Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Akateeminen!!! Vastaa näihin kyllä tai ei:

Vierailija
22.02.2011 |

1. Osaatko vaihtaa talvirenkaat itse?

2. Käytötkä julkisesti paljon sivistyssanoja joita muut eivät ymmärrä, ja koet sitten paremmuutta?

3. Onko sinulla hiljainen ja piipittävä ääni?

4. Oletko kasvissyöjä-luomuhörhö?

5. Kuunteletko pelkkää klassista musiikkia?

5. Pidätkö ammatillista koulutusta tyhjänpäiväisenä?

6. Oletko pihtari tai frigidi parisuhteessasi?

7. Oletko lyhythiuksinen ja silmälasipäinen?

8. Kehuskeletko julkisesti katsovasi vain uutisia ja laatudokkareita (ja ehkä jotain BBC:n sarjoja, mutta salaa katsot Salkkareita ja BB:tä)?

9. Halveksitko ns. duunarikulttuuria?

10. Tiedätkö mitä "duunarikulttuuri" tarkoittaa?

Kommentit (91)

Vierailija
1/91 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halveksu vähäisemmässäkään määrin ammattikoulutusta, päinvastoin minusta tällainen akateemisten jamuka-akateemisten tehtailu on järjetöntä. Mutta arvostan sydämen sivistystä, eli sitä että taustasta huolimatta olisi sisäinen halu etsiä viisautta, kauneutta ja avoimuutta ymmärtää muita ihmisiä. Eli moukkuutta halveksun kaikissa kansanryhmissä.

Vierailija
2/91 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Osaatko vaihtaa talvirenkaat itse? - kyllä mä varmasti osaisin, mutta en keksi, miksi viitsisin

2. Käytötkä julkisesti paljon sivistyssanoja joita muut eivät ymmärrä, ja koet sitten paremmuutta? käytän julkisesti sivistyssanoja joista sitten huomaan, etteivät muut ymmärtäneet niitä. En koe siitä paremmuutta, sehän on osoitus siitä, että arvioin keskustelukumppanini väärin.

Ei. Minä esiinnyn työkseni.

Olen luomuhörhö, mutta en kasvissyöjä.

En pelkästään, mutta nautin kyllä kslassisesta musiikista enemmän kuin monesta muusta musiikin lajista. Tosin se riipuu myös siitä, minkä lajin klassisesta musiikista puhutaan.

No en tietenkään. Tosi nvälillä ihmettelen, mihin joissain ammateissa oikein sitä "koulutusta" tarvitaan.

Mä en mielelläni puhu seksielämästäni julkisesti.

Lasit on. Hiukset ovat keskipituiset.

8. Kehuskeletko julkisesti katsovasi vain uutisia ja laatudokkareita (ja ehkä jotain BBC:n sarjoja, mutta salaa katsot Salkkareita ja BB:tä)? En kehuskele, koska katson myös ruotsalais- ja brittidekkareita ja puutarha- ja keittiöohjelmia. Salkkareita en ole katsonut.

9. Halveksitko ns. duunarikulttuuria? jos nin haluat.

10. Tiedätkö mitä "duunarikulttuuri" tarkoittaa? En.

[/quote]

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4/91 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Osaatko vaihtaa talvirenkaat itse? Kyllä (teoriassa).

2. Käytätkö julkisesti paljon sivistyssanoja joita muut eivät ymmärrä, ja koet sitten paremmuutta? Kyllä ja ei. Käytän sivistyssanoja, mutta hämmennyn jos huomaan ettei toinen tajua.

3. Onko sinulla hiljainen ja piipittävä ääni? Ei.

4. Oletko kasvissyöjä-luomuhörhö? Kyllä.

5. Kuunteletko pelkkää klassista musiikkia? En.

5. Pidätkö ammatillista koulutusta tyhjänpäiväisenä? En.

6. Oletko pihtari tai frigidi parisuhteessasi? En.

7. Oletko lyhythiuksinen ja silmälasipäinen? En.

8. Kehuskeletko julkisesti katsovasi vain uutisia ja laatudokkareita (ja ehkä jotain BBC:n sarjoja, mutta salaa katsot Salkkareita ja BB:tä)? En.

9. Halveksitko ns. duunarikulttuuria? ...Eeeeen itsessään, mutta rehellisesti sanoen assosioin siihen kyllä tiettyjä negatiivisia juttuja (kuten rasismin ja homofobian).

10. Tiedätkö mitä "duunarikulttuuri" tarkoittaa? En usko että on enää olemassa yhtä yhtenäistä duunarikulttuuriksi nimitettävää ilmiötä, eiköhän sekin porukka ala olla jo aika heterogeenistä.

