Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Akateeminen!!! Vastaa näihin kyllä tai ei:

Vierailija
22.02.2011 |

1. Osaatko vaihtaa talvirenkaat itse?

2. Käytötkä julkisesti paljon sivistyssanoja joita muut eivät ymmärrä, ja koet sitten paremmuutta?

3. Onko sinulla hiljainen ja piipittävä ääni?

4. Oletko kasvissyöjä-luomuhörhö?

5. Kuunteletko pelkkää klassista musiikkia?

5. Pidätkö ammatillista koulutusta tyhjänpäiväisenä?

6. Oletko pihtari tai frigidi parisuhteessasi?

7. Oletko lyhythiuksinen ja silmälasipäinen?

8. Kehuskeletko julkisesti katsovasi vain uutisia ja laatudokkareita (ja ehkä jotain BBC:n sarjoja, mutta salaa katsot Salkkareita ja BB:tä)?

9. Halveksitko ns. duunarikulttuuria?

10. Tiedätkö mitä "duunarikulttuuri" tarkoittaa?

Kommentit (91)

Vierailija
61/91 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Osaatko vaihtaa talvirenkaat itse? Kyllä ja vaihdankin. Myös miehen autoon. 2. Käytötkä julkisesti paljon sivistyssanoja joita muut eivät ymmärrä, ja koet sitten paremmuutta? En.3. Onko sinulla hiljainen ja piipittävä ääni? No ei todellakaan. 4. Oletko kasvissyöjä-luomuhörhö? En. Vältän kyllä lisäaineita. 5. Kuunteletko pelkkää klassista musiikkia? En.5. Pidätkö ammatillista koulutusta tyhjänpäiväisenä? En. 6. Oletko pihtari tai frigidi parisuhteessasi? >En, tietääkseni.7. Oletko lyhythiuksinen ja silmälasipäinen? Lasit on. Ja pitkät hiukset. 8. Kehuskeletko julkisesti katsovasi vain uutisia ja laatudokkareita (ja ehkä jotain BBC:n sarjoja, mutta salaa katsot Salkkareita ja BB:tä)? En. Katson kyllä Salkkarit aina kun ehdin. 9. Halveksitko ns. duunarikulttuuria?En. 10. Tiedätkö mitä "duunarikulttuuri" tarkoittaa? Kyllä.

Vierailija
62/91 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa.

2. Käytötkä julkisesti paljon sivistyssanoja joita muut eivät ymmärrä, ja koet sitten paremmuutta?

Joskus käytän ajatuksissani, mutta en todellakaan koe ylemmyyttä niistä.

Olen kovaääninen ja ns. puhetyössä.

Kasvissyöjä en, luomuilija kyllä.

En kuuntele ollenkaan klassista, vain pelkkää rockia.

En tietenkään.

En tod. :D

Noup.

8. Kehuskeletko julkisesti katsovasi vain uutisia ja laatudokkareita (ja ehkä jotain BBC:n sarjoja, mutta salaa katsot Salkkareita ja BB:tä)?

En juurikaan puhu tv:n katselusta, sillä katselen sitä niin vähän.

Miksi halveksisin?

10. Tiedätkö mitä "duunarikulttuuri" tarkoittaa? Varmaan monta duunareiden alakulttuureja, joista osa on tuttuja, osasta ei hajuakaan ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/91 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Osaatko vaihtaa talvirenkaat itse? osaisin, mutta ei ole koskaan ollut tarvetta.

2. Käytötkä julkisesti paljon sivistyssanoja joita muut eivät ymmärrä, ja koet sitten paremmuutta? En

3. Onko sinulla hiljainen ja piipittävä ääni? Ei

4. Oletko kasvissyöjä-luomuhörhö? En

5. Kuunteletko pelkkää klassista musiikkia? en, vaan suomipoppia

5. Pidätkö ammatillista koulutusta tyhjänpäiväisenä? En koska itselläni on se

6. Oletko pihtari tai frigidi parisuhteessasi? En

7. Oletko lyhythiuksinen ja silmälasipäinen? Ei ja Kyllä

8. Kehuskeletko julkisesti katsovasi vain uutisia ja laatudokkareita (ja ehkä jotain BBC:n sarjoja, mutta salaa katsot Salkkareita ja BB:tä)? En

9. Halveksitko ns. duunarikulttuuria? En, olen duunari

10. Tiedätkö mitä "duunarikulttuuri" tarkoittaa? Tiedän

Vierailija
64/91 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin että niihin todella voisi vastata vain kyllä tai ei.

Joku voi käyttää sivistyssanoja, mutta ei kokeakseen paremmuutta.

