Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jehovan todistajien ei tarvitse osallistua koulussa

Vierailija
23.02.2011 |

edes elämänkatosmus tiedon tunneille?

Minusta olisi selvää, että jos ei osallistu ev-lut, ortodoksi tai muulle mahdollisesti koulussa opetettavalle uskontotunnille, niin oppilaan täytyisi osallistua elämänkatosmustietoon.

Mutta miksi jehovan todistajat saavat olla käymättä?

Kommentit (125)

Vierailija
21/125 |
23.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

istuneet vuosia vankeudessakin hakiessaa oikeuksiaan... Samaan voitte ryhtyä muutkin. Heillä on lujuutta pysymään uskossaan. Menevät vaikka vankilaan kunhan eivät joudu rikkomaan raamatun lakeja. Muuten ovat kuuliaisia virkavallale koska lait perustuvat myös raamatun oppeihin. HE eivät siis suostu tappamaan ketään eivätkä sotimaan. Eivätkä tahdo oppeja muista uskonnoista. Mistä kummasta heitä voi syyttää??

Kunnioitatko heitäkin noin kovasti? Jehovan todistajat ovat vaarallinen kultti, joka harjoittaa aivopesua. Tietoa löytyy täältäkin: <a href="http://www.uskontojenuhrientuki.fi/uskonyhteisot/jehovan-todistajat" alt="http://www.uskontojenuhrientuki.fi/uskonyhteisot/jehovan-todistajat">http://www.uskontojenuhrientuki.fi/uskonyhteisot/jehovan-todistajat</a&…; PS. Mun mielestä jehovantodistajien erityisasema kutsunnoissa pitäisi poistaa. Heidän pitäisi mennä vankilaan kuten muidenkin totaalikieltäytyjien.

Ei todellakaan ole. He rakastavat jumalaa enemmän kuin mitään muuta ja uskovat paratiisiin. He eivät koe mitään pahaa vaikka kieltäytyisivät verestä ja kuolisivat. He tietävät pääsevänsä paratiisiin ja tekevänsä jumalan onnelliseksi olemalla kuuliaisia. Miksi se on jollekin niin vaikea käsittää että vaikka he kuolisivat se ei ole yhtään paha asia heille... Joten miksi se on kauhea asia teille?

Ja mitä tulee lasten hylkäämiseen... täysin vapaaehtoista. Useinmiten lasta rakastetaan niin paljon että hänet halutaan tällätavoin takaisin siihen heidän totuuteen ja pelastukseen. Mutta jos ei omaan empatiakykyä niin eihän sitä pysty tajuamaan... Julmalta tuntuu enkä itse pystyisi mutta ymmärrän että se on heidän kannalta rakkauden osoitus.

Totaalikieltäytyjät voivat järjestää oman taistelunsa asiasta! Onhan heilläkin siihen oikeus! Jehovan todistajat ovat itse tehneet pitkän ja uuvuttavan työ että ovat saaneet oikeutensa. Totta kai totaalikieltäytyjillä on sama oikeus käydä puoltamaan omia oikeuksiaan!

Ja tosta aivopesusta... viimeistään nyt huomaa ettet tunne kyseistä uskontoa laisinkaan. Siinä luetaan helvetin paljon kirjallisuutta ja luodaan oma mielipide. Jokainen oma vapaa toimimaan omantuntonsa mukaan. Kun on kastettu, on noudatettava raamatun lakeja ja sekin pitäisi olla niin että ihminen itse uskoo niin paljon ettei koe sitä raskaakis. Kasteelle voi olla menemättä ja hommasta pääsee eroon. Ehkä yksi harvoista uskonnoista jossa oikeasti luetaan raamattua ja mietitään mitä asiat siellä todella tarkoittaa.

Ev.lut. ei noudata raamattua tai tunne raamattu lainkaan. Luetaan vaan fraasimasia litanjoita ja höpö höpöjä ihmisten miellyttämiseksi. Niin sanottu noutopöytä uskonto.

