Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnetko perheitä, jossa miehellä korkeampi elintaso kuin vaimolla ja lapsilla?

Vierailija
05.03.2011 |

Kommentit (62)

Vierailija
1/62 |
06.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on jo ehkä vähä sellaista huoraamista. Siis oletko miehesi kanssa rahan takia? Vähän itsekunioitusta, nainen! Kyllä aikuinen nainen on itse velvollinen huolehtimaan omasta elintasostaan.

Jos miehen normipalkka on 2 800 euroa ja lykky käy, saa reilusti parempipalkkaisen työn, niin eikö sen pitäisi näkyä pariskunnan elämässä mitenkään? Jos kerran rahat on yhteiset. Tuskin kirjoittaja on miehensä kanssa vaan rahasta, jos nykyiselläkin palkkatasolla menee hyvin!

Minusta olisi todella outoa, että jos miehen rahatilanne yhtäkkiä paranisi noin rajusti, niin se laittaisi kaikki rahansa itseensä. Jos minäkin nettoaisin noin hyvin, niin kyllä miehenikin saisi siitä osansa! Vai että ihan huoraamista.

Vierailija
2/62 |
06.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa tuttavapiirissäni on pari tällaista lapsinaista, jotka eivät oota vastuuta omasta taloudestaan. Juuri noin että mies maksaa kaikki kulut ja rouva shoppailee oman palkkansa. Siis ihmettelen vaan, koska itselleni on aina ollut tärkeää se, että pidän huolen itsestäni.

on jo ehkä vähä sellaista huoraamista. Siis oletko miehesi kanssa rahan takia? Vähän itsekunioitusta, nainen! Kyllä aikuinen nainen on itse velvollinen huolehtimaan omasta elintasostaan.

Mies tienaa lähemmäs 4 tonnia kuussa ja minä saan opintotuen, 221e kk. Kyllä syö naista elellä miehen rahoilla mutta kun minulla (naisena) ei ole mahdollisuutta päästä tuollaisille palkoille ilman koulutusta. Mies maksaa käytännössä kaiken, mä ostan ittelleni kirpparilta mitä tarvitsen.

Itse tienaan käteen 1500 e/kk, mies noin 2 800 e/kk. Eli siis ei olla todellakaan isotuloisia. Oma pätkätyöni loppuu kesällä, ja aion toki hakea töitä mutta alallani ei kovin isopalkkaisia hommia ole. Mies on hakenut yhtä duunia, jossa palkkaa saa bruttona noin 7 000 e/kk ja on jo etukäteen puhunut, että jos sen saa, ei minun välttis tarvitse mennä töihin ollenkaan. Toki aion mennä, tulisin ihan hulluksi kotirouvana, MUTTA kyllä minunkin elintaso sitten nousee miehen palkan noustessa.

Meillä tämä todennäköisesti menisi niin, että mies maksaisi asumiskulut ja vakuutukset omasta palkastaan ja säästäisi loput, ja minä sitten tuhlaisin omat rahani (ja ostaisin ruuan).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/62 |
06.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmettelen aina näitä naisia, jotka pitävät miehen rahoja myös ominaan.

Omassa tuttavapiirissäni on pari tällaista lapsinaista, jotka eivät oota vastuuta omasta taloudestaan. Juuri noin että mies maksaa kaikki kulut ja rouva shoppailee oman palkkansa. Siis ihmettelen vaan, koska itselleni on aina ollut tärkeää se, että pidän huolen itsestäni.

Mies tienaa lähemmäs 4 tonnia kuussa ja minä saan opintotuen, 221e kk. Kyllä syö naista elellä miehen rahoilla mutta kun minulla (naisena) ei ole mahdollisuutta päästä tuollaisille palkoille ilman koulutusta. Mies maksaa käytännössä kaiken, mä ostan ittelleni kirpparilta mitä tarvitsen.

Itse tienaan käteen 1500 e/kk, mies noin 2 800 e/kk. Eli siis ei olla todellakaan isotuloisia. Oma pätkätyöni loppuu kesällä, ja aion toki hakea töitä mutta alallani ei kovin isopalkkaisia hommia ole. Mies on hakenut yhtä duunia, jossa palkkaa saa bruttona noin 7 000 e/kk ja on jo etukäteen puhunut, että jos sen saa, ei minun välttis tarvitse mennä töihin ollenkaan. Toki aion mennä, tulisin ihan hulluksi kotirouvana, MUTTA kyllä minunkin elintaso sitten nousee miehen palkan noustessa.

