JOULUKUISET 2011
Aloitan tämän ketjun jo valmiiksi tänne.
Tervetuloa kaikki joulukuulle 2011 vauvaa haaveilevat!
Hieman itsestäni tähän alkuun:
Olen 25v, mies 27v.
Esikoista haaveillaan ja nyt lähtee yk 12. Eli pitkään on mennyt jo.
Lokakuisia lukeneet tietävät, että sain viikonloppuna jo plussan, joka nyt näyttää kuitenkin muuttuvan menkkavuodoksi. Massiivivuodon alkua vielä odotan tänään, mutta totesin vaan, että pakko ruveta ajattelemaan jo kohti uutta kiertoa.
Kahdessa aiemmassa kierrossa olen myös saanut haamun, joka ei ole kestänyt. Punaviinillä yritin viime kierrossa lisätä kohdun verenkiertoa, mutta ilmeisesti ei onnistunut. Jos tämä alkaa monesti toistumaan, niin kesän korvilla pitänee varailla jo lääkäriaikaa.
Greippimehu on ollut käytössä viime kierrossa, joten nyt pitänee lähteä sitä ostamaan lisää kaappiin tätä alkukiertoa varten.
En oikein tiedä mistä kerätä motivaatiota uuteen kiertoon tuon saadun plussan jälkeen, mutta yritetään.
Marjana kp 2/30-37
Kommentit (516)
Kahvia ja omenapiirakkaa :P
Täällä mennään verigreippejä syöden etiäpäin.
Jotenkin vaan mieluummin syön kuin juon greippejä (syöppöhullu)
Tuli tuossa mieleen, että minullakin ois kaapissa omenaviinietikkakapseleita. Hmmmm... Pitäisköhän varmuuden vuoksi alakaa nappailemaan niitäkin nassuun.
Kaikkeahan kannattaa yrittää.
Jotenkin nyt olen ollut taas vaihteeksi tavallista kipeämpi ja joutunu syömään panadollia joka päivä.
Toivottavasti helepottais ees vähän.
Tinneri me mentiin naimisiin silloin kun poika kastettiin =)
Piettiin yllätyshäät ja kukaan ei tiennyt asiasta etukäteen!
Eikä ne paperihommat nyt niin vaikeet ollu.
Tuli kutsu virastoon ja siellä piti allekirjoittaa pari paperia.
Niinjuu ja häitä varten piti hakea esteettömyystodistus.
Siinä oli paperihommat =)
Mahtavan hyvät muistot jäi ja oli hienoa päästä yllättämään kaikki!
-Muttis 9/38-43 yk 8
Porukkaa alkaa pikkuhiljaa putoilemaan tänne teidän pinoon...minä mukaan lukien! Eli täti tuli eilen yllättäen monta päivää etuajassa, no pääsee nopeammin uuteen yritykseen;) Marjana, täällä alkaa sinun tavoin yk12...jokohan nyt vihdoin...?!?
Mä oon miettinyt tota greippimehu hommaa...mulla on tosi runsaat vuodot muutenkin ja kaikki on sanonu, että greippimehu paksuntaa limakalvoja ja lisää vuotoa niin pitäiskö mun sitten jättää se väliin...Mä join yhden kierron ajan sitä mutta mulla valkkarit hävis melkein kokonaan silloin.
T.Wilpuri kp2/27 yk12
Wilpurille pahoittelut! Onneksi kuitenkin hyvällä mielellä ettenpäin =)
Greippimehusta... mulla kävi vähän samoin kuin Tinnerillä ja Wilpurilla eli kuivatti vain paikkoja. Normaalisti valkkaria tulee vaikka muille jakaa, mutta viime kierrossa kun join sitä greippimehua niin en ollut ehkä niin "limainen" kun normaalisti. Varmaan on aika yksilöllistä kuinka tuo mehu vaikuttaa. Ja kun on mun mielestä pahaakin ja limoja omasta takaa niin taidan jättää väliin...