Vierailija
22/125 |
23.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoittelee selvästi tyyppi, joka on jäämässä jehovan todistajien pauloihin. Vinkki hänelle: käänny vielä pois kun voit.

Mulla on suvussa todistajia ja homma on tuttu juttu. Itse en jaksa ajatella arjessani uskontoja mutta kun avaa mielensä järki tasolle, huomaa että kyseessä on ihan järkevä uskonto. Monilla on niin hullut kuvitelmat heistä että lähinnä huvittaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/125 |
23.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ortodokseja ja luterilaisia varten.

Kommarit ovat varmistaneet et muut joutuvat elämänkatsomustieto eli humanismia opettavaan opetukseen.

Mutta mormoonit ja juutalaiset ja muslimit ja jehovat eivät siihen joudu. Koska eivät ole ateisteja. Ja he järjestävät itse oman uskontonsa

Vierailija
24/125 |
23.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan ole. He rakastavat jumalaa enemmän kuin mitään muuta ja uskovat paratiisiin. He eivät koe mitään pahaa vaikka kieltäytyisivät verestä ja kuolisivat. He tietävät pääsevänsä paratiisiin ja tekevänsä jumalan onnelliseksi olemalla kuuliaisia. Miksi se on jollekin niin vaikea käsittää että vaikka he kuolisivat se ei ole yhtään paha asia heille... Joten miksi se on kauhea asia teille?

Ja mitä tulee lasten hylkäämiseen... täysin vapaaehtoista. Useinmiten lasta rakastetaan niin paljon että hänet halutaan tällätavoin takaisin siihen heidän totuuteen ja pelastukseen. Mutta jos ei omaan empatiakykyä niin eihän sitä pysty tajuamaan... Julmalta tuntuu enkä itse pystyisi mutta ymmärrän että se on heidän kannalta rakkauden osoitus.

Totaalikieltäytyjät voivat järjestää oman taistelunsa asiasta! Onhan heilläkin siihen oikeus! Jehovan todistajat ovat itse tehneet pitkän ja uuvuttavan työ että ovat saaneet oikeutensa. Totta kai totaalikieltäytyjillä on sama oikeus käydä puoltamaan omia oikeuksiaan!

Ja tosta aivopesusta... viimeistään nyt huomaa ettet tunne kyseistä uskontoa laisinkaan. Siinä luetaan helvetin paljon kirjallisuutta ja luodaan oma mielipide. Jokainen oma vapaa toimimaan omantuntonsa mukaan. Kun on kastettu, on noudatettava raamatun lakeja ja sekin pitäisi olla niin että ihminen itse uskoo niin paljon ettei koe sitä raskaakis. Kasteelle voi olla menemättä ja hommasta pääsee eroon. Ehkä yksi harvoista uskonnoista jossa oikeasti luetaan raamattua ja mietitään mitä asiat siellä todella tarkoittaa.

Ev.lut. ei noudata raamattua tai tunne raamattu lainkaan. Luetaan vaan fraasimasia litanjoita ja höpö höpöjä ihmisten miellyttämiseksi. Niin sanottu noutopöytä uskonto.

mielestäni ovat satua kaikki. Mutta toiset uskonnot ovat vaarallisempia kuin toiset, ja JT on yksi niistä.

JT:t vääristelevät Raamattua, löydät tuolta Veljesseuran sivuilta kirjoituksia tästä - jos uskallat tutustua! Mä en ala niitä tässä tarkkaan listaamaan. Jehovan todistajat eivät missään nimessä saa kyseenalaistaa seuran raamatuntulkintaa tai muutenkaan alati vaihtuvia oppeja. Vanhojen Vartiotornien uusintapainoksista poistetaan tai muutetaan nykyoppiin soveltumattomat kohdat - miksiköhän?

Vastailet näihin juttuihin kuin aito JT, kiertelemällä.

Vierailija
25/125 |
23.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heille järjestetään uskonnonopetus seurakunnan puolesta.

Vierailija
26/125 |
23.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä?

