concertan uusi suositus
Eli ei pidettäisi lainkaan viikonloppuisin taukoja. Tauot vain pitemmillä lomilla.
Jos olet asiasta oikeasti selvillä, kerrotko minulle miksi?
Itse olen kuvitellut et olisi kropalle hyvä pitää taukoa mahdollisimman paljon eli myös viikonloppuisin.
Onko sinulla kokemusta lääkkeen alentamisesta ja sen vaikutukseesta nukkumiseen ja ruokahaluun?
Tämä ketju ainoastaan keskittyy lääkeasioihin. Toivotaan ettei provoja. Kiitos!
Kommentit (3)
En siis kysynyt vanhoista suosituksista.
Eli nyt tullut uudet suositukset siitä että lääketaukoja ei pidettäisi lainkaan viikonloppuisin.
Siitä haluaisin lisätietoa.
Ammattilaisia paikalla?
Lapsi syönyt concertaa annoksella 36mg muutaman vuoden. Viikonloput ja kaikki lomat ollut ilman.
Nyt kuitenkin syöminen on loppunut lähes kokonaan, aiemmin syönti kohdistui iltaan mutta se siis nyt myös vähentynyt. Samoin vaikuttanut aiemmin maanataisin nukahtamiseen koska ollut viikonloppuna tauko lääkkeestä. Nyt kuitenkin univaikeuksia on koko viikon. Lääkäri siis päätti pienentää annosta ja sitä pitäisi alkaa syömään myös viikonloppuisin. Sanoi että tällä hetkellä suositus on, että viikonloppuisin ei pidetä taukoja.
Kukaan siis tietoinen uudesta suosituksesta?
Ja onko vanhemmilla kokemuksia miten annoksen lasku vaikuttanut uneen sekä syömiseen, vai onko vaikuttanut mitenkään?
Meillä nyt se tilanne että lapsi alkanut sairastaa paljon koska unet minimaalisia (6-7h yö) sekä ruokailu olematonta, yleiskunto laskenut.
Syyt: Poika saa syödä kunnolla, ei tarvita lääkettä kotipäivinä, ei herätä aamulla aikaisin lääkkeen takia ja lapseni ei ole ylivilkas.
Poika ei keskity ryhmässä ja suuttuu kotona.
Vauhdikkaan ja rasittavan lapsen kanssa ei ehkä taukoja kannata pitää.
Mikäli univaikeuksia, niin tauko kannattaa pitää.