Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

JOULUKUISET 2011

22.02.2011 |

Aloitan tämän ketjun jo valmiiksi tänne.

Tervetuloa kaikki joulukuulle 2011 vauvaa haaveilevat!

Hieman itsestäni tähän alkuun:

Olen 25v, mies 27v.

Esikoista haaveillaan ja nyt lähtee yk 12. Eli pitkään on mennyt jo.

Lokakuisia lukeneet tietävät, että sain viikonloppuna jo plussan, joka nyt näyttää kuitenkin muuttuvan menkkavuodoksi. Massiivivuodon alkua vielä odotan tänään, mutta totesin vaan, että pakko ruveta ajattelemaan jo kohti uutta kiertoa.

Kahdessa aiemmassa kierrossa olen myös saanut haamun, joka ei ole kestänyt. Punaviinillä yritin viime kierrossa lisätä kohdun verenkiertoa, mutta ilmeisesti ei onnistunut. Jos tämä alkaa monesti toistumaan, niin kesän korvilla pitänee varailla jo lääkäriaikaa.

Greippimehu on ollut käytössä viime kierrossa, joten nyt pitänee lähteä sitä ostamaan lisää kaappiin tätä alkukiertoa varten.

En oikein tiedä mistä kerätä motivaatiota uuteen kiertoon tuon saadun plussan jälkeen, mutta yritetään.

Marjana kp 2/30-37

Kommentit (516)

Vierailija
461/516 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, se plussa oli aamulla apteekin testilläkin varma!!!!!! Eli kyllä se nyt jo täytyy pikuhiljaa uskoa! Vaikka onkin ihan hölmistynyt olo vieläkin!

Toivon nyt että menee hyvin! Ainkin nuorempana onnistui kaikki sekä raskaudet että synnytykset ok....jännittää!!!!

Sitten vielä: suurkiitos kaikille tsemppaajile ja kikkojen antajille!!! (punaviini, greippimehu, tyynyt pyllyn alle....se on ainakin minulla toiminut, miksei muillakin!)

OIKEIN KOVIN PLUSSATUULIA JA KAIKKEAHYVÄÄ TEILLE KUUMEILIJOILLE!++++++++++++++++++++++++++++++++

Vierailija
462/516 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihana uutinen viikonlopuksi!! Paljon Onnea raskaudesta ja raskauteen :-)

Gabriela

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
463/516 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon niin malttamaton sen testin kanssa, että tekis mieli mennä tänä iltana ostaan jo uusi testi...! ja tehdä vaikka aamulla sitten se ennen töihin lähtöä... :)

464/516 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muttis kp 13/38-43 yk 8

Marjana kp 12/30-37 yk 12

Miisku 12/29-34 yk 5

Sassu 11/28-30

Alexandra kp 9/27-32 yk 3

Natalia kp 9/27-29 yk 6

Gabriela kp 9/25-31

Tinneri kp 7/31-34 yk 6

Wilpuri kp 6/27 yk 12

Satin 3/32-46 yk 9

Risu kp 3/27-32 yk 3

Timtam

Hkp

Vierailija
465/516 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Kirjoittelin aiemmin tuolla palstalla jossa haaveiltiin esikoisesta loppuvuodelle 2011/alkuvuodelle 2012, mutta ehkä nyt uskallan kirjoittaa tännekin.

Meillä siis mies 25, minä 23 ja esikoishaave on KOVA! Kuumeiltu on vajaa vuosi ja nyt on se kauan odotettu kierto, jossa aloitamme ehkäisemättömän elämän! :) Minä vain satun olemaan niin pessimistinen, että pelottaa kirjoittaa tänne.. ihan kuin menisi asioiden edelle. Yritän kuitenkin ajatella, että täällä minulla on kanssasisaria joiden kanssa asiasta voi puhua. Me kun ollaan päätetty pitää kaikki, haaveilusta lähtien, salaisuutena ;)

Häät tiedossa kesäkuussa, yhdessä ollaan oltu pian 5 vuotta. Asuttu 3 vuotta yhdessä, oltu kihloissa melkein yhtä kauan. Oma rivitalokaksio. Mies vakituisessa työssä, minä opiskelen AMK:ssa. Opiskeluja pari vuotta jäljellä, mutta koska olen tehnyt muita nopeammassa aikataulussa teoriapainotteiset opinnot pois alta, niin nyt olisi sopiva aika laittaa lapsi alulle.

