Apua! Päiväkodin laskiaisohjelmasta...
Aikovat harrastaa lumenmaalausta ja kehotetaan ottamaan huonompi haalari, koska se voi tahriutua maaliin. Mun lapsella on (älkää naurako) Ticketin haalari, eikä mitään kakkoshaalaria. Ja vaikka oliskin, en haluaisi sitäkään maaliseksi! Mitä mä teen?
Kommentit (96)
Tietysti jos sulla ei ole koskaan ollutkaan lapsella kunnon ulkovaatteita, niin sulle se tietysti on evvk ja ihan ok, että niitä sotketaan.
Kateus- ja köyhyyskortti taas vedetty esiin. =) Tämä on eka viestini tähän ketjuun joka on kieltämättä hyvin surullinen. Lapselta kielletään maalaamisen riemu HAALARIN takia. Ja tiedoksesi, viime kevään reimatecin välikausipuku meni ostopäivänä niin paskaiseksi ettei lika lähtenyt enää pesussa mutta en itkenyt itseäni uneen niin kuin sinä olisit tehnyt. Ihan oli käytössä senkin jälkeen normaalisti. En missään nimessä ostaisi kallista haalaria jos pelkäisin sen likaantuvan :D
Tietysti jos sulla ei ole koskaan ollutkaan lapsella kunnon ulkovaatteita, niin sulle se tietysti on evvk ja ihan ok, että niitä sotketaan.
Kateus- ja köyhyyskortti taas vedetty esiin. =) Tämä on eka viestini tähän ketjuun joka on kieltämättä hyvin surullinen. Lapselta kielletään maalaamisen riemu HAALARIN takia. Ja tiedoksesi, viime kevään reimatecin välikausipuku meni ostopäivänä niin paskaiseksi ettei lika lähtenyt enää pesussa mutta en itkenyt itseäni uneen niin kuin sinä olisit tehnyt. Ihan oli käytössä senkin jälkeen normaalisti. En missään nimessä ostaisi kallista haalaria jos pelkäisin sen likaantuvan :D
Täs-sä ei nyt o-le ky-se nor-maa-lis-ta, pes-tä-vis-sä o-le-vas-ta li-as-ta.
Menikö jakeluun vai haluatko vittuilla lisää? Hä?
Varmasti ap antaa lapsen maalata mielin määrin. Ei vaan välttämättä se kallis ja heikosti pestävissä oleva ulkoiluhaalari päällään.
Sinustako ei saa lapden "riemua" milloinkaan hillitä? Saako lapsi vedellä maalilla olkkarin sohvankin, ettei vaan tule paha mieli ja traumoja?
Oikeesti, järki käteen nyt. Mä ymmärrän, että haluat leimata ap:n ja minut tiukkapipoiksi ja lapsien julmiksi rajoittajiksi, mutta kun siitä ei ole kyse. Maalilla vaan ei tarvitse leikkiä ulkona. Siellä voi temmeltää muutenkin.
[/quote]
Täs-sä ei nyt o-le ky-se nor-maa-lis-ta, pes-tä-vis-sä o-le-vas-ta li-as-ta. Menikö jakeluun vai haluatko vittuilla lisää? Hä?
[/quote]
Miten ihmeessä suojaatte niitä kalliita merkkihaalareitanne niin että niihin tarttuu vain nor-maa-li pes-tä-vis-sä o-le-va li-ka?! Meidän tarhassa muksut tekivät metsäretkiä; tulos pihkaa, mustikkaläikkää, vihreää tunnistamatota mönjää. Katumaalaustempaus liiduilla jätti viiruja jotka eivät lähteneetkään pesussa. Se takia meillä tarhauran alussa tädit sanoivat (kokemuksesta oppineena ja lopenkyllästyneinä merkkihaalariäiteihin) että pukekaa lapset vaatteisiin jotka saa likaantua jopa py-sy-väs-ti. Pääasia että muksut ovat onnellisia ja iloisia! Näin oli!
Lapsen vaatteet ovat.
Sinustako ei saa lapden "riemua" milloinkaan hillitä? Saako lapsi vedellä maalilla olkkarin sohvankin, ettei vaan tule paha mieli ja traumoja?
Lapsen vaatteet ovat.
siinä missä aikuisetkin!
Täs-sä ei nyt o-le ky-se nor-maa-lis-ta, pes-tä-vis-sä o-le-vas-ta li-as-ta. Menikö jakeluun vai haluatko vittuilla lisää? Hä?