Meillä tämä todennäköisesti menisi niin, että mies maksaisi asumiskulut ja vakuutukset omasta palkastaan ja säästäisi loput, ja minä sitten tuhlaisin omat rahani (ja ostaisin ruuan).

Vierailija
4/62 |
06.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja toisaalta omaa todella huonon itsetunnon. Pelkää kai miehen jättävän hänet, jos alkaisi vaatimaan muuta.

Olen koittanut kannustaa kaveriani puhumaan miehelleen avoimesti asiasta. Mies ei ehkä tajua edes, että vaimolla on tilanteesta todella huono fiilis. Mä en ymmärrä ettei puoliso keskity sen verran edes siihen parisuhteeseen ja perhe-elämään, että tajuais olevansa itsekäs.

Kaverini mies menee reissuilleen yksi vaimo ja lapset jäävät kotiin. Mies käy ulkona ravintoloissa ja baareissa milloin mielii, vaimo silloin kun hänellä on rahaa.

kohteluun tasa-arvoisessa maassa? Kuulostaa lähinnä jalkavaimomeiningiltä. Ihan sama oliko kyseessä mies vai nainen, joka on alakynnessä. On aivan aivopestyä soopaa perustella olevansa itsenäinen, suomalainen nainen/mies ja tasa-arvoisessa suhteessa, jossa raha ei merkitse mitään. Missä on omanarvontunto tai järki?

Vierailija
5/62 |
06.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekä laskut. Pääasia, että kulut katetaan.

Mulla ekasta liitosta kaks poikaa. Ovat nyt 20 v ja 18 v opiskelijoita. Nykyinen mieheni on kustantanut heille kaiken, kuten isä lapsilleen. (poikien oma isä on ostanut hyvin vähän) Meillä myös kaksi yhteistä nuorempaa lasta.

Jäin hyvä palkaisesta työstä pois, vaati paljon kotoa pois oloa. Mieheni sanoi,että on ok. Saan nyt ansiosidonnaista, mutta se riittää osaltani vain auto- ja mökkilainan lyhennyksiin. Lähes kaikki muu kaatuu nyt miehen maksettavaksi.

Yks tuttuni sanoi, että haluaisi vaihtaa alaa ja opiskella. Mutta ei voi, koska hänen on kustannettava puolet kaikista asumiskuluista oli tuloja tai ei. On ollut 30 vuotta samassa tehdas työssä. Ja hänen mies on tosi hyvin palkatussa työssä. Musta jotenkin outoa, ettei yhtään jousteta, vaan kaikki on aina puoliksi.

Vierailija
6/62 |
06.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mäkin vähän ihmettelen. Omassa tuttavapiirissäni on pari tällaista lapsinaista, jotka eivät oota vastuuta omasta taloudestaan. Juuri noin että mies maksaa kaikki kulut ja rouva shoppailee oman palkkansa. Siis ihmettelen vaan, koska itselleni on aina ollut tärkeää se, että pidän huolen itsestäni.

on hieman erikoista, että joku täysjärkinen väittää olevan kyse huoraamisesta, jos perheen tulot - kuka ne sitten ansaitseekin - käytetään koko perheen hyväksi. Aika kaukana oma arvomaailmasta, että minun palkankorotukseni tai vaurastumiseni tulisi vain minun (ja lasteni) hyväksi, miehestä viis.

Ihan sama onko yhteinen tili vai erilliset pankkitilit, mutta arvostavassa parisuhteessa ei ole elintasokuiluja tai palkkapussin paksuus ole mittari tasa-arvosta. Toki on jokaisen oma asia miten raha-asiansa hoitaa ja mihin rahansa käyttää, mutta jos perheen aikoo perustaa, kannattaa se tehdä sellaisen henkilön kanssa, joka tajuaa mitä ainakin sen mitä puolisojen keskinäinen elatusvelvollisuus tarkoittaa.

Vierailija
7/62 |
06.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ymmärrän, että perhe on semmoinen missä ilot ja surut, menot ja tulot, ja kaikki mahdollinen on yhteistä. On ihan sairasta, että yksi perheenjäsen elää "herroiksi" ja muut nipistävät vaikka ruuasta. Eihän tuossa ole mitään järkeä.

Se vasta on todellista tasa-arvoa, kun voidaan unohtaa nämä "mun rahat" ja "sun rahat". Mutta siihen ei kyllä taida kovin moni pystyä.

Vierailija
8/62 |
06.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähdin ja lujaa. Silloinen avomies kosi ja alkoi sitten selventämään, että lapsia suostuu tekemään yhden, jos minä maksan lapset kulut ja lapsen on muutettava pois kotoa viimeistään 18-vuotiaana ja sen jälkeen en saa meidän perheen rahoilla avustaa. Mitä helv...

