Rehellinen mielipide tälläisistä häistä...
Kirkossa siis vihitään ja toimitus videoidaan ammattikuvaajan toimesta.
Vihkimisen jälkeen hienoon ravintolaan syömään perheen kesken. (omat lapset,vanhemmat sekä isä ja äitipuolet, sisarukset, isovanhemmat ja kummit)
Hyvän ruokailun jälkeen siirrymme juhlatilaan jossa on coctail tyylistä naposteltavaa,juotavaa jne sekä johon on kutsuttu sitten kaikki kaveritkin mukaan juhlimaan ja itse vihmininen näkyy videotaltioinnista kavereillekkin.
Eli siis aivan lähimpien kesken syömään jonka jälkeen bileet kaikille kavereillekkin jotka voivat jatkua seuraavaan aamuun jos vain väki jaksaa..
rehellinen mielipiteesi moisista häistä
Kommentit (59)
Tuo on hyvin kleski-eurooppalainen kaava! Paitsi että kaikki kutsutaan kirkkoon ja coktailille ja sen jälkeen syömään vain lähimmät.
Teillä siis hankala järjestys ja sen vuoksi itse vihkiminen vain videolta näytetään.
Vaihtakaa järjestystä! Uskoisin että kaverit haluaisivat nähdä vihkimisenkin luonnossa. Voivathan he pari tuntia hengailla keskenään ennen kuiten te tulette paikalle.
Entä hääkuvaus? Siis valokuvat? Missä välissä?
Pitkän kaavan mukaan se meni niin, että kirkko (no, kaupungintalo), jonka jälkeen se coktailtilaisuus kaikille kirkossa olleille. Sitten lähipiiri/perhepiiri syömään, ja sitten illalla bileet kavereille. Eli niitä mummoja ja serkunkummin kaimoja ei kutsuta edes niihin jorailubileisiin, vaan ne nuoruus kaverit. Myös omat vanhemmat jätti nämä nuorison bileet väliin.
Suomalaisittain se olisi kirkko ja kahvit vaikka seurakuntatalolla kaikille sukulaisille, naapureille jne, kakku ja voileipäkakku yms tarjolle. Sitten vanhemmat ja pari ja sisarukset ravintolaan (lapset voi jättää pois). Tätä ennen kuva, jotta ne hääkakut ehtii sulaa... Sitten illalla mökkibileet tai nuorisotalobileet jorausikäisille. Juju on stten sinä, etä kutsutte erilaisilla kutsukorteilla, ja ihmisille on selkeää, että bileet ei heidän kohdalaan jatku. Joku sisko saattaa kyllä juhlia koko päivän...
että teette niin tai näin, niin aina menee väärinpäin. Pidätte sellaiset häät kuin haluatte.
Meillä hyvin samantyyppiset.
Kirkkoon klo 15 oli kutsuttu kaikki perheineen.
Kirkon jälkeen menimme syömään ravintolaan sukulaisten ja perheiden kesken. (n. 40 henkeä)
Illalla klo 19.00 alkoivat hääbileet toisessa paikassa. Iltabileiseen oli kutsuttu sukulaiset, perheet ja ystävät (n. 120 ystävää, ilman lapsia). Sukulaisten kutsussa oli ilmoitettu tervetuloa myös hiukan riehakkaampiin hääbileisiin xxx. Taksikuljetus oli järjestetty. Iltabileisiin oli tilattu ravintolasta safkat buffetpöytään.
Melkein kaikki kutsutut tulivat. Kirkossa oli paljon väkeä, monet sukulaiset tulivat mielellään kirkkoon ja syömään, lähtivät sitten ajamaan kotiin. Olivat tyytyväisiä.
Osa tuli vielä iltabileisiin (n. 20 henkeä). Kirkossa oli myös perheitä, jotka sitten veivät lapset kotiin.
Meillä tosin oli välissä kavereille etkot meillä kotona, juotavaa, musaa ja pikkunaposteltavaa.
Kaikin puolin onnistuneet häät. Ja jatkoimme vielä aamukuuteen jatkoilla...
Ei ole kukaan kehdannut ainakaan mulle valittaa.
Yksi vanha täti tosin piti ravintolan lihaa raakana, otti sitten pussiin mukaan ja paistoi kotona, seuraavana päivänä oli tosi hyvää lihaa hällä.
Hyvä kuuloinen idea, eikä mitään noloa. Video ei ole nolo. Mun mielestä kyyhkysseremonia häissä on noloa. =) En ole itse bilettävää tyyppiä, mutta jos jaksaa juhlia, niin tuo on hyvä systeemi saada myös kaverit mukaan. Ja tuo hieno ruokailu lähimmille kuulostaa just mun jutulta. En ymmärrä lainkaan, miksi se kuuluu kellekään, millaiset häät te haluatte tai ketä mihinkin osuuteen kutsutte. Eli tehkää aivan kuten teistä tuntuu kivoimmalta.
vain eri päivinä.
