Tunnetko ketään ketä olisisi kuollut tukehtumalla esim.ruoanpalaseen?
Kommentit (93)
Nuorehko nainen tukehtui pihvin palaan, lääkäreitä oli paikalla (matkalla johonkin konferenssiin Tukholmaan) tekivät minkä voivat, ei riittänyt.
[quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 21:45"]
[quote author="Vierailija" time="23.02.2011 klo 10:50"]Voiko purkkaan tukehtua? Ajattelin kun on niin pieni palanen. Ilmeisesti lihaa pitää välttää, kun niin moni tukehtunut lihanpalaan. [/quote] Ainakin SPR:n ensiapukurssia pitänyt kokenut ensihoitaja kertoi, että yleensä kurkkuun juuttunut ruoka on nimenomaan lihanpala.
[/quote]
Taas yksi syy olla kasvissyöjä :)
Apua! Mulla on ilmeisesti nielussa jokin vika, koska tuota tukehtumista sattuu viikottain, siis ihan oikeasti henki ei kulje ja pelottaa, mutta olen aina ajatellut, ettei siihen oikeasti voi kuolla. Näköjään voi! On myös jatkuva palan tunne kurkussa. Pitäisikö mennä lääkäriin ennen kuin henki lähtee?!
Kuten nro 84, minäkin pureskelen hyvin enkä hotki. Lihaa en edes syö. Mistä voi olla kyse?
[quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 23:59"]
Kuka, ei ketä.
[/quote]
*Joka, ei kuka :)
[quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 23:58"]
Apua! Mulla on ilmeisesti nielussa jokin vika, koska tuota tukehtumista sattuu viikottain, siis ihan oikeasti henki ei kulje ja pelottaa, mutta olen aina ajatellut, ettei siihen oikeasti voi kuolla. Näköjään voi! On myös jatkuva palan tunne kurkussa. Pitäisikö mennä lääkäriin ennen kuin henki lähtee?!
Kuten nro 84, minäkin pureskelen hyvin enkä hotki. Lihaa en edes syö. Mistä voi olla kyse?
[/quote]
Onko kilpirauhanen tsekattu? Voi olla laajentunut kilpirauhanen. Kaverilla oli tämä. Röntgattiin ja leikattiin. Just samanlaisia oireita, ja tukehtumisen tunnetta, kun henki ei kulje.
[quote author="Vierailija" time="14.09.2014 klo 00:05"]
[quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 23:58"]
[/quote]
Onko kilpirauhanen tsekattu? Voi olla laajentunut kilpirauhanen. Kaverilla oli tämä. Röntgattiin ja leikattiin. Just samanlaisia oireita, ja tukehtumisen tunnetta, kun henki ei kulje.
[/quote]
Ei ole, mutta vajaatoimintaa on epäilty. Arvot on viitteissä. Nyt alkoi huolestuttamaan.
Meidän esikoinen meinasi tukehtua vauvana karkkipussista repimäänsä palaan. Kaverin lapsella oli tyhjiä karkkipusseja "leikkikaluina", joista lapseni sai revittyä hampaillaan palan, josta tuli kurkkuun liukas tulppa. Kaveri ei löytänyt pinsettejä tai mitään paniikissa, sain onneksi viime hetkellä revittyä liukkaan palan pois vauvan ahtaasta kurkusta. Mun kynnen aluset oli verillä eli lapsen kurkkuun tuli ruhjeet, mutta säilyipä lapsi hengissä. Tuntui mahdottomalta irrottaa palaa, kun sormet eivät mahtuneet kunnolla kurkkuun asti ja se palanen oli todella liukas eli ei meinannut saada otetta.
mutta oli muutenkin sairas, kuolinsyy oli tukehtuminen ruokaan
lapsen, joka kuoli parivuotiaana nakinpalaan. Tosi karmea ja surullinen tarina.
mitä mitätön leivänpala voi tehdä terveelle nuorelle aikuiselle.
- älä hotki
- muista pureskella aina ruokasi hyvin
- älä juokse ruoka tai karkki suussa
pari vuotta sitten, kun tukehtui lihapalaseen keittoa syödessään =/
Kuoli lihanpalaan. Terve, aikuinen mies. Ei käyttänyt alkoholia eikä tupakoinut.
lihapalaan ruokapöydässä perheen silmien edessä
ravintolassa syödessään.
Vaipui siinä koomaan, ja taisi elellä koomassa lähes 10 vuotta ennen pois menoaan :(
Henkilö oli aikuinen lievästi kehitysvammainen henkilö, en tiedä, mikä oli vamman osuus asiassa.
Se oli kamalaa. Onneksi tilanteesta selvittiin. Voi kun muistaisin perheen nimen. Tiedän kyllä missä asuvat. Asuvatkohan siellä vielä? Nyt lähelle on rakennettu uusi asuntoalue.
tukehtui yksin kotonaan viiskymppinen