Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helluntailaisuus? Ovatko kaikki jotain hihhuleita?

Vierailija
23.02.2011 |

Jos joku tietää mitä siellä kokouksissa tapahtuu ym??

Kommentit (66)

Vierailija
41/66 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

erimielisyyksien syy ole lahkoilu vai minkä takia kirkon piiriin kuuluu eri lahkoja/oppeja -ystävyydenkö takia? Eri opit on siis kyseessä!

kolminaisuusoppi on kyllä jo ollut muinaisilla egyptiläisillä: horus, osiris, isis. babylonissa: istar, sin, samas. Intiassa kolmiyhteinen hindu jumala jne... Siis ei mikään alkukirkon uusi teoria vaan Nikean kirkollikokouksessa pakana keisari Konstantinus ajoi asiaa poliittisista syistä. Sitähän ei hyväksytty pitkään aikaan kunnes Athanasius muotoili sen nykyiseksi uskoksi. Se ei siis ole Raamatussa vaan katekismuksessa ja joka sen sieltä lukee tajuaa huu ja haa opin.

Jos tämä on joku kristillisyyden mittapuu niin minä sanoudun siitä täysin irti:)

Jos olet uskovainen niin vastaatko missä Jeesus istuu juuri nyt ja kenen vieressä?

Vierailija
42/66 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kolminaisuusoppi on löydettävissä Raamatusta. Jeesus istuu Isän oikealla puolella. On Isä Jumala, Poika Jumala ja Pyhä Henki Jumala. ei ole kolmea jumalaa, vaan he ovat yhtä, niinkuin Jeesus sanoi. vähän niinkuin vesi voi olla vettä, jäätä tai lunta. Samaa vettä se silti on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/66 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse elin nuoruuteni helluntailaisissa ympyröissä - koko lapsuuden ja kouluajan olin jatkuvan syrjinnän ja pilkan kohteena uskontoni vuoksi - ei ollut kavereita ei tyttöystävää - olin niin erilainen, luuseri, naurettava muiden silmissä

jossain vaiheessa oli ympöäistä murtauduttava, muuten olisin varmaan ottanut itseltäni hengen. olen edelleenkin täysin ulkopuolinen ja yksinäinen ihminen tässä yhteiskunnassa jossa kaikkia erilaisia pilkataan - ja selvää on tietysti se että ne vähäiset kontaktit aikaisempaan yhteisöön loppuivat

Vierailija
44/66 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

erimielisyyksien syy ole lahkoilu vai minkä takia kirkon piiriin kuuluu eri lahkoja/oppeja -ystävyydenkö takia? Eri opit on siis kyseessä!

kolminaisuusoppi on kyllä jo ollut muinaisilla egyptiläisillä: horus, osiris, isis. babylonissa: istar, sin, samas. Intiassa kolmiyhteinen hindu jumala jne... Siis ei mikään alkukirkon uusi teoria vaan Nikean kirkollikokouksessa pakana keisari Konstantinus ajoi asiaa poliittisista syistä. Sitähän ei hyväksytty pitkään aikaan kunnes Athanasius muotoili sen nykyiseksi uskoksi. Se ei siis ole Raamatussa vaan katekismuksessa ja joka sen sieltä lukee tajuaa huu ja haa opin.

Jos tämä on joku kristillisyyden mittapuu niin minä sanoudun siitä täysin irti:)

Jos olet uskovainen niin vastaatko missä Jeesus istuu juuri nyt ja kenen vieressä?

En tietääkseni väittänyt missään kohtaa, että alkukirkko olisi sinänsä "keksinyt" kolminaisuusteorian. Se on kristittyjen yleisesti hyväksymä tapa pyrkiä selittämään Jumalan olemus. Selitys otettiin käyttöön alkukirkon aikana. (Eri uskonnoissa, varsinkin Lähi-idässä syntyneissä, on muuten paljon yhteisiä piirteitä.)