Jos ne uskonveljet hylkää niin mitä sitten? Ei muuta kuin tutustumaan uusiin ihmisiin joilla on samanlaiset arvot...

Miksi kummassa eronnut edes haluaisi olla tekemisissä näiden läheisten kanssa joiden kanssa puhuttaisiin siitä Jehova jumalasta. Eikö sitä kuitenkin haluaisi erottuaan nimenomaan päästä aiheesta eroon? Jos se asia on niille muille elämän tärkein asia niin ei heidän siitä tarvitse tinkiä eroavan vuoksi...

Turha siellä on mukana roikkua jos ei kiinnosta. Siellä ensisijaisesti kuuluisi nimenomaan olla itseään varten. Sen vuoksi että itse uskoo Jehova jumalaan ja haluaa rakastaa ja miellyttää jumalaansa. Ei sen vuoksi että äiti tai isi niin sanoo tai vanha Petunia täti :)

Vierailija
27/125 |
23.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoittelee selvästi tyyppi, joka on jäämässä jehovan todistajien pauloihin. Vinkki hänelle: käänny vielä pois kun voit.

Mulla on suvussa todistajia ja homma on tuttu juttu. Itse en jaksa ajatella arjessani uskontoja mutta kun avaa mielensä järki tasolle, huomaa että kyseessä on ihan järkevä uskonto. Monilla on niin hullut kuvitelmat heistä että lähinnä huvittaa...

kuvitelmia jehovan todistajista, ovat ihmisiä siinä missä muutkin. Valitettavasti he ovat joutuneet mukaan uskontoon, jonka metodeihin kuuluu aivopesu. Uskallatko tutustua uskontojen uhrien tuen tai entisten jehovantodistajien kirjoituksiin?

Vierailija
28/125 |
23.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä?

Jos ne uskonveljet hylkää niin mitä sitten? Ei muuta kuin tutustumaan uusiin ihmisiin joilla on samanlaiset arvot...

Miksi kummassa eronnut edes haluaisi olla tekemisissä näiden läheisten kanssa joiden kanssa puhuttaisiin siitä Jehova jumalasta. Eikö sitä kuitenkin haluaisi erottuaan nimenomaan päästä aiheesta eroon? Jos se asia on niille muille elämän tärkein asia niin ei heidän siitä tarvitse tinkiä eroavan vuoksi...

Turha siellä on mukana roikkua jos ei kiinnosta. Siellä ensisijaisesti kuuluisi nimenomaan olla itseään varten. Sen vuoksi että itse uskoo Jehova jumalaan ja haluaa rakastaa ja miellyttää jumalaansa. Ei sen vuoksi että äiti tai isi niin sanoo tai vanha Petunia täti :)

Miten joku ei halua olla tekemisissä lastensa tai vanhempiensa kanssa, vaikka näiden maailmankatsomus olisikin erilainen?

Miten mä voin olla ystävä helluntalaisen, ev.lutin tai muslimin kanssa, vaikka emme jaa samaa vakaumusta (itse olen ateisti? Miten olen tekemisissä kristittyjen vanhempieni ja sukulaisteni kanssa, vaikka uskontomme on eri.

Olet sairas ihminen.

