Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

PIKKU2 KEVÄT

Kommentit (240)

Vierailija
21/240 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

huih taide.. alko muaki jännittää.. toivottavasti viiva vahvistuu!! :)!

näin unta et plussasin.. ihme unia vaikka vast on puol kierto käsillä.. tänään näyttäis olevan kp14, mut nyt ei ole ollu ovis tikutkaan käytössä. aiemmin ovis on ollu kp16.. pitää vähän pohtia jos ottais sit peti erät tänään ja uudemman kerran tiistaina :)!

jaksaisistko roma kirjottaa tarkasti, et miten ja milloin ja mitä sulle nyt tossa hoidossa tehdään?

onkos teilläpäin kesätaukoja kunnallisella - olitko siis kunnallisella vai yksityisellä nyt hoidoissa?

taas tässä omaa jatkoa laskeskelen, et jos huhtikuun lopus tulee se tuomio et putket on kiinni, ja kauanko täytyy "jonottaa" hoitoihin.. ja sit alkaa kesätauko, niin koska mä mahdan ees sit päästä ekaan koeputkeen.. plaah..

Vierailija
22/240 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jes taide, peukut pystyyn että viiva vahvistuis.

ON: ovis tuli ja meni, hyödynnetty on. Nyt vaan odotellaan. Tosin ei ihan kauheesti jaksa jännittää kun niiiin monta kertaa on jo joutunut pettymään. Ketuttaa vaan enemmän, jos kauheesti fiilistelee etukäteen...

Jos lähtis nauttimaan ihanasta auringonpaisteesta pihalle. Sais jo lumet sulaa kokonaan ja kevät tulla. Ei tarviis noiden kuravaatteiden kanssa sählätä ja pääsis taas pyöräilemään :)

Leppoisaa sunnuntaita!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/240 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iippulainen........... 6/35-40.....yk6

Fibsu..................... 6/21-.....??

Horsmankukka.... 13/24-28.....yk10

Cherrypie.............. 13/28.....yk2

Tsu-ku................... 15/30.....yk12

Roma.................... 17/25-29.....yk17

Tatjuska................ 19/26-29.....yk18

Pienitoive.............. 27/26-30.....yk6

Vacsuli75.............. 32/28-34.....yk3

Taide80................. 34/28-35....yk4.....plussa 19.03.

Cherrypie..............luomuilua

Fibsu.....................Clomifen + Terolut

Horsmankukka....luomuilua

Iippulainen..........luomuilua + ovistikut

Pienitoive..............luomuilua

Roma....................1. IUI 11/10-, 2. 01/11-, 3. 02/11-, 1. IVF 04/11

Taide80................luomuilua + ovistikut

Tatjuska................Terolut

Tsu-ku...................luomuilua + ovistikut

Vacsuli75.............luomuilua

Vierailija
24/240 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taide: varovaiset onnittelut plussasta! :) Toivotaan kovasti että se viiva siitä vahvistuu.

Vacsuli: jaksamista korvatulehduskierteen kanssa.

Tatjuska: mä odotan kevättä myös kuin kuuta nousevaa, ihanaa kun voi kohta (toivottavasti) alkaa pukeutumaan kevyemmin.

Tsu-ku: me ollaan hoidossa yksityisellä. Viime syksynä kun hoitoihin hakeuduttiin, ei harkitukaan kunnalliselle menoa, koska ei yksinkertaisesti haluttu odotella. Täällä Helsingissä on jonotusaika ainakin sen kuusi kuukautta ja kunnallinen puoli on muutenkin joustamattomampi aikataulujen yms. suhteen. Ja kun mä todella olen sen 39 v. niin ei paljon huvittanut jonotella ja antaa kuukausien vain kulua. Mutta eiköhän tuolla yksityiselläkin ole kesätauko, kyllähän se lääkäri varmasti kesälomalla on sen kuukauden. En tosin tiedä käydäänkö sen ajan sitte toisella lääkärillä. No, se selvinnee kesällä, jos silloin vielä hoidoissa ollaan.

Mutta, tämä hoito siis. En tiedä vielä ihan kaikkia yksityiskohtia mutta näin olisi nyt tarkoitus edetä:

1) odotetaan tätiä saapuvaksi, tapahtunee ensi viikolla

2) Kp1 alkaa Arimidex-lääkitys (kasvattaa munarakkuloita).

3) 1. ultra kp4. Lääkärin mukaan voidaan tehdä vaikka lauantaina, jos sille päivälle osuu. Mulle tehdään näitä ultria hieman enemmän koska mulla on ne monirakkulaiset munasarjat. Pitää siis vahtia ettei pääse hyperstimulaatiota tapahtumaan, tästä lääkäri oli erityisen tarkka.

