Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kuvia vauvojen nenistä sivultapäin! pelkään että minun vauvalla nenänselkä painunut

Vierailija
28.02.2011 |

en tiedä millaisia ovat normaalinenät, mutta tuossa toisessa ketjussa aloittelin raajojen pituudesta.

voisitteko laittaa kuvia vauvojenne nenistä sivulta, varsinkin jos nenänvarsi ei ole ihan suora vaan on vähän notkolla.

onko lapsi normaali

(panikoiva äiti joka ei löydä nenänmuotoja netistä)

Kommentit (185)

Vierailija
1/185 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä ap

heräsin ahdistuneena mutta nyt taas kiva olla kun pääsimme ihanan neuvolatädin luo käymään. sai jutella ja hän halaili poikaa ja tutki ja kertoi että kovin on hienosti kaikki kehittynyt. hän sanoi ettei huomaa mitään merkittävää raajojen lyhyyttä.

nyt vaan sitten odotellaan mitä tutkimukset näyttää.

Vierailija
2/185 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lyhyitä nenänvarsia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/185 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sanon IHAN REHELLISESTI: ei vois olla tavallisemman näköinen pieni pottunokka :) Jos nenänvarsi on painunut, se on sitä kyllä aika selvästi juuri siitä silmien välin alapuolelta, niin että siinä näyttäisi olevan jopa kuoppa. Sinun lapsellasi on ihan selvä nenänvarsi eikä mitään painaumaa siinä, ja nenän pää sitten pieni nykerö. Juuri tollainen sen kuuluu olla!

Vierailija
4/185 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eiköhän tämä selitä yhtä ja toista...

Mielenkiinnolla seuraan tätä ketjua kun itsellä myös pienikokoinen lapsi, häntä on myös tutkittu mutta en ole ikinä osannut pelätä mitään vakavampaa (onneksi!) Nyt lapsi jo "iso" koululainen. Hänestä ei lukuisissa tutkimuksissa ole mitään sairauksia löytynyt. On vaan pieni ikäisekseen. Minulla myös suvussa lyhyehköjä miehiä, esim. isäni ja veljeni lienevät jokseenkin saman mittaisia kuin ap:n isä.

Ymmärtääkseni on erittäin harvinaista, että tutkimuksissa löytyisi jotain mikä heti selittäisi hitaan pituuskasvun. Ilmeisesti erilaiset imeytymishäiriöt ovat näistä yleisimpiä, ja hoidettavissa oikealla ruokavaliolla, ravintolisillä jne.

Varaudu ap siihen, että poikasi saattaa joutua käymään kasvukontrolleissa vuosia! Et voi pelätä koko aikaa! Tietysti kaikkein vakavimmat sairaudet pyritään sulkemaan pois laskuista heti alussa. Meillä kontrollit on hiljattain lopetettu kun lääkärit eivät kerta kaikkiaan lapsestamme mitään vikaa löytäneet ja totesivat, että lienee geeneissä tuo pieni koko eikä sille mitään voi tehdä. Ja miksi pitäisi? Lapsi on ihana omana pikkuisena itsenään! Ja toki olisi rakas vaikka sitten jotain sairautta olisi löytynytkin.

Vierailija
5/185 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli mut en tiiä onko normaali, kun omilla lapsilla ei ton muotoinen ole...

Vierailija
6/185 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko vauvoilla joskus ulkoneva otsa niin että se on silti ihan normaali?

päänympärys tosiaan oli normaali tänään mitatessa.

kiitti taas kommenteista. oli kiva kuulla tuo painuneen nenänselän "kuvaus" kun en tosiaan tiedä mitä se käytännössä tarkoittaa.

ap

Vierailija
7/185 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli mut en tiiä onko normaali, kun omilla lapsilla ei ton muotoinen ole...

Vierailija
8/185 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta on ihan mahdoton sanoa kuvan perusteella onko vain kosmeettinen yksityiskohta joka voi hiukan muuntua kasvaessa vai/tai jää pysyväksi osaksi persoonallista ulkonäköä.Onko tosiaan niin ettei lyhytkasvuisuutta huomaa jo syntyessä? Olen ymmärtänyt että, se on perinnöllinen.

