Kaikissa silmälasikampanjoissa sorsitaan oikeasti huononäköisiä ://
Kävin tänään Instrussa marisemassa asiasta, sieltä siis hankkinut aina lasini.
Nythän niillä on kampanja missä saa yksitehot muistaaksnei 99e:lla + aurinkolasit vahvuuksilla mukaan, mutta vain varastovoimakkuuksin, tietty.
Ikinä ei ole ollut tarjousta mistä huononäköinen hyötyisi, vituttaa!!!
Löysin 5th Avenuen mallistosta tosi kivan näköiset kehykset, mutta linssieni kanssa hinta nousikin 500e:n!! siinä ei paljoa ne aurinkolaist lämmitä varsinkin kun nekään ei ihan ilmaiset olis vaan muutama kymppi niistäkin pitäis maksaa.
Ei meillä ole laittaa 500e laseihin, jään toukokuussa taas työttämäksi ja muutenkin kaikki menee mitä tulee ja ei, emme käytä alkoholia, polta tms.
Mulla on siis miinusta -9,5 ja -8 verran eli linssit tarvitsee sen tupla-tai triplahionnan ohentuakseen inhimillisiksi.
VITUTTAA!!!!
Kommentit (17)
että varastovoimakkuudet eivät riitä. Ei kyllä viitsi ihan joka väliin laseja vaihtaa.
Kannattaa kiertää vain eri liikkeitä. Itse säästän kehyksissä.
ja sitten alkaa tulla vielä ikänäköä. Lasit pitäisi vaihtaa pari kertaa vuodessa ja kun siihen ottaa vielä järkevänkokoisen lukunäköalueen niin lasit maksaa sikana.
Mun nykyiset silmälasit maksoi 900e, enkä ikinä saa tarjouksista mitään. Ärsyttävää on.
Terv. +13/+12,5
tuplahionnalla. käypä siellä katsomassa. instrussa vastaavat olis ollu lähemmäs 700€.
Itse asun Ranskassa ja täällä sairausvakuutus korvaa (ainakin osittain) yhdet lasit vuodessa. Minusta ihan reilua, kun ottaa huomioon niiden hinnan. En tajua, miten Suomessa lapsiperhe, jossa kaikilla on silmälasti, pystyy niitä ostamaan!
Mutta yllätys yllätys, se etu on poistettu kuten niin moni muukin :/
kysymässä jos saisit apua kun työttömäski jäät. Lapsiperheissä kaupunki usein maksaa silmälasit pienille lapsille. Totta on että ne mainokset koskevat vain peruslinssejä, mutta samanlaistahan se mainonta on muillakin aloilla. Paskaa mainostetaan ihan vain sisäänheittomielessä ja sit myydään jotain ihan muuta.
Itse asun Ranskassa ja täällä sairausvakuutus korvaa (ainakin osittain) yhdet lasit vuodessa. Minusta ihan reilua, kun ottaa huomioon niiden hinnan. En tajua, miten Suomessa lapsiperhe, jossa kaikilla on silmälasti, pystyy niitä ostamaan!
Meidän viidestä lapsesta neljällä on silmälasit, lisäksi mulla itselläni on monitehot. Niihin menee oikeasti ihan sairaan paljon vuodessa rahaa, vaikka miten yrittäisi tarjousten perusteella ostaa. Ja meilläkin osalla lapsista on niin heikko näkö, ettei tarjoukset heitä koske.
Ja tämä koski kaikkia linssejä. Myös monitehoja ym.
Silloin ostin lasit.
Itselläni on tosin onneksi vain n. -6, joten ihan parasta ohennusta en tarvitse. Kuitenkin ilmoittivat ihan suoraan että ohennettujen lasien kohdalla ei päde se että saisi aurinkolasit kaupan päälle samaan hintaan, vaan vain ne yhdet lasit ja niihin tuli tarjoushinnan päälle n.50-90 euroa ohennusmaksua. Silti ne olivat edullisimmat lasit vuosiin, maksoi vain 160 euroa niillä tarjouskehyksillä. Kahdet olen ostanut ja ihan hyvät ovat olleet. Ennen maksoi lasit minullakin aina 400-500 euroa. Itse en edes haluaisi laseista kokonaan eroon, mutta olisi huippua voida ostaa halpoja laseja jos näkö olisi parempi.
linssit 200 eurolla,miinuksia on -10.5 ja -9.75. Aavistus sylinteriä on molemmissa, ja sain varastolinssit!!! Koskaan aiemmin ei ole näin käynyt, ja maksoin koko laseista 315 euroa! Specsaversilla oli seuraavaksi halvitan, koko lasit 379, linssit sielläkin olisivat maksaneet 200. Ja linssinä ohuin mahdollinen muovilinssi, eli 1.74-taitekertoimella.
mull akanssa sellane näkö et vaikk amitä tarvii tehdä niille linsseille. ei tosiaan päde tarjoukset :( eipä oo laseja, kun ei ole mitään 600egeä tässä nyt ylimääräistä. en tiedä olisko musta menee sossuun. enkä tiedä hyödyttäiskö se edes. (oon opiskelija mutta mies tienaa ihan hyvin, se varmaan olis este.)
zennioptical.comin vielä. Otan ihan halvimmat mahdolliset ja vertaan sitten omiini, että vaikuttavatko samanlaisilta. Tai sitten specsavers on kai se toinen vaihtoehto, mutta sielläkin se hinta pikku hiljaa kohoaa ylöspäin kun kaikki tarvittavat ominaisuudet tulee hintaan lisäksi.
(Tuosta zennistä olen lukenut jonkun suomalainen tarinan, että oli näyttänyt optikkona työskentelevälle tuttavalleen sieltä tilattuaja laseja, ja ilmeisesti laatu oli ollut ihan suomesta saatavien veroista.)
Ei tasan löydä isorintainen mitään Lindexin tarjouslaarista. Joudun ostamaan liivit aina alan liikkeistä ja hinta on vähintään 80 euroa, yleensä enemmän. Joo, lasit on paljon kalliimmat, mutta liivejä pitää olla useat.
90G
nissenille...