Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sain yksityisen parkkisakon (valvontamaksun). Maksanko vai ei?

Vierailija
02.03.2011 |

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2014 klo 13:57"]Itse en maksanut ja oli mennyt Lindorffin perintään, sanoivat jollen maksa vetävät ulosottoon jolloin menee myös sitten luottotiedot. Maksamattomasta sakosta tuli kuluja 270e kun maksanut + tietenkin sakko 50e päälle...

Tästä lähtien kyllä maksan... :(

[/quote]

Näinköhän tuo perintäkulu on enää lain mukainen. Perintälaissa on säädetty maksimisummat kuinka paljon perintäkuluja saa ottaa. Kun kyseessä on noin vähäinen saatava niin lainmukainen summa ei voi olla 270 euroa.

Vierailija
22/36 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2014 klo 13:57"]

Itse en maksanut ja oli mennyt Lindorffin perintään, sanoivat jollen maksa vetävät ulosottoon jolloin menee myös sitten luottotiedot. Maksamattomasta sakosta tuli kuluja 270e kun maksanut + tietenkin sakko 50e päälle...

[/quote]

Ei ei ei!

Ilmoitat perintäfirmaan että saatava on kiistanalainen ja käsket lopettaa perimisen.

Parkkifirman tehtävä on osoittaa tarvittaessa tuomioistuimelle kuka autoa ajoi. Sinä et ole velvollinen auttamaan siinä! Voi nauraa päin naamaa -parkkifirma ei voi yhtikäs mitään.

Älä vaan siis maksa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä maksa

Vierailija
24/36 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en maksanut ja oli mennyt Lindorffin perintään, sanoivat jollen maksa vetävät ulosottoon jolloin menee myös sitten luottotiedot. Maksamattomasta sakosta tuli kuluja 270e kun maksanut + tietenkin sakko 50e päälle...

[/quote]

Vaikuttaa vahvasti parkkifirman kätyrin kirjoittamalta tekstiltä kun hetken miettii.

Maksaa ei edelleenkään kannata -olkaa selvillä oikeuksistanne. Nuo huijarifirmat yrittävät kusettaa tietämättömiä mutta -ah NIIN auktoriteettikammoisia suomalaisia.

Vierailija
25/36 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä järki on pysäköidä autonsa yksityisen firman valvomalle paikalle? Eiköhän noita muitakin parkkipaikkoja löydy... avutonta ja melko noloa!

Vierailija
26/36 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaus HS uutiset 4.3.2011:

http://www.hs.fi/politiikka/artikkeli/Professorit+Yksityiset+parkkisako…

Yksityistä pysäköinninvalvontaa koskeva lakiesitys kaatuu. Lakiesityksen kaatuminen varmistui torstaina, kun eduskunnan lakivaliokunta hylkäsi lakiehdotuksen.

Eduskunnan perustuslakivaliokunta suositti lakiehdotuksen hylkäämistä lausunnossaan helmikuussa.

Perustuslakivaliokunnan mukaan merkittävää julkisen vallan käyttöä sisältäviä tehtäviä voidaan antaa vain viranomaiselle – ei esimerkiksi yksityiselle pysäköintifirmalle.

Oikeusoppineiden mielestä tämä tarkoittaa sitä, että yksityisten pysäköintivalvojien määräämät valvontamaksut eivät ole jatkossa enää päteviä.

Ne ovat perustuslain vastaisia.

"Yksityisten yhtiöiden toiminta ei sinänsä ole lainvastaista, mutta perustuslain mukaan ne eivät voi periä valvontamaksua.

Jos joku rikemaksun saa, se kannattaisi riitauttaa", sanoo hallinto-oikeuden professori Olli Mäenpää Helsingin yliopistosta.

Samaa sanoo rikos- ja prosessioikeuden professori Matti Tolvanen Itä-Suomen yliopistosta.

"Valvontamaksuja ei pitäisi kenenkään maksaa. Jos joku haluaa maksaa, sen kuin vaan, mutta valvontamaksu on laiton", Tolvanen sanoo.

Vierailija
27/36 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät ole ulosottokelpoisia.Kiistä ajaneesi autoa itse! Pyydä perustelut,millä oikeudella etsineet tietosi rekisteriviranomaisilta,koska sinä et lupaa ole antanut! Pian ei tarvitse pelätä muistutusmaksuja :)

Vierailija
28/36 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.03.2011 klo 21:09"]

Tilanne on lain kannalta hyvin epäselvä.

http://www.yle.fi/uutiset/kotimaa/2011/03/yksityinen_parkkisakotus_on_taas_kaaoksessa_2404102.html

[/quote]

Omasta kokemuksesta. Viimeisen kahden vuoden aikana olen saanut kolme "yksityisoikeudellista pysäköintivirhemaksua". Yhtään niistä en ole maksanut, eikä yhdestäkään ole perästä kuulunut yhtään mitään.