Ollaan juteltu miehen kanssa paljon lapsista ja tulevaisuudesta. Kummastakin tuntuu että nyt on oikea aika. Mies varsinkin on ihanan vauvakuumeinen :) Mua vain pelottaa että kauankohan menee ennenku tärppää/tärppääkö ollenkaan. Mulla on aika stressaava aika menossa koulun ja töiden suhteen, joten toivon ettei se vaikuttais tähän projektiin negatiivisesti. Mutta toisaalta haluan uskoa siihen että vauva tulee kun sen aika on.

Käytin aiemmin ehkäsyrengasta, nyt ollaan oltu n. 5kk kumilla liikenteessä. Kuukautiset on ollu melko säännölliset, vaikka heittoakin on tietenkin tullut. Ovista en tikuta ainakaan vielä, enkä "kikkaile" paitsi että syön raskausvitamiineja. Katotaan, pitääkö kikka kolmoset ottaa jossain vaiheessa käyttöön ;)

T. Noaky, kp 12/27-34 yk 1

Vierailija
466/516 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Minttu2011! Ihana kuulla hyviä uutisia! Onnea hirmuisesti :)

hpk, ootko testannu?!? ;)

Täällä elellään ja odotellaan. Nyt on suurin suru ja murhekin poistunut ja elämä alkaa taas hymyilemään. Miten se onkin menkkojen alkaessa niin super huono mieli? Miten mielialat voi vaihella niin hirmusen paljon?

Mulla toi pitkä kierto tekee tästä oottamisesta viel tuskallisempaa. Tänään hankin ekat ovulaatiotestit, josko tässä kuussa kävis niillä tikuttelemaa...joskus parin viikon päästä, plaah. Vauvantekotouhu taitaa pysyä kyllä samana ku aikasempinaki kiertoina ku en oikein tiiä miten noihin luottais...kolme viikkoo joka toinen päivä.

Tsemppiä ovulointeihin muutamille ja muille muuten vaan mukavaa maaliskuuta :)

Vierailija
467/516 |
06.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka taas ja hyvää laskiaissunnuntaita kaikille!

Ihan ensiksi onnittelut Mintulle! Ja onnea muillekin yritykseen!

Tänään luin ketjun kaikki viestit läpi, olen ollut tädin tulon jälkeen vähän muissa maailmoissa ja yrittänyt olla miettimättä tätä vauvaprojketia. Sen verran suuri masennus niistä menkoista tuli, mutta fiilis helpottanut jo.

Kummasti vaan taas tuli mieleen tulla näille sivuille kun mennään kp 14 :)

Gynelle varattu aika torstaille, jospa siellä selviäis, että onko paikat kunnossa...

Hieno päivä tänään, jos sais ton miehen tuolta sängystä ulos ja pääsis ulkoilemaan!

Tsemppiä kaikille! :)

Vierailija
468/516 |
06.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täti koputtelee tänään ovella 2 päivää etuajassa. En jaksa olla kovin optimistinen, vaikka hanat ei vielä kunnolla olekkaan auki. Masu jomottaa niin tutulla tavalla, etten oikein jaksa innostua vaikka nännit on vieläkin herkät ja muutama maitotippa tänään havaittukkin.

Tintteli-tyy kp 1/(26)28 = jee

Vierailija
469/516 |
06.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tintti-tyyn lailla tämäkin kurkkaa varovasti tälle puolelle... En jaksa uskoa enää marraskuisiin, mutta kiikun vielä siellä, sillä täti ei ole tullut kylään. Odotellaan...

Myrttis kp28/31

Vierailija
470/516 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gabriela: Varmasti masentavaa tietää ettei ovuloi joka kuukausi. En itse tunne PCO:ta niinkään paljoa, voiko asiaa auttaa hormooneilla tai jollain muulla? Itse olin viime syksynä gynellä ja muista syistä johtuen ultrattiin. Sanoin kyllä että kohta meillä alkaa vauvaprojekti, joten toivon että hän olisi sanonut, jos olisi vastaavan minulla huomannut… Mutta, kiitos vinkistä! En itse ainakaan tietänyt että on ihan noin yleistä.

