Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rehellinen mielipide tälläisistä häistä...

Vierailija
02.03.2011 |

Kirkossa siis vihitään ja toimitus videoidaan ammattikuvaajan toimesta.

Vihkimisen jälkeen hienoon ravintolaan syömään perheen kesken. (omat lapset,vanhemmat sekä isä ja äitipuolet, sisarukset, isovanhemmat ja kummit)

Hyvän ruokailun jälkeen siirrymme juhlatilaan jossa on coctail tyylistä naposteltavaa,juotavaa jne sekä johon on kutsuttu sitten kaikki kaveritkin mukaan juhlimaan ja itse vihmininen näkyy videotaltioinnista kavereillekkin.

Eli siis aivan lähimpien kesken syömään jonka jälkeen bileet kaikille kavereillekkin jotka voivat jatkua seuraavaan aamuun jos vain väki jaksaa..

rehellinen mielipiteesi moisista häistä

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
03.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tälläytyminen kahtena eripäivänä, voisin uskoa ettei oikein kahta päivää jaksa juhlia.

Noita aikoja voisi miettiä vielä uudelleenkin. Ja moni on sitämieltä ettei kuvia esitettäisi, täytyy miehelle uudelleen vielä puhua asiasta.

eiköhän tämä tästä jotenkni selkiinny.

ap

Vierailija
42/59 |
03.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kirkko ja syömingit tuolla pienellä porukalla olis erikseen ja sitten bileet vaikka seuraavana päivänä erikseen kavereille. Niihin vois kutsua sitten tyyliin... Olemme menneet naimisiin ja haluamme juhlia tapahtumaa kavereiden kesken 22.12.12 klo 20 alkaen juhlatila Kinkerissä. Coctailtarjoilu. -ei lahjoja-

on hyvä ajatus, silloin ei tavallaan loukkaa ketään. Tässä ap:n alkuperäisessä ideassa oli vähän kummallista jaottelua ja luokittelua, jonka kuitenkin kaikki saivat tietää. Ystäväni piti samantapaiset pyöreät synttärit. Ensin oli pari vuotta puhunut miten järjestää isot juhlat, olin hankkinut pikku hiljaa moniosaista lahjaakin, lopulta hän päättikin, että kutsuu ravintolaan syömään hyvin kaksi parasta ystäväänsä ja tämän hän sitten kertoi muille ystävilleen, sukulaisilleen ja aikuisille lapsilleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
03.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne on todellakin teidän juhlat ja saatte suunnitella sellaiset kuin itse haluatte.

Meillä oli seuraavanlaiset häät:

Olimme nuoria, minä 20, mies 22v. Rahaa ei juurikaan ollut, eikä sitä ollut kummankaan vanhemmille. Silti halusimme naimisiin ja se oli pääasia! (onko vielä rikkaatkin samaa mieltä?)

Hääjuhlan pidimme minun kotona, jonne oli kutsuttu veljet, siskot, ukit, mummot jmv.

Sillä välin, kun meitä vihittiin, meidän kaverit menivät meidän mökille ja laittoivat siellä saunan lämpiämään, boolit kuntoon ym.

Kun häät oli lähimpien kanssa vietetty ruokailuineen, lähdimme me saareen mökille.

6 venettä kuljetti porukkaa mantereelta saareen.

Oli kuulema ollut tarkoitus kaataa se vene, missä minä ja sulhanen olimme, mutta lopulta eivät olleet raskineet!

Mökille tuli myös joitakin itse häätilaisuudessa olleita, ketkä nyt juhlimaan vielä halusivat.

Mökillä riisuimme hääasut pois ja laitoimme rennompaa päälle. Juhlimme aamuun asti ja vielä seuraavanakin päivänä.

En ole missään vaiheessa jälkikäteen kuullut, että jonkun mielestä ides olisi ollut typerä tai huono.