Miten tasapainoinen kasvissyöjä vastaa, tai sekasyöjä, joka suosii luomua? Onko hörhöys kysymyksen keskeinen kohta? Mitä kysymyksessä silloin tekee nuo ruokavalio-asiat?

Miten vastataan, jos ääni on hiljainen, mutta ei piipittävä?

Miten määritellään lyhyet hiukset?

Ja tosiaan, mitä on duunarikulttuuri? Millä vuosikymmenellä, millä alalla (rakennus, paperi, metalli, palvelu), kaupungissa vai maaseudulla?

Me akateemiset ollaan tällaisia kamalia saivartelijoita! :D

Yksi vastaajista

Vierailija
65/91 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

1.. Osaatko vaihtaa talvirenkaat itse?

En pidä tarpeellisena taitona, kun meillä ei ole autoa.

Käytän tilanteen vaatiessa, enpä usko, että kuulijat eivät ole niitä ymmärtäneet. Ammattisanastoni on hieman vaikeaselkoista. Minusta hyvään kieleen ei kuulu runsas vierasperäisten sanojen käyttö.

Ei kumpaakaan.

En, mutta karppaan ja suosin lähiruokaa. Kai se on tarpeeksi hörhöä.

En kuuntele päivittäin musiikkia. Kuuntelen populaarimusiikkia mieluiten.

En tietenkään.

En.

En kumpaakaan. Minulla on huono näkö, mutta käytän aina piilolinssejä.

Ei ole salaisia tv-ohjelmia. Nyt ei tule mitään hyviä BBC:n sarjoja edes. Kehtaan keskustella kaikista katsomistani tv-ohjelmista.

En tiedä, mitä se on.

En.

[/quote]

Vierailija
66/91 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Osaatko vaihtaa talvirenkaat itse? EN

2. Käytötkä julkisesti paljon sivistyssanoja joita muut eivät ymmärrä, ja koet sitten paremmuutta? EN

3. Onko sinulla hiljainen ja piipittävä ääni? EI 4. Oletko kasvissyöjä-luomuhörhö? OLEN

5. Kuunteletko pelkkää klassista musiikkia? EN

5. Pidätkö ammatillista koulutusta tyhjänpäiväisenä? EN

6. Oletko pihtari tai frigidi parisuhteessasi? KYLLÄ

7. Oletko lyhythiuksinen ja silmälasipäinen? KYLLÄ

8. Kehuskeletko julkisesti katsovasi vain uutisia ja laatudokkareita (ja ehkä jotain BBC:n sarjoja, mutta salaa katsot Salkkareita ja BB:tä)? EN

9. Halveksitko ns. duunarikulttuuria? EN

10. Tiedätkö mitä "duunarikulttuuri" tarkoittaa? EN

Vierailija
67/91 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Osaatko vaihtaa talvirenkaat itse? En, ei ole ajokorttia.

Joskus käytän vahingossa, yritän välttää. Ja jos joku ei ymmärrä, niin en todellakaam koe paremmuutta vaan harmittelen tyhmyyttäni kun olen saattanut toisen vaikeaan tilanteeseen.

3. Onko sinulla hiljainen ja piipittävä ääni? Ei

4. Oletko kasvissyöjä-luomuhörhö? Totaalisesti :)

5. Kuunteletko pelkkää klassista musiikkia? En kuuntele klassista juuri ollenkaan.

5. Pidätkö ammatillista koulutusta tyhjänpäiväisenä? En tietenkään. Kaikenlaisten alojen taitajia tarvitaan.

6. Oletko pihtari tai frigidi parisuhteessasi? Pihtari toisinaan. Mielestäni seksin "antaminen" ei ole velvollisuus. Harrastetaan kun molempia haluttaa.

7. Oletko lyhythiuksinen ja silmälasipäinen? En.

8. Kehuskeletko julkisesti katsovasi vain uutisia ja laatudokkareita (ja ehkä jotain BBC:n sarjoja, mutta salaa katsot Salkkareita ja BB:tä)? En, katson ja myönnän katsovani edellisten lisäksi myös ihan täyttä roskaa.

9. Halveksitko ns. duunarikulttuuria? En.

En usko että on olemassakaan sellaista kuin kaikkien ei-akateemisten/suorittavaa työtä tekevien yhteistä kulttuuria. Luokkakulttuurit yhteiskuntatieteellisenä ilmiönä on kyllä tuttu. Kysymys on lähinnä tietyistä, luokan kanssa korreloivista arvoista ja elämäntavoista, mutta mistään eheästä kulttuurista ei ole kysymys.

