Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten joku kymppitonnin kuussa tienaava _kehtaa_ valittaa veroista mitään?!?

Vierailija
04.03.2011 |

kun käteen jäävällä osuudella varmasti vielä elättää perheensä. En tajua, miten jollakulla riittää pokkaa valittaa, jos on noin hyväosainen. Itsekkyys on maailman syöpä.

Kommentit (120)

Vierailija
81/120 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minä saisin päättää, niin kaikki ansaitsisivat paljon, suorastaan ylen määrin. Mutta kun asiat eivät vaan mene niin.

Itse en ainakaan hyljeksi tai tuomitse ketään. Kunhan ymmärrän, että osa ihmisistä tienaa enemmän kuin toiset, ja heillä on siihen oikeus.

Tämän ketjun kateellista ja katkeraa vikinää yritän ymmärtää, mutta en ole ihan varma kykenenkö.

Toki kaikilla meistä lähtökohdat eivät ole tasapuolisia, mutta suurimmalla osalla kuitenkin on. Joku haluaa pinnistellä, opiskella, päästä eteenpäin, joku toinen taas ei.

Jos on itse tehnyt sen valinnan, että ei halua eikä kiinnosta, niin silloin on turha kateellisena valittaa.

Ei ollut kyse kehitysvammaisista tai vastaavista

Emmekö ole muka yli 5000e vuodessa tienaavien arvoisia?

Ei tuollaisilla tuloilla hankita kesämökkiä tai edes ikiomaa asuntoa. Mitä oikein edes haluat ymmärtää? Haluat vain tuomita väärinkäyttäjät? Entä me oikeasti vammautuneet? Emmekö me, ansaitse yhtään enempää? Te totisesti olette hyljänneet meidät. Te, joilla on lahja johtaa ja auttaa heikoimpia. Tuo mitä kirjoitit kertoo kaiken. Haluat vain soimata väärinkäyttäjiä ja pitää meidät vammaiset huono-osaisina. Minä haluaisin sinun elämäsi. Sinä et minun osaani. Mieti sitä. Itkee.

5000e vuodessa on silti enemmän kuin kehitysmaalaisen kohtuu palkka. Silti ei sillä Suomessa pärjää.

Vierailija
82/120 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkka on varmaan sinulle itsellesi yllin kyllin.

Mutta lisääpä talouteen esim 3 teiniä (asunto, koulukirjat, harrastukset, vaatteet jne.)

Kuinka paljon luulet, että sinulle jäisi ylimääräistä tuosta hammaslääkärin palkastasi?

Vaikka olen opiskellut, niin se on ollut kutsumukseni. En tahtonut parempaa osaa, vain auttaa ammattitaidollani kansalaisia.

On väärin että kassan työntekijät tienaavat niin vähän.

Milloinhan ihmiset oikein tutkivat sisintään ja myöntävät rehellisesti ettei tälläinen ole oikein.

Suomessa vallitsee eriarvoisuus. Sille olisi tehtävä jotain. Ennenkuin syttyy uusi sisällissota, jolle ikävä kyllä olen jo liian vanha.

Duunareille enemmän palkkaa ja sosiaalitukia olisi nostettava vähintään 100e. Ravintokin on kallistunut niin paljon, hyvistä ajoista. Onnea vain kaikille elämässä. Muistakaa tutkia sisimpäänne. Se materia ei ole kaikki kaikessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/120 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentäjällä huomattavasti suurempi palkka, perämies, lennonjohto avustamassa, automaattiohjaus, tutkat varoittamassa liian lähellä lentävistä, ei tarvitse itse nostella ihmisten matkatavaroita jne.