En myöskään vieläkään puhuisi lahkoista, vaan suuntauksista, kirkoista ja/tai liikkeistä. Se, miksi erilaisia kristillisiä suuntauksia on niin monia, johtunee erilaisista tavoista tulkita tiettyjä Raamatun kysymyksiä sekä tiettyjen historiantapahtumien vaikutuksesta (kannattaa tutustua esim. siihen kuinka anglikaaninen kirkko on syntynyt, tarina on ihan mielenkiintoinen). Jokainen sitten valitsee sen suuntauksen, jonka kokee omakseen. Oleellisinta lienee kuitenkin usko Jeesuksen ristintyöhön - ja kolmiyhteiseen Jumalaan. ;)

Vierailija
45/66 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka on Kaikkivaltias jumala? Onko isä ja poika saman arvoiset? Missä sanotaan että Pyhä henki on Jumala?

Ks 1 kor.8:4

Mielestäni 1.kor. 15:20-28 selittää tämän jutun parhaiten. Jeesus kuninkaana istuu isän Kaikkivaltiaan Jumalan oikealla puolella ja odottaa kunnes käyttää saamaansa valtaa kaikkeuden suhteen. Hän hallitsee 1000 vuotta ja sen jälkeen toimii kuten Korinttilaiskirjeessä sanotaan.

Hän ei missään mielessä ole Kaikkivaltiaan Jumalan vertainen vaan Hänen poikansa ja luovuttaa siis vallan isälleen ja alistuu itsekin, jotta Kaikkivaltias Jumala olisi kaikki jokaiselle.

Vierailija
46/66 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

raamatun jumaluuden kanssa? Sallisiko Jumala sovelluttaa itsensä tällaiseen oppiin joka on saanut alkunsa niistä tavoista joita hän inhosi?

Jos näin olisi olisi se sanottu selvästi meille.

Mitä taas tulee ´´suuntausoppeihin´´ niin eikö Jeesus sanonut että vain kapea tie vie elämään. No, kummassa tiessä nämä tuhannet eri suuntaukset on kapeassa vai leveässä tiessä??

´´Tuhannet= kirkon tiedotuskeskukseta saatu luku´´

Sanoit vielä...jokainen valitsee sen suuntauksen, jonka tuntee omakseen...Eikö juuri nämä suuntaukset ole osa syyllisiä kaikkiin sotiin missä eri suuntaukset niin ahkeraan on mukana?

Vierailija
47/66 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi yritä päästä siitä irti. Joskus täytyy takoa päähän ettei sillä ole väliä mitä muut ajattelee itsestä. Minäkin jouduin sen tekemään vaikkakaan en uskonnon takia.

Ajattelin, että tuokin on vain ihminen ei mitenkään parempi kuin minä. Joku muu ei tykkää tostakaan vaikka minä pelkään sitä.

Nyt mulla hyvä itsetunto eikä kukaan voisi uskoa mitä kävin läpi:)

Et muuten jättänyt mitään arvokasta taaksesi!!

Vierailija
48/66 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nämä jotka sanovat että Jeesus ei ole yhdenverainen Jumalan kanssa ovat jehovan todistajia.

Vierailija
49/66 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

helluntailaiset hihhuleita. Ei siitä, onko Jumala kolmiyhteinen. Sinä jehovantodistaja voit aloittaa oman ketjusi aiheesa, jos kukaan jaksaa kanssasi väitellä. Aiheesta on useita ketjuja, enkä minä ainakaan jaksa vängätä aina samoja vastauksia. Totean vain, enkä ainoastaan minä, että jehovien todistajia ei pidetä yleisesti kristittyinä, koska kieltävät kolmiyhteisen Jumalan. Helluntailaisia taas pidetään kristittyina.

Lisäksi jehovan todistajat uskovat olevansa ainoita oikeita uskossaan. Helluntailaiset eivät näin ajattele.