Ei huono idea, tiedän ihmisiä jotka ovat tämänkaltaiset häät toteuttaneet.
Meillä oli lähipiiriä 30 henkeä ja ne bileet 100 kaverille vasta seuraavana päivänä.
Mutta kyllä, pidän ideastanne ( :
en tykkäisi, jos minut kutsuttaisi häihin, mutta en pääsisi edes kirkkoon. Ja minusta häissä pitää olla kunnon tarjoilu, ei mitään coctailpaloja. Johan se lukee varmaan jossain käytösoppaissakin, että juhlissa pitää tarjota ruokaa pitkämatkalaisille, joita häissä on aina väkisinkin runsaasti. En tosiaan maksaisi omaisuutta lapsenvahdille, hotelliöistä, bensoista ja lahjoista, että pääsisin syömään jonkun coctailpalan ja katsomaan jo olleen vihkimisen videolta.
Olemme vielä melko nuoria ja kaveriporukka myös. Kaikki tykkäämme juhlia kunnolla, ravintolassakin pilkkuun asti.
Suurimmalla osalla kavereista ei ole lapsia ja ne kenellä on käyvät itsekkin noin kerran kuukaudessa ulkona ilman lapsia.
Mistään kovin pitkältä ei montaa ihmistä tule ja ne jotka tulevat kauempaa yöpyvät meillä tai kavereillaan ja tästä on jo puhuttu aikaisemminkin.
Ja lahjoja emme halua.
Illalla on tarkoitus juhlia rennosti, niinkuin joskus ennen isommalla porukalla tehtiin.
Emme ole vielä kovin tarkasti ajatelleet päivän tapahtumia, sillä on vielä aikaa järjestellä.
Isoja sukuhäitä emme kuitenkaan halua.
Kiitoksia erilaisista mielipiteistä
ap
joissa vihkiminen on ollut maistraatissa ja sitten pari on mennyt syömään lähisukulaisten kanssa. Illalla on ollut coctailjuhlat, johon on kutsuttu enemmän väkeä.
Molemmat juhlat olivat kivat ja tyylikkäät.
Silloin ei tulisi vihkimiseen kutsumattomille olo että ovat "ylimääräisiä" kustannustekijöitä juhlissanne. Perjantaina pikkusievä vihkiminen ja illallinen, lauantaiksi sitten ne bileet :) Harmi etten itse keksinyt tätä vaan mentiin naimisiin perinteisen tylsästi!
Se olisi aika kornia.. Itse en varmaankaan jaksaisi syöminkien päälle, mitään cocktail-tilaisuutta/koko yön juhlintaa. Vetäytyisin nauttimaan hääyöstä ja järjestäisin bileet vaikka vasta seuraavana iltana.
kukaan perinteisissäkään häissä vetäydy syöminkien päälle nauttimaan hääyöstä??? Kyllä ainakin kaikki häät, joissa olen ollut ovat jatkuneet pitkästi vielä ruuan jälkeenkin, mm. musiikilla ja coctail-tilaisuuden tyypisellä ratkaisulla.
Eli normaalit häät ylensä: ruokailu ja kahvit + bileet, eli tässä vaan menee sillä kaavalla, että toiset on kutsuttu molempiin, toiset vain toiseen.
En ymmärrä miksi joku vetää herneen nenään jos kutsutaan juhliin vaikkei kirkkoon kutsuttaisikaan. Videotykki hyvä idea ja iltajuhlat varmasti mukavat.
Itse olin serkkuni häissä Lontoossa ja vihkitilaisuudessa maistraatissa olivat vain lahimmät perheenjäsenet, me muut tulimme sitten sen jälkeen juhlapaikalle ja video koko juhlista tuli myöhemmin postissa jossa oli myös vihkiminen
mukana.
Eihän kaikilla tarvitse olla sitä perisuomalaista karjalanpaisti-seurakuntatalolinjaa.
...mutta lähinnä siksi koska kutsut oli jo tehty kun päätettiinkin että mennään vihille eräällä majakalla pari viikkoa ennen juhlia (alunperin meidät piti vihkiä juhlapaikalla). Majakalle pyydettiin mukaan vain molempien vanhemmat ja sisarukset perheineen plus kaaso ja bestman. Video oli näytettävä juhlissa koska mm. isovanhemmat olisivat pettyneet jos eivät olisi sitä nähneet, ja yllättäen moni kommentoi että oli kiva nähdä pätkä (kesti vain n.10 min). Tilanteeseen päästiin siten, että kun kaikki vieraat olivat saapuneet, bestman spiikkasi jotain että nyt on käynyt niin että täällä ei sittenkään paria vihitä......koska se on jo hoidettu! Sitten näytettiin video, sitten me saavuttiin paikalle häämarssin myötä ja sitten maljat ja siitä eteenpäin. Mutta ihan kaikkein tärkeintä on -kuten joku jo sanokin- että teette IAHN JUURI NIINKUIN ITSE HALUATTE, SE ON TEIDÄN PÄIVÄNNE! Ihanaa tulevaa hääpäivää teille ja onnistuneita juhlia!