Vierailija
9/185 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaverin lapsi joutui lyhytkasvuisuuden takia seurantaan ja lääkärikäynteihin. Onneksi kaverini on itse neuvolan th ja oli koko ajan sitä mieltä, että tyttö on ihan terve.

Lääkäri kertomat ja kirjoittamat tekstit olisivat muuten saaneet herkemmän äidin sekaisin. Tytöstä löydettiin useampi kehitysvammaisuuteen tms. viittaava piirre (lyhyet raajat, neliön mallinen pää, silmät viirut, silmät lähekkäin ym.). Tytöstä otettiin kymmeniä testejä ja tutkimuksia ja todettiin terveeksi.

On vielä todella suloisen näköinen tyttö (mitä ei noista määritelmistä heti ajattelisi) ja aivan vanhempiensa näköinen :-)

Eli suotta panikoit, todennäköisesti poika on aivan normaali. Kaverini lapsista 2/5 on joutunut pituuskasvun takia tutkimuksiin. Ovat sitten koululaisina ottaaneet kaverit kiinni pituuskasvussa.

Vierailija
10/185 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta on ihan mahdoton sanoa kuvan perusteella onko vain kosmeettinen yksityiskohta joka voi hiukan muuntua kasvaessa vai/tai jää pysyväksi osaksi persoonallista ulkonäköä.Onko tosiaan niin ettei lyhytkasvuisuutta huomaa jo syntyessä? Olen ymmärtänyt että, se on perinnöllinen.

koska jos kirjoittaja luulee, etta on vain yhdenlaista lyhytkasvuisuutta ja etta kaikki muodot ovat perinnollisia niin han ei siita tieda juuri mitaan...

Pyoreaotsaisuuteen viitaten, siihen voi olla monta eri syyta eivatka kaikki liity lyhytkasvuisuuteen tai mihinkaan sairauteen, vaan voi myos olla luonnollista vaihtelua. Meilla tytolla on pyorea otsa joka saattaa johtua anemiasta (sekin voi sita aiheuttaa).

Vierailija
11/185 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaverin lapsi joutui lyhytkasvuisuuden takia seurantaan ja lääkärikäynteihin. Onneksi kaverini on itse neuvolan th ja oli koko ajan sitä mieltä, että tyttö on ihan terve. Lääkäri kertomat ja kirjoittamat tekstit olisivat muuten saaneet herkemmän äidin sekaisin. Tytöstä löydettiin useampi kehitysvammaisuuteen tms. viittaava piirre (lyhyet raajat, neliön mallinen pää, silmät viirut, silmät lähekkäin ym.). Tytöstä otettiin kymmeniä testejä ja tutkimuksia ja todettiin terveeksi. On vielä todella suloisen näköinen tyttö (mitä ei noista määritelmistä heti ajattelisi) ja aivan vanhempiensa näköinen :-) Eli suotta panikoit, todennäköisesti poika on aivan normaali. Kaverini lapsista 2/5 on joutunut pituuskasvun takia tutkimuksiin. Ovat sitten koululaisina ottaaneet kaverit kiinni pituuskasvussa.

ja kontrolleissa juostu. Ja sama kokemus myös, eli tuomiona persoonalliset kasvot yms. krittiikiä. Aika hirveää luettavaa kun lapsi kuitenkin kasvaa ja kehittyy hyvin. Onhan ihmisillä ja varsinkin vauvoilla nyt vaikka minkälaista naamataulua mutta tällaisissa tapauksissa kun lapsi ei kasva aletaan sitten etsiä vammaisuuteen viittavia piirteitä kasvoista. Rankkaa.

