Kanan fileet ja viimenen käyttöpäivä eilen. Uskaltaako vielä syödä?
Ovat olleet jääkaapissa koko ajan. Mies tahtoo tehdä niistä ruokaa, itse en taida syödä..
Kommentit (15)
Hirvenlihaakin riiputetaan viikkokaupalla eikä ole mitään vakuumia ymprärillä
Parasta ennen: voi syödä niin kauan kun ei haise, näytä tai maistu pahalle.
Tällaista on kysyä. Tietäähän sen, osan mielestä viimeinen kp on viimeinen kp, ja osa taas syö myöhemmin, "kun ei vanhasta jugurtistakaan mitään ole tullut". Jossa siis tosiaan on parasta ennen-päivä.
Niin siis jos ovat marinoimattomia. Marinadi peittää pilaantuneen hajua, niin silloin ei voi luottaa hajuaistiin!
näyttäköön tai tuoksukoon vaikka mansikoille niin EI SAA!!!!!!
joka tietaa mika paiva ja kellonaika on menossa. klo. 24 torstaina on viela syomakelpoista mutta 24.01 perjantaina sita ei enaa voi syoda kun siihen on tullut myrkky.
Ja itse söin jo lasten kanssa muuta ruokaa joten mies saa ihan rauhassa syödä kanansa.
Ap
kyseessä suomalainen tuote, kypsentäisin kunnolla ja söisin. Enkä märisis turhasta.
joka tietaa mika paiva ja kellonaika on menossa. klo. 24 torstaina on viela syomakelpoista mutta 24.01 perjantaina sita ei enaa voi syoda kun siihen on tullut myrkky.
jos SINÄ otat riskin niin älä PLEASE täällä jakele noita mutu-juttujasi, jotka ova VÄÄRIÄ!!! Viimeinen käyttöpäivä ON viimeinen käyttöpäivä, sitä ei olla siihen huvin vuoksi lätkäisty!!!!!!!!!
Luuletko, että jos tänään on viimeinen käyttöpäivä vaikka lihalla, niin se menee puolenyön yli saman tien jotenkin pilalle. Minä olen säästynyt tähän ikään (36v.) ruokamyrkytyksiltä, vaikken ole päivän päälle viimeistä käyttöpäivääkään tuijotellut (puhumattakana parasta ennen -päiväyksestä).
Jos on ollut samassa, kylmässä säilytyksessä koko ajan ja ei ole ulkonäössä/hajussa mitään erikoista, niin toki syön päivän-pari "vanhaksi" mennyttä lihaa. Ja olen surutta antanut koko perhellenikin. Tai laittanut päivää ennen viimeistä käyttöpäivää pakkaseen. Ja näin teen jatkossakin, vaikka täällä kuka huutaisi ja mitä.
Meinaatko tosissasi, että tuote on syömäkelpoista 5.2 2011 klo 23.59.59 ja pilaantuu 7.2 2011 klo 00.00.01 ?
joka tietaa mika paiva ja kellonaika on menossa. klo. 24 torstaina on viela syomakelpoista mutta 24.01 perjantaina sita ei enaa voi syoda kun siihen on tullut myrkky.jos SINÄ otat riskin niin älä PLEASE täällä jakele noita mutu-juttujasi, jotka ova VÄÄRIÄ!!! Viimeinen käyttöpäivä ON viimeinen käyttöpäivä, sitä ei olla siihen huvin vuoksi lätkäisty!!!!!!!!!
Meinaatko tosissasi, että tuote on syömäkelpoista 5.2 2011 klo 23.59.59 ja pilaantuu 7.2 2011 klo 00.00.01 ?
joka tietaa mika paiva ja kellonaika on menossa. klo. 24 torstaina on viela syomakelpoista mutta 24.01 perjantaina sita ei enaa voi syoda kun siihen on tullut myrkky.jos SINÄ otat riskin niin älä PLEASE täällä jakele noita mutu-juttujasi, jotka ova VÄÄRIÄ!!! Viimeinen käyttöpäivä ON viimeinen käyttöpäivä, sitä ei olla siihen huvin vuoksi lätkäisty!!!!!!!!!
sita tutkittiin niin selvisi etta se on aika mielivaltainen maaritelma. Mihinkaan tutkimukseen se ei perustunut. Tietysti kauppiaalle on hyva etta tavara vaihtuu hyllyilla ja etta ihmiset peloissaan heittavat pois ihan syomakelpoista ruokaa.
Suomalainen 'parasta ennen' ei tarkoita sita etta seuraavana paivana ruoka olisi syomakelvotonta.
ole miksikään menneet. Niistä voi vielä huomennakin laittaa ruokaa.
Aina täällä vauhkotaan päivämääristä. Kun olin lapsi meillä kotona isä söi viikon vanhat jogurtitkin. Elää vielä.