Vierailija
29/125 |
23.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan ole. He rakastavat jumalaa enemmän kuin mitään muuta ja uskovat paratiisiin. He eivät koe mitään pahaa vaikka kieltäytyisivät verestä ja kuolisivat. He tietävät pääsevänsä paratiisiin ja tekevänsä jumalan onnelliseksi olemalla kuuliaisia. Miksi se on jollekin niin vaikea käsittää että vaikka he kuolisivat se ei ole yhtään paha asia heille... Joten miksi se on kauhea asia teille? Ja mitä tulee lasten hylkäämiseen... täysin vapaaehtoista. Useinmiten lasta rakastetaan niin paljon että hänet halutaan tällätavoin takaisin siihen heidän totuuteen ja pelastukseen. Mutta jos ei omaan empatiakykyä niin eihän sitä pysty tajuamaan... Julmalta tuntuu enkä itse pystyisi mutta ymmärrän että se on heidän kannalta rakkauden osoitus. Totaalikieltäytyjät voivat järjestää oman taistelunsa asiasta! Onhan heilläkin siihen oikeus! Jehovan todistajat ovat itse tehneet pitkän ja uuvuttavan työ että ovat saaneet oikeutensa. Totta kai totaalikieltäytyjillä on sama oikeus käydä puoltamaan omia oikeuksiaan! Ja tosta aivopesusta... viimeistään nyt huomaa ettet tunne kyseistä uskontoa laisinkaan. Siinä luetaan helvetin paljon kirjallisuutta ja luodaan oma mielipide. Jokainen oma vapaa toimimaan omantuntonsa mukaan. Kun on kastettu, on noudatettava raamatun lakeja ja sekin pitäisi olla niin että ihminen itse uskoo niin paljon ettei koe sitä raskaakis. Kasteelle voi olla menemättä ja hommasta pääsee eroon. Ehkä yksi harvoista uskonnoista jossa oikeasti luetaan raamattua ja mietitään mitä asiat siellä todella tarkoittaa. Ev.lut. ei noudata raamattua tai tunne raamattu lainkaan. Luetaan vaan fraasimasia litanjoita ja höpö höpöjä ihmisten miellyttämiseksi. Niin sanottu noutopöytä uskonto.

mielestäni ovat satua kaikki. Mutta toiset uskonnot ovat vaarallisempia kuin toiset, ja JT on yksi niistä. JT:t vääristelevät Raamattua, löydät tuolta Veljesseuran sivuilta kirjoituksia tästä - jos uskallat tutustua! Mä en ala niitä tässä tarkkaan listaamaan. Jehovan todistajat eivät missään nimessä saa kyseenalaistaa seuran raamatuntulkintaa tai muutenkaan alati vaihtuvia oppeja. Vanhojen Vartiotornien uusintapainoksista poistetaan tai muutetaan nykyoppiin soveltumattomat kohdat - miksiköhän? Vastailet näihin juttuihin kuin aito JT, kiertelemällä.

toisin kuin evankelisluterilaiset ja katoliset esim.

JA kai ihmisellä on oikeus tulkita raamattua uskomallaan tavalla?

Miksi uskonnot raivostuttaa???

Miksi ei anneta ihmisille lupaa uskoa omalla tavallaan ilman että sitä aletaan vihamielisesti pilkata?

Itse en juurikaan jaksa uskoa mihinkään mutta haluan ymmärtää jokaista aidosti uskovaista. KAtolisia ja ev.lut uskovaisia en vain ymmärrä siksi että se on vain pelkkä tapa tai siksi että se toimivat täysin raamatun kirjoitusten vastaisesti. Kannattaisi hyvät ihmiset oikeasti joskus lukea raamattua ihan yleissivistyksen vuoski.

Vierailija
30/125 |
23.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan ole. He rakastavat jumalaa enemmän kuin mitään muuta ja uskovat paratiisiin. He eivät koe mitään pahaa vaikka kieltäytyisivät verestä ja kuolisivat. He tietävät pääsevänsä paratiisiin ja tekevänsä jumalan onnelliseksi olemalla kuuliaisia. Miksi se on jollekin niin vaikea käsittää että vaikka he kuolisivat se ei ole yhtään paha asia heille... Joten miksi se on kauhea asia teille? Ja mitä tulee lasten hylkäämiseen... täysin vapaaehtoista. Useinmiten lasta rakastetaan niin paljon että hänet halutaan tällätavoin takaisin siihen heidän totuuteen ja pelastukseen. Mutta jos ei omaan empatiakykyä niin eihän sitä pysty tajuamaan... Julmalta tuntuu enkä itse pystyisi mutta ymmärrän että se on heidän kannalta rakkauden osoitus. Totaalikieltäytyjät voivat järjestää oman taistelunsa asiasta! Onhan heilläkin siihen oikeus! Jehovan todistajat ovat itse tehneet pitkän ja uuvuttavan työ että ovat saaneet oikeutensa. Totta kai totaalikieltäytyjillä on sama oikeus käydä puoltamaan omia oikeuksiaan! Ja tosta aivopesusta... viimeistään nyt huomaa ettet tunne kyseistä uskontoa laisinkaan. Siinä luetaan helvetin paljon kirjallisuutta ja luodaan oma mielipide. Jokainen oma vapaa toimimaan omantuntonsa mukaan. Kun on kastettu, on noudatettava raamatun lakeja ja sekin pitäisi olla niin että ihminen itse uskoo niin paljon ettei koe sitä raskaakis. Kasteelle voi olla menemättä ja hommasta pääsee eroon. Ehkä yksi harvoista uskonnoista jossa oikeasti luetaan raamattua ja mietitään mitä asiat siellä todella tarkoittaa. Ev.lut. ei noudata raamattua tai tunne raamattu lainkaan. Luetaan vaan fraasimasia litanjoita ja höpö höpöjä ihmisten miellyttämiseksi. Niin sanottu noutopöytä uskonto.

