PIKKU2 KEVÄT
Kommentit (240)
horsmankukka: isot pahoittelut tädistä. :( Se on kyllä noi oireet.. että ne voikin olla hämääviä.
Tsu-ku: eikö ehkäisypillereillä joskus siirretä menkkoja? En tosin ole ihan varma että miten se homma toimii. Mutta toivottavasti saat siirrettyä menkkoja tai tutkimusaikaa. :)
ON: juu, ultrassa on käyty ja voi p#@%&le tätä touhua!!!!! Vasen munasarja oli nähtävästi sanonut sopimuksensa tämän kierron osalta irti, siellä ei ollut yksikään munarakkula lähtenyt kasvuun. Oikealla sen sijaan oli 4-5 mukavankokoista munarakkulaa kasvamassa mutta niin siellä oli myös useita pieniä kärkkymässä vielä mukaan eli siellä ollaan vähän yli-innokkaita. Kun ei sitä hyperiä saa tulla.
Lääkeannosta nostettiin 150 yksikköön ja tänään alkaa jarrulääke, jonka pitäisi siis estää ettei ne munasolut karkaile sieltä mihinkään ennen aikojaan.
Mutta kyllä pistää kiukuksi tämä touhu, miksi noi mun munasarjat ei vain voi ryhtyä yhteistyöhön???? No, täytyy nyt toivoa että tuolta oikealta jotain kehittyisi ja saataisiin edes se yksi munasolu hedelmöittymään. Jos ei, niin mä kyllä varmaan hajoon. Tai ainakin saan vähintään itkupotkuraivarit.
muoks* Toivottavasti NöpönÄiti on saanut ultrassa hyviä uutisia.
Ultrassa käyty taas ja sykettä ei löytynyt ja kasvuakaan ei ollut tapahtunut. Vastasi edelleen viikkoja 6+ (menkkojen mukaan pitäisi olla 9+2) Lääkkeellisen tyhjennyksen aloitan tänään kotona. Olo on nyt aika lohduton, mutta eiköhän tää tästä...
Palailen teidän kanssa taas kuumeilemaan ehkä ensi kuussa. Yrittää saa kuulemma neljän viikon päästä jos raskaustesti näyttää negaa. Kiitos teille kaikille ihanille tsempeistä!
Tädin kohdanneille pahoittelut! Jospa sitten tästä kierrosta tärppäisi kevään kunniaksi!
NöpönÄiti: Suuret pahoittelut, että uutiset olivat huonoja! Voimahalauksen lähetän sinulle!!!!
Roma:Kurjaa, että vasen munis ei ollut hommaan lähtenyt mukaan, mutta hienoa, että oikealla kuitenkin hyvän kokoisia oli useampia! Peukutukset, että useamman munasolun saisivat ja hedelmöittyisi ja teille se plussa saataisiin tässä kierrossa!!!!
ON: Dpo 1 siis menossa ja ovis hyödynnetty kunnolla =) Huomenna pitäisi aloittaa Luget. Saas nähdä miten kroppa niihin reagoi.
Plussatuulia kaikille!!!!
Fibsu..................... 1/21-.....??
Horsmankukka.... 5/24-28.....yk11
Tsu-ku................... 7/30.....yk13
Tatjuska................ 9/26-29.....yk19
Roma.................... 12/25-29.....yk18
Pienitoive.............. 14/29.....yk7
Vacsuli75.............. 17/28-34.....yk4
Iippulainen........... 23/35-40.....yk6
Cherrypie.............. 30/28.....yk2
Cherrypie..............luomuilua
Fibsu.....................Clomifen + Terolut
Horsmankukka....luomuilua
Iippulainen..........ovistikut + Lugesteron
Pienitoive..............luomuilua
Roma....................1. IUI 11/10-, 2. 01/11-, 3. 02/11-, 1. IVF 05/11
Tatjuska................Terolut
Tsu-ku...................luomuilua + ovistikut
Vacsuli75.............luomuilua
NöpönÄiti: suuret pahoittelut. Voimahali täältäkin sinne.