Miten ihmeessä suojaatte niitä kalliita merkkihaalareitanne niin että niihin tarttuu vain nor-maa-li pes-tä-vis-sä o-le-va li-ka?! Meidän tarhassa muksut tekivät metsäretkiä; tulos pihkaa, mustikkaläikkää, vihreää tunnistamatota mönjää. Katumaalaustempaus liiduilla jätti viiruja jotka eivät lähteneetkään pesussa. Se takia meillä tarhauran alussa tädit sanoivat (kokemuksesta oppineena ja lopenkyllästyneinä merkkihaalariäiteihin) että pukekaa lapset vaatteisiin jotka saa likaantua jopa py-sy-väs-ti. Pääasia että muksut ovat onnellisia ja iloisia! Näin oli!
Minustakin on pääasia, että lapset ovat onnellisia ja iloisia. Kuivia ja lämpimiä.
Ihan oikeastiko sinusta ilo syntyy VAIN siitä, että saa leikkiä maalilla ulkona? Ei mikään muu kelpaa?
Äh, haastat tahallasi riitaa. Mulle riitti nyt.
ovat valmiit kieltämään lapsiltaan punaiset posket, mukavan puuhan ja iloisen mielen jonkun hemmetin HAAALARIN takia? Mä todella, todella toivon että tämä ketju on joku huono vitsi...
Onko niin, että ainoastaan maaleilla leikkiminen on mukavaa touhua? Ihan tosi?
Ihmiset harvemmin ostavat ulkovaatteita sitä silmällä pitäen, että se päällä leikitään maaleilla. Minä ainakin ostan niin, että se päällä on mahdollisimman MUKAVA olla ulkona säällä kuin säällä, kuivana ja lämpimänä.
Ja sulle tiedoksi: sellainen käyttömukavuus maksaa.
Eikä ole oikeasti hauskaa, jos liki huntin haalari tosta vaan sotketaan maalilla.
Ostin pari viime talvena "halpishaalarin" joka maksoi 25e. Oli muuten käytössä vielä tänäkin vuonna, koska minä sekä lapsi olimme tyytyväisiä.
Jotenkin kaikilla on vain ihme käsitys että vain kallis on hyvä. Noh, ei se aina niin mene.
Ja kyllä, minulla on kokemusta myös kalliista haalareista, ettei tartte ottaa meitien köyhyyttä esille.
[/quote]
Täs-sä ei nyt o-le ky-se nor-maa-lis-ta, pes-tä-vis-sä o-le-vas-ta li-as-ta. Menikö jakeluun vai haluatko vittuilla lisää? Hä? Varmasti ap antaa lapsen maalata mielin määrin. Ei vaan välttämättä se kallis ja heikosti pestävissä oleva ulkoiluhaalari päällään. Sinustako ei saa lapden "riemua" milloinkaan hillitä? Saako lapsi vedellä maalilla olkkarin sohvankin, ettei vaan tule paha mieli ja traumoja? Oikeesti, järki käteen nyt. Mä ymmärrän, että haluat leimata ap:n ja minut tiukkapipoiksi ja lapsien julmiksi rajoittajiksi, mutta kun siitä ei ole kyse. Maalilla vaan ei tarvitse leikkiä ulkona. Siellä voi temmeltää muutenkin.
[/quote]
En ymmärrä sohvan vertausta ulkoleikkeihin. Ei meillä sohva ole leikkimistä varten. MIKSI ostatte niitä kalliita pukuja jos ne EI saa likaantua? Jos maalaamisesta menee armottomat herneet nenään niin älkää edes väittäkö ettei muutkaan tahrat haittaa. Relatkaa, se on edelleen vaan VAATE.
no jos teillä on niin hieno haalari, ettei sillä voi mitään tehdä niin ihmettelen, ettei ole huonompaa haalaria.
se hieno (=tässä tapauksessa varmaan laadukas ja kallis) haalari on juuri hyvä siihen toimintaan, mihin haalari on tarkoitettu. Ulkoiluun, lumileikkeihin jne. Ei niihin talvihaalareihin kovin usein maalia roisku, mutta kallis haalari kestää kulutusta ja on lämmin pakkasella.
Minustakin on pääasia, että lapset ovat onnellisia ja iloisia. Kuivia ja lämpimiä. Ihan oikeastiko sinusta ilo syntyy VAIN siitä, että saa leikkiä maalilla ulkona? Ei mikään muu kelpaa? Äh, haastat tahallasi riitaa. Mulle riitti nyt.