Ehkä meillä on sitten normaalia sopeutuvaisempi suku ja mukavat kaverit. Ei mun kavereista kukaan mököttänyt, kun ei pappia päässyt näkemään!

Kukin tekee siis oman näköiset juhlat!

Vierailija
44/59 |
03.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei asioiden tarvitse mennä vanhojen kaavojen mukaan. Mielestäni ne iltajuhlat tulisi olla selkeästi rennot, hääparikin voisi vaihtaa vähän ei-niin-juhlaviin vaatteisiin. Olisi kummallista jos morsian olisi hääpuvussa, kun itse vihkimisesä ei ole vieraat olleet mukana. Valokuvien näyttö on musta kiva idea, tuo mukaan ripauksen romantiikkaa ja häätunnelmaa. Kiva vaan jos sun mies on innostunut järjestämään moista! Iltajuhlan alkamisajankohdasta sanoisin, että klo 23 on vähän myöhään. Klo 20 olisi parempi, klo 21 viimeistään. Ettei vieraista tunnu että ovat tosiaan niin jämäporukka ettei hääpari aiemmin ehdi seuraan.

Vierailija
45/59 |
03.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuten jees. Olen itsekin ollut useamman kerrän noissa jälkikekkereissä, eli vihkiminen+ruokailu sen jälkeen olleet vain lähimmille ja biletyyppiset juhlat sitten isommalle porukalle. Ihan ok minusta!

Vierailija
46/59 |
03.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

biletykseen niin en taitaisi mennä. Jos ei kelpaa häihin niin en viitsisi tulla bilettämäänkään. Naurettavaa teinimeininkiä.

Vierailija
47/59 |
03.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maistraatissa vihkiminen. Paikalla vain vanhemmat ja sisrukset.

Syömään vanhempien, sisarusten, isovanhempien ja kummien kanssa.

Sen jälkeen kavereiden kanssa savusaunaan.

Itse pidin ja itse olisin vieraanakin pitänyt moisesta järjästelystä.

Vierailija
48/59 |
03.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli joko juhlitte läheisten kanssa ja se siinä, tai sitten kavereille myöhemmin bileet, joissa ei häistä puhuta vaan kunhan ryypätään yhdessä.

Jos siis on pakko mennä naimisiin.

Vierailija
49/59 |
03.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka kaikki muka haluiskin sen nähdä. Ei ne halua, usko pois.

Vierailija
50/59 |
03.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on mielestäni pieni riski. Ko. menettely on Suomessa aika harvinaista ja voi olla että jotkut eivät oikein ymmärrä.

Jos tarkoituksenne on karsia kustannuksiaja viettää mahdollisimman rennot häät ilman sukulais-pönötystä, se onnistuu mielestäni mainiosti perinteisemmälläkin kaavalla.

Ensinnäkin, jos tarkoituksenne on tarjota hyvä päivällinen "hienossa" ravintolassa n.20 hengelle, niin lähestulkoon samalla rahalla järjestätte vähän vaatimattomamman ruokailun 100 hengelle.

Ruokatarjoilussa voi säästää paljonkin esim. niin, että pyytää paria kokkausintoista läheistä tekemään häälahjana pari isoa satsia jotain ruokaa (esim. paellaa, ruokaisaa salaattia tms. suht edullista) ja sitten tilaa pitopalvelusta jotain "hienompaa" (enemmän juhlaruuan tyyppistä) siihen ohelle.

Jos ette halua perinteisiä sukulaishäitä niin se ei mielestäni ole ongelma. Kutsun yhteydessä lähetetään yleensä ohjeistus-kirje, jossa kerrotaan kulkuohjeet ym. käytännön asioita. Tässä kirjeessä voitte mielestäni vallan hyvin kertoa tulevan juhlan luonteesta. Kauniita sanamnuotoja käyttäen saatte sukulaistädeille ja sedille kerrottua etukäteen juhlien luonteesta, eivätkä sitten järkyty.