Iippulainen: paljon tsemppiä piinailuun, toivottavasti Luget auttavat ja nyt on tärppi käynyt. :)
Mitä kuuluu fibsu ja Cherrypie, piinapäivät sielläkin menossa?
ON: tänään taas lääkäri ja ultra. Toivottavasti jotain edistystä on tapahtunut, eilen ainakin alavatsaa juili aika lailla.
Roma: toivottavasti ultrassa kuulet hyviä uutisia.
ON: Terolutia on nyt menossa päivä 9/10, eli menkat käynnistynee viiden päivän sisään. Jos ne alkaa vasta ensi viikon alussa, niin sitten Clomifenien nappailu siirtyy vasta seuraavaan kiertoon. En nimittäin pääsiäismatkan vuoksi ehdi sitten käydä ultrassa. No, odotellaan. Alavatsaa kyllä jo juilii sen oloisesti, että täti on tulossa.
Mites muut, miten menee?
niin ne menkat alkoivat. Ketuttaa. Aina sitä kuitenkin elättelee toiveita, että jos sit kuitenkin olis tärpännyt tässä kierrossa. Mutta ei. Lauantaina sitten clofenit kehiin ja ultraan 18.4.
fibsu: pahoittelut tädistä. :( Toivottavasti Clomit auttavat.
ON: Nyt ei kuulkaa naurata, ei. Kävin tänään siellä ultrassa ja aika surkea oli tilanne. Kaikesta tästä lääkkeiden piikittelystä ja popsimisesta oli tuloksena YKSI KASVANUT MUNARAKKULA!!! Paljon oli pieniä myös molemmilla puolilla mutta niistä ei ole mitään hyötyä kun eivät siitä enää kasva.
Kotihommiksi siis meni, en halunnut inssiä enää tehdä. Ensi kierrossa sitten uusi IVF-yritys, hieman erilaisella lääkityksellä. Mulle tulee myös Clomifen kierron alkuun ja sitten taas pistoksia.
Että ottaa kuulkaa pattiin ja aika rankasti sittenkin.
Roma: voi höh! Jaksamista.
Fibsu (ja muutkin): täti pahoittelut.
Nöpönäidille isot pahoittelut. :-(
ON: olen tosi pessimistinen tähän meidän yrittämiseen tässäkään kierrossa. Punkka rintamalla siis hiljaista. Esikko vaihteeksi terveenä ja ollu jopa pari päivää päiväkodissa. Mies taas koko viikonlopun töissä ja tärppipäivät lähestyvät tai ovat viikonloppuna.
Voi ei Roma, tosi kurja juttu! Kyllä toi on jo kunnon itkupotkuraivareiden paikka.
NöpönÄidille myös täältä isot pahoittelut! Kuten myös tädin kohdanneille.
ON: ovista odotellaan ens viikoksi ja yritetään hyödyntää sit taas sitä. Huokaus, onpas romanttista taas...
Mukavaa viikonloppua!
Tatjuska: täälläkin ovista vartotaan tälle viikonlopulle. Mies tietenkin koko viikonlopun yövuoroissa. *voi blaah* Yritin eilen vikitellä, vesi perä *mrrr*
Voi ei.. onpas täällä surkeita uutisia.. :(
Nöpön äidille suuren suuret halirutistukset ja pahoittelut. Tuli kyynel silmään täälläkin. On se niin väärin!!
Ja tädin kohdanneille kans pahoittelut.. eikös ne tädit vois jo jättää meidät rauhaan.. ollaan me niitä jo tarpeeksi nähty!
Ja voi Roma.. miten voi olla vaan yksi?!? Sitä ei sit alettu punkteeraamaan pois ollenkaan? Menikö tää kierto siis täysin ohi? etkä popsi mitään lääkkeitä loppukierrolla. voi tylsimys sentään! Mä olin jo niin varma et susta tulee tammimamma.