Punaviiniä join viime kierrosta myöskin ja sitä kyllä ajattelin jatkaa. Oon jotenkin tosi vakuuttunut siitä, että kun se lisää sitä verenkiertoa niin se lisää sitä myöskin kohdussa ja näin ollen kiinnittyis paremmin... no ei se kyllä viimeeksi toiminu, mutta josko tässä kierrossa =)
Alexandra: huomasin että meillä on kp:t ihan samat... jännäillään sitten yhtäaikaa =)
Natalia kp5/27-29 yk 6
minäkin tänne ilmottaudun :)
viikon päästä pitäis miulla olla ovis, toivottavasti tärppäis sillon :D olen niin malttamaton.
Hello vaan kaikille! :-)
Olen pari kertaa kirjoittanut tuonne "uusi vauvakuumeilija ilmoittautuu" listaan, kun en oikeen tiennyt mihin kuukauteen kuulun, kun la osuisi kuun vaihteeseen? Enkä ole varma vieläkään, marras-joulukuun taitteeseen osuisi la jos nyt tärppäisi, mutta päätin nyt alkaa kirjoittaa tänne kun tänne on vielä hiljan tullut muitakin uusia..
Olen koko ikäni halunnut lapsia, mutta pitkistä suhteista huolimatta vasta nyt kypsällä aikuisiällä olen löytänyt sen miehen, joka haluaa kanssani lapsen hankkia :-) Olen 39v, mies 36v. Tyylimme on ollut yli vuoden verran rento "tulkoon jos on tullakseen". Vasta viime kuukausina olen alkanut vauvakuumeilla oikeen kunnolla.
Joulukuussa mulla todettiin PCO, johon sain Clomi-kuurin 3kk:ksi. Viime kierrossa mulla oli tuntemuksia, että olisin raskaana ja kun menkat oli myöhässä tein testin. Kiertoni on keskimäärin 27pv, mutta vaihdellut viimeisen vuoden aikana 25 ja 31 välillä. Kiertopäivänä 29 testasin ja tulos oli elämäni ensimmäinen haamu. Kuitenkin pari päivää myöhemmin sain negan ja samantien menkat alkoivatkin, ja TOSI rajuina ja kivuliaina!
Nyt menossa kolmas Clomi-kierto ja käytössä on myös greippimehu ja punaviini, joista molemmista -toisin kuin moni- tykkään! :-D
Onnea matkaan ja paljon plussia kaikille toivon! ++ ++ ++
t. Gabriela kp5/25-31
Muttis kp 9/38-43 yk 8
Marjana kp 8/30-37 yk 12
Miisku 8/29-34 yk 5
Alexandra kp 5/27-32 yk 3
Natalia kp 5/27-29 yk 6
Gabriela kp 5/25-31
Tinneri kp 3/31-34 yk 6
Wilpuri kp 2/27 yk 12
Sassu 90 (mitkä ovat kiertopäiväsi?)
Alexandra: Minulta mies kysyi, miksi olin ostanut omenaviinietikkaa. Sanoin vaan, että
luin sen olevan terveellistä. Varmaanhan tuo arvasi mihin tarkoitukseen se on, vaikka ei kysellytkään enempää. =P
Greippimehusta on aikalailla erilaisia kokemuksia, mutta toivotaan, että se edes joillekin auttaa.
Huomaan itse olevani valmis tekemään jo mitä vaan, että se muksu saataisiin alulle.
Pääasiassa kuitenkin olen koittanut keskittyä vaan terveellisiin elämäntapoihin ja hyvään ravintoon.
Monivitamiinitabletit ja omega3 on käytössä varmistamassa, että kaikkia vitamiineja tulisi riittävästi.
Ja lisäksi sitten tuo greippimehu, omenaviinietikka ja loppukierrosta se punaviini. Minulla ei onneksi töki mikään näistä
vaan kaikki menee sujuvasti kurkusta alas.
