Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnetko perheitä, jossa miehellä korkeampi elintaso kuin vaimolla ja lapsilla?

Vierailija
05.03.2011 |

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä on suuret tulot ja hän voi surutta tuhlailla rahaa mihin haluaa. Esim. eilen osti uuden kameran (1000€), eihän meillä ollut niitä ennestään kuin viisi. Maksaa toki myös valtaosan meidän perheen menoista mutta ei mulla olisi varaa moisiin ylellisyyksiin. Meillä on siis omat rahat (eikä asia minua häiritse).

Vierailija
22/62 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan uskomaton tilanne heillä, mies syö lähes päivittäin ulkona joten ei osta juurikaan ruokaa jääkaappiin, vaimo ostaa pienestä kotihoidontuestaan itselleen ja lapsilleen ruokaa ja usein ovat tosi heikoilla eväillä kun rahat on loppu. Mies sitten osallistuu lasten ruokakuluihin viemällä heitä mäkkiin tms. satunnaisesti mutta ei kustanna sinne vaimoaan joten vaimo jää kotiin ja säästää ne vähät rahansa omaan ja lasten arkiruokaan. Lapsilisien pitää miehen mielestä myös riittää lasten kuluihin joten ei osallistu niihinkään yhtään. Lisäksi naisen pitää siitä kotihoidontuesta maksaa puhelinlaskunsa jne. En vaan ymmärrä ollenkaan. Nainen on laihtunut kamalasti kotivuosiensa aikana ja eikä pysty ostamaan itselleen yhtään mitään. On onnesta soikeana kun tarjoan jotain kahvilassa tai annan vaatteita, siis omia vanhoja. Ja tämän uskallan kertoa täällä koska nainen ei pääse edes tietokoneelle koska ei osallistu nettilaskuun. Uskomatonta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja perheessä vain mies ansaitsee rahaa, vaimo ja lapset kuluttavat. Minusta ei ihan reilua.

Vierailija
24/62 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsillasi on elatusvelvolliset isät, jotka voisivat maksaa enemmän kuin sovitut maksut (tai elatusvelvollinen isä).

Vierailija
25/62 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin huonosti lakia, ja ystävät myös. Avioparit ovat elatusvelvollisia toisiaan kohtaan, joten välillä on jouduttu jopa määräämään elatusmaksut toiselle osapuolelle avioliiton aikana. Myös jotkut joutuvat maksamaan elatusmaksuja lapsista avoliitossa, kun eivät muuten ole suostuneet osallistumaan lasten menoihin.

Tässä ei edes avioehdot auta.

Vierailija
26/62 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä hiukan näin, muttei niin että se minua häiritsisi. Mies tykkää ostella kaikenlaista vempainta itselleen, mutta kyllä hän välillä laittaa mun tilillekin rahaa että voin ostaa jotain ihan itselleni... Asuntolaina on puoliksi molempien maksettavana, mutta mies maksaa enemmän juoksevia menojamme, sekä kun olen kotihoidontuella niin välillä lainatkin kokonaan. Kun olen töissä, niin makselemme molemmat mitä pystymme. Homma toimii hyvin!

Vierailija
27/62 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan uskomaton tilanne heillä, mies syö lähes päivittäin ulkona joten ei osta juurikaan ruokaa jääkaappiin, vaimo ostaa pienestä kotihoidontuestaan itselleen ja lapsilleen ruokaa ja usein ovat tosi heikoilla eväillä kun rahat on loppu. Mies sitten osallistuu lasten ruokakuluihin viemällä heitä mäkkiin tms. satunnaisesti mutta ei kustanna sinne vaimoaan joten vaimo jää kotiin ja säästää ne vähät rahansa omaan ja lasten arkiruokaan. Lapsilisien pitää miehen mielestä myös riittää lasten kuluihin joten ei osallistu niihinkään yhtään. Lisäksi naisen pitää siitä kotihoidontuesta maksaa puhelinlaskunsa jne. En vaan ymmärrä ollenkaan. Nainen on laihtunut kamalasti kotivuosiensa aikana ja eikä pysty ostamaan itselleen yhtään mitään. On onnesta soikeana kun tarjoan jotain kahvilassa tai annan vaatteita, siis omia vanhoja. Ja tämän uskallan kertoa täällä koska nainen ei pääse edes tietokoneelle koska ei osallistu nettilaskuun. Uskomatonta.

