Minkälaista musaa teidän 7- 8-vuotiaat POJAT kuuntelevat?
Järkytyin, kun lapsi kertoi, että he kuuntelevat aina koulumatkalla kaverin kännykästä Petri Nygårdia. Haloo, minkälainen vanhempi antaa 7-vuotiaan ladata kännykkäänsä moista paskaa?! :(
Kommentit (27)
suosikki on lauri tähkä ja pmmp
ultra bran levyn ovat minulta omineet
petri nygårdia ovat kuulleet kerran ei tuntuneet välittävän.
mutta tarkoitin näitä ihmisiä, jotka kirjoittavat tyyliin "meidän poika kuuntelee petri nygårdia, vaikka en oikein siitä välitä". Mun mielestä tämä ilmaisu tarkoittaa, että hän kuuntelee sitä aktiivisesti eikä vaan joskus sattumalta radiosta. 7-vuotias ei mielestäni kuuntele mitään aktiivisesti, jos vanhemmat eivät sitä salli/valvo.
nro 22 (vai mikä se nyt olikaan)
paljoo kiinnostavan. tyttö 9v. tykkää antti tuiskusta, ja osaa sitä youtubesta etsiä.
poika 8 v... mulla autossa radio päällä, samoin isällä, mutta yleensä kuunnellaan yle mondoa, isä urheilua ja jos on musiikkia, niin en mäkään tykkää kuunnella mun mielestä huonoa musiikkia, joten jos sellainen kappale tulee, käännän kanavaa. Itse kuuntelen mieluiten instrumentaalista, niin klassista, jazzia, bluesia ym. Joten sitä ne lapsetkin kuuntelee tai sitten ihan lasten musaa. Mua itseäni ihan hirveesti häiritsee törkeät sanat tai kiroilu tai jatkuva seksin jauhaminen musiikissa, siinä ei ole musta mitään mielekästä, ja en todellakaan halua lasten kuulevan vaikka ei tässä vaiheessa kenties ymmärtäisikään sanojen todellisia merkityksiä. Meillä kun lapset puhuu myös englantia ei auta sanoa, etteivät niistä ymmärtäisi.
Musta kanssa on käsittämätöntä, mitä musiikkia annetaan lasten kuunnella.
Puhuva KOne ja Asa mieluisinta ( uudemmat levyt joissa sanoitukset aika sivistyneitä). Kavereilla on myös Petri Nygårdia kännyissään mutta meidän poika ei siitä välitä koska ei jaksa kuunnella kiroilua yms. Ollaan joskus kuunneltu jopa notkeata rottaa radiosta joka on aivan hirveää minun mielestäni. Ei olla kuitenkaan koskaan suhtauduttu jyrkästi jos sitä " vittua" tulee runsaammin jostain vaan juteltu että ompa ruman kuuloista ja ei kenellekään mukavaa kuunneltavaa. Siksipä poikani ei pidä nyt 8 vuotiaana niin erikoisena noita Petrejä yms, toisin kuin kaverinsa jotka hihittelee just näille rumille sanoille..
meillä tokaluokkalainen kuuntelee
Ei mun mielestä lapsia voi missään ihmeen tyhjiössäkään pitää, kyllähän he nyt kuulevat ja näkevät ympärilleen. Mutta en minäkään suostunut Nygårdin biisejä lataamaan ekaluokkalaisen kännykkään, sanoin ettei se ole lapsille sopivaa. Tosin poika alkoi heti ihmetellä miksi sitä sitten on radiossa ja telkkarissa. Hevin paheksuntaa en ymmärrä ollenkana.