mielestäni ovat satua kaikki. Mutta toiset uskonnot ovat vaarallisempia kuin toiset, ja JT on yksi niistä. JT:t vääristelevät Raamattua, löydät tuolta Veljesseuran sivuilta kirjoituksia tästä - jos uskallat tutustua! Mä en ala niitä tässä tarkkaan listaamaan. Jehovan todistajat eivät missään nimessä saa kyseenalaistaa seuran raamatuntulkintaa tai muutenkaan alati vaihtuvia oppeja. Vanhojen Vartiotornien uusintapainoksista poistetaan tai muutetaan nykyoppiin soveltumattomat kohdat - miksiköhän? Vastailet näihin juttuihin kuin aito JT, kiertelemällä.

toisin kuin evankelisluterilaiset ja katoliset esim.

JA kai ihmisellä on oikeus tulkita raamattua uskomallaan tavalla?

Miksi uskonnot raivostuttaa???

Miksi ei anneta ihmisille lupaa uskoa omalla tavallaan ilman että sitä aletaan vihamielisesti pilkata?

Itse en juurikaan jaksa uskoa mihinkään mutta haluan ymmärtää jokaista aidosti uskovaista. KAtolisia ja ev.lut uskovaisia en vain ymmärrä siksi että se on vain pelkkä tapa tai siksi että se toimivat täysin raamatun kirjoitusten vastaisesti. Kannattaisi hyvät ihmiset oikeasti joskus lukea raamattua ihan yleissivistyksen vuoski.

Jos uskallat siis.

En vihaa uskontoja, mutta vastustan sellaisia uskontoja, jotka vahingoittavat ihmisiä psyykkisesti.

Luen Raamattua parhaillaan. Se on mielenkiintoinen kirja.

Vierailija
31/125 |
23.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuvitelmia jehovan todistajista, ovat ihmisiä siinä missä muutkin. Valitettavasti he ovat joutuneet mukaan uskontoon, jonka metodeihin kuuluu aivopesu. Uskallatko tutustua uskontojen uhrien tuen tai entisten jehovantodistajien kirjoituksiin?

Niissä on katkeruuden tuomaa vääristelyä ihan hirveästi. Valitettavasti. Erotettu ei ole puolueeton. Itse olen puolueeton siinä mielessä että tunnen uskonnon melko laajasti mutten vaan jaksa kuulua itse joukkoon. Elämä on helpompaa ilman. Totta kai todistajien joukossa on tyyppejä jotka ovat ääripäästä ja toimivat väärin kautta pahasti. Mutta kun koko porukka ei ole samaa vaikka pari joukosta tekisi mitä.

Se aivopesu on sitten ihan samanlaista kuin koulussakin... siinä yksinkertaisesti luetaan kirjaa ja keskustellaan mielipiteistä ja näkemyksistä. Luetaan läpi raamattua. Jos ette ole koskaan osallistunut tai seurannet sivusta näitä tilanteita, ette valitettavasti tiedä mistä on kysymys. Tai... kai se aivopesuakin voi olla mutta minusta se sana on täysin väärä jos ihminen uskoo siihen mitä toiselle kertoo ja opettaa.