Linja-auton kuljettaja on yksin vastuussa sadoista ihmisistä työvuoronsa aikana. Kyllä minä olen sitä mieltä että linja-autonkuljettajan työ on raskaampaa ja vastuullisempaa kuin lentäjän työ.

pikkuisen enemmän kuin joku tavallinen konttorirotta tekee puolen vuoden aikana. Tietysti täät voi olla hankala ymmärtää, mutta näin se vaan menee.

jokainen työtä tekevä tekee arvostettavaa työtä. Kyllä se pienipalkkainen siivooja taatusti tekee niska limassa töitä palkkaansa eteen. Älä yhtään vähättele kenenkään työpanosta.

kaupan kassan ja lääkärin työtä keskenään. Vastuu on hiukan eri...

Vierailija
84/120 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

luuserit saa edelleen 500 e/kk vanhoinakin (+ilmaiset lääkkeet, sairaanhoidon, asumisen)

Sinun täytyisi nähdä että elämässä terveys ei ole itsestä kiinni, eikä itsestään selvyys. Ei sairastunut ole luuseri.

Vierailija
85/120 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta niiden jotka ovat tehneet päätöksen pysyä näissä ammateissa on turha ruikuttaa huonosta palkasta tai siitä, että joku toinen tienaa paljon enemmän.

Toki kaikkia tarvitaan. Se nyt on selvä. Mutta jokainen meistä tietää ammatit, joista maksetaan vähän palkkaa, ja ammatit joista mahdollisesti paljon enemmän. Kyse siis valinnoista.

vaan ihan kaikista muista kykenevistä kansalaisista, joilla on kaikki mahdollisuudet tehdä valintoja elämässään.

Jos ei opiskelu kiinnosta, eikä ammatinvalinta, niin on aivan turha vinkua jälkikäteen kun on jumiutunut siwan kassalle. Näin se vain on.

Ne, jotka ovat opiskelleet ja tehneet työtä saadakseen ammatin jossa tienaa hyvin, ovat sen ansainneet.

Valintakysymyksiä nämä ovat. Jos on valinnut uran lähohoitajana, kaupan kassana, päiväkodin tätinä, siivoojana, tarjoilijana, toimistotyöntekijänä, yliopistoassarina tai -tutkijana, diakonissana, sairaanhoitajana jne. jne. niin vastuu on silloin itsellä. Puhumattakaan niistä jotka eivät edes kouluttaudu peruskoulun jälkeen. Varmasti jokainen

on ollut tietoinen siitä, että noilla tuloilla ei tulevaisuudessa juhlita.

Toiset ovat tehneet toisenlaisia valintoja. Turha silloin kaikessa kateudessa ja katkeruudessa alkaa syyttelemään niitä, jotka ovat aikanaan tehneet taloudellisesti oikeita valintoja ja tehneet töitä niiden eteen.

Naurettavaa piipitystä.

Ne, jotka ovat opiskelleet ja tehneet työtä saadakseen ammatin jossa tienaa hyvin, ovat sen ansainneet.

Valintakysymyksiä nämä ovat. Jos on valinnut uran lähohoitajana, kaupan kassana, päiväkodin tätinä, siivoojana, tarjoilijana, toimistotyöntekijänä, yliopistoassarina tai -tutkijana, diakonissana, sairaanhoitajana jne. jne. niin vastuu on silloin itsellä. Puhumattakaan niistä jotka eivät edes kouluttaudu peruskoulun jälkeen. Varmasti jokainen

on ollut tietoinen siitä, että noilla tuloilla ei tulevaisuudessa juhlita.

Toiset ovat tehneet toisenlaisia valintoja. Turha silloin kaikessa kateudessa ja katkeruudessa alkaa syyttelemään niitä, jotka ovat aikanaan tehneet taloudellisesti oikeita valintoja ja tehneet töitä niiden eteen.

Naurettavaa piipitystä.

Tai sitä ei pidetä edes peruskouluntodistuksen arvoisena suorituksena.

Itkee.

että vaikka me kaikki olisimme tohtoreita, Siwan kassojakin tarvitaan. Sittenpä olisi vain ylikoulutettuja kassaneitejä:) Hei järki käteen, ei ole mahdollista KAIKKIEN opiskella yliopistoissa, perustaa omaa firmaa jne jne... Kaikilla (poislukien erinäiset marginaaliryhmät) on mahdollisuus näin tehdä, mutta ei ole MAHDOLLISTA että kaikki näin tekisivät.

