Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyselin täällä vastikään hautajaisten järjestämisestä:

Vierailija
22.02.2011 |

Isä kuoli toissapäivänä.

Näin se on, että 2 vkoa kuoleman jälkeen mekin hyvästelemme isämme, täällä sanottiin, että se on aika yleinen tapa.

Isä on itse halunnut tuhkaamisen. Nyt pikkusiskoni kanssa sovittiin, että tuhkat sirotellaan järveen, jonka rannalla isä on asunut melkein koko ikänsä. Lupa on jo pyydettu ja saatu maanomistajalta.

Yritin isän venäläiselle vaimolle selittää, mistä on kyse, ei hän ymmärtänyt yhtään mitään.

Kysyin isän vaimolta, että kuinka hän haluaaa, tuhkat uurnassa maahan vai sirottelun. Hän vaan sanoi mulle, että "minä soittaa Mikkeli, minä soittaa Pieksämäki, minä soittaa Jyväskylä ja nyt puhelin ei toimi, minä ei ymmärrä" - en yhtään tiedä mitä hän edes tarkoitti.

Toisaalta hän ei ole varannut uurnallekaan paikkaa. Tuskin ymmärtää edes, että isä tuhkataan. Mutta pakkohan meidän lasten on koko juttu järjestää, kun isän vaimo ei näytä osaavan tehdä mitään.

Toivottavasti ei tule ongelmia tuon tuhkaamisen ja sirottelun kanssa. Pikkusiskoni vielä yrittää selittää asiaa isän leskelle...

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten kaikki ois aina provoa?!

ihan paha mieli tuli aapeen puolesta!

tosiaan,ei sitä lomaa niin vaa saa työpaikalta!

älä välitä aapee,ei kaikki ole noin tunteettomia törkimyksiä kuin nuo!

voimia edelleen!

Vierailija
42/45 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan jossain vaiheessa ohimennen exälle. Adressia vaan pähkäilee!

Valitettavasti minäkin uskon provoksi :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroin exälle ja pojalleni (14 v) asiasta.

Tytär (1,5 v) on vielä niin nuori, ettei hän ymmärrä koko asiaa.

En ole "ohimennen" adressia pähkäillyt. Exä vaan pyysi multa mun osoitteeni. Ei kai nyt ole tyhmää olettaa, että mihin hän mun osoitteeni tarvitsee.

En voi suoraansanoen käsittää, mistä syystä mua nyt täällä palstalla oikein syytetään.

Vierailija
44/45 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ollut isäni hyvästelyyn ja kuolemaan liittyvien asioiden hoidosta jo 4 päivää pois töistä.

Mä en voi todellakaan käsittää, että tällä palstalla ei ymmärretä sitä, mistä mä puhun. Eli kuinka paljon erilaisia asioita hautajaisiin liittyy.

Olin ajatellut, että saisin palstalta tukea ja ehkä ohjeitakin siitä, kuinka tilanteeseen voi suhtautua.

Te kaikki provonhuutelijat saitte toivomuksenne läpi. Oletko nyt tyytyväinen haukkuaksesi mun kertomukseni valheeksi! Tuliko sulle hyvä mieli?

Vierailija
45/45 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja te jotka haukutte provoksi, olette ihmisinä kehittymättömiä ja elämällä on teille vielä kova koulu edessä. Luin ap sen kirjoituksesi, jossa kerroit isäsi lähestyvästä kuolemasta, otan syvästi osaa suruusi. Oma isäni kuoli viime kesänä ja minulla oli mahdollisuus olla äitini tukena tuolloin, mutta ymmärrän, että kaikilla ei sitä mahdollisuutta ole. Meillä isä haudattiin hiljaisuudessa ja ilman isompia hautajaisia, koska se oli hänen toiveensa. Mitään pappia, tekopyhine puheineen ei ollut ja tilaisuus oli silti todella kaunis ja ainutlaatuinen. Sanoit viimeksi, että isäsi oli laittanut jotain rasteja, johonkin hautaustoimiston paperiin, oletko kysynyt saattokodista, mikä tämä oli?

Jehovasiskollasi EI ole sananvaltaa hautajaisiin, koita nyt saada isäsi uuteen puolisoon jonkinlainen yhteys. Minua surettaa, että maailmasta löytyy näinkin julmia ihmisiä, jotka yrittävät määräillä, miten kukin suree, saako tuntojaan purkaa täällä, tai jossain muualla, saisivat hävetä.

Paljon voimia sinulle ap!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kaksi