Häistäkin on täällä puhuttu.. Meillä on myös häät tulevaisuudessa tulossa, mutta niiden päivämäärää ei ole päätetty oikeastaan
juuri tämän vauvaprojektin takia. Kihlat on vaihdettu jo 1,5 vuotta sitten, eikä taideta siis 2 vuoden sisällä naimisiin keretä.
Haluaisimme siis saada lapsen ennen naimisiin menoa. Tai toinen vaihtoehto olisi ollut mennä naimisiin ennen lapsihaavetta, mutta kun ei
sitäkään keretty tekemään, niin etsitään sille hääpäivälle paikkaa sitten hieman myöhemmin.
Wilpuri, toivotaan tosiaan, että tämä olisi se kierto molemmille!
Gabrielalle tervetuloa joukkoon kuumeilemaan!
Marjana kp 8/30-37 yk 12
Heips kaikille!
Olen jo pitkän aikaa lueskellut juttujanne täällä ja vihdoin ajattelin itsekin osallistua.
Toista lasta on ooteltu jo hyvä tovi. Kierto on vielä ärsyttävän pitkä mikä entisestään hidastaa hommien etenemistä.
Mutta tosiaan menkkoja on tullu...samalla suurensuuri harmitus :/
Täältä tuntuu löytyvän apu kysymykseen kuin kysymykseen, joten ajattelinkin kysyä teiltä :)
Minulla tuli verta kiertopäivänä 36&37(norm. 32-46) yhteensä n.1tl. Mitään ei tullut pikkuhousunsuojaan asti. Eilen kiertopäivänä 41 tein negatiivisen testin. Olen kuullut ja lukenut näistä ns. kiinnittymisvuodoista..? Todennäköisesti en raskaana ole, mutta kuumeilun lomassa toivoo ja ajattelee mahdottomiakin asioita :)
Ja outoa tässä on vielä se, että normaalisti menkat kestävät 3-5päivää ja verta tulee, ilman että sitä tarvitsee suurennuslasin avulla etsiä ;)
Joulupukille toivomuslistaan paljon plussia :)
41/32-46 tai 7/32-46 yk 8tai9
Satin 41/32-46 (tai 7/32-46) yk 8/9
Muttis kp 10/38-43 yk 8
Marjana kp 9/30-37 yk 12
Miisku 9/29-34 yk 5
Alexandra kp 6/27-32 yk 3
Natalia kp 6/27-29 yk 6
Gabriela kp 6/25-31
Tinneri kp 4/31-34 yk 6
Wilpuri kp 3/27 yk 12
Sassu 90 (mitkä ovat kiertopäiväsi?)
Satin, onhan se voinut ollakin kiinnittymisvuotoa. Pidetään peukkuja! Silloinhan tuo r-testi ei vielä olisi varmasti plussaa näyttänytkään. Sinulla on sitten piinaavat hetket edessä!
Mukavaa kun joukkoon tulee uusia kuumeilijoita. Marraskuiset toivottavasti plussaavat omassa ketjussaan, ettei kovin moni tänne tupsahda edes. Peukkuja pidetään koko ajan myös marraskuisten puolesta. :)
Oma napa: Voi kun tämä aika menee taas niiiin hitaasti. Varmasti jo osittain siksi, että aloitin lähtölaskennan talvilomaan. TJ 4 päivää!!
Marjana kp 9/30-37 yk 12
kiertopäivä 8/28-30 tai sinnepäin, olen ihan unessa vielä (esikoinen kipeenä) tuli melkein koko yö valvottua :(
Onneksi tänään päästään miehen kanssa yhden yön lomalle lähi kylpylään, pitkästä aikaa saadaan olla vain kahdestaan ;)
Tinneri: Häähumu on mukavaa! :) Oli ne häät sitten ristiäisten yhteydessä tai ei. Totta on kuitenkin se että paperisota on pienempää ilman isyydentunnustusta yms. jos menette ensin naimisiin.
Mutterimamma: Kateeksi käy sinun eilinen aamiaisesi! Toivottavasti paranet pian!
