Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Osaatteko vielä laskea jakokulmassa?

Vierailija
18.01.2011 |

Itse jouduin eilen kyseisen laskumuodon taas opettelemaan, vähän aikaa piti ohjeista katsoa, mutta löytyihän se logiikka viimein :) Taitaa olla, että menee 80-luvulle, kun viimeksi olen jakokulmassa mitään laskenut. Miten vaan muistelen, että aikanaan se kulma tehtiin toisin päin, vai muistanko ihan väärin?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedän ainakin kolme eri tapaa tehdä jakokulma

Vierailija
2/11 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oppimassani kulmassa :)

Oman koululaisen jakolasku on mulle täyttä hepreaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmannella taisi olla jakolaskuja kulmassa, vai olisiko ollut vasta neljännellä?

Eipä ole hajuakaan, miten jakokulmassa lasketaan nykyään, tuo vanha toimii ihan hyvin:-)

Oma koululaiseni on vasta tokalla.

Vierailija
4/11 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalit luvut kyllä mutta polynomin jakaminen tekijöihin vaatisi kyllä vähintäänkin pitkällistä miettimistä ellei peräti lunttaamista jostakin...

Vierailija
5/11 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ollut aina tosi huono matikassa, ja usko meinas loppua kun sillon pikkukoululaisena piti opetella jakolaskua ja pyysin äitiä auttamaan. Mutt sehän teki sen kulman ihan väärinpäin! Eli mä oon ollut koulussa 70-luvulla (vielä keskikoulu) ja äiti joskus 40-50-lukujen vaihteessa, tuolla välillä oli kulma kääntyny toisinpäin.

Nyt piruuttaan kokeilin tota jakokulmaa ja kyll mä nyt osaan!

Vierailija
6/11 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
7/11 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kerran oppii, ei sitä kai heti unohda. En tosin tiedä, miten päin kulma nykyään tehdään. Katsotaan miten käy, kun omat lapset aloittavat koulun...

Vierailija
8/11 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kerran oppii, ei sitä kai heti unohda.

Itse jouduin yllättäen laskemaan jakokulmassa ja hetken aikaa piti miettiä minne ne muistinumerot lykätään. Eli muistin kyllä, mutta en täydellisesti ilman miettimistä.

Vierailija
9/11 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalit luvut kyllä mutta polynomin jakaminen tekijöihin vaatisi kyllä vähintäänkin pitkällistä miettimistä ellei peräti lunttaamista jostakin...

Eikö sinua hävetä. Kyllä polynomin jako on kasnalaistaito siinä missä stop-merkin taaksen pysähtyminen!!

Vierailija
10/11 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sinua hävetä. Kyllä polynomin jako on kasnalaistaito siinä missä stop-merkin taaksen pysähtyminen!!

Mitäs veikkaat moniko tämän palstan lukijoista edes tietää mikä on polynomi ;o)

Vierailija
11/11 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nykyään tosiaan ne luvut laitetaan eri paikkoihin kuin silloin ennen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kolme