Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi pylly, painoa tullut parissa viikossa 3kg, ahdistaa mennä neuvolaan...

Vierailija
14.02.2011 |

Soitanko että olen kipeä ja paastoan ennen uutta neuvola-aikaa, vai menenkö sinne kuuntelemaan haukut..?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

neuvoloissa..

Toki silloin aiheellista, jos painonnousun aiheuttaa turvotus/raskausmyrkytys epäily yms. tai sokereissa on jotain häikkää. Itselläni edellisestä raskaudesta keräsin kiloja 25 ja naputtivat JOKA kerta neuvolassa. Kaikki oli ok, arvot hyvät yms.

6kk vauvan syntymän jälkeen olin -3kg lähtöpainoon verrattuna. Että niin. Ajattelet, että itsepä kilosi kannat, eikä neukkuhoitsu. Toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos

Vierailija
2/4 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ylipainoa, joten olen onnistunut olemaan suht pienellä painonnousulla. Nämä mukaanlukien painoa on tullut 6kg ja rv 33. Sokerit ym. ovat hyvät ja turvotusta ei ole, joten sen takia ei tarvitsisi paasata, mutta sen tädin tietäen koko neuvola-aika keskitytään minun huonouteni puimiseen ja syömisiini... :(

Tiedän kyllä syöneeni liikaa, mutta en jaksaisi millään hirveätä paasaamista ja ahdistamista tämän takia. Kuten sanoit, minä ne kiloni kannan!

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...viime kuussa oli tullut kolme kiloa lisää, j tähän mennessä yhteensä jo kymmenen. Rv 26 menossa. On vaan koko aika aivan järjetön nälkä, siis oikein maha kurisee ja heikottaa... Vaikka kyllähän mä tiedän, mikä ruoka on hyvästä ja mikä ei. Myönnän ylensyöneeni, ei siinä mitään.

Neuvolassa taitaa usein unohtua mainita, minkä takia se holtiton painonnousu ei ole hyväksi. Tuskin ne gynet ja hoitajat kellekään esteettisistä syistä jaksaa vouhkata. Viimeksi kun itse kävin, sain satikutia mutta myös vähän selvennystä asiaan: ilmeisesti on niin, että nopea painonnousu saattaa välillisesti muun muassa nostaa vauvan diabetesriskiä, varhaislapsuudessa siis. En ole itSe asiaa tutkinut.

Vierailija
4/4 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...viime kuussa oli tullut kolme kiloa lisää, j tähän mennessä yhteensä jo kymmenen. Rv 26 menossa. On vaan koko aika aivan järjetön nälkä, siis oikein maha kurisee ja heikottaa... Vaikka kyllähän mä tiedän, mikä ruoka on hyvästä ja mikä ei. Myönnän ylensyöneeni, ei siinä mitään.

Neuvolassa taitaa usein unohtua mainita, minkä takia se holtiton painonnousu ei ole hyväksi. Tuskin ne gynet ja hoitajat kellekään esteettisistä syistä jaksaa vouhkata. Viimeksi kun itse kävin, sain satikutia mutta myös vähän selvennystä asiaan: ilmeisesti on niin, että nopea painonnousu saattaa välillisesti muun muassa nostaa vauvan diabetesriskiä, varhaislapsuudessa siis. En ole itSe asiaa tutkinut.

Ei. Ei. Ei.

Neuvola ei saa syyllistää äitiä tällä tavalla.

Painonnousulla raskauden aikana ja lapsuudessa puhekavalla diabeteksella ei ole merkittävää yhteyttä. Voit sanoa neuvolantädillesi että on aiheetonta aiheuttaa tuollaista stressiä odottavalle äidille.

Saa puhua liikakiloista ja niiden vaikutuksesta raskauden kulkuun tai synnytykseen mutta ei saa huijata odottavaa pelottelemalla vauvan sokeritaudilla!!!

t. ei th eikä sh ei edes klö mutta alan ammattilainen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi viisi