Wilpuri: Pahoittelut tänne tippumisesta! Vaikeeta sanoa tosta greippimehusta. Mutta vaikuttaa kyllä siltä että limakalvot on sinulla esimerkillisessä kunnossa ilmankin. :)
Natalia: Oikeessa olet! Hauskaa! Sulla vaan selvästi vähän säännöllisempi kierron pituus kun mulla :D Toisaalta, viime kierroissa itsellä ollut 27 ja 28 päivän kierrot, joten samoilla mennään.
Sassu90: Ovista odotellen! Tsemppiä!
Gabriela: Tervetuloa! Tsemppiä uuteen kiertoon, toivottavasti tärppää! Sinulla ilmeisesti myös samat kp:t kun Natalialla ja itselläni. :D
Marjana: Kuulostaa tutulta! Juuri noin voin kuvitella itse vastaavani ja niin olen myös tehnyt (esimerkiksi ensin kun greippimehun aloitin). Mies on tänään illan poissa, josko sitä kävisi kaupoilla… :D Uskomatonta ”juonimista” :D Omega 3:sta en myöskään vielä syö… Monivitamiinitabletteja kyllä ja syötän niitä myös miehelle.
Naimisiin ehtii sitten myöhemminkin. Hauskaa on se että se on teillä vielä edessäpäin, koska kyllä se kuitenkin oli ikimuistoinen päivä, jota en ihan heti vaihtaisi pois.
Ihanaa sinulla talviloma tulossa jo tällä viikolla! No, ainakin aika kuluu sitten nopeesti ja saa ehkä muutakin ajateltavaa kun vaippaprojektin :)
Satin: Tervetuloa! Mielestäni kyllä kuulostaa jonkinlaiselta kiinnittymisvuodolta. Toivotaan parasta!
ON: Malttamattomana odottelen jo oviksen bongausta. Toistaiseksi vielä täti kylässä, joten ensin saisi se lähteä :D
Alexandra, kp6/27-32, yk3
vanhat ja uudet! Gabriela ja Satin oli ainakin uusia, tervetuloa!
Gabriela, hienoa, että nyt on löytynyt mies, jonka kanssa pääset toteuttamaan vauvahaaveen! Ja ihan kivaa, etten ole ainut "kypsä", joka täällä pyörii. Meillä minä olen 38 ja mies myös 3 vuotta nuorempi;)
Mä nyt päätin jättää greippimehun tästä kierrosta pois. Mä vuodan edelleen kuin seula ja hirveitä hyytymäkönttejä tulee ja alaselässä jomottelee oikein kunnolla. Eipä näin kivuliaita menkkoja ole ollut vuosikausiin! Punaviiniä voisin kokeilla, jos vaan saadaan ovis hyödynnettyä tästä kierrosta. Viimeksi en viitsinyt punaviiniä juoda, kun sairastettiin oviksen aikoihin...olisi tuntunut vähän turhalta.
Jännityksellä odotan, kuinka paljon meitä kuumeilijoita tälle kuulle kerääntyy, kun aika moni meinasi jättää tän "jouluvauvakuukauden" väliin. T.Wilpuri
Kiitos kaikille tervetulotoivotuksista :-) Mukavaa jakaa tuntoja täällä samanhenkisten kanssa!
Ollaan tosiaan Alexandran ja Natalian kanssa ihan samoissa kiertopäivissä. Oikein kiva niin saadaan jännätä yhdessä :-)
Olen myös ollut huomaavinani samaa greippimehun juomisen myötä, kuin Natalia ja Wilpuri, että paikat on kuivemmat kuin ennen... Tän kierron vielä jatkan, mutta sitten ehkä täytyy olla ilman greippimehua, jota rakastan! -snif jo valmiiksi- ;-)
Wilpuri, kiva kuulla, että ollaan melkeen samanikäisiä, "kypsiä", heh heh joo :-) Minäkin kuulun muuten niihin, jotka meinas jättää joulukuun väliin.. kunnes tajusin, että ainoa syy olis se, että inhoan talvea.. Ja talvihan tulee aina, riippumatta siitä millon lapseni on syntynyt ;-) (Tosi kypsää siis!) Kuumeillaanko teilläkin esikoista?