4) jos tilanne 1. ultrassa hyvä niin alkaa pistoshoito, lääkkeen nimeä tai annostusta en vielä tiedä.

5) käydään ultrissa kai muutaman päivän välein ja pistellään lääkettä kunnes munarakkuloita on sopiva määrä, n. 5-8 kpl. Yli 10 kpl ei saa kuulemma tulla.

6) tämä kohta on mulle vielä vähän epäselvää mutta jarrupiikki pistetään jossain vaiheessa ettei munasolut karkaa ennen aikojaan. Kun munarakkuloita on tuo sopiva määrä, tehdään punktio. Punktiopäivänä aamulla mies vie oman osuutensa.

7) siirto punktiosta 2-3 päivän päästä (jos siis sopivia alkioita on saatu aikaiseksi.)

8) Ja sitten odotellaan tulosta. Koko tohon munarakkuloiden kasvatuksen aloituksesta alkion siirtoon menee tässä lyhyessä kaavassa n. pari viikkoa.

Että tällaista olisi tiedossa. Voin päivittää tietoja sitten kun tohinat kunnolla alkaa, jos haluat kuulla lisää. :)

Paljon plussatuulia kaikille!

Vierailija
25/240 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taide: Isot peukutukset täältä, että plussa vahvistuu!!!!

Roma: Kiva, kun jaksat kertoa hoitojen kulusta. Itseäkin, kun jo mietityttää tulevaisuus ja mihin kaikkiin hoitoihin päädytään. Saako kysyä millä klinikalla ja lääkärillä käytte? Kun siis täällä Helsingissähän mekin.

ON: Torstaina saan taas verikokeiden tulokset ja tasan viikon päästä tiistaina on sitten lääkärikäynti, missä käydään tulokset läpi ja pohditaan mitä tehdään. Vähän kyllä ahdistaa, että kuinka pielessä kaikki arvot ovatkaan ja kuinka isoja juttuja vauvan saaminen vaatii...

Vierailija
26/240 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos Roma selityksestä, ja kyllä saa sitten kertoa lisää kun homma edistyy!

uskomattoman nopeesti toi sit loppujen lopuksi lähtee käyntiin, hienoa.. sul voi sit about 1,5kk:n päästä toivottavasti pärähtää se plussa :D!

saanko vielä udella et mitä toi homma nyt sit maksaa.. onko se joku könttä hinta, mihin kuuluu sit noi kaikki ultrat sun muut, vai laskutetaanko kaikesta erikseen?

katsoin tosta väestöliitolta, et kelakorvauksen jälkeen hinta olis noin 1500e ja siihen kuuluu vain 3 ultraa.

Vierailija
27/240 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se viiva nyt on vahvistunu;) Mutta vasta ti-ke pitäis menkkojen alkaa et loppuviikosta jos eivät ole tulleet testaan vielä...en uskalla poistua vielä täältä kun kukaan ei lupaa ton pysyvän kyydissä, mutta se on kai uskottava et raskaana ollaan;) Ihanaa! Se kauanko tätä autuutta kestää riippuu nyt tuurista vaan!

Tsemppiä Romalle hoitoihin! Ystäväni on käynyt läpi saman ja sen hyperstimulaationkin:( Ei ollu kiva. Toivotaan et pääsette ekalla yrittämällä maaliin!!

Vierailija
28/240 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D!! Onnea onnea Taide!! ei sitä enää tarvi testailla, kyllä se plussa siellä on ja pysyy!! Ihanaa, että plussia alkaa taas tulemaan! Onks se sit joulu-vauva, ihanaa :D! Vielä tänä vuonna sul on pikku nyytti sylissä, voih!!

Vierailija
29/240 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vacsuli75.............. 2/28-34.....yk4

Iippulainen........... 8/35-40.....yk6

Fibsu..................... 8/21-.....??

Horsmankukka.... 15/24-28.....yk10

Cherrypie.............. 15/28.....yk2

Tsu-ku................... 17/30.....yk12

Roma.................... 19/25-29.....yk17

Tatjuska................ 21/26-29.....yk18

Pienitoive.............. 29/26-30.....yk6

Vierailija
30/240 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taide: sylintäydeltä onnea plussasta! Ja nyt on turha tulla tänne takaisin, pysyt siellä odottajien puolella ja me tullaan sitten kaikki perässä pian, eikö vain? :D Ihanaa kun tuli vihdoin plussa meidän pinoon!

Iippulainen: me käydään Graviditaksessa ja lääkäri on Eero Varila. Suosittelen! :) Mutta toivotaan ettei teidän tarvitse hoitoihin turvautua, että labratulokset ovat kunnossa. Peukut on pystyssä sen puolesta.