Vastasin lukematta ketjua. Tän on pakko olla vitsi, eikö?

Vierailija
68/91 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Osaatko vaihtaa talvirenkaat itse? En. Mies kyllä osaa, mutta vaihdattaa silti rasvanäpillä.

2. Käytötkä julkisesti paljon sivistyssanoja joita muut eivät ymmärrä, ja koet sitten paremmuutta? En erityisemmin.

3. Onko sinulla hiljainen ja piipittävä ääni? ei todellakaan.

4. Oletko kasvissyöjä-luomuhörhö? Käytän mielelläni luomua.

5. Kuunteletko pelkkää klassista musiikkia? En.

5. Pidätkö ammatillista koulutusta tyhjänpäiväisenä? En.

6. Oletko pihtari tai frigidi parisuhteessasi? Usein olen kyllä aika väsynyt.

7. Oletko lyhythiuksinen ja silmälasipäinen? Joo!

8. Kehuskeletko julkisesti katsovasi vain uutisia ja laatudokkareita (ja ehkä jotain BBC:n sarjoja, mutta salaa katsot Salkkareita ja BB:tä)? En.

9. Halveksitko ns. duunarikulttuuria? Ehkä vähän.

10. Tiedätkö mitä "duunarikulttuuri" tarkoittaa? Kyllä.

Vierailija
69/91 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, mutta en viitsi.

En

Ei

En

En yhtään

En todellakaan

En todellakaan

En

En

Halveksin kulttuuria jossa pyritään syyttelemään muita/koulutettuja/herroja siitä että oma palkka/työ on huonompi kuin haluaisi. Missä pyritään vetämään aina työnantajalta "välistä" ja tekemään aina töitä pimeänä kuin mahdollista.

Tiedän. Yhteiskunnan halveksimista.

Vierailija
70/91 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakaan omassa tapauksessani vastaamaan kyllä/ei. Kannattaisi laatia sellaiset kysymykset, joihin tuo tapa vastata on mahdollista. Ja tiedoksi, että useat akateemisesti koulutetut ovat tottuneet kirjoittamaan esseitä, joten ole kiitollinen, että sait noinkin lyhyitä vastauksia :)

Teidän joukossa ei näyttänyt olevan kuin pari fiksua!!! Eikö teitä koulussa opetettu edes lukemaan? Tässä kysyttiin että vastaa seuraaviin kysymyksiin kyllä tai ei vastauksilla! Hirveeetä selittelyä ja säätöä :) katotaan paljon teitä säätäjiä vielä tulee.

Vierailija
71/91 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. En. Mulla ei myöskään ole ajokorttia eikä autoa.

2. En.

3. On.

4. En.

5. En.

5. En, jos se johtaa työpaikkaan ja ammattiin.

6. Tilanteen mukaan.

7. Olen.

8. En.

9. Mitä se on?

10. En.

Vierailija
72/91 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Osaatko vaihtaa talvirenkaat itse? K

2. Käytötkä julkisesti paljon sivistyssanoja joita muut eivät ymmärrä, ja koet sitten paremmuutta? E

3. Onko sinulla hiljainen ja piipittävä ääni? E

4. Oletko kasvissyöjä-luomuhörhö? E

5. Kuunteletko pelkkää klassista musiikkia? E

5. Pidätkö ammatillista koulutusta tyhjänpäiväisenä? E

6. Oletko pihtari tai frigidi parisuhteessasi? E

7. Oletko lyhythiuksinen ja silmälasipäinen? E/K

8. Kehuskeletko julkisesti katsovasi vain uutisia ja laatudokkareita (ja ehkä jotain BBC:n sarjoja, mutta salaa katsot Salkkareita ja BB:tä)? E

9. Halveksitko ns. duunarikulttuuria? E

10. Tiedätkö mitä "duunarikulttuuri" tarkoittaa? E:)

Vierailija
73/91 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Osaatko vaihtaa talvirenkaat itse? - en

2. Käytötkä julkisesti paljon sivistyssanoja joita muut eivät ymmärrä, ja koet sitten paremmuutta? - Käytän kyllä sivistyssanoja ja sen mukaan kuin oletan kanssakeskustelijoiden niitä ymmärrätävän. Sivistysanoilla voi monesti sanoa asioita eksaktisti.