Typerä sinä:) Eivät KAIKKI voi valita olla lääkäreitä, lentokapteeneja jne. Edes kouluihin eivät kaikki pääse, eivät pääsisi vaikka kaikilla 10 keskiarvo aiemmasta koulusta, vaikka KAIKKI saisivat täydet pisteet pääsykokeista... Sitten arvottaisiin vaikka;) Kun me emme tarvitse niin paljon korkeakoulutettua väkeä. Kassoiksi päätyisivät kuitenkin! Ymmärrätkös?

Vierailija
86/120 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun käteen jäävällä osuudella varmasti vielä elättää perheensä. En tajua, miten jollakulla riittää pokkaa valittaa, jos on noin hyväosainen. Itsekkyys on maailman syöpä.

että huomattavasti paremmin kuin monissa muissa maissa, täällä saa valita tiensä, ilmainen koulutus takaa mahdollisuuden pitkään kouluttautumiselle vaikka lähtökohdat olisi surkeat. Moni myös tykkää ripustautua siihen menneisyyteensä ikuisesti, eikä vaan viitsi tavoitella parempaa.

Jos ei rahkeet riitä, niin ne eivät riitä, sitten täytyy tyytyä vähempään. Olisi mustakin kiva ollut olla missi, mutta kun pituutta on 160cm ja painoa aina liikaa, niin ei se onnistunut. Ihan sama se on kaikessa, asioita ja ammatteja arvostetaan sen mukaan, miten pieni osa kansasta jaksaa ponnistella opinnoissaan siihen ammattiin, viitsii sitä tehdä sen raskauden/vaativuuden vuoksi jne. Turha siitä on itkeä, jos harmittaa, niin täytyy ponnistella parempaan.

Vierailija
87/120 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että huomattavasti paremmin kuin monissa muissa maissa, täällä saa valita tiensä, ilmainen koulutus takaa mahdollisuuden pitkään kouluttautumiselle vaikka lähtökohdat olisi surkeat. Moni myös tykkää ripustautua siihen menneisyyteensä ikuisesti, eikä vaan viitsi tavoitella parempaa.

Jos ei rahkeet riitä, niin ne eivät riitä, sitten täytyy tyytyä vähempään. Olisi mustakin kiva ollut olla missi, mutta kun pituutta on 160cm ja painoa aina liikaa, niin ei se onnistunut. Ihan sama se on kaikessa, asioita ja ammatteja arvostetaan sen mukaan, miten pieni osa kansasta jaksaa ponnistella opinnoissaan siihen ammattiin, viitsii sitä tehdä sen raskauden/vaativuuden vuoksi jne. Turha siitä on itkeä, jos harmittaa, niin täytyy ponnistella parempaan.

Mielestäni jokaisen, joka tekee 8h työpäivää 5 päivää viikossa pitää saada sen verran palkkaa, että pystyy sillä elättämään itsensä ja kohtuullisen kokoisen perheensä. En itsekään hyväksy mitään orjatyövoimaa. Mutta en mysökään tasapäistävää sosialismia, jossa siivoojan työpanos asetetaan samalle viivalle korkeastikoulutetun työpanoksen kanssa. Kun se vaan ei ole.

Vierailija
88/120 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentäjällä huomattavasti suurempi palkka, perämies, lennonjohto avustamassa, automaattiohjaus, tutkat varoittamassa liian lähellä lentävistä, ei tarvitse itse nostella ihmisten matkatavaroita jne.

