Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia vauvan antamisesta adoptioon? Mistä syistä

Vierailija
24.02.2011 |

annoit lapsesi adoptoitavaksi? Oliko sinulla jo lapsia ennestään?

Ei kiitos arvosteluja, että miksi et itse pidä lasta, en vaan voi. Todella vaikea aika tällä hetkellä ja raskaus tuli puun takaa. Abortti ei kuitenkaan enää mahdollinen, en tosin tiedä olisinko aborttia tehnyt, vaikka sen olisinkin saanut.

Olen keskustellut tuosta adoptiomahdollisuudesta terapiassa ja terapeutin mukaan se voisi olla hyvä vaihtoehto. Mietin vaan miten sitä voi luopua omasta lapsestaan, pakon edessä varmastikin (kait) pystyy, mutta toipuuko siitä koskaan?

En usko, että koskaan unohtaisin lasta, mutta tiedän, että hänen on parempi kasvaa muualla kun minun kanssani. Lapsi saisi rakastavat vanhemmat, jotka varmasti ovat iloisia lapsesta eikä äitiä, joka hädin tuskin selviää nykyisestä arjesta ja vauva vaan toisi lisää taakkaa.

Kommentit (70)

Vierailija
61/70 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen yrittänyt.

En voi tietää tulevaa, mutta tällä hetkellä tuntuu, etten todellakaan kykene rakastamaan tätä lasta, vaikka hänestä onkin puolet minua ja adoptio tuntuu siltä oikealta. Tietenkään en tiedä vielä miten on sitten kun vauva on syntynyt.

ap

Sehän on lapsesi. Sinä parhaillaankin omalla toimillasi annat lapsellesi rakkautta. Suojelet häntä ulkoisilta pahoilta asioilta. Vai oletko yrittänyt pahoinpidellä mahaasi? Tai yrittänyt itsemurhaa?

En usko, että tulet vihaamaan lastasi. Hänen isäänsä sinulla voi olla hyvä syy vihata. Vihaa vaan rauhassa! Ehkä tämä asia, että tajuat, että sinulla on oikeus tuntea vihaa asianomaista kohtaan auttaa sinua pitämään vihan tunteen poissa siitä väärästä kohteesta.

Vierailija
62/70 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kykenet, pääasia että saat itsesi kuntoon, halaus!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/70 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskallista varmasti, mutta edelleen lapsi on asiaan syytön. Jotenkin se pitäisi ajatella niin, että isänsä on osaton koko asiaan. Jos päädyt pitämään lapsen, niin ehkä vaikeat hetket jaksat ajattelemalla niin, että rakastamalla lasta näet itsessäsi sen, että maailmassa on paljon hyvyyttä. Sinä valitsit paremmin ja sinä olet hyvä. Ja sen hyvän perii myös lapsi. Minun tekisi mieli kysyä, että miksi alunperin sitten pidit lapsen, etkä tehnyt aborttia? Mutta toki tiedän, että kaikki ihmiset eivät kestä abortin seurauksia ja ehkä olet yksi heistä.

Vierailija
64/70 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta saatpahan keskustella ja purkaa mieltäsi ja kuulla muiden ajatuksia.

Mutta koskaan sinun ei ainakaan tarvitse hävetä sitä, miten lapsi on saanut alkunsa. Minusta lapsen kannalta tilanne on nyt vähän sama, kuin jos lapsella olisi väkivaltainen isä. Ja näitäkin lapsia suomessa on vaikka miten ja he eivät todellakaan ole syypäitä vanhempansa huonoon käytökseen.

Vierailija
65/70 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole ollut juuri mitään raskausoireita, paitsi vauvan liikkeet. Aivan erilainen raskaus mitä aiemmat ovat olleet.

En osannut epäillä raskautta, koska ei ollut oireita ja menkat tulivat ihan normaalisti. Raskaus huomattiin oikeastaan ihan vahingossa ja se oli niin myöhään, että vaihtoehtoina oli/on vain lapsen pitäminen tai adoptio ja tällä hetkellä adoptio tuntuu siltä oikealta minun tilanteessani.

Aborttia olen aina vastustanut ja ajatellut, etten kykene siihen, mutta olisin kyllä sitäkin harkinnut, jos se olisi voitu tehdä.

ap

Tuskallista varmasti, mutta edelleen lapsi on asiaan syytön. Jotenkin se pitäisi ajatella niin, että isänsä on osaton koko asiaan. Jos päädyt pitämään lapsen, niin ehkä vaikeat hetket jaksat ajattelemalla niin, että rakastamalla lasta näet itsessäsi sen, että maailmassa on paljon hyvyyttä. Sinä valitsit paremmin ja sinä olet hyvä. Ja sen hyvän perii myös lapsi. Minun tekisi mieli kysyä, että miksi alunperin sitten pidit lapsen, etkä tehnyt aborttia? Mutta toki tiedän, että kaikki ihmiset eivät kestä abortin seurauksia ja ehkä olet yksi heistä.

Vierailija
66/70 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole ollut juuri mitään raskausoireita, paitsi vauvan liikkeet. Aivan erilainen raskaus mitä aiemmat ovat olleet.

En osannut epäillä raskautta, koska ei ollut oireita ja menkat tulivat ihan normaalisti. Raskaus huomattiin oikeastaan ihan vahingossa ja se oli niin myöhään, että vaihtoehtoina oli/on vain lapsen pitäminen tai adoptio ja tällä hetkellä adoptio tuntuu siltä oikealta minun tilanteessani.

Aborttia olen aina vastustanut ja ajatellut, etten kykene siihen, mutta olisin kyllä sitäkin harkinnut, jos se olisi voitu tehdä.

ap

että sinusta varmaan tuntuu sille, että et ole voinut päättää itse mitään mitä ruumiillesi tapahtuu.

Toisaalta ihan normaalitilanteessakin käyntiin lähtenyt raskaus tai odottamaton raskaus muissa tilanteissa voisi olla myös shokki.

Teit mitä teit, niin lapsesi ei pitäisi maksaa muiden toilailuista. Mutta senhän nyt ymmärtää jokainen.

Vierailija
67/70 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi, että jotain vastaavaa olisi joskus aiemminkin käynyt. Vaikka melkein sitä toivoo, että näin kamalaan asiaan ei edes vertaistukiryhmiä olisi olemassa.

Vierailija
68/70 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kamalasti voimia ja lämpösiä ajatuksia sinulle!!

jos mut olisi raiskattu,en minäkään välttämättä pystyisi pitämään lasta.riski siihen että alkaisin lasta vihaamaan olisi liian suuri.etenkin jos lapsi näyttäisi raiskaajalta.

Vierailija
69/70 |
10.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et ole vielä tehnyt ratkaisua vauvaa koskien, haluaisin auttaa sinua.Saisinko sinuun yhteyden yksityisesti esim. sähköpostitse.

Sijaisäiti

Vierailija
70/70 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi neljä