Haluan toisen lapsen....
..Parin vuoden päästä. Poika on nyt vasta 5kk , mutta jossain vaiheessa sisarus. Mutta pelkään yli kaiken että toinen lapsi olisi yökukkuja ja heräisi koko ajan. + itkisi hirveästi. tiedätte minkälaista lasta tarkotan. Koska tämä poika on nyt todella kiltti, vieraskorea ja nukkuu tosi hyvin, niin mieleen tulee vaan ne ihmiset jotka on hommannut sillä ilolla toisen lapsen, mutta joutunutkin pussiin toisen kanssa.
karua.... toivottavasti pääsen mun pelosta eroon tai sit ei vaan tuu toista lasta... :/
Kommentit (3)
Minulla itselläni on 9kk ikäinen lapsi, ja nauroinkin tätä viestiä lukiessani (itselleni, en sinulle)
Meillä on todella kiukkuinen lapsi, nukku huonosti yönsä 8kk ikään asti, ja mahavaivat 5kk ikään asti.
On todella minun perään, en saa mennä oikeen minnekkään (en edes toiseen huoneeseen, jos ei nää minua) alkaa heti huuto ja parku.
Minulla on myös ollut paha synnytyksen jälkeinen masennus.
Tästä huolimatta haluamme toisen lapsen.
Tietenkin sitä toivoo, että toinen olisi helpompi,
mutta kun tämän kanssa ollaan pärjätty niin pärjätään toisenkin kanssa :)
ehdin miettiä melkoisia ajatuksia esikoisen vauva-aikana. Entä jos toinen on yhtä paha kuin esikoinen, tätäkö taas yms. Kummasti kaikki ajatukset hälveni ja vaikka on ties mitä takana esikoisen kanssa niin uuteen yritykseen ruettiin kun esikoinen oli 2v+! Poinntina siis oli että ei tuossa vauva-vaiheessa kannata miettiä vielä aikaa eteenpäin! Asiat tulee kun on tullakseen!
...ei kannata pelätä. Itselläni esikoinen oli tosi kiltti ja nukkui hienosti yönsä alusta asti. 3kk iästä alkaen ei yöheräilyjä ollut ollenkaan. Toinen taas heräili 7kk ajan syömään yölläkin pari kertaa. Imetyksen kun lopetin niin loppuivat yöheräilytkin. Kahden kanssa on aina rankempaa kun yhden kanssa, mutta kyllä siitä selviytyy. Meillä lapsilla ikäeroa 1v 8kk, joten tiedän millaista on vaihtaa kahdet vaipat ym. kun molemmat on sellaisia "käsitöitä", mutta toisaalta taas, kyllähän sitä voi ihan yhtä hyvin vaihtaa kerrasta yhdet tai kahdet kakkavaipat. :) Älä suotta pelkää, välillä voi olla vaikeampaa mutta nopeasti se helpottaa kun tottuu kahden kanssa toimimaan! :)