Vierailija
50/66 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

no minä en ole jehovan todistaja ja mielestäni se on pahin vääräoppi mitä löytyy..tarpeeksi paljon oikeaa mutta sitten se ainoa asia mikä merkkaa puuttuu eli usko Jeesukseen ja armoon..

Vierailija
51/66 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nää saatanan helluntailaiset on ihan sairasta ja tekopyhää porukkaa!!! On turha puhua paskaa et ne on ihan samanlaisia kuin muutkin!!! Ite ryyppäävät, douppaavat ja huoraavat ja kuvitteleevat saavansa syntinsä anteeksi ruikuttamalla jumalalta!!!! Samalla tuomitseevat muut, jotka ei niitten hihhulikekkereihin suostu!!!! TEKOPYHYYDEN HUIPENTUMA!!!!! JUMALAUTA ET VIHAAN HELLUNTAILAISIA!!!! SAALEM ON SAATANASTA!!!!! HÄMEENLINNAN SAALEM-KIRKKOWANNABE ON MAAILMAN RUMIN!!!!! PALAKAA HELVETISSÄ SAIRAAT HIHHULIPASKAT!!!!! MUA VAINOSITTE JO IHAN TARPEEKSI, KUN ASUIN TALOSSA JOKA OLI TÄYNNÄ TEITÄ SAATANOITA!!!!!!! KATTOKAA ITTEÄNNE PEILIIN!!!! AIKA VITUN SAIRAITA OLETTE KUN KUVITTELETTE OLEVANNE PAREMPIA PALVOMALLA OLEMATONTA JUMALAA!!!!!!

Vierailija
52/66 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

SAATANA KUSEE TULTA HELLUNTAILAISTEN PÄÄLLE JA JUMALA LÄHETTÄÄ SALAMAN PÄÄHÄN HIHHULEILLE, JOTKA TULKITSEE RAAMATTUA VÄÄRIN!!!!!

Vierailija
53/66 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

HIHHULIT LUULEE OLEVANSA PAREMPIA IHMISIÄ, KUN SUNNUNTAISIN RAMPPAAVAT KIRKOSSA JA VIEVÄT JOPA KAKARANSA SINNE. KAKARAT SAIRASTUU SAMALLA TÄHÄN MIELISAIRAUTEEN JA ALKAVAT KUVITTELEMAAN ET JOULUPUKKI JA JEESUS ON TODELLISIA. AIKA SAIRASTA PASKAA. MILJOONA VUOTTA SITTEN JA MILJOONAN IHMISEN KIRJOITTAMIA HÖPÖHÖPÖJUTTUJA KOKO RAAMATTU TÄYNNÄ. SEN MUKAAN ENNEN TAPAHTUI IHMEITÄ JATKUVASTI JA JEESUKSEN KUOLEMAN JÄLKEEN EI OO TAPAHTUNU MITÄÄN. ETTE TE SYNTISET SAATANAT SYNNEILTÄNNE PELASTU!!!!! JUOPPOJA, NARKKAREITA, HUORIA JA PAHANTEKIJÖITÄ OLETTE!!! PALAKAA HELVETIN LIEKEISSÄ!!!!!

Vierailija
54/66 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hih. :D

Vierailija
55/66 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niiiin, sieltä vähän tuli.. :D Tähän väliin pitää toivottaa sulle siunausta ja armoa ja RAUHAA Jeesuksessa. :)

Vierailija
56/66 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.02.2011 klo 19:49"]

ei mitään väliä mihin uskot ja miten uskot, kunhan sanot olevasi helluntailainen?

[/quote]

jokainen helluntalainen on erilainen, ja jokainen seurakunta erilainen.

näiden vapaiden suuntien etu ja haitta on se, että mitään isompia sääntöjä ja teologiaa ei ole, toisin kuin vanhemmilla kristikunnilla, kuten 500-vuotiaalla luterilaisuudella tai 2000-vuotiailla ortodokseilla ja katolilaisilla.