Lisäksi vanhempi väki kokemukseni mukaan ymmärtää itsekin hipsiä kotiin siinä vaiheessa kun "bileet" alkavat. Tätä voi vaikka kannustaa aloittamalla jossain vaiheessa vähän kovaäänisemmän ja railakkaamman musiikin soiton.

Hauskoja häitä!

Vierailija
51/59 |
03.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

,mutta ei sitä videota kannata näyttää. Ne jotka olisivat halunneet olla vihkitilaisuudessa joutuvat katsomaan mitä menettivät.

Vierailija
52/59 |
03.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin tekisin niin, että kutsun kaikki vieraat kirkkoon ja sen jälkeen sinne coctail-partyyn.

Myöhemmin (jonain toisena päivänä) kutsuisin sitten läheisimmät hyvään ravintolaan.

Se vihkiminen nyt on tylsä toimitus, enkä hirveästi vieraana välittäisi katsella videolta kenenkään vihkimistä.

Vierailija
53/59 |
03.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä kuulostaa siltä, että rupusakki kutsutaan noihin myöhäisbailuihin. En menisi.

Vierailija
54/59 |
03.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ollut Norjassa häissä, joissa toimitaan juuri noin:

klo 14 vihkiminen, jonka jälkeen morsiuspari menee kuvattavaksi ja vieraat siirtyvät ravintolaan

klo 16 alkaa viiden tunnin päivällinen, joka tarjotaan pöytään ja jonka aikana lauletaan noin viisi laulua ja pidetään noin 10 puhetta (morsiuspari, molempien vanhemmat, kummit, kaaso ja bestman)

klo 21 paikalle saapuvat "kahvivieraat" ja alkaa ohjelma, joka jatkuu yhteentoista

klo 23 kahvit ja tanssia

klo 3 yöllä häät päättyvät

Ihan yleinen käytäntö. Päivälliselle osallistuvat sukulaiset ja ihan lähimmät ystävät. Kahville kutsutaan kaikki opiskelukaverit, naapurit, työkaverit, lapsuudenkaverit jne.

Ai joo, yleinen tapa on myös että häissä ei ole yhtä tiettyä hääkakkua, vaan morsian mukaan luettuna kaikki lähimmät naissukulaiset ja ystävät tekevät kukin oman kakkunsa. Mitä enemmän kakkuja, sitä rakastetumpi morsian. Mun yhdellä ystävällä oli 25 kakkua häissä.

Lisäksi häihin yleensä yhdistetään brunssi seuraavana aamuna tai grillijuhla / vapaamuotoinen päivällinen häitä edeltävänä päivänä.

Itse tahdon järjestää hääni siten, että pe maistraatissa naimisiin ja päivällinen perheelle ja suvulla. La sitten coctail -tilaisuus kavereille ja hääparillakin erilaiset vaatteet.

Ei seurantalotanssihäitä mulle, kiitos.

Vierailija
55/59 |
03.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kukin tietysti tyylillään... Mutta jos minä olisin kaverinne en kyllä kauheasti viitsisi nähdä vaivaa paikalle pääsemisen takia. Siis järjestellä työvuoroja ja lasten hoitoa. Kyseessä kun vaikuttaa olevan ihan normaalit tusinabileet. Ja jos sattuisinkin tulemaan, niin en kyllä voisi ajatella häissä olleeni.

Vierailija
56/59 |
03.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kaverivieraat aloittaisivat juhlinnan aikaisemmin keskenään ja morsiuspari liittyisi seuraan kello 23? Siinä tapauksessa olisi ehkä hyvä ajatus järjestää paikalle joku seremoniamestari joka ohjaisi vieraita. Kertoisi mitä on luvassa ja vetäisi vaikka jotain ohjelmaa. Etenkin, jos bestman ja kaaso ovallistuvat ravintolasyöminkeihin.

