Mistä löytäisin tällaisen naisen?
Tykkää lukemisesta, luonnosta ja matkailusta (tarkoittaa muuta kuin New York/ Lontoo/ Pariisi shoppailureissuja). Haluaa perheen tulevaisuudessa, mutta ei suurperhettä (ei lapsia tähän mennessä). Ei koe itseään äärimäisenä kotirouva-naisena. Haluaa elää ekologista elämää. Ikä 18-34.
Kysyn täältä siksi, että uskon että teillä saattaisi olla asiaan sellaisia näkemyksiä, joita en esimerkiksi omasta kaveripiiristäni saa. Jos tunnistatte hakemani naistyypin esimerkiksi jostain kaveristanne tai tutustanne, niin kertokaa mistä ja miten sellaisia naisia löytää.
t. 30-vuotias sinkkumies
Kommentit (103)
tavattiin ihan baarissa, perinteisesti. Nyt ollaan taannuttu ihan perhe-elämäasteelle, hyvin harvoin kumpikaan käy missään bilettämässä (kun sitä seuraavaa päivää ei vaan jaksa tuhlata krapulaan).
nuo kriteerit, tosin tuo lapsettomuus siellä ikähaarukan yläpäässä voi olla kynnyskysymys. Ei pitäisi olla kauhean vaikeaa.. Ehkä jostain maaseudulta löytyy enemmän vaihtoehtoja, kun pääkaupunkiseudun baareista? Jonkun luontoharrastuksen parista ehkä? Luomukokkaus-kurssilta?
ja olenkin jo 51-vuotias mummeli, joten tuskin otat mun kommentit muutenkaan kovin vakavissaan,
mutta minusta on aina ollut kumma, että ihmiset laatii etukäteen listan, että kumppanin pitää täyttää kriteerit xxx. Kun kuitenkin suurin osa niin eroottisesta kuin muustakin vetovoimasta ihmisten välillä on sitä paljon puhuttua kemiaa: tutkitusti feromoneja, mutta vielä enemmän "mustaa aukkoa" jolle ei selitystä löydy.
Jos tutkailee tuntemiansa pareja, joskus yllättyy että miksi tuo valitsi _tuollaisen_ kumppanin. Kun se ei tunnu mätsäävän profiiliin mitenkään. Silti suhde voi olla huipputoimiva.
Itsekin löysin rinnalleni miehen, joka on oikeastaan mahdollisimman kaukana siitä, mitä olisin listannut kriteereiksi jos olisin listannut kriteerejä :)
Mutta kysymykseen sinänsä:
Luulisin, että ekotoiminnat kuten joku vihreiden paikallisjärjestö tai luonnonsuojeluporukat voisivat johtaa kaavailemasi naisen jäljille. Ja sitten sä löydät sen, jolle tulee rasti joka kohtaan, mutta se ei vaan kolahda... ja muistat tämän :) Ei kun toivottavasti mä olen väärässä, toivottavasti löydät, onnea matkaan!
tavattiin ihan baarissa, perinteisesti. Nyt ollaan taannuttu ihan perhe-elämäasteelle, hyvin harvoin kumpikaan käy missään bilettämässä (kun sitä seuraavaa päivää ei vaan jaksa tuhlata krapulaan).
En sitä maininnut missään, mutta mieluummin sellainen nainen, joka ei kovin kauheasti käy bilettämässä. Ehkä olisi pitänyt laittaa aloitukseen, että matkustelu ei tarkoita shoppailu- eikä biletysreissuja. En tarkoita, ettei välillä saisi tuopilla käydä, mutta mitään seduloissa hyppäävää bilettäjää en etsi.
Mutta kannattaa tuoda mahdollisimman ajoissa esille mitä hakee ja toivoo, sillä ainakin parantaa omia mahdollisuuksiaan. Ehkä treffi-ilmoitus jossakin voisi auttaa, kun täältäkin moni tunnisti itsensä tuosta?
Pari juttua tuli tuosta vielä mieleen:
Jos etsit kyseistä naista 18-vuotiaiden porukasta, on melko mahdotonta oikeasti tietää omaa suhtautumistaan tulevaisuuden lapsiperhe-elämään. Moni sanoo sitä ja tätä, mutta kuinka moni meistä käytännössä tiesi tuossa iässä mitä mieltä on viidentoista vuoden päästä esim. kotiäitiydestä?