3. Onko sinulla hiljainen ja piipittävä ääni? - ei

4. Oletko kasvissyöjä-luomuhörhö? - en

5. Kuunteletko pelkkää klassista musiikkia? - en kuuntele klassista lainkaan

5. Pidätkö ammatillista koulutusta tyhjänpäiväisenä? - en, päinvastoin

6. Oletko pihtari tai frigidi parisuhteessasi? - en kumpikaan

7. Oletko lyhythiuksinen ja silmälasipäinen? - en kumpikaan

8. Kehuskeletko julkisesti katsovasi vain uutisia ja laatudokkareita (ja ehkä jotain BBC:n sarjoja, mutta salaa katsot Salkkareita ja BB:tä) - en kehuskele enkä myöskään katso mitään näistä, paitsi BB:stä joitakin jaksoja :)

9. Halveksitko ns. duunarikulttuuria? - en todellakaan

10. Tiedätkö mitä "duunarikulttuuri" tarkoittaa? - luulen tietäväni :)

Vierailija
74/91 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

EN tai EI.

Vierailija
75/91 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Osaatko vaihtaa talvirenkaat itse? Kyllä. En kyllä omista autoa ja vaihdoin renkaat viimeeksi tosi kauan sitten.

2. Käytötkä julkisesti paljon sivistyssanoja joita muut eivät ymmärrä, ja koet sitten paremmuutta? En. Puhun selkeää suomea ja käytän sivistyssanoja harkiten.

3. Onko sinulla hiljainen ja piipittävä ääni? Ei ole. Opetan työssäni mm. äänenkäyttöä :)

4. Oletko kasvissyöjä-luomuhörhö? En. Olen ollut kasvissyöjä ja ostan luomua mutta en hörhöile.

5. Kuunteletko pelkkää klassista musiikkia? En tosiaan, suomipoppia enimmäkseen.

5. Pidätkö ammatillista koulutusta tyhjänpäiväisenä? En. Olen opiskellut pari vuotta amiksessa ennen kuin menin yliopistoon.

6. Oletko pihtari tai frigidi parisuhteessasi? Kaikkea muuta.

7. Oletko lyhythiuksinen ja silmälasipäinen? En vaan polkkatukkainen eikä ole laseja.

8. Kehuskeletko julkisesti katsovasi vain uutisia ja laatudokkareita (ja ehkä jotain BBC:n sarjoja, mutta salaa katsot Salkkareita ja BB:tä)? En kehuskele millään ohjelmilla. En katso Salkkareita ja BB:tä. Katson aika vähän telkkaria, yleensä uutisia Yleltä tai maikkarilta ja sarjoja samoilta kanavilta.

10. Tiedätkö mitä "duunarikulttuuri" tarkoittaa? Kyllä varmaan.

Vierailija
76/91 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Osaatko vaihtaa talvirenkaat itse? EN

2. Käytötkä julkisesti paljon sivistyssanoja joita muut eivät ymmärrä, ja koet sitten paremmuutta? EN

3. Onko sinulla hiljainen ja piipittävä ääni? EI

4. Oletko kasvissyöjä-luomuhörhö? EN

5. Kuunteletko pelkkää klassista musiikkia? EN

5. Pidätkö ammatillista koulutusta tyhjänpäiväisenä? EN

6. Oletko pihtari tai frigidi parisuhteessasi? EN

7. Oletko lyhythiuksinen ja silmälasipäinen? EN

8. Kehuskeletko julkisesti katsovasi vain uutisia ja laatudokkareita (ja ehkä jotain BBC:n sarjoja, mutta salaa katsot Salkkareita ja BB:tä)? EN

9. Halveksitko ns. duunarikulttuuria? EN

KYLLÄ

Vierailija
77/91 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Osaatko vaihtaa talvirenkaat itse? KYLLÄ, JOS SAAN RAAVAAN MIEHEN AVUKSI VÄÄNTÄMÄÄN MUTTERIT AUKI.

2. Käytötkä julkisesti paljon sivistyssanoja joita muut eivät ymmärrä, ja koet sitten paremmuutta? KÄYTÄN JONKIN VERRAN, MUTTA SUURIN OSA IHMISISTÄ KYLLÄ YMMÄRTÄÄ NE. TYYLIIN ARGUMENTTI TAI DIVERSITEETTI TAI JOTAIN VASTAAVAA ARKIKIELTÄ

3. Onko sinulla hiljainen ja piipittävä ääni? NO, EI VAAN ERITTÄIN KUULUVA, MATALAHKO

4. Oletko kasvissyöjä-luomuhörhö? EN, VAAN KULUTTAVA LIHANSYÖJÄ

5. Kuunteletko pelkkää klassista musiikkia? EN, HYVIN HARVOIN

5. Pidätkö ammatillista koulutusta tyhjänpäiväisenä? EN, MUTTA VALITETTAVAN MONI AMMATILLISESSA KOULUTUKSESSA ON PAKOSTA JA OPPIMISTULOKSET SEN MUKAISIA

