Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisiko joku linkittää niitä tutkimuksia, joiden mukaan lasten kannattaa olla kotona 3-vuotiaiksi?

Vierailija
02.03.2011 |

Niistä kun niin kovasti Suomessa puhutaan, mutta yhtään tutkimusta en itse ole lukenut. Minua ihan totta kiinnostaa, mihin nämä asiantuntijoiden lausunnot perustuu. Joku mamma täällä ihan varmasti osaa neuvoa.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut "sen akan" luennoilla ja keskustellut hänen kanssaan enkä kyllä voi yhtyä tuohon mielipiteeseesi. Musta oli hyvin järkevää, perusteltua ja vakuuttavaa tekstiä tuolloin ja kunnioitan häntä tutkijana. Samoin kuin yliopistomme psykologian laitos ilmeisesti, hänellä siellä hyvä asema.

Omien lasten omaaminen (en tiedä onko niitä) toisi ehkä henk. koht. näkemystä, mutta eikö sitä ole miellä jokaisella? Tutkija nimenomaan esittelee TUTKITTUA eli PERUSTELTUA tietoa, ei mutu-tuntumaa tai "tämä toimii meillä" -asioita. Tieto on usein tilastollista, väestötasolla eikä koskaan koske jokaista yksittäistä lasta vaan keskimäärin lapsia yleensä.

Mutta voit toki olla eri mieltä.

t. 10

Vierailija
22/22 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ehkä tämä yleinen käsitys perustuukin siihen, että alle kolmivuotiaalle nykyinen päiväkoti ei ole hyvä laadun vuoksi. Tästä sitten johtuu se, että suositellaan hoidettavaksi kotona. Yli kolmevuotiaiden kyky sietää isoa ryhmää ja stressiä on sitten jo ehtinyt kasvaa sen verran, että nykyhoitomuodot sopivat paremmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän viisi