Timtam: Tiedän tunteen! Totta kai sitä on onnellinen toisten puolesta, mutta joskus tuntuu epäreilulta. Ovistestit voisivat tosiaan olla sinulle ratkaisu. Itse en ole tikuttanut, joten en osaa neuvoa sen enempää.

Minttu2011: Mahtavaa!!! Onneksi olkoon!

Noaky: Tervetuloa! Olen tainnut kirjotella samaisella palstalla itsekin aikaisemmin, eli vanha tuttu! :D Ihanaa että miehesi on myös vauvakuumeinen! Onnea yritykseen!

Satin: Kolme viikkoa joka toinen päivä kuulostaa kyllä oikeasti todella hyvältä mahdollisuuksien maksimoinnilta! Eiköhän se nyt sitten tärppää!

Miisku80: Gynekäynti olisi varmasti hyvä kokemus kaikille meille täällä palstaajille, nimenomaan varmistaakseen että kaikki on kunnossa. Ainakin sinä saat siitä kohta varmistuksen. Toivottavasti kaikki on kuten pitääkin!

Tintti-tyy: Älä nyt tänne kolkuttele! Oireesi ovat niin lupaavat, että pysy siellä marraskuisissa ja siirryt sitten sieltä odottajien puolelle! :)

MyrttiMaaria: Sama sinulle! Ennen tätiä ei kannata menettä toivoaan! Tsemppiä! Kyllä siellä marraskuisten junassa on vielä tilaa teillekin!

ON: Ihana aurinkoinen viikonloppu takana! Ensi viikolla lähdemme Ylläkselle viettämään talvilomaa kahdestaan, joten ajatukset on jo tulevassa lomassa! Saa ajatuksetkin vähän muualle kun oviksen bongaukseen :)

Alexandra, kp12/27-32, yk3

Vierailija
471/516 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alexandra, tänne vaan tungin vaikkette haluiskaan :)

Täti tuli illemmalla sellasella ryminällä, että arvailujen varaa ei jää :(

Nännit on vieläkin kipeät, mutta maitoa ei enää heru.

No nyt voin ainakin jatkaa laihduttamista, että on bikinikunnossa kesällä, sitten onkin kiva sabotoida työntulos ainakin vatsan seudulta =D

Tintti kp 2/26-28

Vierailija
472/516 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoittautuisin mukaan Korvatunturin junaan. Vielä jalka sitkeästi marraskuisen junan oven välissä, mutta testissä tänään negaa..

Millie kp 25/28-32

Vierailija
473/516 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Mintulle!!

Ja tervetuloa kaikille uusille!

Alexandralla tiedossa ihana a-luokan loma...voi kun itsekin pääsisi!

ON: muutaman päivän olen tikutellut ovista ja viime kierrossa sain plussan kp 12 (eli tänään), mutta eipä näyttänyt tänään kuitenkaan plussaa. No toivottavasti huomenna näyttää niin pääsee taas tositoimiin ja on taas jotain jännitettävää ja saa alkaa taas kuvittelemaan kaiken näköisiä raskaus oireita.. =)

On tää kyllä yhtä laskemista tää vauvakuumeilu ja musta tuntuu, että mitä pidempi aika menee niin sitä enemmän siitä vauvasta haaveilee... katselen esim netistä kuvia toisten vauvamasuista ja haaveilen että voi kun mullakin olis. Kaksi raskausaikaa kokeneena muistelisin ettei se nyt mitään aivan herkkua ole se loppuaika sen masun kanssa, mutta aika kultaa muistot ja nyt antaisin mitä vain kun saisin sellaisen masun itsellekin. Niin ja sitten joka kierron alussa katson mikä olis laskettuaika JOS nyt tärppäis, lasken kalenterista mihin aikaan olis 12 viikkoa täynnä, koska maha alkaa näkymään jne... jaa että mun elämäkö laskemista =) No toivotaan että tämä nyt sitten olis SE kuukausi kun tärppäis... ja tärppäis vielä meillä kaikilla =)

Natalia kp 12/27-29 yk 6

474/516 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi talvilomalainen kirjoittelee mökin lämmöstä. En valitettavasti pysty kunnolla teille vastailemaan, kun olen vain puhelimen netin varassa. Piti kuitenki tulla kuulumisia päivittämään.