Jos todistaja kokee mielikuvan muista ihmisistä että he ovat kuin autossa ja matkalla tietä joka päättyy rotkooon. He tietävät tulevasta rotkosta niin tietysti he tahtovat varoittaa ja pelastaa ihmiset. Sen ei pitäisi olla vihattava asia. Olisi melkoisen itsekästä uskoa pelastukseen ja kätkeä se kaikilta.

Uskonto on oikeus. Meillä on oikeus oúskoa. Evoluutiokin on eräällä tavalla uskonto ja sitä muille jauhava on aivopesijä.. mutta mitä pahaa siinäkään pitäisi olla olla jos ihminen uskoo!?!

Ettekö todella käsitä mitä tarkoittaa kun ihminen uskoo ja tietää varmaksi jonkun asian??

Vierailija
32/125 |
23.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen 63 Jehovan todistajaa eikä yksikään ole psyykkisesti sairas.

Oikeastaan... paremmin voivia ihmisiä on harvassa. Todella fiksuja, rakastavia, ystävällisiä, keskustelevat todella viisaita ja humoristisiä. Ja ennen kaikkia, eivät tuomitse ketään ihmistä, ainoastaan ihmisten tekoja.

Huomaa ettet tunne muuta kuin niitä uhrien tarinoita... Ne on surullisia tarinoita mutta kuinka voi nähdä kokonaiskuvan kun et tunne kaikkia osapuolia. Oikeudessakin kuulaan syytettyä, uhria ja todistajia.

Vierailija
33/125 |
23.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niissä on katkeruuden tuomaa vääristelyä ihan hirveästi. Valitettavasti. Erotettu ei ole puolueeton. Itse olen puolueeton siinä mielessä että tunnen uskonnon melko laajasti mutten vaan jaksa kuulua itse joukkoon. Elämä on helpompaa ilman. Totta kai todistajien joukossa on tyyppejä jotka ovat ääripäästä ja toimivat väärin kautta pahasti. Mutta kun koko porukka ei ole samaa vaikka pari joukosta tekisi mitä.

Se aivopesu on sitten ihan samanlaista kuin koulussakin... siinä yksinkertaisesti luetaan kirjaa ja keskustellaan mielipiteistä ja näkemyksistä. Luetaan läpi raamattua. Jos ette ole koskaan osallistunut tai seurannet sivusta näitä tilanteita, ette valitettavasti tiedä mistä on kysymys. Tai... kai se aivopesuakin voi olla mutta minusta se sana on täysin väärä jos ihminen uskoo siihen mitä toiselle kertoo ja opettaa.

Jos todistaja kokee mielikuvan muista ihmisistä että he ovat kuin autossa ja matkalla tietä joka päättyy rotkooon. He tietävät tulevasta rotkosta niin tietysti he tahtovat varoittaa ja pelastaa ihmiset. Sen ei pitäisi olla vihattava asia. Olisi melkoisen itsekästä uskoa pelastukseen ja kätkeä se kaikilta.

Uskonto on oikeus. Meillä on oikeus oúskoa. Evoluutiokin on eräällä tavalla uskonto ja sitä muille jauhava on aivopesijä.. mutta mitä pahaa siinäkään pitäisi olla olla jos ihminen uskoo!?!

Ettekö todella käsitä mitä tarkoittaa kun ihminen uskoo ja tietää varmaksi jonkun asian??

Juu.

Todistajien oppi on muuttunut monta kertaa, mutta VT-seura kiistää oppien muuttumisen. Se kertoo hämärästä toiminnasta. Miten joku asia, johon joku uskoo ja tietää sen varmaksi, voi muuttua niin, että edellinen versio on salattava?

Tässä esimerkki:

http://veljesseura.org/?q=node/83

Vierailija
34/125 |
23.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on niin ihanaa ja oikeassa, niin mikset itse ole todistaja? Koska pakollinen käännytystyö ei houkuta?