6. Oletko pihtari tai frigidi parisuhteessasi? EEEN.

7. Oletko lyhythiuksinen ja silmälasipäinen? EI SILMÄLASEJA, POLKKATUKKA

8. Kehuskeletko julkisesti katsovasi vain uutisia ja laatudokkareita (ja ehkä jotain BBC:n sarjoja, mutta salaa katsot Salkkareita ja BB:tä)? EN, TYÖKAVEREISSA ON NÄITÄ, MUTTA ITSE KUULUN NIIHIN, JOTKA KIUSALLAANKIN KERTOO JOPA SEISKAN LUKEMISET KAHVIPÖYDÄSSÄ

9. Halveksitko ns. duunarikulttuuria? JOILTAIN OSIN. LÄHINNÄ UMPIKATEELLISUUS ÄRSYTTÄÄ.

10. Tiedätkö mitä "duunarikulttuuri" tarkoittaa? JOO, PARHAIMMILLAAN MAANLÄHEISYYTTÄ.

Vierailija
78/91 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Osaatko vaihtaa talvirenkaat itse? Osaan, mutta mies yleensä vaihtaa renkaat autoihin.

2. Käytötkä julkisesti paljon sivistyssanoja joita muut eivät ymmärrä, ja koet sitten paremmuutta? En, käytän sivistyssanoja enemmän seurassa, jossa kaikki tajuavat mistä on kyse.

3. Onko sinulla hiljainen ja piipittävä ääni? EI todellakaan, päinvastoin (naurua..)

4. Oletko kasvissyöjä-luomuhörhö? En ole.

5. Kuunteletko pelkkää klassista musiikkia? En.

5. Pidätkö ammatillista koulutusta tyhjänpäiväisenä? En tietenkään.

6. Oletko pihtari tai frigidi parisuhteessasi? En.

7. Oletko lyhythiuksinen ja silmälasipäinen? En kumpaakaan.

8. Kehuskeletko julkisesti katsovasi vain uutisia ja laatudokkareita (ja ehkä jotain BBC:n sarjoja, mutta salaa katsot Salkkareita ja BB:tä)? En.

10. Tiedätkö mitä "duunarikulttuuri" tarkoittaa? Luulen tietäväni..

Vierailija
79/91 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole autoa, joten ei ole koskaan tullut kokeiltua. Varmaan oppisin, jos olisi tarvetta.

Juu, käytin juuri otsikossa yhtä sinun kiusaksesi. No todellisuudessa asia ei ole ihan näin. Käytän varmaan jonkin verran sivistyssanoja, mutta en sinun arvelemastasi syystä, vaan siksi, että ne ovat luonnollinen osa sanavarastoani. Aidosti sivistyneelle ihmiselle sivistyssanat eivät ole itseisarvo, vaan hän käyttää niitä silloin, kun hyvää yleiskielistä vastinetta ei ole.

Ei, vaan ihan normaali.

Olen vegaani ja suosin luomua silloin, kun se on ympäristöystävällisempi vaihtoehto. Aina näin ei ole. Oikein koostettu kasvisruokavalio on huomattavasti sekaruokavaliota ympäristöystävällisempi.

En, vaikka kuuntelen sitäkin. Minulla on hyvin monipuolinen musiikkimaku.

En todellakaan. Itse asiassa uskon, että useampien pitäisi valita ammatillinen koulutus, sillä se valmentaa useissa tapauksissa paremmin ammattiin. Toisaalta akateemistakin koulutusta tarvitaan, sillä tiede ja tutkimus vievät myös ammatillista koulutusta eteenpäin.

En. Meillä on varsin hyvä seksielämä, vaikka lapset sitä vähän rajoittavatkin. Miksi oletat, että akateeminen on tällainen?

Silmälasipäinen olen, koska minulla on huono näkö. Luulisi duunarilogiikallakin ymmärtävän, että näkö ei riipu akateemisuudesta. Hiukseni ulottuvat takapuolen puoliväliin.

Meillä ei ole telkkua, joten en katso kumpaakaan siitä. Silloin tällöin katson netistä uutiset.

En tiedä, mitä sillä tarkoitat. Jos tarkoitat tällaista kulttuuria, jossa haukutaan akateemisia ryhmänä tuntematta heitä, niin halveksin. Duunareita en sinänsä halveksi, vaan uskon, että he tekevät oikein arvokasta työtä (useimmat).

ks. yllä.

Vierailija
80/91 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yhdeksän