Tunnetko perheitä, jossa miehellä korkeampi elintaso kuin vaimolla ja lapsilla?
Kommentit (62)
on jo ehkä vähä sellaista huoraamista. Siis oletko miehesi kanssa rahan takia? Vähän itsekunioitusta, nainen! Kyllä aikuinen nainen on itse velvollinen huolehtimaan omasta elintasostaan.
Mies tienaa lähemmäs 4 tonnia kuussa ja minä saan opintotuen, 221e kk. Kyllä syö naista elellä miehen rahoilla mutta kun minulla (naisena) ei ole mahdollisuutta päästä tuollaisille palkoille ilman koulutusta. Mies maksaa käytännössä kaiken, mä ostan ittelleni kirpparilta mitä tarvitsen.
Itse tienaan käteen 1500 e/kk, mies noin 2 800 e/kk. Eli siis ei olla todellakaan isotuloisia. Oma pätkätyöni loppuu kesällä, ja aion toki hakea töitä mutta alallani ei kovin isopalkkaisia hommia ole. Mies on hakenut yhtä duunia, jossa palkkaa saa bruttona noin 7 000 e/kk ja on jo etukäteen puhunut, että jos sen saa, ei minun välttis tarvitse mennä töihin ollenkaan. Toki aion mennä, tulisin ihan hulluksi kotirouvana, MUTTA kyllä minunkin elintaso sitten nousee miehen palkan noustessa.
Meillä tämä todennäköisesti menisi niin, että mies maksaisi asumiskulut ja vakuutukset omasta palkastaan ja säästäisi loput, ja minä sitten tuhlaisin omat rahani (ja ostaisin ruuan).
Mies ei ilmeisesti tuossa tapauksessa osta lapsilleen edes vaatteita.
On se aika suuri menoerä jos ostaa kuukauden ruoat, lapsille vaatteet, itselle vaatteet, maksaa harrastukset yms.
Mitenkäs luulet että esim hoitovapaalla niitä maksellaan? Tai työttömänä ollessa? Ei taida äippärahakaan välttämättä niin suuri olla että pärjäisi tuosta vain.
Suhteuta vähän tuloihin tuota. Otetaan vaikka minun rahamäärä esimerkkinä.
Mies tienaa sen verran etten saa kotihoidontuenlisää, eli n. 300€ kotihoidontukea. Siihen kahdesta lapsesta lapsilisät n.210€.
Maksaisinko minä tuolla summalla lapsille vaatteet, kuukauden ruoat, harrastukset, kaikkien puhelinlaskut yms.? No en maksaisi. Onneksi mieheni ei olekaan kusipää. Koska hän saa paljon enemmän rahaa kuin minä, hän maksaa lainan, suurimmat laskut ja joskus jopa loppukuusta ruoat. Mutta yleensä ei kyllä tarvitse, bonustilille kertyy kivasti rahaa :)
Että jospa vähän mietittäisiin noita summiakin ja pähkäiltäisiin, onnistuuko nykyään esim. tuolla minun saamalla summalla kustantamaan kaiken?