Mulle soiteltiin sairaalasta ja niiden mukaan menkat ei haittaa.. toivottavasti se on oikeaa tietoa. et näillä mennään, mahdollisilla tulvilla siellä sitten tähystyksessä.. toivottavasti eivät käännytä ovella pois, sitä kyl suutun ja kovasti.
Sain just tänään kuulla et viimeinen tällänen yrittävä kaveri on nyt sit raskautunut.. nyt oon ainoo omassa lähipiirissäni. No jollekkin se osa kai sit kuuluu, mut alkais tää jo mullekkin riittämään.
vilkaisin yks päivä tuota pitkään tuhdanneiden palstaa.. uskomaton tsemppi ja usko sielläkin ihmisillä edelleen vaikka yritys on kestänyt paljon kauemmin kuin itellä. pitäis vaan itekkin osata asennoitua tähän paremmin, mut jotenki kuukausi kuukaudelta vaan turhauduttaa enemmän ja enemmän.
Fibsu: pahoittelut tädistä =(
Roma: Kylläpä sinua/teitä nyt koetellaan tässä asiassa, olen niin pahoillani puolestasi. Voimahalaus!
Tsu-ku: Mä niin tiedän tunteen, kun jää viimeiseksi yrittäjäksi muiden raskautuessa ympärillä kuin itsestään. Hienoa, että tähystys voidaan tehdä tädistä huolimatta! Mutta kovasti pidän peukkuja, ettei täti edes tulisi vaan tärppi kävisi!!!!
ON: Lugeja tänään neljättä päivää. Muita oireita ei ole kuin unettomuus, mutta siinäkin kyllä kestämistä, jos koko 2 viikkoa kestää. Virallisessa pakkausselosteessahan ei haittavaikutuksena mistään unipulmista puhuta, mutta en kyllä muuta syytä tälle mun unettomuudelle keksi ja kun ajallisestikin osuu aivan yksiin. Aamuyölle asti vaan pyörin sängyssä korkeintaan kevyesti välillä torkkuen. Ja aamulla kun esikko herättää, on aivan koomassa. Haukotus.
Toivoisin niin kovasti, että nämä Luget nyt auttaisi ja raskaus tästä kierrosta alkaisi. Mutta toisaalta sitten kaikki suunnitelmat menisi taas uusiksi, kun juuri olen töihin ilmoittanut lokakuussa palaavani ja esikolle on päivähoitopaikka yksityisestä päiväkodista varattu ja varausmaksut maksettu. Kun vaan osaisi ajatella, että niin tai näin, asiat menee parhain päin...
Fibsu..................... 4/21-.....??
Horsmankukka.... 8/24-28.....yk11
Tsu-ku................... 10/30.....yk13
Tatjuska................ 12/26-29.....yk19
Roma.................... 15/25-29.....yk18
Pienitoive.............. 17/29.....yk7
Vacsuli75.............. 20/28-34.....yk4
Iippulainen........... 26/35-40.....yk6
Cherrypie.............. 33/28.....yk2
Vacsuli: joskus toi yhteisen ajan löytäminen peittojen heilutteluun voi kyllä olla aika kiven takana. Ja kun on tuo esikoinen tuossa, niin ei voi ryhtyä hommiin ihan milloin vain. Meillä on tämä touhu välillä ihan aikataulutettu, siinä on sitten tekemistä kun pitäisi virittäytyä tunnelmaan juuri tarkalla kellonlyömällä tai tiettynä päivänä, teki mieli tai ei. Tosi romanttista on, kuten Tatjuskakin mainitsi. :)
Tsu-ku: hieno homma että menkat ei estä sitä tutkimusta.
Ja juu, tosiaan yksi ainokainen munarakkula oli täällä tuloksena. Tai kuten sanottu, olihan niitä pilvin pimein lisääkin mutta kaikki pieniä eli niissä ei siis mitään munasolua olisi ollut. Ei lähdetty sitä yhtä punkteeraamaan enkä inssiä jaksanut tehdä. Kotihommilla vaan ja Luget tulee luteaalivaihetta tukemaan. Onneksi mun luteaalivaihe on Lugeillakin niin onnettoman lyhyt, että uuteen yritykseen päästään varmaan vajaan kahden viikon päästä. Ollaan nyt peittoja täällä heiluteltu mutta mä en kotitekoiseen plussaan meidän tapauksessa usko, joten se siitä. En edes tiedä tarkalleen milloin mun ovis on, koska en ole tikutellut. Lääkärin mukaan olisi ehkä tänään tai huomenna.