Satin, kuulostaas mulle kiinnittymisvuodolta! Määrä ja kiertopäivä tuntuis täsmäävän! Tsemppiä näihin odottelupäiviin, ennen seuraavaa testiä. Jotain kivaa odottavan aika on pitkä... Tiedä, vaikka sulle saattas tulla joulukuisten ensimmäinen plussa! Peukkuja pidän! :-)
Marjana, iloista talviloman odottelua! Kyllä se sieltä tulee, ihan pian.
Sassulle ihanaa kylpyläreissua! Siinä olis sellanen loma, jolle lähtisin HETI :-)
Mitä kuuluu Miiskulle? Jospa tiputteluvuoto enteilikin plussaa?? Joillain naisillahan tulee pientä vuotoa silloin kun menkkojen pitäs alkaa, vaikka olisivatkin raskaana..
Samaa mieltä Mutterimamman kanssa, kaikkea saa, voi ja pitääkin yrittää.. Mikään ei tunnu olevan niin varmaa, kuin se, että lasten saamisessa ei ole mitään sääntöjä ja kaikki poikkeukset ovat voimassa ja kaikki on mahdollista. Mikä toimii yhdellä, ei sitten toimi alkuunkaan toisella.
Oma napa on poikkeuksellisen harmiton ;-) Odottelen ovulaatiota ensi viikolle. En käytä ovis-tikkuja, koska gynska sanoi, että niistä ei ole niin paljon hyötyä ja saattaa vaan hermot mennä? Yks ystävä kyllä on patistanut mua tikuttamaan - hänellä ne ovat myös toimineet. Ai niin, varasin ajan kp12 ultraan Clomien takia. Aiemmissa kierroissa mua ei ultrattu, mutta nyt viimeiset menkat alkoi myöhässä ja niin rajuina, että haluan tietää, mitä munasarjoihini oikein kuuluu ja vaikuttavatko Clomit toivotulla tavalla.
Mä myös toivon, ettei enempää marraskuisia tipu tänne. Tinnerille pahoittelut siitä. Kävin itse siellä paljon lukemassa viime kierron aikana, mutten vielä uskaltautunut kirjoittamaan. Vaan jos sieltä joku tänne putoaa, niin tervetuloa. Mukavan kannustavaa sakkia täällä on! :-)
t. Gabriela kp6/25-31
Onpahan ollut päivä...
Työtoverini on nyt raskaana ja hänellä on töissä eräs vastuualue, jonka siirtämistä nyt oli kaavailtu minulle äitiysloman ajaksi ainakin. Tähän kuuluisi koulutus ym. Kuulin tästä siis juuri tältä raskaana olevalta työtoveriltani. Hän on siis ainoa ihminen, joka tietää meidän yrittävän lasta.
Olo on nyt melkoisen sekava, koska en tiedä mitä vastata, jos tehtävää tosiaan tarjotaan minulle. Kyllähän se kiinnostaa, mutta on varmasti kiusallinen tilanne, jos pääsen itsekin ilmoittamaan raskaudesta piakkoin. Toisaalta voihan olla, etten tule seuraavaan vuoteen vielä raskaaksi ja tästä syystä tuntuisi typerältä kieltäytyä.
Muuten tälle rintamalle ei kuulu uusia juttuja. Pitkäveteistä odotella ovista vielä ainakin viikko.
Itsestä tuntuisi hassulta pitää kuukausi taukoa siksi, etten haluaisi jouluvauvaa. Olo on sellainen, että tätä yritystä on kestänyt niin kauan, että en halua jättää kuukauttakaan väliin.
Sassulle mukavaa minilomaa! :)
Ja muille tsemppiä myös oviksen odotteluihin. Taidetaan suurin osa olla aikalailla samassa tilanteessa tällä hetkellä.
