Osaatteko vielä laskea jakokulmassa?
Itse jouduin eilen kyseisen laskumuodon taas opettelemaan, vähän aikaa piti ohjeista katsoa, mutta löytyihän se logiikka viimein :) Taitaa olla, että menee 80-luvulle, kun viimeksi olen jakokulmassa mitään laskenut. Miten vaan muistelen, että aikanaan se kulma tehtiin toisin päin, vai muistanko ihan väärin?
Kommentit (11)
oppimassani kulmassa :)
Oman koululaisen jakolasku on mulle täyttä hepreaa.
Kolmannella taisi olla jakolaskuja kulmassa, vai olisiko ollut vasta neljännellä?
Eipä ole hajuakaan, miten jakokulmassa lasketaan nykyään, tuo vanha toimii ihan hyvin:-)
Oma koululaiseni on vasta tokalla.
Normaalit luvut kyllä mutta polynomin jakaminen tekijöihin vaatisi kyllä vähintäänkin pitkällistä miettimistä ellei peräti lunttaamista jostakin...
Mä olen ollut aina tosi huono matikassa, ja usko meinas loppua kun sillon pikkukoululaisena piti opetella jakolaskua ja pyysin äitiä auttamaan. Mutt sehän teki sen kulman ihan väärinpäin! Eli mä oon ollut koulussa 70-luvulla (vielä keskikoulu) ja äiti joskus 40-50-lukujen vaihteessa, tuolla välillä oli kulma kääntyny toisinpäin.
Nyt piruuttaan kokeilin tota jakokulmaa ja kyll mä nyt osaan!
Kun kerran oppii, ei sitä kai heti unohda. En tosin tiedä, miten päin kulma nykyään tehdään. Katsotaan miten käy, kun omat lapset aloittavat koulun...
Kun kerran oppii, ei sitä kai heti unohda.
Itse jouduin yllättäen laskemaan jakokulmassa ja hetken aikaa piti miettiä minne ne muistinumerot lykätään. Eli muistin kyllä, mutta en täydellisesti ilman miettimistä.
Normaalit luvut kyllä mutta polynomin jakaminen tekijöihin vaatisi kyllä vähintäänkin pitkällistä miettimistä ellei peräti lunttaamista jostakin...
Eikö sinua hävetä. Kyllä polynomin jako on kasnalaistaito siinä missä stop-merkin taaksen pysähtyminen!!
Eikö sinua hävetä. Kyllä polynomin jako on kasnalaistaito siinä missä stop-merkin taaksen pysähtyminen!!
Mitäs veikkaat moniko tämän palstan lukijoista edes tietää mikä on polynomi ;o)
ja nykyään tosiaan ne luvut laitetaan eri paikkoihin kuin silloin ennen
tiedän ainakin kolme eri tapaa tehdä jakokulma