kuvia vauvojen nenistä sivultapäin! pelkään että minun vauvalla nenänselkä painunut
en tiedä millaisia ovat normaalinenät, mutta tuossa toisessa ketjussa aloittelin raajojen pituudesta.
voisitteko laittaa kuvia vauvojenne nenistä sivulta, varsinkin jos nenänvarsi ei ole ihan suora vaan on vähän notkolla.
onko lapsi normaali
(panikoiva äiti joka ei löydä nenänmuotoja netistä)
Kommentit (185)
nyt minun mielestä pojan silmänvalkuaiset sinertää... se on oire osteogenesis imperfectassa...
siinähän tulee murtumia pienestäkin ja se luki tuossa meidän kirjeessä että se tulee mieleen lääkärille. mut ei ole kyl murtumia tullut.
ap
nyt minun mielestä pojan silmänvalkuaiset sinertää... se on oire osteogenesis imperfectassa...
siinähän tulee murtumia pienestäkin ja se luki tuossa meidän kirjeessä että se tulee mieleen lääkärille. mut ei ole kyl murtumia tullut.
ap
en lähde erittelemään miten:)
mietin jo pikkuisesta vauvasta asti että valkuaiset on jotenkin "harmaat" (en siis tiennyt mistään näistä mitään). jännä.
ok,lopetan:)
mukavaa iltaa!
vaan purat tänne sen mitä mielessä on, jättäköön lukematta ne ketkä haluaa.
Luulen, että tuo silmien harmauskin on nyt vain sitä että etsit koko ajan pojasta jotakin poikkeavaa. Itse olen ollut samanlainen, silloin kun kärsin ahdistuneisuushäiriöstä, olin aivan varma että lapsellani on vaikka mitä sairauksia, ja lääkärin vastaanotolla oltiin aika tuttu näky. Kunnes sain itselleni apua ja mielenrauhan, että turha pohtia etukäteen mitään. Se mitä tulevaisuudessa tapahtuu, tapahtuu sitten, turha sitä on murehtia etukäteen. Mietitään niitä sitten kun on varmuus että mitä mietitään ja mitä kannattaa murehtia.
kaikkea hyvää toivotan ap:lle ja perheelleen. :)
jo alunperinkin uskoa, ettei mitään vikaa ole. Nykyään noihin kontrolleihin joutuu liian helposti ja osa mammoista sitten hysterisoituu ihan turhaan :-(
teillä oli maanantaina se erikoislääkäri eikös?
Mitäs siellä sanottiin?
meitä on täällä monia mammoja ajattelemassa teitä:)
Mä sain villin teorian mikä vois olla "vialla".Oletteko te lapista?Voisiko vauvelissasi virrata lappalaista jopa saamelaista verta? Kaikki kuvauksessasi sopisi terveeseen keskivertolappalaiseen poikaan/mieheen.
ei olla pohjoisesta:)
kun vain ehdin niin kirjoitan teille tosta epikriisistä kaikki:)
mutta mitään selkeetä ei nyt löytynyt ja poika vaikuttaa normaalilta. jatketaan tutkimalla sydän ja kilpirauhanen.
jatkan kun enemmän aikaa näpyttää. kiitos teille!
poika jatkaa yhä omalla -3,5 käyrällään kasvua, kuulemma on tosi lyhyt. ikää 9,5kk, pituus 66,5 ja paino 7,8kg.
nyt tutkittiin sitten sydän, se oli terve. myös kilpirauhasarvot sekä kalkki-ym arvot ok.
että sitten endokrinologille kesän lopussa. vasta sitten saa taas lisää konsultointia. mutta toki neuvolakäynnit ja seurannat on.
hyvillä mielin ollaan vaikka nenänselkä onkin painunut:)
minkä kokoinen tyttösi oli 10kuukautisena?
itsekin toivon että takana ei ole mitään vakavaa, kyllä sen lyhyyden kanssa pärjätään:) jos vain osaamme kasvattaa niin, että pojan itsetunto on kohdallaan.
ja eipä tuosta nyt vielä tiedä, tuleeko hänestä lyhyt.
Mitä niissä laajoissa testeissä on tähän mennessä tullut ilmi? Mitä testejä tehdään?
10-kuisena 65cm ja 7400g.
On ollut aina lyhyt/pieni. Ekan vuoden ajan käytiin kuukausittain kontrolleissa, mutta ei koskaan mihinkään jatkotutkimuksiin. Lapsi on jo 4v ja on edelleenkin ikäisiään pienempi, mutta ei mitenkään poikkeava.
tämä on näköjään pienempi kuin AP:n lapsi, jos tässä nyt pienintä vauvaa ollaan hakemassa.
kellä pienin vauva. Haluaisin vain kuulla onko näin lyhyitä muita ja onko tutkittu. Ja miten pärjäilty elämässä.
Meillä siis "todettu" seuraavaa:
- Röntgenissä ei löytynyt mitään erikoista.
- Verikokeissa ei mitään poikkeavaa.
- Sydän terve
- Osteogenesis Imperfecta suljettu pois
- Rustohiushypoplasiaa ei voida vielä sulkea pois, voi ilmetä myöhemmin. Kuitenkin hiukset ovat vahvat ja pitkät ym...
- Poika on kehittynyt normaalisti kaikin tavoin ja on tyytyväinen. Tämän on todennut lastenlääkäri ja endokrinologi seurattuaan vauvamme toimintaa.
- Eli siis käyty on lastenlääkäreillä, endokrinologilla ja sydänlääkärillä. Seuraavaksi syksyllä aika endokrinologille, joka harkitsee mennäänkö kromosomitutkimuksiin.
- Mitään näitä tutkimuksia ei siis olla itse ehdotettu, kaikki lähti neuvolasta ja lastenlääkäristä.
- Poika syntyi 45 senttisenä ja on nyt 10,5kk ja 66cm.
ap
Istumakorkeus todettiin normaalin ylärajoille, kuitenkin sinne skaalaan mahtui.
ap
Tutkimuksia tehdään, toistaiseksi ei ole löytynyt mitään. Lapsi nyt 59 cm ja 5kk.
Kromosomit tutkittu, mutta en tiedä tutkittiinko vain niin, että normaali määrä on vai millaiset ne kromosomitutukimukset ovat? Näkyykö niissä siis heti, että tossa on vika vai onkohan meille tehty vain "suppeat", jossa todetaan ettei ole ylimääräisiä kromosomeja? Osaakohan joku sanoa?
Olenkin miettinyt teita paljon. Hyva etta tunnut olevan myos positiivisella mielella. Olen siis se joka on ollut aina valilla huolissaan lahinna sun omasta jaksamisestasi, jos muistat. :-)
En itse edes oikein jaksa uskoa etta teilla tulisi kysymykseen osteogenesis imperfecta (ns. brittle bone disease) koska lapsellasi ei kai ole ollut luunmurtumia (vaikka ehka lievissa tapauksissa niita tulee vasta kun lapsi alkaa itse liikkua?). Eli senkin osalta voi varmaankin olla aika huoleton.
Onnea jatkoon, oli se mika tahansa. Toivottavasti pahin kriisi on sinulla nyt ohi.