Ettekö voi kutsua kavereita muuten vain ryyppäämään perseet olalle? Jos se kerran on se tärkein juttu tässä kuviossa.
Vihkiminen kirkossa, jonka jälkeen syömään sukulaisten, kaason sekä bm:n kanssa, pitkän kaavan mukaan.
Illalla poistumme n 23aikoihin "bileisiin" johon on kutsuttu sitten pelkästään vain kaikki kaverit juhlimaan, napostelemaan salaatteja, leipiä ja muuta kevyttä ja seurustelemaan.Juhlat jatkuvat pikkutunneille asti.
Ja mies haluaa ehdottomasti valokuvia väsäillä valkokankaalle, sekä jossain välissä vihkimisenkin pyörimään.
Täytyy vielä tarkemmin hioa, mutta jotenkin näin teemme.
ap
Kiitos kaikille vastauksistanne
Itse en piittaisi kuvaajasta, mutta konsepti muutoin on hyvä.
biletykseen niin en taitaisi mennä. Jos ei kelpaa häihin niin en viitsisi tulla bilettämäänkään.
Naurettavaa teinimeininkiä.
että tykkään konseptistanne,ap. En tajua sitä, miksi hommat pitäisikään aina tehdä saman kaavan mukaan ja jotenkin toisinaan tulee sellainen olo näitä hääketjuja lukiessa, että häät ovat niiin pyhä juttu, että niihin ei saa kajota. Kaikilla pitää olla kirkossa koko suku, kaikilla pitää olla hääjuhla saman nuotin mukaan, kaikilla pitää olla hääkakku sellainen ja tälläinen jne. jne.
Ihan suoraan sanottuna: mielestäni hääjuhlat perinteisimmillään ovat TOOOOODELLA boring.....siis oikeasti en jaksa pönöttää kahta tuntia kirkossa, en jonottaa pöydästä rosollia, kinuskikermakakkua, seurata nöyryyttäviä hääleikkejä, häävalssia pariskunnalta, jonka tiedän inhoavan kyseistä toimitusta jne. jne.
Joten summa summarum: teidän häänne ovat piristävät. Jos menisin naimisiin, tekisin samoin. Ehkä kaikenkaikkiaan kutsuisin niin vähän porukkaa, että koko illan olisi sama porukka, mutta kuitenkin. Ainoa, minkä jättäisin pois on tuo videon/valokuvien näyttö. Niihin voi palata ystäväporukan kanssa jonain iltana.
Have fun!
ihan tuosta alkuperäisestä ideasta. Tässä jälkimmäisessä vähän epäilyttää tuo aika... Mä en ole ihan vakuuttunut jaksaisinko mä osallistua bileisiin jotka alkaa 23 aikoihin?
Mutta hyviä bileitä anyway :)
Vihkiminen kirkossa, jonka jälkeen syömään sukulaisten, kaason sekä bm:n kanssa, pitkän kaavan mukaan.
Illalla poistumme n 23aikoihin "bileisiin" johon on kutsuttu sitten pelkästään vain kaikki kaverit juhlimaan, napostelemaan salaatteja, leipiä ja muuta kevyttä ja seurustelemaan.Juhlat jatkuvat pikkutunneille asti.
Meidän häät menivät suunnilleen tuon kaavan mukaan, paitsi että kirkkoon kuulumattomina meidät vihittiin päiväjuhlapaikassa sukulaisten läsnäollessa. Oltiin itse tyytyväisiä ratkaisuun, ja ollaan saatu paljon kehuja onnistuneista juhlista. Onnea teille, ja hauskaa tulevaa hääpäivää!
että kirkko ja syömingit tuolla pienellä porukalla olis erikseen ja sitten bileet vaikka seuraavana päivänä erikseen kavereille. Niihin vois kutsua sitten tyyliin... Olemme menneet naimisiin ja haluamme juhlia tapahtumaa kavereiden kesken 22.12.12 klo 20 alkaen juhlatila Kinkerissä. Coctailtarjoilu. -ei lahjoja-
kutsutte kaverit bileisiin esim 19 alkaen ja sitten yllätyksenä kaikille sanotte että menitte naimisiin.