllä, mutta maalit ovat hankalia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kaksi