Helluntailaisuus? Ovatko kaikki jotain hihhuleita?
Jos joku tietää mitä siellä kokouksissa tapahtuu ym??
Kommentit (66)
jos menet S-markettiin ja katot ympärilles voit nähä esim.vastarakastuneen parin joka ostaa irtokarkkia,mummon joka kulkee hiljaa kepin kanssa,äidin jolla pinna palaa just(minä ;) )lapsien kanssa,nuoren miehen kitara selässä cokis-pullo kädessä,jonkun onnettoman kaljakeissin kanssa....näitä tyyppejä voit löytää srksta,koko kirjo siis löytyy.Meitä yhdistää usko.luottamus siihen että Jumalaan saa aina turvata ja Jeesuksen sovitustyöhön.Päällepäin et erota kuka on uskis,kuka ei.Ihan tavallisia ollaan.Joku kysyi pitääkö ottaa samasta srksta puoliso.EI-JOKANEN ITE PÄÄTTÄÄ,KENET NAI.Meil ihmisiä joilla ei-uskova puoliso,se ei aina ole helppoa sekään,samat linjat helpottaa avioliittoo.Joku kysyi kolehdeista-anna mitä tykkäät,myös ns.kymmenykset kehottaa Jumalan sana antamaan.ELI 10% TULOISTA,KUKAAN EI KYSELE ANNATKO VAI ET JA MIHIN ANNAT.Se on sun ja Jumalan välinen asia.Mä olen kokenu sen siunaukseksi,ei ole puutetta mistään!Mene rohkeesti mukaan,vapaakirkkokin on tosi mukava srk!siunausta kaikille=)ps.jos jossain ruvetaan kyseleen seksiasioista NIIN JALAT ALLE JA VÄHÄN ÄKKIÄ,KYLLÄ PÖPEJÄ VOI SEURAKUNTIINKIN EKSYÄ!UNIA EI VOI KONTROLLOIDA!
Paikan päälle katsomaan, en usko että pois ajavat.. jos vähänkin kiinnostaa, niin tuskin siitä parista käyntikerrasta vielä hurahdat täysin..?
Olen käynyt helareitten kokouksissa montakin kertaa ja vkl-kurssilla. Tykkäsin niistä ihmisistä, ainakin suurimmasta osasta, mutta joukkoon mahtui myös muutama vanhempi ihminen, joista yksi alkoi neuvoa minua yksityisasioissani vaikken kunnolla edes tuntenut koko ihmistä... Se olikin ainoa esia mikä oikeasti häiritsi, koin sen loukkaavana enkä halunnut koko ihmistä enää lähelleni.
Suurin osa oli kuitenkin ihania, aitoja uskovia ja koin olevani lähempänä Jumalaa kuin koskaan ev.lut seurakunnassa.
Hihhulointiahan siellä oli paljon, verrattuna ev.lut kirkkoon, koska se nyt vain kuuluu helluntailaisuuteen. Armonlahjat ovat tärkeitä, kuten kielillä puhuminen, profetointi. Hieman häiritsi sekin kielillä uhuminen, koska se on takuulla itsesuggestiota, suurimmaksi osaksi. Eli joukossa on pakko toimia kuten muutkin, tai et ole kunnon uskova....
Jotenkin mua alkoi ahdistaa siellä, ehkä juuri sen yhden ihmisen puuttuminen asioihini, ja lopetin siellä käymisen. Toisaalta mulle jäi kuitenkin enemmän positiivinen kuin negatiivinen kuva helareista, kai se riippuu niin seurakunnasta ja siellä olevista avainhenkilöistä.
Enpä muuta neuvoa osaa antaa, kuin että pidä kiinni omasta yksityisyydestäsi, ei siellä kannata kaikkea kertoa, miksi pitäisi? Tavallaan se antaa seurakunnan väelle suuren vastuun ( sekä vallan) jos uusi tulokas paljastaa heille ongelmansa, heikkoutensa ja kaiken yksityiselämästään.
täällä palstalla olen usein ihmetellyt miksi nämä hellarit aina hokee etteivät J-todistajat ole kristittyjä. Ihan uskomatonta kun ajattelee että itse ovat Protestanttisuuden lahko ja itse kuuluvat vielä kirkkoonkin. Mikä sekamelska joukkio!
Ainakin minä sain taas kutsun todistajilta Jeesuksen kuolemanmuistonviettoon ja ovat jakaneet monina vuosina ennenkin mutta en ole saanut kutsua hellareilta.
Toiseksi juuri todistajat opettavat, että Jeesus on Jumalan valtakunnan kuningas ja tulevan 1000-vuotis valtakunnan kuningas joka tuo rauhan ja paratiisin maan päälle. Vielä näyttävät Raamatusta kaiken!
Ovatko nämä hellarit joitain solvaajia vai kateellisia todistajille kun itse eivät pysty samaan -vai mitä?
Kaikki eivät ole helluntailaisia TV7:lla.
Löysin jotain tietoa heitä täältä.
http://www.raamattu.biz/
http://www.youtube.com/channel/UCJbR2Nfw7t6XFjchKDUtHJA?feature=mhee
Ohessa videoita erään seurakunnan illoista...
riippuu niin seurakunnista ja siellä vaikuttavista yksilöistä millaista menoa on. Meilläpäin vaikuttaa varsin maltillinen paljon ev.lut.kirkon kanssa yhteistyötä tekevä helluntaiseurakunta joistakin opillisista eroista huolimatta. Joskus kokouksissa tapahtuu paranemisihmeitä, kielilläpuhumista ja tunteenpurkauksia. Helluntaiseurakunnassa voi paljon vapaammin tuoda itseään julki kuin jäykästi kirkon penkillä hiljaa istuen(joka usein on järkyttävän tylsää).