Tsu-ku: joo, se on joku könttäsumma. Samoin toimittiin insseissä, eli kaikki ultrat + lääkärikäynnit ja itse inssi laskutettiin yhdellä kertaa. Mun täytyy myöntää etten vielä oikein tiedä ihan tasan tarkkaan paljon tuo IVF maksaa, nähtävästi vajaa 2000 eur Kelan korvauksen jälkeen. Lääkkeisiin menee myös mukava siivu mutta onneksi Kelan katto tulee jossain vaiheessa vastaan, se on kai jotain 630 eur tai sinne päin. Mulla on jo noista insseistä lääkekuluja jonkin verran kertynyt, joten enää n. 400 eur siihen kattoon on matkaa.

Voin ilmoitella noita kuluja kun tiedän enemmän, jos haluatte vain tietää. Itsekin etsin netistä tietoa näistä kun aloiteltiin hoitoja, enkä oikein tarkkoja lukuja saanut mistään selville. Että jos teitä joitakin nämä mun sepustukset auttaa, niin mielelänihän minä näitä kirjoittelen. :)

ON: eipä sitten niin mitään kummempaa, tätiä odotellessa.

Mites pienitoive ja Vacsuli, miten piinailu sujuu? Toivottavasti plussatuulet ovat siellä puhaltaneet. :)

Vierailija
31/240 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime kierrossa ei tosita hyödynnetty :-C

Ihan inhimillsienä pysyi toi pituus ja ovis olis illoin ku ajattelin se olevan.

Nyt uuden oviksen odotteluun jos paremmalal onnella.

Vierailija
32/240 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vacsuli75.............. 3/28-34.....yk4

Iippulainen........... 9/35-40.....yk6

Fibsu..................... 9/21-.....??

Horsmankukka.... 16/24-28.....yk10

Cherrypie.............. 16/28.....yk2

Tsu-ku................... 18/30.....yk12

Roma.................... 20/25-29.....yk17

Tatjuska................ 22/26-29.....yk18

Pienitoive.............. 30/26-30.....yk6

Vierailija
33/240 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vacsuli: tsemppiä uuteen kiertoon, toivotaan että tästä se tärppi tulee. :)

ON: on alkanut se tuleva hoito suorastaan pelottamaan! Mulla on aivan mieletön piikkikammo ja se punktio on mielessä nyt luvattoman usein, tulevana kauhukokemuksena. Lääkäri kyllä mulle sanoi että se on ohi muutamassa minuutissa ja on suurimmalla osalla ihmisistä kivuton. Ja mitä tärkeintä, kipulääkkeissä ei kai säästellä. Mutta kyllä se silti pelottaa, ei voi mitään. Kaikkea sitä pitääkin kestää, että lapsen saa. Kun ajattelee miten se olisi oikeasti tarkoitus hoitaa, luonnonvoimin. Paljon mukavampi tapa kuin olla pitkien neulojen tökittävänä. Huoh, tasan ei käy onnen lahjat.....

Plussatuulia kaikille!!

Vierailija
34/240 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roma: Ei mikään ihme, että pelottaa! Jos tunnustan, niin mä pelkään jo pelkästään mahdollista tulevaa munatorvien huuhtelua, kun oon kuullu, että sekin joillekin tosi kivulias. Mutta tsempityksenä sinulle voin kertoa, että eräs ystäväni hoidot läpikäyneenä on kertonut, ettei punktio tuntunut oikein miltään ja nyt tuloksena heillä lähes 3 vuotias ihana poika =)

ON: Sain tänään alkukierron verikokeiden tulokset ja näin itse netin avulla tutkailtuna vaikuttavat olevan suht ok. Että ehkä pulmana olisi vaan se keltarauhashormoni... Toki lääkäri sitten ensi tiistaina kertoo totuuden, mutta oloa helpotti jo ainakin se, että viitearvoissa on kaikki lukemat. Mä kun ehdin jo pelätä, että kaikki arvot pielessä. Mites Roma, kun sullakin ne monirakkulaiset, tiedätkö FSH ja LH suhteesta, josta aina puhutaan? Kun mulla molemmissa sama arvo.

Plussatuulia kaikille!!!!

Vierailija
35/240 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidelle plussasta! Mukava uutinen oli tuo plussa.

ON: kuukautiset kestivät 8 päivää, hohhoijaa. Laskeskelen tässä just päiviä, että ens keskiviikkona alkaisi taas Terolut. Lähdetään pääsiäisenä viikoksi reissuun ja se olisi siinä ja siinä, että kannattaako ottaa clomeja ensi kierrossakaan. Niiden takia kun täytyy käydä ultrassa kp 10-12. Huonolla säkällä se osuisi just reissun alkuun. Voi olla, että vasta toukokuussa kokeilen clomeja ekaa kertaa.