Jos taas haet elämäsi naista tuolta 34-vuotiaiden joukosta, on biologisestikin selvää, että perheen perustamista ei oikein voi siirtää kovin pitkälle tulevaisuuteen.
ja olenkin jo 51-vuotias mummeli, joten tuskin otat mun kommentit muutenkaan kovin vakavissaan,
mutta minusta on aina ollut kumma, että ihmiset laatii etukäteen listan, että kumppanin pitää täyttää kriteerit xxx. Kun kuitenkin suurin osa niin eroottisesta kuin muustakin vetovoimasta ihmisten välillä on sitä paljon puhuttua kemiaa: tutkitusti feromoneja, mutta vielä enemmän "mustaa aukkoa" jolle ei selitystä löydy.
Jos tutkailee tuntemiansa pareja, joskus yllättyy että miksi tuo valitsi _tuollaisen_ kumppanin. Kun se ei tunnu mätsäävän profiiliin mitenkään. Silti suhde voi olla huipputoimiva.Itsekin löysin rinnalleni miehen, joka on oikeastaan mahdollisimman kaukana siitä, mitä olisin listannut kriteereiksi jos olisin listannut kriteerejä :)
Mutta kysymykseen sinänsä:
Luulisin, että ekotoiminnat kuten joku vihreiden paikallisjärjestö tai luonnonsuojeluporukat voisivat johtaa kaavailemasi naisen jäljille. Ja sitten sä löydät sen, jolle tulee rasti joka kohtaan, mutta se ei vaan kolahda... ja muistat tämän :) Ei kun toivottavasti mä olen väärässä, toivottavasti löydät, onnea matkaan!
Olen oikeastaan ihan samaa mieltä kanssasi. Mutta minun listanihan on vain suuntaa-antava kehys. Käy katsomassa naisten treffi-ilmoituksia, niin näkisit mitä tarkoittaa jyrkkä vaatimuslista :D
t. AP
Tykkää lukemisesta, luonnosta ja matkailusta (tarkoittaa muuta kuin New York/ Lontoo/ Pariisi shoppailureissuja). Haluaa perheen tulevaisuudessa, mutta ei suurperhettä (ei lapsia tähän mennessä). Ei koe itseään äärimäisenä kotirouva-naisena. Haluaa elää ekologista elämää. Ikä 18-34.
Kysyn täältä siksi, että uskon että teillä saattaisi olla asiaan sellaisia näkemyksiä, joita en esimerkiksi omasta kaveripiiristäni saa. Jos tunnistatte hakemani naistyypin esimerkiksi jostain kaveristanne tai tutustanne, niin kertokaa mistä ja miten sellaisia naisia löytää.
t. 30-vuotias sinkkumies
Olin itse kuvailemasi nainen, mutta nyt olen jo tuossa "perhevaiheessa" ;) Etsin samantyyppistä miestä aikanani ja vaikeata oli. Löysin mieheni sitten loppujen lopuksi perinteisen kirjeenvaihtoilmoituksen kautta.
Kyllä minä ravintoloissakin kävin, mutta kun olin lähes aina autolla, niin ne känniset tyypit rupes ällöttämään. Katsoin, että siitä porukasta miehen löytäminen oli yhtä "vaikeata" kuin kirjeenvaihdon kautta löytäminen. Mutta katsoin sitten loppujen lopuksi kirjoittelun olevan mielekkäämpää.
Loogisin paikka etsiä kuvailemaasi naista olisi kirjasto, kirjakauppa tai divari, voit vielä valita aihepiirin mukaan sopivan hyllyvälin etsinnöillesi. Puhekin on helppo aloittaa kehumalla jotain hänen valitsemaansa kirjaa.
Ekologisesta elämäntavasta kiinnostuneita naisia voisi löytää palstaviljelyalueilta tai ihan vaikka puutarhamyymälästä.
On sinkku, ja valittanut samaa asiaa.
Mene esim. tanssitunneille (vakiotanssit), näyttelyihin ym ym. ja avaa siellä suusi jos näet kivan ihmisen.
Vaikka flamengoa tanssimaan. Siellä käy etsimäsi kaltaisia naisia.
ja ikäkin on väärä, mutta periaatteessa. "Minut" löytäisit satunnaisesti baarista. Elokuvista tosi usein (nyt ajattelen siis sitä aikaa, kun olin sinkku ja sitähän sinäkin olet) valokuvauksen parista. Espanjan kielen oppitunneilta. Laskettelemasta, mökiltä.