Voi kamala. Ihanko oman puhelinlaskunsa joutuu maksamaan. Jos nyt ajatellaan että vaimolle tulee kotihoidontuki ja lapsilisät, niin on se kumma jos ei pysty niistä kunnolla ruokaa ostamaan. kyllä minun tuntemani normaalijärkiset äidit pystyy.

Vierailija
28/62 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kamala. Ihanko oman puhelinlaskunsa joutuu maksamaan. Jos nyt ajatellaan että vaimolle tulee kotihoidontuki ja lapsilisät, niin on se kumma jos ei pysty niistä kunnolla ruokaa ostamaan. kyllä minun tuntemani normaalijärkiset äidit pystyy.

osallistua lastensa eikä puolisonsa elättämiseen?

Vierailija
29/62 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai niillä lapsila on muitakin menoja kuin ruoka. Ääliöitä ovat tuollaiset miehet. Ja naiset jotka suostuu siihen.

Vierailija
30/62 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis vaimon ja lasten menoja. Omituiselta tuo ennemmin kuulostaa.

Ja eihän kotihoidontuki niin suuri raha ole, + siihen lapsilisät. En minäkään saisi maksettua koko kuukauden ruokamenoja + kaikkea muuta siihen päälle kotihoidontuella ja lapsilisillä.

Ja tuossa luki ettei mies osallistu lasten kuluihin yhtään. Ovathan ne hänenkin lapsiaan.

Vierailija
31/62 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tapausta. Ja tosiaankin, kotihoidontuki riippuu miehenkin tuloista, joten tosiaan valtio olettaa miehen elättävän puolisoaan, kuka muka tulee toimeen kolmella sadalla eurolla kuussa?

Ja miten kukaan tekee lapsia miehen kanssa, ja vielä monikossa, jos mies ei niitä elätä.

On meillä tuttavapiirissä yksi aika pimeä tapaus, missä miehelle raha on aika arka paikka, eikä siitä puhuta perheen kesken, ja kaikki raha-asiat ovat tosi erillisiä, joten myös elintaso on erilainen. Mutta on siinä liitossa muutakin pielessä, raha on vain yksi oire koko sotkussa.

Vierailija
32/62 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

täihin, koska hoitaa vauvaa kotona. Tiedän erään perheen, jossa isä lähti yksin matkalle, kun äiti ei saanut matkarahoja kasaan. Kyseinen äiti myös jättää usein itsensä ruokkimatta, että lapselle riittää ruoka. Äiti jäi työttömäksi jokin aika sitten, eikä uutta työtä ole löytynyt (eivät asu pk-seudulla). Miehellä hyvä palkka, mutta ei maksa siis vaimonsa menoja. Lapselle ostaa vaatteita, mutta lapsen ruokkiminen ja monet muut maksut ovat naisen vastuulla :(.

Pahaa tekee seurata sivusta. En tajua miksi nainen on tuollaisessa suhteessa - mies ei välitä hänestä sen vertaa, että ruokaa antaisi.

Vierailija
33/62 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos perheenjäsenillä on erilaiset elintasot. Me ollaan perhe, yksikkö, kyllä meillä on kaikilla ihan sama elintaso. (yhteiset rahat)

Vierailija
34/62 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä on suuret tulot ja hän voi surutta tuhlailla rahaa mihin haluaa. Esim. eilen osti uuden kameran (1000€), eihän meillä ollut niitä ennestään kuin viisi. Maksaa toki myös valtaosan meidän perheen menoista mutta ei mulla olisi varaa moisiin ylellisyyksiin. Meillä on siis omat rahat (eikä asia minua häiritse).

Meillä minä tienaan huomattavasti miestä paremmin, ja mua kyllä häiritsisi jos ostelisin itselle kalliita vaatteita ja mies joutuisi kulkemaan rytkyissä. Tai harrastaisin kaikkea kivaa ja mies joutuisi olemaan ilman harrastuksia.

Meillä mies on joustanut myös monessa kohden, esim. lähes elätti mua monta vuotta opiskelujen aikana kun kävin töissä aika satunnaisesti (silloin ei ollut lapsia eli yhden perusduunarin palkka riitti kahden elämiseen ihan ok). Tarjouduin kyllä tekemään enemmän (palkka)töitä, mutta mies oli sitä mieltä että riittää jos molemmat työskentelee sen perus 8h/pv. Ajatteli siis minun jaksamistani.