Vierailija
57/66 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2011 klo 17:21"]

itse elin nuoruuteni helluntailaisissa ympyröissä - koko lapsuuden ja kouluajan olin jatkuvan syrjinnän ja pilkan kohteena uskontoni vuoksi - ei ollut kavereita ei tyttöystävää - olin niin erilainen, luuseri, naurettava muiden silmissä

jossain vaiheessa oli ympöäistä murtauduttava, muuten olisin varmaan ottanut itseltäni hengen. olen edelleenkin täysin ulkopuolinen ja yksinäinen ihminen tässä yhteiskunnassa jossa kaikkia erilaisia pilkataan - ja selvää on tietysti se että ne vähäiset kontaktit aikaisempaan yhteisöön loppuivat

[/quote]

miten luterilaisuus liittyy tähän?

Vierailija
58/66 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.02.2011 klo 21:23"]

Johannes 17 "21 Minä rukoilen, että he kaikki olisivat yhtä, niin kuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa. Niin tulee heidänkin olla yhtä meidän kanssamme, jotta maailma uskoisi sinun lähettäneen minut. 22 "Sen kirkkauden, jonka sinä olet antanut minulle, olen minä antanut heille, jotta he olisivat yhtä, niin kuin me olemme yhtä. 23 Kun minä olen heissä ja sinä olet minussa, he ovat täydellisesti" Muistakaamme tämä Raamatun sana ja toinen toistemme kunnioittamisessa kilpailkaamme keskenämme.

Itse kuulun vain alueeni omaan automaattiseen seurakuntaan, mutta mielestäni vapaakirkot ovat oikealla asialla.

Kirkkoon kuulumattomat, siitä erooneet sen sijaan etsivät vaan epäkohtia ja mustamaalaavat milloin minkäkin seurakunnan yksittäisen jäsenen tekojen perusteella. Ihan kuin ei tajuttaisi, että jokaiseen uskontokuntaan/lahkoon/kirkkoon kuuluu aina osa ihmisiä, joilla on mt-häiriöitä. En tosin usko, että kenelläkään oikeasti uskovalla olisi tuollaisia, että tekisivät kenellekään pahaa, koska silloin se usko ei ole aitoa.

Olen aika surullinen siitä, että nykyään pinnalle ovat tulleet sellaiset arvot kuin eroa kirkosta ja sitten jos jostakin uskontokunnasta joku häiriintynyt on tehnyt jotakin, niin syytetään koko uskontokuntaa?

Mutta toisaalta ihmisethän uskookin nykyään vain rahaan, mammonaan ja sellaiseen...joka on äärettömän surullista.

Hellarithan eivät yleensä kuulu kirkkoon ja moni heistä on eronnut kirkosta.

Vierailija
59/66 |
12.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suvaitsemattomia, ahneita, omahyväisiä, ym ym... Siis aivan uskomatonta soopaa koko toiminta.

Vierailija
60/66 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

näitä helvetin hihhuleita oli taloyhtiö täynnä, kun muutin ex-avovaimoni kanssa pahaa aavistamatta erääseen kerrostaloon Hämeenlinnaan Saalem-kirkon lähellä. Ne oli tosi kaukana mukavista naapureista, vaan kyttäsivät ja vainosivat meitä uusina asukkaina alusta saakka. Talonmies oli samaa hörhöporukkaa, eikä kämppäänkään meinannu sisään päästä, koska huomautuksista huolimatta se ei voidella lukkoja. Alko vaan selittää jotain, että avainta pitää kääntää rauhallisesti ettei siihen lukkoon kannata lukkoöljyä tuhlata. Saimme heti varoituksen, kun harrastimme yöllä seksiä eikä mitenkään kovaäänisesti. Syyttivät jatkuvasta metelöinnistä ja häiriköinnistä. Varmaan korva kiinni lattiassa/seinässä kuuntelivat. Näistä kokemuksista johtuen verenpaine nousee aina kun kuulee helluntailaisista.Painukoon alimpaan helvettiin.Tekopyhiä piruja ne ON!!!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yksi