Marjana kp 9/30-37
Satin 41/32-46 (tai 7/32-46) yk 8/9
Muttis kp 10/38-43 yk 8
Marjana kp 9/30-37 yk 12
Miisku 9/29-34 yk 5
Sassu 8/28-30
Alexandra kp 6/27-32 yk 3
Natalia kp 6/27-29 yk 6
Gabriela kp 6/25-31
Tinneri kp 4/31-34 yk 6
Wilpuri kp 3/27 yk 12
Marjana: Ikävä tilanne sinulla... Mutta, ainakaan toistaiseksi et ole raskaana, joten mielestäni voit ottaa tehtävän vastaan ja sitten kun tulet raskaaksi, niin keskustelet asiasta uudelleen. Ei "pelkkä" yrittäminen nyt vielä ole syy kieltäytyäkkään. Mutta ymmärrän kyllä tunteesi!! Itsekkin tällä hetkellä oikeastaan haluaisin vaihtaa työtä, mutta tästä yrittämisestä johtuen en sitä tee.
Tiesitkö sinä että työkaverisi myös yrittää? Varmasti rankkaa kun toisella tärppäsi ja itsellä ei vielä. Vaikka totta kai olet onnellinen hänen puolestaan, mutta ainakin itsellä olisi myös niitä ikäviä kateuden tunteita... Tsemppiä!
Sama täällä, etukäteen ajattelin ettei jouluvauvaa, mutta nyt ei uskalla pitää taukoa. Toisaalta, omalla kohdallani se varsinainen JOULUvauva tulisi seuraavasta kierrosta ja silloin la olisi todellakin jossain joulukuun loppupuolella... Ikävä ajankohta olisi, mutta ei näitä asioita voi päättää. Joten, nyt toivotaan vaan että tärppää tästä kierrosta, niin ei tarvitse sitä ajatella :)
ON: Yritän keskittyä urheilemiseen ja syömiseni kontrolloimiseen... (Häiden jälkeen tullut pari kiloa lisää... :D) Eli, ajatukset vähän muualla edes osittain. Myös loma mielessä!
Alexandra, kp7/27-32, yk3
Pikaisesti vaan, kirjoittelin tonne lokakuisiin että täti tulossa tänään, mulla siis kp29/29 vai miten se on, kp 1/29. Kun toi kiertopäivä ollut nyt 2 krt toi 29 niin pidän sen niin. Nyt lähti yk 8 ja uusille tervetuloa!
Joo oliskohan tuo omenaviinietikka kapseleina hyvä ku maku ei oikein iske... montakohan niitä pitäis syödä päivässä????
Mulla kanssa ollut viime kierron greippimehu ja punkku, mulla valkovuotoa ollut kyllä normia enemmän... saas nähdä miten menkkojen käy. Nyt siis ruskehtavaa limaa tuli paperiin ja mahaan alkoi koskea, kylhän se selvä tädin merkki on :(
valitettavasti. Tuntunut että ollaan kaikki yritetty raskautumisen eteen mutta minkäs teet kun ikääkin on jo mulla koht 43 ja mies 46...
Pitänee suunnata lääkärille jotta testais että pelaaks vielä kaikki ok...
Kiva että täällä myös näitä 'kypsempiä' naisia mukana!! Että olis jotain verrattavaa tarinoihin.
Marjana, kyllä todella uskon että teillä vielä tärppää!!! Ootte nuoria, kannattaa käydä siellä testeissä teidänkin jottei turhaan mene aika hukkaan jos asiaa onkin autettavissa jotenkin. Onhan teillä jo yli vuosi yritystä!!!
Joo luen kyllä teidän jutut kaikki mutta on niin jumi kone etten jaksa oottaa kun se avaa niin kamalan hitaasti ikkunat... jotta voisin kaikille kommentoida mutta nyt siis vähäks aikaa rauhoitun tän jatkuvan stressaamisen ja rupeen tekemään jotain mitä lomalla muutakin eli ulkoilemaan ja kyläilemään sekä peuhaamaan koirien kanssa, se on hyvää terapiaa!!!! Nehän on ns. 'tassuterapeutteja'.
