Attendo Medone työnantajana, kokemuksia?
Tällainen minulle uusi juttu, hakee paikkakunnallani työntekijöitä lähihoitajan ja sairaanhoitajan työhön. Millainen firma kyseessä, millaista palkkaa maksavat? Laitoin tässä hakemuksen menemään, ajattelin myöhemmin perään kysellä, mutta jos jollain olisi täällä firmasta jonkinlaisia kokemuksia?
Kommentit (124)
Itse en ainakaan kyseiseen firmaan lähtisi töihin. Rekryssä tekevät todella pahoja virheitä, yhteyspäälliköt eivät osaa hommaansa ja ovat siihen päälle todella tökeröitä.
olen attendolla töissä ja aivan samaa mieltä pysykää kaukana attendosta, työnantaja kohtelee kaltoin työntekijöitä. laitosten johto kaikkialla samanlaisia hirviöitä. karmivaa rahastusta ja työntekijöiden selkänahasta otetaan kaikki irti.
Ei muuten pidä paikkaansa. Esim lähihoitajan palkka on reilusti pienempi kuin julkisella puolella.
Jos Attendo ostaa itselleen jonkun valmiin yrityksen ja asukkaat sekä henkilökunta löytyy vanhastaan, ei muutos ole ehkä niin radikaali. Ainakin omalla kohdallani tältä tuntuu. Mutta palkoista on sanottavaa täälläkin, ei tunnu tulevan ajallaan. Kaikenlaista lomaketta ja paperia on tullut Attendon myötä älyttömästi. Ja kun ylityöt on ankarasti kielletty, tulee ihan nollataulu sijaisia, jotka työvuorossa työllistää enemmän kuin auttaa...
töissä kyseisellä firmalla ja on ollut tyytyväinen ainakin palkkaukseensa.
Työntekijä ja asiakkaat kärsii, mutta pääasia et isoille pampuille tulee rahaa!
Olen siis itse Attendolla töissä, Attendo osti meidän firman edelliseltä yksityiseltä ja tietty me vanhat työntekijät saatiin pitää vanhat palkkamme, mutta uudet saavat PALJON huonompaa palkkaa kuin ennen Attendoa.
Ikävä sanoa, mutta itselläni ei näin kahden vuoden kokemuksella ole mitään hyvää sanottavaa ko.yrityksestä.
Parempi se silti on kuin työttömyys! :)
tosin viihtyvyyteenhän vaikuttaa kaikista eniten työporukka, joka vaihtelee paikoittain. Eli ei voi sanoa, että Medone olisi hyvä tai huono,vaan työyhteisö tekee työilmapiirin. Palkkauksesta sen verran, että peruspalkkani on itseasiassa pienempi, kuin kuntatyönantajalla, mutta erilaisten lisien ansiosta viivan alle jää enemmän. Pötypuhetta hurjat liksat, höpslöps. Olen itse saanut nähdä palkat, mitä eripaikoissa maksetaan ja normaalia tasoa ovat, joka alempia peruspalkaltaan. Tosi joustava työnantaja, lomat jne. järjestyy kivasti. Vuokrafirmalta löytyy aina lomittajia :) joten vakituiset voi nätisti lomailla haluamanaan ajankohtana. Tervetuloa "meille" töihin
Tuossa jo luinkin netistä muualtakin kyseisestä firmasta, tuntu olevan paljon huonoa, mutta välissä myös hyvää palautetta. Tämä firma ei ole meillä päin pyörinyt vielä ollenkaan, että vissiin vasta toimintaansa aloittamassa. Tällä hetkellä itse olen töissä, mutta työn jatkuvuudesta ei ole varmuutta, joten päätin kokeilla hakea tuota attendon paikkaa, että saa nähdä miten käy..
ap
Medone maksaa suurempaa palkkaa kuin kunnalliset hoitolaitokset. Olisiko sitten eroja paikkakunnittain.
teen joskus keikkaa Medonella ja ainakin oma palkkani erikoissairaanhoidossa on parempi kuin medonen keikkalaiselle maksama palkka 7v ikälisäkokemuksella.
vakituiseksi en töihin menisi.
Olen samaa mieltä edelliseen kirjoittajaan, ei kannata kuopioon mennä. Kokenut saman, huono ilmapiiri, puolueellinen johtaja. Ei osaa hoitaa henkilöstö ongelmia, pitää keikkalaisten ja sijaisten syynä, huonoa ilmapiiriä. Sain haukkumiset, kun valitin ilmapiiristä, minussa kuulema vika!. On se kumma kun ei ole minussa vikaa, minun vakituisessa paikassa.
Jos yksiköt on saman suuruisia, henkilöstöä saman verran, asukkaat saman kuntoisia ja työtehtävät samat, miksi maksetaan eri palkkaa eri paikkakunnilla samassa firmassa esim. lähihoitajille?
Kysynnän ja tarjonnan laki, olisko?? Jollakin paikkakunnilla työvoimaa riittää paremmin, eikä tarvi maksaa extraa. Ja tuntuu olevan niin, että lekureille maksetaan hyvin, hoitajille ei...
toisaalta lomapäiviä kertyy hieman enemmän, vastaavatsi taas lauantait lasketaan lomapäiviksi, että siinä tasottuu. Olen töissä ks- työnantajalla ja hälyrahakin on pienempi, entä julkisella. Teen myös julkiselle puolelle töitä, jtoen teidän mistä puhun. Ei voi vastava, mitä on olla Medonen työntekijä, sillä tuskin kenelläkään on kokemusta kaikista sen yksiköistä. Jos sinulle sattuu hyvät työkaverit ja hyvä lähiesimies, ei varmasti ole mitään ongelmaa. Palkka siis on huonompi, usko pois. Jos teet pelkästään keikkaa, saat lompakkoon heti lomakorvaikset, joka saattaa sitten tuntua että saisit tunnilta enemmän.
Hyviä ja huonoja yksiköitä Medonella. Lomat järjestyy hyvin, työsuhde-edut hyvät, minulla palkkaluokka G21. Ihan tyytyväinen olen.
Itse suosin kotimaista työnantajaa ja minun hielläni tehdyt rahat eivät juokse rajojen ulkopuolelle.Toiseksi en halua, että olen töissä yhtiössä, joka muistetaan valelääkäreistä!
En tämän perusteella hakeudu Medonen listoille ainakaan.
T: teho- ja päivystys-sh töihin vähitellen palailemassa
Omalla paikkakunnallani on nyt toiminut kuukauden päivät Attendon yksikkö. Vanhusten hoito on kokonaisvaltaisen huonoa. Ateriat pieniä ja ala-arvoisia. Kaikista tingitään ja säästetään pomojen pussiin. Useampia hoitajia on jo lähtenyt pois työpaikasta, koska luvatut asiat eivät pitäneet paikkaansa. Paikan "pomo" ei välitä muista, kuin itsestään. Sopimusrikkomukset törkeitä kautta koko Attendo ketjun.
Järkevät hoitajat häipyvät vähin äänin...
Muutaman kerran ehdin olla töissä, ennen kuin kyllästyin. Kyllästymiseen syy oli siis siinä, kun jokaisen palkanmaksun jälkeen joutui soittelemaan palkanlaskijalle, koska aina heille oli sattunut virheitä. Lisiä ei ollut maksettu, tunteja puuttui jne. Never anymore!!!