Millä perusteella tuomitset E-koodilliset lisäaineet elintarvikkeissa?
Mielikuvien vai tiedon perusteella?
Oletko ottanut selvää, mitä mikäkin lisäaine on, mitä se tekee ja missä sitä muuten esiintyy?
Kommentit (26)
olekaan tarveydelle haitallisia, mutta E-koodien määrästä voi päätellä että se on pitkälle prosessoitua.
Itse luen vaikkapa jogurtin ainesosat tarkkaan, parhaita on ne joissa on vain maito ja hapate, eikä mitään ylimääräistä. maustetuissakin on eroja, toiset on yksinkertaisempia kuin toiset.
hyvältä maistuvaa, kauniin väristä, mieluiten vähän haitallista bakteeritoimintaa sisältävää ruokaa, jossa mielellään ei lainkaan haitallisia lisäaineita mutta esim. em. karoteenia, bentsoehappoa, sitruunahappoa tms. saa olla, jos vaihtoehtona on täysin lisäaineeton ja samalla harmaanruskea mauton ja heti pilaantuva mössö.
Sinulla on siis vain kaksi huonoa vaihtoehtoa. Monilla muilla on myös tällainen vaihtoehto: Maukas, ravinnerikas, tuore, houkuttelevan näköinen JA lisäaineeton / mahdollisimman vähän lisäaineita sisältävä. On se kumma jos ruuasta tulaa harmaanruskeaa, mautonta mössöä. Missäköhän vika?
22-23
syömäni ruoka on vain sitä itseään, eikä mitään muuta. Sittenp tiedän tarkkaan, mitä kehoni on syönyt itseensä. Lisäaineet ovat minulle hyödyttömiä ja tarpeettomia. Meillä syödään vain alusta asti itse valmistettua ruokaa, joten on helppo pysyä kärryillä siitä, että E-koodillisia tuotteita meillä ei todellakaan nautita.
Prismassa kaksi olemuksesta päätellen kristillisdemokraattista rouvaa tutkivat puolikarkeita vehnäjauhoja. Toinen rupesi kimakalla äänellä nuttura täristen kailottamaan:
"Askorbiinihappoa !! Siis jotain happoa on lisätty jauhoihin !!! Happoa !!"
Toinen: "Juu, kaiken ne myrkyttää, ei enää uskalla leipääkään syödä !"
hyvältä maistuvaa, kauniin väristä, mieluiten vähän haitallista bakteeritoimintaa sisältävää ruokaa, jossa mielellään ei lainkaan haitallisia lisäaineita mutta esim. em. karoteenia, bentsoehappoa, sitruunahappoa tms. saa olla, jos vaihtoehtona on täysin lisäaineeton ja samalla harmaanruskea mauton ja heti pilaantuva mössö.