Eli miten määrittelet lapsen leikit, jotka sallit koska niistä aiheutuu todennäköisesti pestävää normaalia likaa ja mitkä leikit ovat sitten ei-ei? Esim. metsäretki jossa todennäköisesti tickettisi tuhriutuu em. pihkaan ja mustikkaan? Itse olen ostanut lasteni ulkovaatteet idealla että ne ovat mukavia, lämpimiä ja ne päällä saa leikkiä ja jos tarhan tädit kokevat kehittävänsä lasten luovuutta maalamalla lunta tai katua niin siitä vaan. Haalari on vaate, lapsi on lapsi ja niillä on vissi ero.
Mitä väliä jos on joku tahra?
Kai teillä juhlavaatteet erikseen on? Vai istuuko lapsi synttäripöydässäkin haalari päällä, kun on niin komia ja kallis vaate?
jonka ulkopukuna on äitiyspakkauksen haalari ja kyllä mua ärsyttäisi, jos tuo haalari sotkettaisiin MAALILLA! Puku on likaantunut polvista, mutta todennäköisesti se puhdistuu pesussa. Maalilla sotkettu haalari menisi roskiin, koska ei lähtisi millään puhtaaksi. Harmittaisi, vaikka ilmaisesta haalarista onkin kyse.
joissa vaatteet voivat sotkeutua, niin etteivät pesussa lähde pois. Samalla voi sotkeutua vanhempien vaatteet ja auton penkit. (Laittakaa koko porukka ryysyt päälle ja tulkaa sillä huonomalla autolla....:))
Sen kummempaa puuhaa ei tarvita kuin kukkien keruu tai metsäretki.
jonka ulkopukuna on äitiyspakkauksen haalari ja kyllä mua ärsyttäisi, jos tuo haalari sotkettaisiin MAALILLA! Puku on likaantunut polvista, mutta todennäköisesti se puhdistuu pesussa. Maalilla sotkettu haalari menisi roskiin, koska ei lähtisi millään puhtaaksi. Harmittaisi, vaikka ilmaisesta haalarista onkin kyse.
ostakaa ihan normivaatteita, joiden perään ei tarvitse parkua.....En halua uskoa näitä juttuja!!!! Antakaa lapsienne touhuta ja likastaa vaatteensa, vaikka pysyvästi ja olkaa ihan hiton onnellisia, että heille järjestetään kivaa ohjelmaa ja pidetään huolta niistä virikkeistä, että teidän ei tarvitse!
että lapsen vaatteet olisi ihan maalitahraiset? Ei kukaan normaali aikuinenkaan kulje missään likavaatteissa. En ole mikään nipo, mutta maaleilla lumen sotkeminen kuulostaa aika turhalta ja lapsille kyllä keksisi kivaa laskiaispuuhaa muutenkin.
ostakaa ihan normivaatteita, joiden perään ei tarvitse parkua.....En halua uskoa näitä juttuja!!!! Antakaa lapsienne touhuta ja likastaa vaatteensa, vaikka pysyvästi ja olkaa ihan hiton onnellisia, että heille järjestetään kivaa ohjelmaa ja pidetään huolta niistä virikkeistä, että teidän ei tarvitse!
Ai niin, niitten mölötiketti -vermeiden jälleenmyyntiarvohan laskee, jos niissä näkyy hauskanpidon ja elämisen jäljet!Ja kerrankin köyhälistön lapsilla on hauskaa jossain päiväkodissa huomenna!
Esim. metsäretki jossa todennäköisesti tickettisi tuhriutuu em. pihkaan ja mustikkaan?
menee mustikkaiseen metsään talvihaalarissa? Hieman eri asia...
Ja välikausivaatteet/kesävaatteet eivät ole niin kallittakaan (ja lisäksi sadevaatteet mahtuvat aina vk-vaatteiden päälle, tai on sadevaatteita pelkästään). Talvihaalarin tärkein idea on pitää lämpimänä pakkasella.
meidänkin päiväkodissa harrastettiin sitä lumen maalausta viime talvena.
No se maalihan jää sinne lumeen. Ja lapset leikkii siellä ulkona maalisessa lumihangessa joka ikinen päivä. Ja kyllä, oli tahroja koko loppukevään kaikissa ulkovaatteissa ja hanskoissa ja kengissä. Ihan tosi kiva, ei se riitä, että maalaushommissa pidetään ns. suojavaatteita. Vaikkei meillä mitään kalliita tickettejä ollutkaan, niin kaikki oli oikeestaan ihan pilalla tuon maalaustempauksen jäljiltä.