HUOM! Älä missään nimessä reklamoi maksusta! Nimittäin siinä samalla tulet vahvistaneesi että olet ainakin saanut "laskun". Älä siis tee mitään ja jos perästä kuuluu, niin kiistä ikinä saaneesi mitään etkä ole edes pysäköinyt koskaan paikalle X,  jota maksu koskee. Todistustaakka on tällöin ko. firmalla.

Lyhyesti:

-Älä tee mitään

- Jos perästä kuuluu, Kiistä kaikki

Minulle on ainakin jo ensimmäinen kohta riittänyt.

Vierailija
29/36 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.03.2011 klo 21:23"]

sakko on maksettava ja sitten voit tehdä kirjallisen reklamaation. joko hylätään tai hyväksytään.

[/quote]

- Ei ole sakko

- Missään nimessä älä reklamoi, siitä ei ole mitään hyötyä.

Älä reklamoi, älä maksa, älä ole missään yhteydessä ko. firmaan.

Vierailija
30/36 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa laittaa tuulilasin alle tällainen lappu

http://static.iltalehti.fi/autot/parkki3_2209JID_au.jpg

Vierailija
31/36 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2014 klo 07:26"]

Kannattaa laittaa tuulilasin alle tällainen lappu

http://static.iltalehti.fi/autot/parkki3_2209JID_au.jpg

[/quote]

Heh, joku perusti yrityksen jo koitti oikeasti vastaavan perusteella periä oikeusteitse korvausta joltain parkkifirmalta. Uutisoitiin viime vuonna. Joo ei se ihan onnistunut...lähinnä provosoiva vitsi toi.

Vierailija
32/36 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä oikeudella sä pysäköit luvattomalle paikalle? Meillä on maksullinen pysäköintialue, ja sinne pysäköi jatkuvasti tollaset valopäät, jotka kuvittelee että voivat jättää autonsa mihin tahansa. Me maksetaan aiitä, että alue aurataan ja saadaan oma auto parkkiin kodin lähelle. 

Mä olen niin kyllästynyt niihin lokkeihin, alan kohta tyhjentelemään renkaita jos sitä autoa ei osata viedä luvallisille paikoille.

Vierailija
33/36 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysäköintifirmoilla on myös omia perintäfirmoja, koska muut eivät heidä sakkojaan peri!

Vierailija
34/36 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2014 klo 07:35"]

Millä oikeudella sä pysäköit luvattomalle paikalle? Meillä on maksullinen pysäköintialue, ja sinne pysäköi jatkuvasti tollaset valopäät, jotka kuvittelee että voivat jättää autonsa mihin tahansa. Me maksetaan aiitä, että alue aurataan ja saadaan oma auto parkkiin kodin lähelle. 

Mä olen niin kyllästynyt niihin lokkeihin, alan kohta tyhjentelemään renkaita jos sitä autoa ei osata viedä luvallisille paikoille.

[/quote]

Tämä menee aiheen ohi. Sopikaa kaupungin pysäköinninvalvonnan kanssa käynneistä. Tollasista leikkifirmoista tulee vain vihaiseksi.

Vierailija
35/36 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2014 klo 20:48"]

Mikä järki on pysäköidä autonsa yksityisen firman valvomalle paikalle? Eiköhän noita muitakin parkkipaikkoja löydy... avutonta ja melko noloa!

[/quote]

Viestissäsi ei ole järkeä ja se on suunnattoman nolo.

Auto pysäköidään sinne missä tilaa on.

Vierailija
36/36 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2014 klo 20:30"]

[/quote]

Ei ei ei!

Ilmoitat perintäfirmaan että saatava on kiistanalainen ja käsket lopettaa perimisen.

Parkkifirman tehtävä on osoittaa tarvittaessa tuomioistuimelle kuka autoa ajoi. Sinä et ole velvollinen auttamaan siinä! Voi nauraa päin naamaa -parkkifirma ei voi yhtikäs mitään.

Älä vaan siis maksa!

[/quote]

Juuri näin. Ei niitä pidä mennä maksamaan, vaan pitää kiistää ajaneensa autoa. Heillä on todistustaakka näyttää toteen, kuka autoa ajoi. Vaikka olisi valvontakamerakuvaa, niin sen pitäisi olla video, että todistaa mitään, pysäytyskuvissahan voi kuvien välillä vaikka vaihtua kuski. 

Valokuva autostakaan ei todista sitä, kuka sen siihen ajoi. Tai sinusta nousemassa autosta, senhän on silti ajanut siihen ehkä joku toinen. Sinä hait autosta vain laukun tms.

Kun ei myönnä ajaneensa autoa, firma ei vaan voi tehdä mitään. 

Kahdet maksut olen torpannut kiistämällä enkä tod auta sen selvittämisessä, kuka autoa ajoi. Se ei kiinnosta minua, se on ko. firman tehtävä saada selville, ja sitten he vaativat maksua siltä, jonka voivat todistaa oikeudessa tunnistaneensa auton ajajaksi. Jos sittenkään saavat sitä, koska tilanne on niin epäselvä.