Tunnetko ketään ketä olisisi kuollut tukehtumalla esim.ruoanpalaseen?
Kommentit (93)
Nainen n. 50v tukehtui ravintolassa maksanpalaan. Oli tehty heimlichit ja kaikki mahdollinen -paikalla oli sattumalta ollut lääkärikin - mutta pala oli niin syvällä, että mitään ei ollut tehtävissä.
Itse lapsena hypin sängyssä ja söin samalla lenkkimakkaraa (??) ja vedin sitä henkeeni. Isä roikotti jaloista ja äiti hakkasi selkää, niin pala irtosi.
[quote author="Vierailija" time="23.02.2011 klo 10:50"]Voiko purkkaan tukehtua? Ajattelin kun on niin pieni palanen. Ilmeisesti lihaa pitää välttää, kun niin moni tukehtunut lihanpalaan.
[/quote]
Ainakin SPR:n ensiapukurssia pitänyt kokenut ensihoitaja kertoi, että yleensä kurkkuun juuttunut ruoka on nimenomaan lihanpala.
Miten kalanruotoon voi muka tukehtua?
Olen itsekkin ollut lähellä tukehtua ruokaan
Serkkuni meinasi tukehtua muistaakseni omenaan ollessamme lapsia. Olimme mummolassa vierailemassa. Pappa otti serkkua nilkoista kiinni ja nosti ilmaan ja palanen onneksi irtosi. Mutta se oli kyllä kauhean näköistä ja kuuloista. Onneksi ei käynyt pahemmin.
Kaverini täti tukehtui hampurilaisen palaseen ja kuoli, kun olimme lapsia.
Itse olen meinannut tukehtua kahdesti. Molemmilla kerroilla yökkäysrefleksi lopulta pelasti ja pala irtosi. Toisella kertaa leivän palanen oli kova ja ehti olla kauemmin kurkussa, niin henki ei kulkenut heti kunnolla ja soitin ambulanssin. Kurkku jäi kipeäksi ja palan tunne.
Minä itse. Söin jauhelihakeittoa ja näkkäriä, jokin juuttui kurkkuuni hyvin syvälle. En pystynyt edes hengittää syvään, henki ei kulkenut. Hyökkäsin lavuaarin ylle ja tungin sormet kurkkuun jotta oksentaisin. Laatta tuli paineella ja tukos siinä samalla. Selvisin.
En usko, että maitoon voi tukehtua, kuten joku väitti.
Olen meinannut tukehtua Buranaan.
Oli onni matkassa ja jjollain ihmeellä sain sen yskittyä ulos.
Enoni tukehtui kalanruotoon. Veljensä oli pihalla käymässä ja hetken päästä löysi kuolleen lavuaarin päälle kumartuneena, mustana ja kuolleena.
no minä olen meinannut tukehtua TEEHEN. työpaikan kahvitauolla miespuoleinen työkaveri nauratti ja yhtäkkiä oli vain se kuuma neste jumissa kurkussa.. työkaveri pelästyi & ryntäsi hakkaamaan selkää, kun olin ihan tulipunainen & silmät pullottivat päästä ! en vieläkään tajua, miten tuo on mahdollista..
HUI!
Itselle on meinnannut käydä niin useinkin, vaikka pureskelen hyvin. Epäilen, että nielussani on jotain vikaa.
:-O
Enpä tajunnut, että hengenlähtö oli oikeasti lähellä.
*syö tästä lähtien pillillä*