Vierailija
9/62 |
06.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin on todella outoja perhekäsityksiä täällä palstalla, ja onkohan se "tasa-arvokin" ymmärretty vähän väärin.

on hieman erikoista, että joku täysjärkinen väittää olevan kyse huoraamisesta, jos perheen tulot - kuka ne sitten ansaitseekin - käytetään koko perheen hyväksi. Aika kaukana oma arvomaailmasta, että minun palkankorotukseni tai vaurastumiseni tulisi vain minun (ja lasteni) hyväksi, miehestä viis.

Ihan sama onko yhteinen tili vai erilliset pankkitilit, mutta arvostavassa parisuhteessa ei ole elintasokuiluja tai palkkapussin paksuus ole mittari tasa-arvosta. Toki on jokaisen oma asia miten raha-asiansa hoitaa ja mihin rahansa käyttää, mutta jos perheen aikoo perustaa, kannattaa se tehdä sellaisen henkilön kanssa, joka tajuaa mitä ainakin sen mitä puolisojen keskinäinen elatusvelvollisuus tarkoittaa.

Vierailija
10/62 |
06.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaisinko minä tuolla summalla lapsille vaatteet, kuukauden ruoat, harrastukset, kaikkien puhelinlaskut yms.? No en maksaisi. Onneksi mieheni ei olekaan kusipää. Koska hän saa paljon enemmän rahaa kuin minä, hän maksaa lainan, suurimmat laskut ja joskus jopa loppukuusta ruoat. Mutta yleensä ei kyllä tarvitse, bonustilille kertyy kivasti rahaa :) Että jospa vähän mietittäisiin noita summiakin ja pähkäiltäisiin, onnistuuko nykyään esim. tuolla minun saamalla summalla kustantamaan kaiken?

Sillä minun tuloni ovat tällä hetkellä juurikin kotihoidontuki n.300 €, lapsilisät 210 € ja kuntalisä 200 € brutto. Ja tiedätkö mitä? Maksan sähkölaskun, vesilaskun, jätemaksun, tv-luvan, osan ruoista (ei lasketa, kuin suuri osuus), oman puhelinlaskun ja silloin tällöin jotain vaatteita sekä itselleni että lapsille. Ja hyvin riittää. En oikein tajua itsekään miksi, kun kaikki antavat ymmärtää että kotiäitinä vaan kituuttaa. Ehkä olemme jotenkin erikoinen perhe, kun ei minun tarvitse joka viikko tai kuukausi ostaa esim. vaatteita, ja kyllä meillä sekä lapset että aikuiset on hyvin puettuja.

Vierailija
11/62 |
06.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähdin ja lujaa. Silloinen avomies kosi ja alkoi sitten selventämään, että lapsia suostuu tekemään yhden, jos minä maksan lapset kulut ja lapsen on muutettava pois kotoa viimeistään 18-vuotiaana ja sen jälkeen en saa meidän perheen rahoilla avustaa. Mitä helv...

Vierailija
12/62 |
06.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaisinko minä tuolla summalla lapsille vaatteet, kuukauden ruoat, harrastukset, kaikkien puhelinlaskut yms.? No en maksaisi. Onneksi mieheni ei olekaan kusipää. Koska hän saa paljon enemmän rahaa kuin minä, hän maksaa lainan, suurimmat laskut ja joskus jopa loppukuusta ruoat. Mutta yleensä ei kyllä tarvitse, bonustilille kertyy kivasti rahaa :) Että jospa vähän mietittäisiin noita summiakin ja pähkäiltäisiin, onnistuuko nykyään esim. tuolla minun saamalla summalla kustantamaan kaiken?

Sillä minun tuloni ovat tällä hetkellä juurikin kotihoidontuki n.300 €, lapsilisät 210 € ja kuntalisä 200 € brutto. Ja tiedätkö mitä? Maksan sähkölaskun, vesilaskun, jätemaksun, tv-luvan, osan ruoista (ei lasketa, kuin suuri osuus), oman puhelinlaskun ja silloin tällöin jotain vaatteita sekä itselleni että lapsille. Ja hyvin riittää. En oikein tajua itsekään miksi, kun kaikki antavat ymmärtää että kotiäitinä vaan kituuttaa. Ehkä olemme jotenkin erikoinen perhe, kun ei minun tarvitse joka viikko tai kuukausi ostaa esim. vaatteita, ja kyllä meillä sekä lapset että aikuiset on hyvin puettuja.

