Apua! Päiväkodin laskiaisohjelmasta...
Aikovat harrastaa lumenmaalausta ja kehotetaan ottamaan huonompi haalari, koska se voi tahriutua maaliin. Mun lapsella on (älkää naurako) Ticketin haalari, eikä mitään kakkoshaalaria. Ja vaikka oliskin, en haluaisi sitäkään maaliseksi! Mitä mä teen?
Kommentit (96)
että lapsen vaatteet olisi ihan maalitahraiset? Ei kukaan normaali aikuinenkaan kulje missään likavaatteissa. En ole mikään nipo, mutta maaleilla lumen sotkeminen kuulostaa aika turhalta ja lapsille kyllä keksisi kivaa laskiaispuuhaa muutenkin.
Meillä ainakin oli parina pahimpana talvena 8 käytettyä pukua, saatu tuttavilta ja ostettu kirppareilta. Ei haitannut pulkkamäessä revenneet persuukset, eikä olisi haitannut maalitahrat. Pääasia oli, että lapsi sai nauttia täysin rinnoin talven riemuista.
Yhdellä hienostelupuvulla talvet olisivat olleet aika tylsiä. Mutta kukin tyylillään. Toiselle on tärkeää että lapsi nayttää hyvältä, toiselle taas että lapsi saa touhuta monipuolisesti ulkona. Kuka mitäkin arvostaa.
mutta en ymmärrä miksi väkisin pitää keksiä ohjelmaa, jonka idea on sotkea tahallaan ulkovaatteita. Joku retkusen t-paidan sotkemisen voin vielä ymmärtää, mutta en tuota ulkovaatteiden sotkemista.
45
No ei kaikilla näköjään ole, ja harvoin on tarvettakaan, ellei päiväkoti keksi jotain sotkemisohjelmanumeroa.
maalaa talonsakin ainoa talvitakki päällä... eihän se nyt haittaa jos vaatteessa joku maalitahra on, hyvin sillä viel töihin voi mennä. Ei meillä ole koskaan ollut kuin yksi talvihaalari/lapsi. Tottakai se loskakeleillä kuraantuu mutta se on vähän eri asia kuin tieten tahtoen sotkea maaliin. Fiksumpaa olisi päiväkorin tädeiltä ollut kehottaa pukemaan kuravaatteet haalarin päälle, tai käyttää vaikka niitä jonkun mainitsemia muovipusseja essuina.
Vien lapseni elmukelmuun käärityssä haalarissaan aamulla pk:n pihalle ja vannotan hoitajia, että varjelevat kallisarvoista haalaria kuin omaa henkeään.
Kiitos kaikille jotka ottivat osaa tuskaani. Jatkossa ostan 8 revennyttä ja likaista haalaria, jotta lapseni voisi saada (jos mahdollista enää) onnellisen lapsuuden ; )
ap
useamman lapsen perheessä löytyy yleensä kaapista jotain ei niin hienoja varahaalareita.
Olen vienyt vanhat kirpputorille. Mulla ei valitettavasti ole varahaalareita.
..toteuttavat itseään.. osta kunnon rypemisvaatteet. Siitä lapset tykkäävät. Säälittää nämä ulkonäkövammaiset tyypit!
kun monella (en tarkoita ap:ta) tuntuu olevan vaan mielessä haalarin myyminen jossain huutonetissä. Ei meidän lasten haalareista ainakaan ole myytäviksi jäänyt, kyllä ne haalarit likaantuu ja kuluu, jos oikein talven aikaan saa niissä leikkiä.
Miten voi jostain toppahaalarista nousta tällainen haloo, vaikka se maaliin sotkeutuisikin.
Ihan sama, pesee minkä lähtee ja sitä paitsi, haalarihan jää joka tapauksessa pieneksi. joten sou not.
varmasti käytetään PULLOPEITEVÄRIÄ joka kyllä ihan varmasti lähtee vaatteista.Ja päiväkodeissa on myös yleensä aina varavermeitä,mua aina huvittaa se rahamäärä joka meidän pk:n varavaatehaalareissa on,kun siellä iso osa on hyväkuntoisia Legon ja reimatecin kuteita:)
että asun välimeren rannalla, emmekä tarvi talvivaatteita ja niiden ikuisuutta kestävääpukemista...
Mua ärsyttää muutenkin tämä suomalainen ja ylipäätään skandinaavinen tapa laittaa lapsille aina jotain tosi huonoa päiväkotiin tai harrastuksiin likaantumisen takia.
Miksi minä haluaisin laittaa lapsille jotain remonttivaatteita, jotta voivat sotkea itsensä mustikkaan?? En käsitä. Mä laitan lapsille nätit vaatteet aina, menivätpä ne päiväkotiin tai pihalle tai juhliin.
samaa mieltä. Onneksi omani on jo yläkoululainen. Sillä ei vieläkään ole rönttävaatteita. Maalla mummolassa isovanhemmilla on sille omat vaatteet maalaishommiin.
Joku ihme villitys kaikilla tarhantädeillä, aina pitäisi antaa sotkea.
Miten voi jostain toppahaalarista nousta tällainen haloo, vaikka se maaliin sotkeutuisikin.
Ihan sama, pesee minkä lähtee ja sitä paitsi, haalarihan jää joka tapauksessa pieneksi. joten sou not.
siinäkin käytetään samoja aineita:) vien tän ketjun huomenna viestivihkoomme,ja jätetään ehkä laskiaistempaus väliin.varmasti sielläkin jokaisesta lajista saadaan tänne ketju:) hyvää huomista naistenpäivää,opetellaan arvostamaan toisiamme.
Meidän lapsi on ekohörhöpäiväkodissa, jossa ei tulisi mieleenkään sotkea lunta jollain saastuttavilla väriaineilla. Laskiaisena lasketaan mäkeä!
siinäkin käytetään samoja aineita:) vien tän ketjun huomenna viestivihkoomme,ja jätetään ehkä laskiaistempaus väliin.varmasti sielläkin jokaisesta lajista saadaan tänne ketju:) hyvää huomista naistenpäivää,opetellaan arvostamaan toisiamme.
Älä ihmeessä tee sitä, muuten mammoille tulee kriisi niistä arvokkaista sisävaatteistakin.
Liimaa, värejä, muovailuvahan rippeitä - ihan MITÄ tahansa saattaa tarttua siihen useamman kympin merkkipuseroon..!
ne vaatteet ole käyttöä ja elämää varten! Ne on vain vaatteita. Ankea tulee lapsen lapsuudesta, jos hänellä on haalarinpalvoja äiti.
murehtia vaateasioista.