En voi ymmärtää sitä että rakastaa toista, mutta haluaa antaa hänelle vähemmän kuin mihin olisi mahdollisuus, jos itselle kuitenkin suo iloja.

Vierailija
35/62 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä oli ennen noin. kotihoidontuen ja lapsilisien piti riittää. onneksi olin tarpeeksi vahva eroamaan

Vierailija
36/62 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avioparit ovat elatusvelvollisia toisiaan kohtaan, joten välillä on jouduttu jopa määräämään elatusmaksut toiselle osapuolelle avioliiton aikana. Myös jotkut joutuvat maksamaan elatusmaksuja lapsista avoliitossa, kun eivät muuten ole suostuneet osallistumaan lasten menoihin.

Tässä ei edes avioehdot auta.

Outoa, että ollaan valmiita tekemään lapsia mutta ei silti olla perheyksikkö, jossa yhteisesti huolehditaan jokaisen perheenjäsenen toimeentulosta ja hyvinvoinnista. Käsitys tasa-arvosta on jokseenkin vääristynyt.

Vierailija
37/62 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä minä tienaan huomattavasti miestä paremmin, ja mua kyllä häiritsisi jos ostelisin itselle kalliita vaatteita ja mies joutuisi kulkemaan rytkyissä. Tai harrastaisin kaikkea kivaa ja mies joutuisi olemaan ilman harrastuksia...

En voi ymmärtää sitä että rakastaa toista, mutta haluaa antaa hänelle vähemmän kuin mihin olisi mahdollisuus, jos itselle kuitenkin suo iloja.

Vierailija
38/62 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni menoihin vaikka lapsi on edellisestä liitostani. En mä olisi muuten hänen kanssaan yhteen muuttanut ja perhettä perustanut. Se on ollut itsestään selvyys, ei siitä ole edes keskusteltu, niin luontevaa se meistä on.

Vierailija
39/62 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sovitan vain omat menoni tulotasoni mukaan. Ei ole kyse siitä että mies kieltäisi multa jotakin. Pikemminkin musta tuntuisi oudolta odottaa hänen ostelevan mulle luksuslaukkuja tms. Ostan niitä kyllä itse mutta säästän rahaa pitkän ajan.

Meillä minä tienaan huomattavasti miestä paremmin, ja mua kyllä häiritsisi jos ostelisin itselle kalliita vaatteita ja mies joutuisi kulkemaan rytkyissä. Tai harrastaisin kaikkea kivaa ja mies joutuisi olemaan ilman harrastuksia.

Meillä mies on joustanut myös monessa kohden, esim. lähes elätti mua monta vuotta opiskelujen aikana kun kävin töissä aika satunnaisesti (silloin ei ollut lapsia eli yhden perusduunarin palkka riitti kahden elämiseen ihan ok). Tarjouduin kyllä tekemään enemmän (palkka)töitä, mutta mies oli sitä mieltä että riittää jos molemmat työskentelee sen perus 8h/pv. Ajatteli siis minun jaksamistani.

Vierailija
40/62 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskus markka-aikoina,jolloin silloinen avomieheni tienasi n. 30 000 mk/kk,itse sain n.5000 mk/kk.Huolletavana oli vaippaikäinen lapseni edellisestä liitosta.Mies ei osallistunut millään tavalla lapsen tai minun menoihini.Maksoin puolet asumisesta ja kaikista laskuista,ostin kaiken ruoan yms. lapselle ja itselleni,mies ei juuri kotona syönyt ,koska nautti ravintolalounaan päivän aikana.Itse vein töihin eväitä,ei ollut varaa syödä ulkona.Lapsen hoitomaksut olivat kalleinta luokkaa,koska miehellä hyvät tulot..Elatusmaksuja en saanut kahteen vuoteen,koska lapsen isä riitautti maksunsa-koska avopuolison tulot olivat mitä olivat,en saanut ilmaista oikeusapua penätessäni lapsen oikeutta elatukseen..Havahduin jossakin vaiheessa,että minä ostan ruokaa visalle ja mies shoppailee itselleen silmää räpäyttämättä uuden garderoopin.Onneksi älysin lähteä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan seitsemän