Linja-auton kuljettaja on yksin vastuussa sadoista ihmisistä työvuoronsa aikana. Kyllä minä olen sitä mieltä että linja-autonkuljettajan työ on raskaampaa ja vastuullisempaa kuin lentäjän työ.

pikkuisen enemmän kuin joku tavallinen konttorirotta tekee puolen vuoden aikana. Tietysti täät voi olla hankala ymmärtää, mutta näin se vaan menee.

jokainen työtä tekevä tekee arvostettavaa työtä. Kyllä se pienipalkkainen siivooja taatusti tekee niska limassa töitä palkkaansa eteen. Älä yhtään vähättele kenenkään työpanosta.

kouluttaudu lentäjäksi? Siinähän se ydinkysymys on. Jos on kerran niin helppoa ja mukavaa.

Vierailija
89/120 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

intätte "kouluttautukaa kaikki jne", uskotteko tuon todella olevan mahdollista???? Kaikille korkeakoulutus ja ammatti sen mukaan?

Vierailija
90/120 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

intätte "kouluttautukaa kaikki jne", uskotteko tuon todella olevan mahdollista???? Kaikille korkeakoulutus ja ammatti sen mukaan?

olla korkeakoulutettu ja tienata hulluna, ainakaan päivästä 1 lähtien. Mutta ymmärräthän, että se ei ole tarkoituskaan? Jokaiselle kykyjensä mukaan tällä saralla. Ei niitä opiskelupaikkoja ole loputtomasti, siinä karsiutuu jyvät akanoista. Jos koulutetaan liikaa, työpaikkoja ei ole tarpeeksi, ja taas karsiutuu jyvät akanoista. POintti on se, että jokaisella on mahdollisuus tavoitella parempaa itselleen, ja jos ei rahkeet riitä, ne ei riitä. Sellaista se on.

TÄällä kuitekin vinkuu ja huutaa lähinnä ne, jokta eivät edes yritä.

Ja olisi hienoa nähdä miten paljon nämä tuista ja eläkkeistä vinkuvat itse auttavat itseään huonommassa asemassa olevia. Me veronmaksajat kustannetaan tuilla asuminen, eläminen, perustoimeentulo. ja sitten itketään, että ei saa tuilla hommattua OMAA mökkiä tai asuntoa...ihan oikeasti.

Jos taas tuilla elävä yhtään kurkkaa maailmalle, siellä kuollaan nälkään, eli ollaan huomattavasti huonommassa asemassa kuin täällä suomessa. Kohta ne hyökkää tänne, ja potkaisee teidän vammaiset perseenne tukiasunnoistanne ja joudutte kadulle kerjäämään, kun ette osaa edes tuon vertaa osaanne arvostaa.

PS. Mun perheeni on ollut köyhä, olen itsekin nuorena elänyt työmarkkinatuella, sossu tullut tutuksi. Oishan siihen voinut jäädä rypemään, mutta en jäänyt. Vituttaa niin suunnattomasti, että nyt mä olen sitten riistäjä, kun perse verillä olen töitä asemani eteen tehnyt. Ja ei, en tienaa 10000e/kk, mutta kyllä se 4000e:kin montaa mammaa kyrsii.

Vierailija
91/120 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentäjän työssä on vieläkin entisajan glamouria ja se koetaan erityisen ihailtavana ja vaikeana työnä. Itse koulutus ja työ ei kuitenkaan kovin vaativaa ole. Lentoemäntä on toinen tällainen työ.

Moneen muuhun ammattiin verrattuna lentäjän ja lentoemmän koulutukset ovat hyvin lyhyitä noin 2 vuotta ja 3 kk. Jo koulutuksen kesto kertoo siitä että mistään erityisen vaativasta ja vaikeasta alasta ei ole kyse.

Mitä kiinnostavampi ja arvostetumpi jokin ala on niin se näkyy aina mm. koulutukseen haun suosiossa. Nykyään esimerkiksi ammattikoulun LVI-alalle voi olla yli 9 keskiarvo pääsyrajana. Onko koulutus ja työ nyt yhtäkkiä vaativampi kuin 30 vuotta sitten, jolloin sinne pääsi viitosen keskiarvolla? Ei vaan kertoo vain siitä, että jos ammattia arvostetaan niin sitä on vaikeampi päästä opiskelemaan. Työn vaativuudesta se ei kerro mitään.