Vierailija
5/91 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Osaatko vaihtaa talvirenkaat itse? En, ei ole autoa, asun kantakaupungissa.

2. Käytötkä julkisesti paljon sivistyssanoja joita muut eivät ymmärrä, ja koet sitten paremmuutta? Käytän jonkin verran, mutta seurani yleensä ymmärtää ne kyllä! En koe paremmuutta normaalista kielenkäytöstä :O

3. Onko sinulla hiljainen ja piipittävä ääni? Ei vaan kuuluva ja matala.

4. Oletko kasvissyöjä-luomuhörhö? En ole kasvissyöjä vaikka toki kasvisruokaakin syön. Ostan luomua, mutta en pelkästään...eli semihörhö?

5. Kuunteletko pelkkää klassista musiikkia? En, kuuntelen myös paljon heviä, ja jotain muutakin.

5. Pidätkö ammatillista koulutusta tyhjänpäiväisenä? Riippuu koulutuksesta, usein koulutukset ovat mielestäni liian pitkiä.

6. Oletko pihtari tai frigidi parisuhteessasi? En ihan tajua mitä tarkoittaa olla frigidi parisuhteessa? Että ei ole frigidi suhteen ulkopuolella? Ja pihtari-sanan käyttäminen on mielestäni typerää, en usko että kukaan "pihtaa" huvikseen. No, miten vaan, en ole.

7. Oletko lyhythiuksinen ja silmälasipäinen? Silmälasit on mutta hiukset on pitkät.

8. Kehuskeletko julkisesti katsovasi vain uutisia ja laatudokkareita (ja ehkä jotain BBC:n sarjoja, mutta salaa katsot Salkkareita ja BB:tä)? En. En juurikaan katso televisiota, vihaan uutisia. Dokkarit ovat minulle usein liian hidastempoisia. BB:tä ja Salkkareita en katso, en myöskään salaa.

9. Halveksitko ns. duunarikulttuuria? En usko. Toki riippuu siitä, mitä sillä tarkoitetaan?

10. Tiedätkö mitä "duunarikulttuuri" tarkoittaa? Ymmärrän toki sanan merkityksen, mutta sen sisällöstä ei tietääkseni ole vakiintunutta käsitystä.

Vierailija
6/91 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan, olen vaihtanutkin, mutta nykyään hoidan sen rahalla

2. Käytötkä julkisesti paljon sivistyssanoja joita muut eivät ymmärrä, ja koet sitten paremmuutta?

Duh. En.

Ei edelleenkään

Mä en kuule kiivennyt ravintoketjun yläpäähän syödäkseni kasviksia

Joskus

En

En

En ja kyllä (ikänäkö)

8. Kehuskeletko julkisesti katsovasi vain uutisia ja laatudokkareita (ja ehkä jotain BBC:n sarjoja, mutta salaa katsot Salkkareita ja BB:tä)?

En

9. Halveksitko ns. duunarikulttuuria? 10.

En

Tiedätkö mitä "duunarikulttuuri" tarkoittaa?

En

Vierailija
7/91 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Osaatko vaihtaa talvirenkaat itse? en, ei ole ajokorttia tai autoa

2. Käytötkä julkisesti paljon sivistyssanoja joita muut eivät ymmärrä, ja koet sitten paremmuutta? en tietääkseni

3. Onko sinulla hiljainen ja piipittävä ääni? ei

4. Oletko kasvissyöjä-luomuhörhö? vähän :) Syön kasvispainotteisesti mutta myös lihaa, luomua osittain mutten läheskään kaikissa. Ympäristöalalla töissä=välitön hörhöleima ;)

5. Pidätkö ammatillista koulutusta tyhjänpäiväisenä? en

6. Oletko pihtari tai frigidi parisuhteessasi? en

7. Oletko lyhythiuksinen ja silmälasipäinen? hiukset on pitkät ja rillit on päässä

8. Kehuskeletko julkisesti katsovasi vain uutisia ja laatudokkareita (ja ehkä jotain BBC:n sarjoja, mutta salaa katsot Salkkareita ja BB:tä)? En. Meillä ei ole telkkaria ollut 6 vuoteen, netistä/dvd:ltä katson mm. Blackadderia, Avaraa luontoa, Pokka pitää, Dexter, Dharma & Greg, Pasila. Salkkareita ja BB:tä en ole katsonut koskaan.

