Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos skitsofreenikko ja terve saavat lapsen, huostataanko lapsi?

Vierailija
28.02.2011 |

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä.Heti neuvolassa tehdään ennakoiva lastensuojeluilmoitus.

Vierailija
22/24 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä.Heti neuvolassa tehdään ennakoiva lastensuojeluilmoitus.

Lastensuojeluilmoitus ei todellakaan tarkoita huostaanottoa. Se voi olla vain yhden keskustelun paikka ja todetaan, että sairaus hoidossa ja hallinassa eikä sossu ota enää yhteyttä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin se vaan menee, esim jos toinen vanhemmista on lataamossa niin siitä menee ilmo lastensuojeluun. Ja näin toimitaan lain mukaan.

Skitsofreenikoilla on usein takana lataamojaksoja kun meno vallan yltyy.

Terve vanhempi nyt vaan on parempi vaihtoehto kuin henkisesti epävakaa ihminen. Itselleen toki voi uskotella mitä vaan. Mutta lapsen edunmukaista on henkisesti terveet ja tasapainoiset vanhemmat.

JA MISTÄKÖHÄN niitä terveitä ja tasapainoisia vanhempia saadaan? Suurin osa suomalaisista on tai tulee sairastumaan johonkin, joka voi keikauttaa mielenterveyttä ja ainakin sijaisperheissä löytyy pahoinpitelijöitä ym.

Mä vähän luulen, että ne jotka saa hoitoa esim. skitsofreniaansa voi olla parempia vanhempia, kuin ne jotka ei uskalla edes apua hakea!

Vierailija
24/24 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Mulla on takana psykiatrista sairaalahoitoa, emmekä todellakaan ole missään seurannassa.

Vai tarkoitatko laitoshoidolla jotakin hoitokodissa asumista? Miksi oletat, että skitsofreenikolla olisi automaattisesti sellaista takanaan?

Entä miksi oletat että skitsofreenikkovanhempi (/laitoshoidossa psyk. puolella ollut vanhempi) olisi jotenkin todennäköisesti vahingoittamassa lastaan, huono vanhempi tms.?[/quote]

Sairas vanhempi ei ole läsnä lapselle, niinkuin terve. Identiteetti ei ikävä kyllä kehity terveeksi sairaan vanhemman kanssa.

Sairaus näin "periytyy" sukupolvelta toiselle kun ei ole terveen vanhemman/aikuisen mallia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yhdeksän