Monilla haaveet lentäjän ammatista loppuvat siis siihen että kyseiseen koulutukseen on hyvin vaikea päästä. Toinen vaihtoehto on mennä maksulliseen koulutukseen joka maksaa Suomessa noin 110 000 €. Siihen ei läheskään kaikilla ole varaa.

Maksullisesta koulutuksesta tulee muuten yhtä hyviä lentäjiä kuin Ilmailuopistostakin, vaikka toiseen pääsee lähes kuka tahansa, jolla on rahaa tai mahdollisuus lainanottoon.

kouluttaudu lentäjäksi? Siinähän se ydinkysymys on. Jos on kerran niin helppoa ja mukavaa.

Vierailija
92/120 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joku kymppitonnin kuussa tienaava _kehtaa_ valittaa veroista mitään?!? kun käteen jäävällä osuudella varmasti vielä elättää perheensä. En tajua, miten jollakulla riittää pokkaa valittaa, jos on noin hyväosainen. Itsekkyys on maailman syöpä.

Jokainen meistä vain on joskus elämänsä aikana saavaana osapuolena ja joskus maksavana. Helppo asettua asioiden yläpuolella sillä hetkellä kun menee hyvin. Aika harva hyvin tienaavakaan olisi Suomessa valmis maksamaan sairaanhoidosta tai koulutuksesta niiden todellisten kustannusten mukaisesti. Hyvinvointiyhteiskunta perustuu tiettyihin lainalaisuuksiin eikä niistä voi poimia vain rusinoita pullasta.

t. joka kuukausi menee maksuun pelkkiä ennakkoveroja yli "10tonni".

Vierailija
93/120 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuka o maksanut sinun koulutuksesi? tässä maassa se on niin että kaikki osallistuvat kaikkien menoihin. tulosi ovat silti paljon isommat kuin normaali ihminen tarvitsee elämiseensä. vastuullisena ja koulutettuna ihmisenä otat tietenkin huomioon myös tulevat sukupolvet etkä ole egokeskeinen kulutusmaatti joka tuhoaa omalla itsekkyydellään ekologiaa:luonnon ja vaan että itse saisi mhd. paljon materiaa ja mammonaa.

ei kukaan ihminen tarvitse noin paljon rahaa mihinkään. piste

Vierailija
94/120 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhät on itsekkäitä kun niiden mielestä muiden tienaamat rahat pitäisi antaa heille.

Vierailija
95/120 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olla korkeakoulutettu ja tienata hulluna, ainakaan päivästä 1 lähtien. Mutta ymmärräthän, että se ei ole tarkoituskaan? Jokaiselle kykyjensä mukaan tällä saralla. Ei niitä opiskelupaikkoja ole loputtomasti, siinä karsiutuu jyvät akanoista. Jos koulutetaan liikaa, työpaikkoja ei ole tarpeeksi, ja taas karsiutuu jyvät akanoista. POintti on se, että jokaisella on mahdollisuus tavoitella parempaa itselleen, ja jos ei rahkeet riitä, ne ei riitä. Sellaista se on.

TÄällä kuitekin vinkuu ja huutaa lähinnä ne, jokta eivät edes yritä.

Ja olisi hienoa nähdä miten paljon nämä tuista ja eläkkeistä vinkuvat itse auttavat itseään huonommassa asemassa olevia. Me veronmaksajat kustannetaan tuilla asuminen, eläminen, perustoimeentulo. ja sitten itketään, että ei saa tuilla hommattua OMAA mökkiä tai asuntoa...ihan oikeasti.

Jos taas tuilla elävä yhtään kurkkaa maailmalle, siellä kuollaan nälkään, eli ollaan huomattavasti huonommassa asemassa kuin täällä suomessa. Kohta ne hyökkää tänne, ja potkaisee teidän vammaiset perseenne tukiasunnoistanne ja joudutte kadulle kerjäämään, kun ette osaa edes tuon vertaa osaanne arvostaa.