Vihkimisvideon voisi vaikka näyttää sitten juuri ennen kuin tulette itse paikalle jolloin se voisi olla jotenkin mielekästä. Ei mielestäni ehkä hyvä ajatus näyttää sitä enää sitten kun olette itse paikalla.

Saapuisin kyllä morsiusparina paikalle vähän aiemmin kuin kello 23. Sehän on melkein keskiyöllä! Vaikka tarkoitus olisikin juhlia aamuyöhön, 23 on aika myöhäinen ajankohta aloittaa. Etenkin jos koko juhlan on tarkoitus kaikkien osalta käynnistyä silloin.

Miettisin kuitenkin vielä perinteisempää yhteistä juhlaa. Siitä tulisi kaikille vieraille sellainen olo, että on tärkeä ja haluttu. Esim. meillä menu maksoi 25 e, sisältäen alkuruoan, pääruoan ja kakkukahvit. Alkoholit vain maksoimme siihen päälle. Ja silti ruoka ei ollut mitään paellaa, karjalanpaistia tai muuta suurtalousmössöä vaan juhlavaa ja hyvää kokin laittamaa ruokaa.

(En myöskään koskaan jaksa lakata ihmettelemästä tuota "häät ovat hääparin päivä ja siitä pitää tehdä sellainen kuin itse tykkää" -mentaliteettia. Jos ei halua ajatella kenenkään muun viihtymistä, miksei sitten vietä koko päivää kahdestaan? Juhlat järjestetään vieraita varten ja silloin pitäisi ajatella vieraiden viihtymistä.)

Vierailija
57/59 |
03.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni vanha työtoveri meni vihille kauniissa hotellissa, ja itse vihkimistilaisuuteen he kutsuivat vain kaikkein läheisimmät, ja ilmeisesti söivät sitten heti perään samalla porukalla. Meille muille vieraille tuli kutsu hääjuhliin sitten illalla, sinne samaan hotelliin, ja sielä oli disko ja pikkupurtavaa kaikille, juomat sai itse ostaa baarista.

Toimi ihan hyvin, bailasimme loppuun asti ja jäimme hotelliin loppuyöksi. Sainpahan vielä pöydästäkin kauniin kukka-asetelman mukaan kotiin vietäväksi.

Vierailija
58/59 |
03.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä vaiheessa siis vihkiminen ja päivällinen ja kaukunleikkuu oli jo ohi.

Ihan ok, mutta oli vähän kömpelöä tulla paikalle, kun muut olivat juhlineet jo jonkin aikaa, ja me sitten tulimme kesken. Toisaalta morsian stressasi, kun niitä vanhoja sukulaisia ei saanut lähtemään, ja tarkoitus kai olisi ollut, että ne sukulaiset olisivat lähteneet, kun kaverit saapuvat paikalle. Paikalla oli sitten yhteensä 200 henkilöä, sisätiloihin mahtui noin 50. Onneksi oli hyvä ilma, ja ulkona oli teltta, jossa tehtiin iltapalaa. Nähtiin häävalssi ja muutamia leikkejä. Ihan ok häät, mutta tylsin oli se tulovaihe, kun ihmisiä oli sisällä ja ulkona ja meidän piti löytää se hääpari ja antaa lahja kaikkien tuijottaessa...

Mielestäni ihan hyvä idea kutsua siihen cocktail-tilaisuuteen ja jos se video vihkimisestä pyörii erillisessä huoneessa, niin sekin ok. On tavallaan erillinen ohjelma, johon jokainen saa päättää, haluaako osallistua vai ei. Mutta ehdottomasti laittaisin kyllä bileiden alkamisen aikaisemmaksi tyyliin klo 21.

Vierailija
59/59 |
03.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

biletykseen niin en taitaisi mennä. Jos ei kelpaa häihin niin en viitsisi tulla bilettämäänkään.

Naurettavaa teinimeininkiä.

varmaa tuollaisia tiukkapipoja kutsutakaan. Vaan rentoja ja juhlimisesta(kin) pitäviä ihmisiä.