Ja siis se miksi tuli vain tuo yksi johtofolli, niin lääkeannostus oli sitten kuitenkin liian pieni, kun sitä hyperiä varottiin niin paljon. Nyt siis muutetaan lääkkeitä ja niiden määriä, toivottavasti tämä ei nyt sitten toistu.
Iippulainen: toivottavasti unettomuus pian helpottaa. Ja Luget auttaa nyt heti ja saatte tärpin. :)
aloitin clomifenit. Ja kauhee paniikki, että iskee hyperstimulaatiot ja näköhäiriöt. Ja mitä lie muita sivuvaikutuksia näillä nyt onkaan.
Tsu-ku: tsemppiä tutkimuksiin.
Roma: koskaan ei kannata sanoa ei koskaan. Jospa teillä vaikka tärppäisikin nyt, kun sitä vähiten odotat.
Fibsu..................... 5/21-.....??
Horsmankukka.... 9/24-28.....yk11
Tsu-ku................... 11/30.....yk13
Tatjuska................ 13/26-29.....yk19
Roma.................... 16/25-29.....yk18
Pienitoive.............. 18/29.....yk7
Vacsuli75.............. 21/28-34.....yk4
Iippulainen........... 27/35-40.....yk6
Cherrypie.............. 34/28.....yk2
fibsu: toi pelko lääkkeiden sivuvaikutuksista on niin tuttu! Mä olen tässä lähiaikoina ollut mm. ihan varma että mulla on laskimotukos, kun jalkaan sattui. Olin lukenut että melkein kaikissa noissa mun lääkkeissä oli laskimotutkoksen kohonnut riski. Sitten ihan paniikissa tutkailin tota jalkaa kunnes toinenkin jalka kipeytyi ja tajusin että sen täytyi johtua edellispäivän salilla käynnistä. Että täytyyhän ne varoitukset ottaa toki vakavasti mutta kyllä tällainen luulosairas niistä saa helposti päähänsä vaikka mitä. :D
Paljon plussatuulia kaikille!
Hei kaikille! Haaveilemme mieheni kanssa pikkukakkosesta, ja yritys alkoi viime syksynä mutta keskeytyi sitten massiivisen leikkauksen takia. Nyt olen niin toipunut, että uskallumme yrittämään uudelleen raskaaksi tuloa. Meillä on puolitoistavuotias esikoinen (10/09), ja pikkusisarusta hänelle siis toivomme.
Nyt on kiertopäivä 5, joten ovista saadaan vielä hetki odotella. Mulla oli ennen varsin epäsäännöllinen kierto, mutta viime syksyllä se yllättäen tasoittui lähes kellontarkaksi, 30 päivää kestäväksi. Ovulaatiota puolestaan en ole testannut sitten viime syksyn, ja silloin sitä ei joskus joko tullut tai onnistuin missaamaan niistä osan. Sen vuoksi pelottaa tämä raskautuminen, ja kun on vielä todella taaksepäin kallistunut kohtu...
Mutta tervehdys siis kaikille vielä!
Horsmankukka.... 3/24-28.....yk11
Tsu-ku................... 5/30.....yk13
Tatjuska................ 7/26-29.....yk19
Roma.................... 10/25-29.....yk18
Pienitoive.............. 12/29.....yk7
Vacsuli75.............. 15/28-34.....yk4
Iippulainen........... 21/35-40.....yk6
Fibsu..................... 21/21-.....??
Cherrypie.............. 28/28.....yk2
Roma....................1. IUI 11/10-, 2. 01/11-, 3. 02/11-, 1. IVF 04/11