Muutama vuosi sitten olisin vastannut täysin kuvaustasi. Laitoin profiilin nettiin ja sain paljon viestejä erilaisilta miehiltä, kirjoittelin useiden kanssa ja tapasin joitakin. Suurin osa miehistä oli ihan lahopäisiä, ja ajattelin tuolloin, ettei minun tarvitse mitään hulvattomia sinkkunaisten miehenhausta kertovia romaaneja lukea, koska yhdenkään kirjailijan mielikuvitus ei olisi riittänyt keksimään sellaisia hahmoja, joita kohtasin. Esimerkiksi uskovainen kahden lapsen isä, jolla oli omakotitalonsa alakerrassa kidutuskammio, jossa olisi halunnut tehdä polttomerkkejä vartalooni heti ensimmäisten treffien jälkeen. :)
Mutta oli siellä "se yksi", ja sehän riittää!
Jos siis lähdet netistä etsimään sitä oikeaa, niin ole avoin ja anna naisille mahdollisuus. Multa meinasi mennä unelmieni mies ohi, koska olin pitänyt oikeinkirjoitusta tärkeänä asiana. Ei tekstin siis tarvinnut olla täydellistä, mutta suurinpiirtein ainakin. Nykyinen mieheni on englantilainen (äiti suomalainen) ja muuttanut Suomeen teini-iässä. Hän puhuu lähes täydellistä suomea, mutta kirjoittaminen on heikompaa. Ihastuin profiiliin sisältöön kuitenkin niin paljon, että annoin onneksi miehelle mahdollisuuden. Päivääkään en ole katunut!
taidenäyttelyistä, elokuva-arkistojen näytöksistä, ekokahviloista ja -kaupoista, tietyntyyppisiltä festareilta
En ikimaailmassa suosittelisi tuttaville tai ystäville suhdetta sellaisen miehen kanssa joka hakee seuraa VAUVAPALSTALTA!
palstassa, että käyttää lyhennettä Ap.Voi vittu aivan uskomatonta. Oletko ikinä käynyt muilla keskustelupalstoilla joilla ei tarvitse rekisteröityä? Siellä ei ole ap-nimimerkkejä vai?
T. AP
En ikinä suosittelisi naisystävälleni miestä, joka rupeaa kiljumaan vittua ja hermostumaan noin pienestä asiasta. Kasvat vielä hieman, niin eiköhän sieltä se partnerikin löydy.
taidenäyttelyistä, elokuva-arkistojen näytöksistä, ekokahviloista ja -kaupoista, tietyntyyppisiltä festareilta
Onhan se selvää millaisia hörhöjä kyseisissä tapahtumissa liikkuu.
ja lähde baanalle. Mitä harrastat? Harvemmin mistään lenkkipolulta tai kirjastosta ketään löytää. Itse löysin oman ukkoni ihan kapakasta. Joo, ja ei olla juoppoja, ihan normi ihmisiä, mut näin se vaan meni. Mites on? Baareissa on reilusti ihmisiä ja eihän siellä tartee kännätä, jos ei halua. Terassitkin aukee jo muutaman kuukauden päästä! Tsemppiä sulle, toivotaan et mieluinen emäntä sulle löytyy. Tule sit kertomaan meille, jos ja kun tärppää.
Naureskelimme ap:n aloitukselle tovin. Mahtaa olla vässykkä.
Mies tokaisi että kyllä miehen pitäisi olla mies, jo kolmenkympin ikäisenä. Jos ei ole niin ei siitä miestä tule, eikä ole ihme, jos ei naista ole.
Mun roteva mies sohvalta haukkui ap:ta pöljäksi Naureskelimme ap:n aloitukselle tovin. Mahtaa olla vässykkä.
Mies tokaisi että kyllä miehen pitäisi olla mies, jo kolmenkympin ikäisenä. Jos ei ole niin ei siitä miestä tule, eikä ole ihme, jos ei naista ole.
Totta töriset. Pääsikö se sun läski ukkosi jo sohvalta ylös? Pitäisi varmaan lähteä etsimään töitä kun on tiistaikin jo?
Minäkin sopisin kuvaukseen, paitsi olen jo 35-v ja perheellinen. Ehkäpä meitä ei ole paljon vapaalla jalalla (ainakaan parviksi asti), kun me ollaan niin haluttuja ;-)
Lähdin eilen pois koko keskustelusta melkein heti, kun tuli niin älyvapaita kommentteja. Mutta nythän täällä on ihan järkeviä kommentteja, ja jopa sellaisia naisia jotka olisivat sopineet profiiliin, jos olisivat vielä sinkkuja.
Jos vaikka kaikki ne, jotka kokivat että ilman lapsia olisivat sopineet profiiliin, kertoisivat missä ja miten tapasivat miehensä? :)
t. AP