Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Riitaa rahankäytöstä / laskujen maksusta miehen kanssa

Vierailija
03.03.2011 |

Mies tienaa 2 kertaa enemmän kuin minä (on hyvätuloinen), on kuitenkin sitä mieltä että kaikki laskut yms. menot pitäisi maksaa puoliksi. Minulla menee iso summa rahaa työmatkoihin, mies kulkee ilmaiseksi työnantajan piikkiin ja samaa koskee kännykkälaskuja. Minä maksan omani sekä samassa yhteydessä myös adsl-maksut ja miehen mukaan niitä ei oteta huomioon, koska ovat henk.koht. menojani. Minä myös kustannan kaikki lapsen menot (vaatteet, harrastukset) mutta niitäkään ei kuulemma lasketa. Minulla ei laskujen maksun ja lapsen menojen plus ruokakulujen jälkeen jää omaan käyttöön mitään, miehellä kuluu kuukaudessa tupakkaan ja viinaan yli 400€, eli sen verran vähintään jää hänellä puhtaasti omaan käyttöön... Mielipiteitä?

Kommentit (86)

Vierailija
1/86 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan uskomattoman itsekkäästi ajatteli sinun minun rahat ja kaikki olisi pitänyt puoliksi maksaa vaikka tuloni tippuivat siksi, että jäin äitiyslomalle yhteisen lapsemme takia.

Ei käsittänyt yhtään mitä on elää perheenä. Ei mitään sitoutumista siihen, halusi myös säilyttää vapautensa tulla ja mennä miten haluaa.

Erohan siitä tuli.

Vierailija
2/86 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi on yhteinen, niin ilmanmuuta lapsen elatusvelvollisuus on molemmilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/86 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mies tekee raskasta ruumiillista työtä. Mutta eilen oli koulutuspäivä, joten joutui levittämään sitä persettään peräti 6 tuntia luentosalissa. Illalla marisi, että hän on niin väsynyt, että piti mennä yhdeksältä nukkumaan.

Eli kannattais sunkin miehen kokeilla sitä toimistotyötä, niin oppisi, että kyllä sekin väsyttää, vaikka joku hauislihas pääseekiin vähän vähemmällä rasituksella.

Yksinhuoltajana olisi se päivähoitomaksukin paljon pienempi. Lisäksi mies on vielä sitä mieltä, että minun kuuluukin tehdä lähestulkoon kaikki kotityöt, koska hän tekee raskasta ruumiillista työtä päivät ja minä istun vain toimistossa persettäni levittämässä (kokopäivätyö kodin ulkopuolella siis molemmilla).

Vierailija
4/86 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kyllä munkin mies aina joskus jollekin luennolle on osallistunut, ja ihan yhtä väsynyt se silloinkin on illalla ollut!

Ja sille joka asiasta kysyi että ollanko naimisissa niin voin kertoa että ollaan (10 vuotta), lapsi on yhteinen.

t. ap

Vierailija
5/86 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

päivä toimistolla, en yhtään ihmettele, jos sen jälkeen on väsynyt. Ei koulutus tarkoita sitä, että torkkuu jossain luentosalissa.

Muuten en ap:n miestä tajua ollenkaan. Musta perheessä on yhteiset rahat ja sama elintaso kaikilla. Ja yhteisen lapsen menot kuuluu molemmille.

Miten te olette tuollaiseen tilanteeseen päätyneet? Miten raha-asiat hoidettiin silloin, kun aikanaan muutitte yhteen tai menitte naimisiin? Jos sä oot aikanaan tuollaisen mallin hyväksynyt, niin on tietysti vaikea yhtäkkiä vaatia toista muuttumaan.

Mitäs jos toinen teistä sairastuu tai jää työttömäksi? Jääkö hän ilman ruokaa?

Vierailija
6/86 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piheys on kamala asia. Auttaisiko perheterapia tms.? Tosin pelkään, että piheydestä ei voi päästä eroon. Minun mielestäni pihi ihminen on oikeastaan varas.

Vierailija
7/86 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinulla, ap, on niin olemattomat tulot?

Eihän ap ole missään vaiheessa sanonut, mitkä hänen tulot ovat? Mistä päättelit, että ne ovat olemattomat? Jos mies on todella suurituloinen, niin vaikka ap tienaisi mitä, mies voi tienata kaksi kertaa sen.

Vierailija
8/86 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidän pitää saada rahatilanteenne oikeudenmukaisemmaksi, siis että maksatte perheen menot tulojenne suhteessa. Sinun kuuluisi myös saada tasausta kalliista työmatkoista. Ja millä mies perustelee sen, että laskut pitää maksaa puoliksi, mutta isän ei tarvitse osallistua lapsensa menoihin?

Raha on niin jumalattoman turha riidan aihe ja niin jumalattoman yleinen! Perheessä kaikki on yhteistä ja vedetään samaan suuntaan, tai niin sen ainakin pitäisi olla.