Vierailija
36/240 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roma.. ihan varmasti joo jännittää. Muaki alkaa pikkuhiljaa jännittämään se mun vatsaontelon tähystys, onneks se tehdään nukutuksessa. en tosin ole ollut koskaan myöskään nukutettuna, niin sekin jännittää.. ja kauanko siitä mahtaa olla paikat kipeenä ku instrumentit vedetään vatsanahan ja läskien läpi.. :/!

Ja Lippulaiselle kommentti tosta munatorvien huuhtelusta, eli aukiolotutkimuksesta. Mä en oikeen sitä ees osannu jännittää, ja unohdin ottaa sen buranankin mikä suositellaan otettavan ennen tutkimusta jotta kohtu ei supistele siitä sisään suihkutettavasta liuoksesta. Sanoisin et ei se kivuton ollut, mutta ihan kestettävä.

Mun tutkimus kun jatkui ja jatkui ku näkyvyyttä ei saatu, niin sit tuntu kyl tosi epämiellyttävälle ja alko vähän sattumaan ku tunkivat nestettä ja ilmaa vaan sisään lisää kokoajan. Mut normaali tutkimukses se kuulemma pitäis olla suht kivuton, ja se alku burana vois varmaan kans auttaa vähän.

tääl nyt todennäköisesti se viimeinen luomurutistus tehty.. eilinen petileikki oli kyl jo niin puuta että.. hoh hoh.. ja nyt sit katse kohti huhtikuun loppua, kun uskon aika vakaasti et parin viikon päästä on taas menkat.

Kaikille nyt suuria plussa tuulia!!

Vierailija
37/240 |
25.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vacsuli75.............. 4/28-34.....yk4

Iippulainen........... 10/35-40.....yk6

Fibsu..................... 10/21-.....??

Horsmankukka.... 17/24-28.....yk10

Cherrypie.............. 17/28.....yk2

Tsu-ku................... 19/30.....yk12

Roma.................... 21/25-29.....yk17

Tatjuska................ 23/26-29.....yk18

Pienitoive.............. 31/26-30.....yk6

Vierailija
38/240 |
25.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iippulainen: kiitos tsempityksestä. :) Se munatorvien aukiolotutkimus ei ollut tietenkään mitenkään mukavaa mutta ei se varsinaisesti sattunut. Mulle se tuli vähän yllätyksenä kun lääkäri ehdotti että tehdäänkö tutkimus nyt samantien, että saadaan homma käyntiin. Ja sehän mulle sopi kun en halunnut yhtään odotella. Eli mulla ei ollut edes mitään lääkitystä siinä alla. Se tuntui... omituiselta, sellaista menkkamaista kipua oli ajoittain mutta täysin kestettävää.

Hyvä että labratuloksista tuli hyviä uutisia. Mä olen vähän siitä outo potilas, että en ole pistänyt noita omia tuloksiani ollenkaan mieleen, mulle riitti vain se kun kuulin lääkäriltä että miten asiat ovat. Keltaraushormoonikokeesta muistan että se oli erityisen alakanttiin ja se kai se mun isoin ongelma onkin.

Tsu-ku: toivottavasti luomurutistus toimi ja tuleekin tärppi. :) Joskun noi aikataulutetut lemmenhetket voi kyllä olla niin pakkopullaa että niistä on kyllä kaikenmaailman hekuma kaukana. Mutta mitäpä sitä ei tekisi.. :D

ON: eipä sitten niin mitään raportoitavaa. Tätiä odotetaan maanantaiksi, yhä vaan.

Oikein aurinkoista viikonloppua kaikille ja paaaaljon plussatuulia!!! :)

Vierailija
39/240 |
27.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roma.................... 1/25-29.....yk18

Vacsuli75.............. 6/28-34.....yk4

Iippulainen........... 12/35-40.....yk6

Fibsu..................... 12/21-.....??

Horsmankukka.... 19/24-28.....yk10

Cherrypie.............. 19/28.....yk2

Tsu-ku................... 21/30.....yk12

Tatjuska................ 25/26-29.....yk18

Pienitoive.............. 33/26-30.....yk6

Vierailija
40/240 |
27.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, eilen jo alkoi tuhru ja tänään aukesivat hanat sitten kunnolla. Viime kierto mahtavat 22 päivää ja luteaalivaihe 8 päivää. Että näillä eväillä sitten... :/

No, juuri otin ensimmäiset Arimidex tabletit, huomenna tilaan keskiviikoksi 1. ultran ja tästähän tämä lähtee. Apua!!!!!!!!!!!!!!!