Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten naapurin sh voi tietää mun dignoosin???

Vierailija
25.02.2011 |

Kyseessä melko tuore diagnoosi,ei ole voinut kylillä kuulla koska en ole tästä puhunut.Tänään selosti omasta selkävaivastaan pitkät stoorit ja sitten kysyi miten jakselen tämän tautini kanssa.Olin ihan hölmistynyt ja sanoin vaan että ihan ok.. Tämä naapuri on töissä tkn vuodeosastolla,minä en siellä ole potilaana ollut joten mistä se tuon voi tietää?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti olet kiinnostunut vihamiehesi sairauksista ja olet vahingoiloinen.

Vierailija
22/32 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei toi ole niin kaukaa haettua kuinka luulisi....

Minulla oli vuonna 2006 työkaveri, joka yövuorossa kurkki potilastietoja...

Oli joskus hoitanut anorektikkoa, syötti tämän potilaan nimen tietojärjestelmään ja katsoi mitkä oli viimeisimmät "kuulumiset".

Samainen hoitaja kyttäsi onko ensiapuun tuotu "kliinisiä" ja mä tyhmänä kysyin että mitä ihmeen kliinisiä. Vastasi että no rattijuoppoja, jos sattuisi jotain tuttuja olemaan.

Ja hänellä oli käyttöoikeudet kaikille osastoille, ensiapuun jne. koska oli entinen vippi..

Että kyllä sitä kaikenlaista kakkaa silläkin alalla näki ja kuuli.

Ja joo, en tehnyt ilmoitusta osasaton tai ylihoitajalle, vaikka olisi todella ollut syytä. Nyt kaduttaa mutta minkäs teet.

Lisäksi muuten asian pystyy selvittämään. Tarkoitan jos potilaalla on epäilys, että joku on hänen tietojaan käynyt urkkimassa, asia pystytään tarkistamaan tarvittaessa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en halua niitä väärinkäyttää. Haluan tehdä töitä, en halua oikeuteen niin tyhmästä asiasta kuin uteliaisuus.

Vierailija
24/32 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

provo provo provo

provo provo provo

provo provo provo

provo provo provo

provo provo provo

provo provo provo

provo provo provo

provo provo provo

provo provo provo

provo provo provo

provo provo provo

provo provo provo

provo provo provo

provo provo provo

provo provo provo

provo provo provo

Vierailija
25/32 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietojasi ja mistä syystä, näkyy koodilla. Jos on asiattomasti katsonut tietojasi, on hän rikkonut lakia ja voit tehdä rikosilmoituksen. Olen tilannut minua koskevat tiedot.

Vierailija
26/32 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska hoitsu A ei tutki naapuriensa potilastietoja ja koska hoitsua B eivät kiinnosta tuttujen potilastiedot, siitä seuraa implisiittisesti se, ettei myöskään hoitsu X syynää muiden kuin omien potilaidensa vaivoja. Ihan samalla logiikalla opettajat keskustelevat oppilaiden seksuaalisesta ahdistelusta. Sitä ei voi olla, koska minä en sitä tee.

En minäkään ole pedofiili, mutta en kuvittele, etteikö niitä olisi olemassa.

Vierailija
28/32 |
27.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

diagnoosit siis tietysti hoitamieni potilaiden on pakko kiinnostaa, mutta vapaa-aikanani en TODELLAKAAN halua kuulla kenenkään vaivoista enkä diagnooseista. Ja uskon,että suurinta osaa hoitajista ei naapureiden eikä kenenkään muunkaan sairaudet vapaalla voisi vähempää kiinnostaa vaikka ihmiset aina luulevat, että hoitajat ovat vapaallakin kiinostuneita heidän vaivoistaan. Sitä paitsi jotain sairauksia voi hoitaja päätellä ihan vaikka lääkkeistä tms.

ja kuka haluaa vaarantaa työpaikkansa tutkimalla potilaan tietoja, johon ei ole hoitosuhdetta.. en minä ainakaan, omissakin potilaissa ihan tarpeeksi tutkimista ja hoitamista.

Tätini (sh) mielestä ei ole vaitiolovelvollisuuden rikkomista, että kysyy äidiltäni vaivasta jonka vuoksi äitini kävi paria viikkoa aikaisemmin päivystyksessä. Sellaisella hetkellä jolloin paikalla on muitakin. Käsittääkseni hoitohenkilökunta ei saa edes mainita sitä että "naapurin Martta" kävi eilen lääkärillä, vaikkei diagnoosista puhuisikaan.

Vierailija
29/32 |
27.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kaikki tiedot urkitaan jos vain siihen on mahdollisuus. Ihan yleistä ko. ammattikunnassa. Toki poikkeuksiakin löytyy.

Veikkaisin, että ap:n naapuri on katsonut potilastietoja, koska diagnoosin tiesi. Ilmeisesti häntä naapurin asia kiinnostaa, koska otti vielä asian ap:n kanssa puheeksi.

Vierailija
30/32 |
27.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittääkseni hoitohenkilökunta ei saa edes mainita sitä että "naapurin Martta" kävi eilen lääkärillä, vaikkei diagnoosista puhuisikaan.

Kun olin synnyttämässä esikoistani, oli yksi kätilöistä vanhempieni hyvä ystävä ja minullekin jo lapsuudestani saakka tuttu. Hänen työvuoronsa ehti päättyä ennen kuin vauvamme syntyi, ja seuraavana päivänä hän soitti minulle lapsivuodeosastolle kysyäkseen kuulumisia, sillä hän ei vaitiolovelvollisuuden vuoksi voinut soittaa vanhemmilleni asiaa kysyäkseen. Minun mielestäni olisi ollut ihan ok, että hän olisi kysynyt suoraan vanhemmiltani, joko vauva on syntynyt ja kumpi sieltä tuli, mutta hän toimi kuten hänen kätilönä pitikin.

Vierailija
31/32 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa nyt ensin kysyisit naapuriltasi, mistä hän tietää diagnoosisi. Tai voithan aina pyytää sairaalasta lappujen mistä näkyy kuka on käynyt katsomassa tietojasi.

Ihan kaikkea eivät kyllä hoitajat tai lääkäritkään koneiltaan näe. Jos esimerkiksi olet yliopistollisessa sairaalassa töissä, ei sieltä voi mitenkään nähdä kaupunginsairaalan tai terveyskeskuksen potilastietoja. Ehkä jonain päivänä voi, mutta toistaiseksi ei ainakaan Helsingissä voi.

Ja kyllä se vain on arkipäivää että joitakin kiinnostaa naapurien asiat. Mutta vaikea uskoa että kukaan riskeeraisi työpaikkaansa juttelemalla naapurinsa kanssa tämän vaivoista, joista ei saisi tietää mitään.

Niin, ja ap, tule sitten kertomaan miten tieto on levinnyt, kun saat asian selville.

Vierailija
32/32 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että yhden perheenjäsenen työkaveri oli aina perillä työkavereidensa sairauksista. Paljastui, että hänen vaimonsa kävi säännöllisesti kyttäämässä potilastietoja ja levitteli niitä. Hän sai ensin varoituksen (koska tätä ei voitu täysin aukottomasti todistaa) ja menetti sitten työnsä. Tunnusti lopulta, ja kertoi, että kaikki hänen työkaverinsa olivat tehneet samaa - että se siis oli ihan yleinen huvitus.

Sairaanhoitajiakin on moneen lähtöön, ihmisiä hekin vain ovat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kahdeksan