Vierailija
9/86 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies maksaa asunnon ja auton ja suurimman osan ruokalaskuista, samoin tv-luvan ja jotain muutakin. Mä maksan sähkön, vakuutukset, lehdet ja lapsen kulut, ja netti ymsmaksut. Toki miesin ostaa lapselle leluja ja harrastevälineitä. Nää on vain näin mennyt, ei olla kauheasti niistä sovittu.

Mutta kun toisella ei ole jostain syystä ollut rahaa, niin toinen sitten on maksanut ja anatnut rahaa (kyselemättä mihin raha menee).

Rahat on käytäännössä yhteiset, isoimmista menoista keskustellaan.

Vierailija
10/86 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

päivä toimistolla, en yhtään ihmettele, jos sen jälkeen on väsynyt. Ei koulutus tarkoita sitä, että torkkuu jossain luentosalissa.

Eikä se ollut mitään muuta kuin tuota torkkumista ja luennon kuuntelemista asioista, jotka jo tiedettiin. Ei oikeesti ollut kovin rankkaa.

Vierailija
11/86 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitit että olette olleet naimisissa 10 vuotta? Onko ongelma ilmennyt vasta nyt?

Mutta mä en suostuisi, en. Eroaisin vaikka sitten, minusta miehesi käyttää sinuun henkistä väkivaltaa aika rankasti!

Vierailija
12/86 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

enemmän ja että hänelle ei jää mitään, kun hän on maksanut laskut ja lapsen vaatteet.

Kyllä siitä voi päätellä että ap:n palkka on olematon. Tai sitten ap puhuu todellisia megapuheluja sillä kännykällään...

Vierailija
13/86 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin omat tulonikaan eivät ole mitenkään erityisen pienet, olen jotakuinkin keskituloinen. Mainitsin ainoastaan, että mies tienaa kaksi kertaa niin paljon kuin minä, on suurituloinen.

Vierailija
14/86 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

osallistuu niihinkin, vaikka sinä käytännössä ne maksaisit kaupassa ym.

Vierailija
15/86 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

enemmän ja että hänelle ei jää mitään, kun hän on maksanut laskut ja lapsen vaatteet. Kyllä siitä voi päätellä että ap:n palkka on olematon. Tai sitten ap puhuu todellisia megapuheluja sillä kännykällään...

Ja olisi kyllä tiukilla, jos mies ei meillä osallistuisi mihinkään lasten kuluihin eikä nettilaskuihin ja vielä sitten kaikki muut kulut puoliksi...

Miten tää edes, ap, toimii käytännössä. Jos lähdette vaikka johonkin reissuun, niin tosiaanko sä maksat lapsen lipun ja omasi ja mies vaan omansa? Jos meette syömään, niin maksatko sä sun ja lapsen osuuden ja mies oman ruokansa?

Vierailija
16/86 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että miehen mielestä minulla on vain huono mäihä, kun joudun itse työmatkani ja puhelinkuluni maksamaan, häntä ne eivät kuulemma kiinnosta. Nettiäkin käyttää ja Hesaria lukee aivan surutta, vaikka ovat kuulemma minun henk.koht. menojani.

Vierailija
17/86 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myös kustannan kaikki lapsen menot (vaatteet, harrastukset) mutta niitäkään ei kuulemma lasketa.

Ehdotus: Laskette alkuvuoden ajalat joka kuitin,teette taulukon kaikista perheen menoista ( mukaanlukien ne "omat" menot kummaltakin) Sitten sarake viereen ja nimeätte miehen, naisen, perheen. Perheen menot lasketaan yhteen, josta saatte kk-summan jonka sitten jaatte tulojen suhteessa ( ja huom. miehesi autoetu on osa hänen tulojaan!) Avaatte pankissa yhteisen taloustilin, jonne kumpikin automaattisesti maksaa joka kk tuon sovitun summan ( esim. 80% nettotuloista on aika hyvä määrä jos riittää kattamaan perheen menot) ja lopuilla rahoilla kumpikin saa tehdä mitä haluaa. Mutta ehdottomasti lasten kulut ovat yhteisiä kuluja.

Vierailija
18/86 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos nettopalkka menee yhden lapsen päivähoitoon, vaatteisiin, harrastuksiin, kännykkään ja työmatkakuluihin, Hesariin ja nettiliittymään.

Tuosta ei millään voi tulla sellaista summaa, että ap olisi oikeasti "keskituloinen".

Miksi jonkun pitäisi kustantaa jonkun huonotuloisen elämä? Ap:lla on yksi ainoa lapsi, eli perhe ei ole mitenkään ollut uran tiellä.

Vierailija
19/86 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jakaminen yms. kun oli eri tilit. Paljon helpompi on nyt kun on yhteinen tili. Mutta miehesi ei tietenkään siihen suostu? Voi silti olla myös omat tilit, jonne laittaa sivuun säästöön rahaa jotain isompaa hankintaa varten (esim. harrastusvälineet tai oma auto).

24

Vierailija
20/86 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jonkun pitäisi kustantaa jonkun huonotuloisen elämä? Ap:lla on yksi ainoa lapsi, eli perhe ei ole mitenkään ollut uran tiellä.

Miksi avioliitossa elävän miehen ei tarvitsisi osallistua lapsensa kuluihin???

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kuusi