Vierailija
35/125 |
23.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herran kansa -niminen yhteisö ei osallistu koulussa uskonnon eikä et:n opetukseen. Heille on uskonnon opetus järjestetty omissa piireissään. Todella ihmeellistä. Minusta kuuluisi yleissivistykseen tietää edes jotain muistakin uskonnoista...

Vierailija
36/125 |
23.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herran kansan jäsenet eivät vietä mitään yleisuskontojen määräämiä kirkollisia juhlapäiviä, kuten: sunnuntaita pyhäpäivänä, joulua, pääsiäistä, helatorstaita tai helluntaita ja juhannusta, eikä mitään muutakaan tällaista juhlapäivää. Samoin he eivät harjoita minkäänlaista hengellistä yhteistyötä toisten uskontokuntien kanssa.

Syntymä- ja nimipäiviä ei vietetä. Myöskään ystävänpäivää, Halloweenia, isän- tai äitienpäivää ei vietetä.

Peruskoulussa kuvaamataidon opetuksessa lapset voivat osallistua itsenäisyyspäivään, YK:n päivään ja vapunpäivään liittyvään askarteluun. Samoin, vaikka isän- ja äitienpäivää ei vietetä, lapset voivat osallistua näihin aiheisiin liittyviin askarteluihin kuvaamataidon tunnilla.

Herran kansaan kuuluvat lapset eivät peruskoulussa tai muussakaan oppilaitoksessa osallistu uskonnon opetukseen. Opetushallitus on laatinut peruskoulun opetussuunnitelman perusteet Herran Kansa ry uskonnolle ja tämä "oman uskonnon opetus" järjestetään seurakunnan toimesta yhteisön tiloissa.

Peruskoulussa tai muissa oppilaitoksissa koululaiset ja oppilaat eivät osallistu virsien ja hengellisten laulujen laulamiseen. He eivät myöskään osallistu joulujuhlaan tai muuhunkaan tällaiseen juhlapäivään liittyvään tilaisuuteen, eikä mihinkään näihin liittyviin toimintoihin.

Herran kansan seurakunnan toiminnassa on tavoitteena saada asetetuksi Jeesuksen Kristuksen oppi ennalleen, sellaisena kuin se Raamatussa esitetään. Kaikessa toiminnassaan Herran kansa pyrkii tukeutumaan Raamatun sanan pohjalle.

Herran Kansa ry

Vierailija
37/125 |
23.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

juosta kokouksissa, käydä ovilla ja jäsentääitseäni todistajaksi... Haluan juoda jos huvittaa jne. En kai jaksa uskoa tarpeeksi mihinkään. Ein jaksa miettiä minne menen kuoltuani eikä kiinnosta lastenikin kontrolloiminen. Nämä seikat ei silti estä minua arvostamasta ja ymmärtämästä todistajia. He uskovat ja hienoa heille että usko tuo heille onnea. Seurakunnan sisällä on niin paljon hyvää mistä ette valitettavasti tiedä mitään...

Ja taas huomaa ettei raamatun kokonaiskuva ole auennut... Raamattu sisältää rutkasti kertomuksia menneistä mutta siellä on myös ennustuksia. Raamatun peruskuva heti alkuvuosilta olisi ollut mahdoton! Jotta raamaatua voidaan ymmärtää täysin, on pitänyt ajan kulua. Tapahtuman ja ajan kulumine on aukaissut monta kohtaa raamatusta joita ei ennen ymmärretty. Sen vuoksi jotkut asiat ovat muuttuneet. Mutta ne perusasiat jotka ovat kiistattomia pysyvät samana. JA toki joitakin asioita joista raamatussa ei ole suoraa käskyä tai ohjetta säädetään uskonnon vanhimpien joukossa äänestämällä sen mukaan miten se tukisi parhaiten raamatun opetuksia. Raamattu on todella moniulotteinen palapeli jossa monilla pienilläkin asioilla on suuri merkitys. Et pysty sitä tajuamaan koska mielesi hylkii sitä niin paljon. Mutta sinulla on oma uskomus raamatun tulkitsemisesta ja se on sinulle oikein ja sinun totuus. Et voi olettaa että se olisi Jehovan tosistajalle totuus.