PLUSSATUULIA KAIKILLE+++++++++
MINTTU
Marjana, toi on kyllä tosi hieno juttu, että saisit uusia vastuualueita töissä!! :-D Mun mielestä kannattas ilman muuta ottaa työhaasteet vastaan! Ensinnäkin se osoittaa sun työnantajalle, että olet valmis oppimaan uutta/kohtaamaan uusia haasteita - ja tää voi kantaa kauas, että työnantaja sen susta näkee. Toisekseen voi tehdä Sulle hyvää saada muutakin ajateltavaa kuin vauvaprojekti..? Olen Alexandran kanssa samaa mieltä, että voisit hyvin ottaa tuon työn vastaan nyt jos sitä tarjotaan, ja miettiä sitten uudestaan, kun tulet raskaaksi :-)
Onko sua/teitä jo tutkittu? Vuoden yrittämisen jälkeenhän suositellaan kaiken ikäisille (myös nuorille) lääkärintarkastusta?
Minttu hei, hauska tavata :-) Mullakin on tassuterapeutteja, 3 kissaa! Aivan ihania terapeutteja ovatkin :-) Sullekin suosittelisin ehdottomasti tota gynekologilla käyntiä, jos et ole jo käynyt. "Meidän ikäisillä" riittää puolen vuoden yritys, että tutkimukset aloitetaan. Mulla todettiin ekoissa perustutkimuksissa PCO, vaikka mut oli ultrattu puolitoista vuotta aiemmin (muuten vaan) ja silloin oli vielä ihan ok munasarjat! Tilanne voi siis muuttua "koska vaan". Nyt olen Clomifen-lääkityksellä, jotta ovuloisin, mitä en muuten tällä hetkellä joka kuukausi tee.
Omenaviinietikkapillereistä en tiedä mitään. Itse syön vain Omega3 ja foolihappoa. Jos sitä omenaviinietikkaa tarvii ottaa vain pari lusikallista (oliko niin?) niin laittaisin varmaan puoleen lasilliseen vettä ja hörppäisin sellasenaan nopeasti vaan.
Oma napa: mikä lie nyt vaivaa, mutta on kovin "keväinen" fiilis ja flirttailen kaikille! :-D
Aurinkoista päivää kaikille!
Gabriela 7/25-31
Mutta onneksi en tippunut kovaa vaan osasin tätiä jo odotellakin. Ja hyvillä mielin olen uuteen kiertoon lähtenyt.
Marjana: minulle greippimehu teki kuivankauden, eli valkkaria ei tullut juuri ollenkaan ja kiertokin muuttui 27stä 33een jonka jälkeen onkin pysynyt yli 30. Ja tuolloinkin kuukautiset olivat aivan ihmeelliset. Kellon tarkkuudella ilta kahdeksalta alkoivat ja tasan kaksi päivää kestivät ja ilta kahdeksalta sitten loppuivat kuin seinään.
Alexandra: Mukava et on samanikäinen pari joukossamme :) Marraskuisissa tais löytyä veturinkuljettaja lähdettyäni sieltä pois :) joten toivon että täti on pitänyt lupauksen joka sovittiin keskenämme, eli ei kiusaa muita marraskuulaisia. Emme ole varsinaista hääpäivää vielä päättäneet, mutta suunnittelut käynnissä ja ensi vuoden puolelle menee. Näin alkuaan ollaan puhuttu että viettäisimme yllätyshäät samalla kuin ristiäiset olisi. Mutta toisaaltaan olisi kiva mennä naimisiin ennen lapsen syntymää, jotta säästyisi avioliiton ulkopuolella syntyneen lapsen "paperisodasta" :)
Mutta ystävät hyvät. Toivon kovasti että tämä joulukuu suo meille jokaiselle oman pienen tontun syliin, eli plussatuulia meille jokaiselle
-tinneri kp3/31-34 yk6