9. Halveksitko ns. duunarikulttuuria? en tietääkseni

10. Tiedätkö mitä "duunarikulttuuri" tarkoittaa? en :) Voitko selventää?

Vierailija
8/91 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Osaatko vaihtaa talvirenkaat itse? en, ei ole ajokorttia tai autoa

2. Käytötkä julkisesti paljon sivistyssanoja joita muut eivät ymmärrä, ja koet sitten paremmuutta? en tietääkseni

3. Onko sinulla hiljainen ja piipittävä ääni? ei

4. Oletko kasvissyöjä-luomuhörhö? vähän :) Syön kasvispainotteisesti mutta myös lihaa, luomua osittain mutten läheskään kaikissa. Ympäristöalalla töissä=välitön hörhöleima ;)

7. Oletko lyhythiuksinen ja silmälasipäinen? hiukset on pitkät ja rillit on päässä

8. Kehuskeletko julkisesti katsovasi vain uutisia ja laatudokkareita (ja ehkä jotain BBC:n sarjoja, mutta salaa katsot Salkkareita ja BB:tä)? En. Meillä ei ole telkkaria ollut 6 vuoteen, netistä/dvd:ltä katson mm. Blackadderia, Avaraa luontoa, Pokka pitää, Dexter, Dharma & Greg, Pasila. Salkkareita ja BB:tä en ole katsonut koskaan.

9. Halveksitko ns. duunarikulttuuria? en tietääkseni

10. Tiedätkö mitä "duunarikulttuuri" tarkoittaa? en :) Voitko selventää?

Vierailija
9/91 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Briteissä se lienee jalkapallo- ja pubikulttuuri, mutta mikä se on Suomessa? Täällä kun akateemisetkin saattavat harrastaa jalkapalloa.

Vierailija
10/91 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan vaihtaa talvirenkaat. En viljele sivistyssanoja turhaan - koen hauskempana haasteena saada ilmaistua itseni suomen kielellä. Olen syntynyt kovaäänisten sukuun ja tullut sukuuni. En todellakaan ole kasvissyöjä, olen nimittäin lihantuottaja itse. En juurikaan kuuntele klassista musiikkia. En pidä ammatillista koulutusta tyhjänpäiväisenä. Olisikin hassua, jos pitäisin, kun viimeisin työpaikkani oli ammatillisen koulutuksen parissa.

Parisuhteeni on kunnossa. Äänen tavoin myös silmälasit ovat sukuvika. Hiukset ovat aina olleet joko pitkät tai puolipitkät. Minulla ei ole tapana kehuskella julkisesti yhtään millään. Tv:stä seuraan säännöllisesti Salkkareita ja Päivien viemää. En ole ennne törmännytkään tuollaiseen käsitteeseen kuin duunarikulttuuri. Mutta ei mun halveksunnan kohteeksi pääse kuulumalla tuollaiseen ryhmään, joka sisältää aika paljon erilaisuutta. Aivan varmasti duunarikulttuuriin kuuluu asioita, joita halveksun ihan yhtä lailla kuin asioita, joita teen itsekin.

Miten ihmeessä nämä asiat liittyvät nimenomaan akateemisuuteen?

Vierailija
11/91 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoan lapsemme kannustimme ammattikouluun ja nyt hän opiskelee unelma-alaansa ammattikorkeakoulussa.

Vierailija
12/91 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, olen myös vaihtanut muutaman keerran. Nykyisin en vaihda itse.

Vältän sivistyssnoja, jos arvioin, että keskustelukumppani ei niitä ehkä ymmärrä. Sopivaassa seurassa liioitellun eksakti formalismi on hauskaa.

No ei :D

Tiedostan lihantuotannon ongelmia, mutta en ole kasvissyöjä.

No en. Mm. kotiteollisuus ja Kauko Röyhkä uppoavat, samoin proge.

En tietenkään. Teoriapuolen moni menee läpi ilman näkyviä muistijälkiä, mutta hyviä ammattilaisia tarvitaan.

En.

En/en

BB on hauska! Hyvät dokkaritkin menee, uutisetkin katson päivittäin. Mutta myös jenkkisarjoja ja Duudsoneita.

Ei ole yhtä duunarikulttuuria. Sellaista punaniskaista herravihaa uhkuvaa marinaa ei jaksa, varsinakaan jos sitä suoltaa elämäntapatyötön viikonloppujuoppo.

Stereotypian tunnen, mutta en kuvittele, että se olisi jotenkin yleinen asenne. Duunarikulttuurissa on myös hyviä piirteitä.

Mitä helvettiä varten minä tänne näitä pohdin?