PS. Mun perheeni on ollut köyhä, olen itsekin nuorena elänyt työmarkkinatuella, sossu tullut tutuksi. Oishan siihen voinut jäädä rypemään, mutta en jäänyt. Vituttaa niin suunnattomasti, että nyt mä olen sitten riistäjä, kun perse verillä olen töitä asemani eteen tehnyt. Ja ei, en tienaa 10000e/kk, mutta kyllä se 4000e:kin montaa mammaa kyrsii.

Suurin osa "köyhistä" jotka tunnen antaa rahaa hyväntekeväisyyteen ym. Sen sijaan valtaosalla "hyväosaisista" on juuri tuo asenne että oma vikanne:) Ja nyt tuli vastaus jota hain: jos olet syntymälahjana saanut korkean äo:n, rikkaat vanhemmat tms sinulla on mahdollisuus kouluttautua miten haluat. No, kaikilla ei ole. Minulla tällainen etuoikeus oli ja on. Se ei poista sitä, että onhan se epäreilua ettei kaikilla käytännössä ole mahdollisuutta koulutukseen jne... Ja joo, maailma nyt ei ole reilu. Ei ihmeessä yritetä siitä yhtään oikeudenmukaisempaa paikkaa myöskään tehdä, eihän?

Vierailija
96/120 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies tienaa ihan kokopäivä opettajan työstä 1400 euroa kk käteen. minä saan opintotuen 270 euroa kk.

vuokra 800 euro

sähkö 30

koti, lapsi ja auto vakuutus 100

puhelimetx2 70

netti 30

tvlupa 30

auto+bensa 300

autolaina 200

päiväkoti 60

lääkkeet 100

tekee 1700-1800 kk

eli enemmän kun tulot

ruokaa? vaatteita? ja muuta ei ilmeisesti ole ollenkaan. ai niin se lapsilisä 100 varmaan riittää tuohon?

asuntotukea ei saa koska bruttotuloista tulee niin isosumma

näillä mennään ja pärjätään! mut ei kiinnosta kuunnella narinaa isotuloisislta tai muuten vaan laiskoilta kokoajan!!

Vierailija
97/120 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhät on itsekkäitä kun niiden mielestä muiden tienaamat rahat pitäisi antaa heille.

Vierailija
98/120 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei suomessa enää mene niin että kuka vaan voi kouluttautua mihin vaan. lääkärikouluun ym pääsee nykyään melkeimpä vaan ne jotka osallistuvat kalliille valmennuskurssille kerran tai monesti joihin kaikilla ei ole mahdollisuutta. samoin ne joilla on varaa voivat vaan opiskella ja ne joilla ei joutuvat tekemään hanttihommia samalla ja se näkyy koulutuksessa. sitten kun valmistuu työt menevät hyvävelijärjestelmällä eli suhteilla pääsee...

Vierailija
99/120 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

7000€ vai 10 000€/kk.

Vierailija
100/120 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä tarvitaan sopivaa koulutusta, päämäärätietoista uralla etenemistä, työtä, motivaatiota, haasteiden vastaanottamista ja onnea.

Ne isotuloiset, jotka itse tunnen, ovat aika säntillisiä ja vähän "tylsiä" puurtajia. Ei mitään takapulpetin jänniä poikia.

eli 500e kk. Ja joku paskiainen saa 10 000e kk. Millä perustein?

Moni siivooja kärsii 1300e kk tuloilla. Sehän on melkein kannattamatonta.

Jumalauta jos näitä rosvoja ei saada kuriin. Ja sitten on HERROJA jotka vetää 500 000e vuosi eläkettä perkele. Mitä kukaan tekee sellaisilla rahoilla? Olen niin köyhä etten edes keksisi käyttöä niin suurille summille. HÄ!?