Vierailija
38/125 |
23.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin evluteissakaan suhtaudutaan kovin lempeästi kirkosta eroajiin. Siis todellisissa evluteista. Tapauskovat on eri asia.

Jehovan todistajia leimaa se, että he ovat kaikki ns. tosiukovia. Evluteista taas suurin osa on jäseniä vain tavan vuoksi. Mutta ne äärihörhöt (esim. räsänen) ovat varmasti ihan yhtä pimeitä kuin jehovatkin.

monia tpsiuskovaisia evlutteja ja kaikki heistäkään ei kuulu kirkkoon (esim. suurin osa tuntemistani helluntailaisista). Muutenkin jokainen järkevä uskovainen tietää, että uskolla ja kirkkoon kuulumisella ei ole mitään yhteistä.

Vierailija
39/125 |
23.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

juosta kokouksissa, käydä ovilla ja jäsentääitseäni todistajaksi... Haluan juoda jos huvittaa jne. En kai jaksa uskoa tarpeeksi mihinkään. Ein jaksa miettiä minne menen kuoltuani eikä kiinnosta lastenikin kontrolloiminen. Nämä seikat ei silti estä minua arvostamasta ja ymmärtämästä todistajia. He uskovat ja hienoa heille että usko tuo heille onnea. Seurakunnan sisällä on niin paljon hyvää mistä ette valitettavasti tiedä mitään...

Ja taas huomaa ettei raamatun kokonaiskuva ole auennut... Raamattu sisältää rutkasti kertomuksia menneistä mutta siellä on myös ennustuksia. Raamatun peruskuva heti alkuvuosilta olisi ollut mahdoton! Jotta raamaatua voidaan ymmärtää täysin, on pitänyt ajan kulua. Tapahtuman ja ajan kulumine on aukaissut monta kohtaa raamatusta joita ei ennen ymmärretty. Sen vuoksi jotkut asiat ovat muuttuneet. Mutta ne perusasiat jotka ovat kiistattomia pysyvät samana. JA toki joitakin asioita joista raamatussa ei ole suoraa käskyä tai ohjetta säädetään uskonnon vanhimpien joukossa äänestämällä sen mukaan miten se tukisi parhaiten raamatun opetuksia. Raamattu on todella moniulotteinen palapeli jossa monilla pienilläkin asioilla on suuri merkitys. Et pysty sitä tajuamaan koska mielesi hylkii sitä niin paljon. Mutta sinulla on oma uskomus raamatun tulkitsemisesta ja se on sinulle oikein ja sinun totuus. Et voi olettaa että se olisi Jehovan tosistajalle totuus.

Raamatun tulkinnasta, kun en usko jumaliin taikka muuhun henkielämään.

Mun mielestä on vaan hirveän epäilyttävää, että uskonnon erehtymättömiä oppeja muutetaan ja muutokset SALATAAN ja niitä PEITELLÄÄN.

Ei se jehovantodistajuus nyt niin mahtava uskonto voi olla, kun et ole valmis tekemään mitään sen tarjoaman totuuden tähden.

Vierailija
40/125 |
23.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja taas huomaa ettei raamatun kokonaiskuva ole auennut... Raamattu sisältää rutkasti kertomuksia menneistä mutta siellä on myös ennustuksia. Raamatun peruskuva heti alkuvuosilta olisi ollut mahdoton! Jotta raamaatua voidaan ymmärtää täysin, on pitänyt ajan kulua. Tapahtuman ja ajan kulumine on aukaissut monta kohtaa raamatusta joita ei ennen ymmärretty. Sen vuoksi jotkut asiat ovat muuttuneet. Mutta ne perusasiat jotka ovat kiistattomia pysyvät samana.

sen kiistattomuuden sitten määrittelee? Mikä on kiistattomampaa kuin joku toinen? Jumala?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kuusi