Vierailija
13/91 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. En, sillä meillä ei ole autoa

2. Käytän joskus sivistyssanoja, mutta en koe siitä paremmuutta

3. Ei ole

4. En ole

5. En kuuntele klassista kuin joskus

6. En pidä, minulla on itsellänikin taustalla yksi ammatillinen koulutus

7. En ole kumpikaan, seksiä on paljon, se on hyvää ja monipuolista

8. En ole

9. En kehuskele katsomillani ohjelmilla, mutta en tosin katso Salkkareita tai BB:ia

10. En halveksi, joskus ihmettelen joitakin asioita mutta niinpä ihmettelen paljon muutakin maailmassa

11. Kyllä

p.s sinulla oli kaksi viitoskohtaa listassasi

Vierailija
14/91 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hölmö kysely, miksi edes vastaan tähän?

Vierailija
15/91 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Osaatko vaihtaa talvirenkaat itse? en

2. Käytötkä julkisesti paljon sivistyssanoja joita muut eivät ymmärrä, ja koet sitten paremmuutta? en

3. Onko sinulla hiljainen ja piipittävä ääni? kyllä

4. Oletko kasvissyöjä-luomuhörhö? en

5. Kuunteletko pelkkää klassista musiikkia? en

7. Oletko lyhythiuksinen ja silmälasipäinen? kyllä

8. Kehuskeletko julkisesti katsovasi vain uutisia ja laatudokkareita (ja ehkä jotain BBC:n sarjoja, mutta salaa katsot Salkkareita ja BB:tä)? en

9. Halveksitko ns. duunarikulttuuria? en

10. Tiedätkö mitä "duunarikulttuuri" tarkoittaa? kyllä kai..

Vierailija
16/91 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

4) olen kasvissyöjä, 7) hiukseni ovat lyhyehköt ja 8) en katso ikinä Salkkareita enkä BB:tä.

Vierailija
17/91 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Osaatko vaihtaa talvirenkaat itse? EN

2. Käytötkä julkisesti paljon sivistyssanoja joita muut eivät ymmärrä, ja koet sitten paremmuutta? EN

3. Onko sinulla hiljainen ja piipittävä ääni? EI

4. Oletko kasvissyöjä-luomuhörhö? EN

5. Kuunteletko pelkkää klassista musiikkia? EN, KAIKKEA MUUTA

5. Pidätkö ammatillista koulutusta tyhjänpäiväisenä? EN TODELLAKAAN

6. Oletko pihtari tai frigidi parisuhteessasi? EN TODELLAKAAN

7. Oletko lyhythiuksinen ja silmälasipäinen? EN KUMPAAKAAN

8. Kehuskeletko julkisesti katsovasi vain uutisia ja laatudokkareita (ja ehkä jotain BBC:n sarjoja, mutta salaa katsot Salkkareita ja BB:tä)? EN, KATSON KAIKKEA HÖMPPÄÄ IHAN AVOIMESTI

9. Halveksitko ns. duunarikulttuuria? EN

KYLLÄ

Vierailija
18/91 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

2. Ei

3.ei

4.ei

5.ei

5.ei

6"ei

7.ei

8.ei

9.ei

10.ei

Vierailija
19/91 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan, automekaanikkoisäni opetti.

En mielestäni. Jos huomaan käyttäneeni sanaa, jota keskustelukumppanini ei ole ymmärtänyt, en saa siitä mitään tyydytystä. Ennemmin puhun niin, ettei keskustelu tyrehdy yhden sanan takia.

Ei, keskiluja ehkäpä.

En ole kasvissyöjä, uunissa istuu parhaillaan kaksi kiloa possua. Luomun sijaan panostan lähiruokaan.

En, pidän eniten rockista. Tykkään myös klassisesta, mutta en ole kovinkaan perehtynyt siihen.

En, vaan erittäin tarpeellisena.

En todellakaan.

Tukkani roikkuu yli olkapäiden ja näköni oli viime tarkastuksessa erinomainen.

En omista enkä katso televisiota. Aika elitististä, eikö?

En mielestäni.

En ole varma viittaatko populaari-, kansan- vai lowbrowkulttuuriin tai johonkin aivan muuhun. Joten en tiedä.

Vierailija
20/91 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä.

En.

Kaikkea muuta.

Suosin kasvisruokaa ja luomutuotteita, mutta en ole kasvissyöjä ja käytän muutakin kuin luomua, koska rahat on tiukalla.

Heh, en.

Usein toivon, että olisin itsekin hankkinut sellaisen ja siten työllistynyt ehkä paremmin.

En, mutta lapset on pieniä, väsymys kovaa ja halut vähän hukassa.

Olen pitkähiuksinen ja käytän laseja vain koneen ääressä työskennellessäni.

En katso telkkaria ollenkaan.

Halveksin aika harvoja asioita. Erilaiset kulttuurit eivät kuulu niiden joukkoon.

Olen kuullut tälle useammankinlaisia määritelmiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yhdeksän