Been there :(

Mun kaverin lapsi joutui lyhytkasvuisuuden takia seurantaan ja lääkärikäynteihin. Onneksi kaverini on itse neuvolan th ja oli koko ajan sitä mieltä, että tyttö on ihan terve. Lääkäri kertomat ja kirjoittamat tekstit olisivat muuten saaneet herkemmän äidin sekaisin. Tytöstä löydettiin useampi kehitysvammaisuuteen tms. viittaava piirre (lyhyet raajat, neliön mallinen pää, silmät viirut, silmät lähekkäin ym.). Tytöstä otettiin kymmeniä testejä ja tutkimuksia ja todettiin terveeksi. On vielä todella suloisen näköinen tyttö (mitä ei noista määritelmistä heti ajattelisi) ja aivan vanhempiensa näköinen :-) Eli suotta panikoit, todennäköisesti poika on aivan normaali. Kaverini lapsista 2/5 on joutunut pituuskasvun takia tutkimuksiin. Ovat sitten koululaisina ottaaneet kaverit kiinni pituuskasvussa.

Vierailija
12/185 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Serkkuni lapsella on ja kyllä hänestä sen jo vauvana näki selkeästi, kallon muoto oli sellainen tornimainen ja raajat huomattavan lyhyet.

Vierailija
13/185 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä Saga 5kk, lyhytkasvuinen.

Vierailija
14/185 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun tytölläni oli saman ikäisenä ulkoneva otsa ja samanlainen nökönenä kuin sinun pojallasi. En koskaan kenellekkään sanonut mitään, mutta itse joskus katsoin tyttöä miettien että onkohan ihan normaalia.

Nyt tyttö on 8v ja ihan normaali on kehitykseltään kaikin puolin. :)

Vierailija
15/185 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö on piirteet selkeästi esillä vai onko "parantunut"?

Itsellä myös lapsi, josta etsitty "vikoja" erinäisten syiden vuoksi. Mitään ei ole ainakaan toistaiseksi löytynyt, mutta samaa nenäasiaa olen itsekin miettinyt Tosin nenä näyttää ihan samalta kuin isällään pienenä ja isällänsä on oikein kaunis nenä nykyään, kaipa se ensin vaan on sellanen "nöpö" ja muuttuu sitten lapsen kasvaessa..

Vierailija
16/185 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei niin voimakkaasti esillä kuin pienempänä. Ulkoneva otsa on nykyään ennemminkin korkea otsa, ja nenä on suoristunut jonkin verran.

Sukulaiset on sanoneet että tytöllä oli pienenä samanlainen töpselinenä kuin minulla pienenä, ja ihan kaunis suora nenä minullekkin tuli sitten vanhempana. :)

Tytöllä ei siis ole koskaan edes epäilty mitään sairauksia, vaan ihan käyrien mukaan aina kasvanut ja kehittynyt.

Vierailija
17/185 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

arvatkaas vaivaako mua nyt tuo ulkoneva otsa...

oisko kellään laittaa kuvia lapsesta jolla on ulkoneva otsa ja on terve?

mä pelkään laittaa monia kuvia, ettei mua tunnisteta.

ap

Vierailija
18/185 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

äidin puolen suvussa paljon ulkonevaa otsaa piirteissä. Myös veljelläni on sellainen (ja äidilläni), mutta silti ovat ihan terveitä ja tavallisia, korkeasti koulutettuja ja hyvissä ammateissa.

Veljelläni oli vauvana todella voimakkaana se piirre, mutta nyt kun on jo aikuinen niin ihan tavallinen otsa hänellä on.

Vierailija
19/185 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hänen isänsä vielä lyhyempi. äitini ja hänen äitinsä ovat jotain 160cm, vähän päälle. tätini ja toinen hänen pojistaan ovat myös aika lyhyitä.

mieheni ja hänen sukunsa ovat melko pitkiä.

ap

Vierailija
20/185 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo uskon kyllä että kontrolleja ja tutkimuksia tulee pitkän aikaa. ehkäpä juuri näin alussa sitten saadaan suljettua pois jotain taikka saadaan diagnoosi jos on jotain selkeää.

ihmettelen nyt vain sitä että ihmisen mieli on tämmönen kuin mulla... tänään mun mielestä poika on ollut ihan normaalin näköinen ja toissa päivänä hän oli erittäin oudon näköinen ja täynnä merkkejä syndroomista.

toivottavasti hän ei taas huomenna ole se erikoisen ja sairaan näköinen... HUOH:D

ap