mitä suurin osa ei saa, jää vaan se 500 euroa, josta menee tietysti verojakin. Ei riittäisi meillä kyllä lasten kaikkiin harrastusmenoihin, ruokiin, ja muihin maksuihin. Kun noissa jutuissa sanottiin, että jotkut miehet eivät osallistu mihinkään lasten menoihin, kun lapsilisien pitää riittää. Meillä soittotunteihinkin menee jo vajaa tonni vuodessa per lapsi. Toki niistä voi tinkiä, mutta miksi tinkiä, kun lapset ovat molemmille vanhemmille rakkaita, ja kumpikin ovat valmiita tinkimään omastaan lasten takia. Onneksi.

Vierailija
13/62 |
06.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä on varaa luksukseen, minulla ja lapsilla taas ei.

Vierailija
14/62 |
06.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan uskomaton tilanne heillä, mies syö lähes päivittäin ulkona joten ei osta juurikaan ruokaa jääkaappiin, vaimo ostaa pienestä kotihoidontuestaan itselleen ja lapsilleen ruokaa ja usein ovat tosi heikoilla eväillä kun rahat on loppu. Mies sitten osallistuu lasten ruokakuluihin viemällä heitä mäkkiin tms. satunnaisesti mutta ei kustanna sinne vaimoaan joten vaimo jää kotiin ja säästää ne vähät rahansa omaan ja lasten arkiruokaan. Lapsilisien pitää miehen mielestä myös riittää lasten kuluihin joten ei osallistu niihinkään yhtään. Lisäksi naisen pitää siitä kotihoidontuesta maksaa puhelinlaskunsa jne. En vaan ymmärrä ollenkaan. Nainen on laihtunut kamalasti kotivuosiensa aikana ja eikä pysty ostamaan itselleen yhtään mitään. On onnesta soikeana kun tarjoan jotain kahvilassa tai annan vaatteita, siis omia vanhoja. Ja tämän uskallan kertoa täällä koska nainen ei pääse edes tietokoneelle koska ei osallistu nettilaskuun. Uskomatonta.

muutenhan taalla olisi huudettu kurkku suorana kuinka ne mamut alistavat.

Vierailija
15/62 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tunnetko perheitä joissa naisella korkeampi elintaso? Katsos, kun naisetkin voivat opiskella ja mennä työhön josta maksetaan kunnolla. Mikään pakko ei ole kökkiä kotiäitinä vuosikausia.

Vierailija
16/62 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset kysynyt myös toisinpäin? Eli tunnetko perheitä joissa naisella korkeampi elintaso? Katsos, kun naisetkin voivat opiskella ja mennä työhön josta maksetaan kunnolla. Mikään pakko ei ole kökkiä kotiäitinä vuosikausia.

Vierailija
17/62 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tällainen tilanne. Minulla on lapsia ed. liitosta ja tuloistani maksan meidän osuuden kaikesta eli lapsia 3 + minä eli maksan 4/5 kaikesta. Miehellä muutenkin isommat tulot. Toki lapsistani saan elatusmaksut ja lapsilisät, mutta kolme varhaisteiniä osaa kyllä kuluttaakin.

Vierailija
18/62 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan uskomaton tilanne heillä, mies syö lähes päivittäin ulkona joten ei osta juurikaan ruokaa jääkaappiin, vaimo ostaa pienestä kotihoidontuestaan itselleen ja lapsilleen ruokaa ja usein ovat tosi heikoilla eväillä kun rahat on loppu. Mies sitten osallistuu lasten ruokakuluihin viemällä heitä mäkkiin tms. satunnaisesti mutta ei kustanna sinne vaimoaan joten vaimo jää kotiin ja säästää ne vähät rahansa omaan ja lasten arkiruokaan. Lapsilisien pitää miehen mielestä myös riittää lasten kuluihin joten ei osallistu niihinkään yhtään. Lisäksi naisen pitää siitä kotihoidontuesta maksaa puhelinlaskunsa jne. En vaan ymmärrä ollenkaan. Nainen on laihtunut kamalasti kotivuosiensa aikana ja eikä pysty ostamaan itselleen yhtään mitään. On onnesta soikeana kun tarjoan jotain kahvilassa tai annan vaatteita, siis omia vanhoja. Ja tämän uskallan kertoa täällä koska nainen ei pääse edes tietokoneelle koska ei osallistu nettilaskuun. Uskomatonta.

Vierailija
19/62 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tero

Vierailija
20/62 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yksi