Ovis lähenee koko ajan. Tänään on alavatsaa pikkuisen jo vihlonut ja rinnat tuntuu aroilta. Odotan oviksen olevan parin päivän sisällä. Ässäilty on eilen ja tänään ja toivottavasti jatkossakin joka päivä. Aikaahan meillä lomalaisilla ainakin on. :)

Tsemppiä kaikille! Palailen linjoille kunnolla, kunhan joskus kotiudutaan.

Mökkitunnelmissa

Marjana kp 15/30-37 yk 12

Vierailija
475/516 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marjanan tavoin kännykällä pääsen vain tänään seuraanne, kun päivästä osa kului ultrassa. Pahoittelut siis viestistä, joka koskee enimmäkseen mua.. Ajattelin, että tää saattaa silti kiinnostaa teitäkin?

Mulla on kp12 ja kävin omasta halustani ultraamassa paikat, saadakseni kuulla, ovatko Clomifenit auttaneet. Lääkäri (ei omani) löysi kuin löysikin yhden "täydellisen" follikkelin, 18mm kokoisen! :-) Hän ihasteli, että on juuri oikean kokoinen kp:ään ja Clomeihin nähden ja sanoi että ovuloin parin päivän kuluttua. Ohjeeksi tuli "rakastelua joka toinen päivä" ;-) Yritin kysyä tarkennusta tohon "pariin päivään".. Laskenko ma ja ti, vai ti ja ke, mutta lääkäri ei suostunut tarkentamaan, hmph. On se melkosta tiedettä saada lapsi alulle!! Tohtori toivotti onnea matkaan ja sanoi pitävänsä peukkuja. Eikö ole söpöä? :-)

Sain matkaan kuvan follikkelistani ja on hölmön onnellinen olo, koska nyt ainakin näyttää, että ovuloisin tässä kuussa, jee...

Harmittaa vain hitusen, että lääkäri oli must tosi kiireinen. Jäi sellanen olo, että ehtiköhän hän näkemään mitä kaikkea munasarjoissani onkaan?? Eikä ollu esim yhtään kiinnostunut niistä "muumiomunasoluista", jotka oma gynskani löysi..?

Mutta pidetään nyt sitten niitä peukkuja! Lääkärin määräys! ;-) Meille kaikille!! Ja uusille tervetuloa mukaan joukkoomme! Ensi kerralla lupaan enemmän kommenttia. Marjanalle ja Alexandralle hyvää lomaa! :-)

t. Gabriela kp12/25-31

Vierailija
476/516 |
08.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on sitte lomalta palattu arkeen takasin. En ole kirjottelemaan kerennyt mutta, tarkasti teidän muiden juttuja seuraillut :)

Mulle ei mitään ihmeempiä kuulu, ovis vissiin eilen oli ja kovasti toivon että nyt sit tärppäis (merkkejä odotellessa)

ja kaikille

HYVÄÄ NAISTENPÄIVÄÄ!!!

Vierailija
477/516 |
08.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tintti-tyy: En olisi kyllä uskonut sitten millään että sinua täällä nähdään! Käsittääkseni maitoa ei pitäisi tulla muuten kun raskaana… :/ Itselläkin kesäkuntoon kampanja menossa :) Toistaiseksi on lähtenyt hyvin liikenteeseen, mutta ei kyllä yhtään harmittaisi jos tulos ”pilattaisiin” vatsanseudulta piakkoin… :D

Millie: Pidä nyt vielä se jalka siellä junassa! Jos ei täti ole kurvannut paikalle, et kyllä kuulu tänne. Tsemppiä!

Natalia: Itsellä ihan sama juttu! Katselen kateellisena muiden vauvamahoja ja ajattelen että voi kun itselläkin olisi jo. Toisaalta näin esikoista yrittäessä on vielä autuaan tietämätön niistä oireista ja olotiloista raskaana. Eikä varmasti olekkaan ihan niin ruusuilla tanssimista, kuten kirjoititkin. Mutta, silti, haluan! :)

Marjana: Nauti lomastasi, ihanalta kuulostaa! Nyt ainakin ajoitus menee teillä todella putkeen, kun aikaa on lomalla niin hyvin. Ei pitäisi ainakaan olla ässäilystä puutetta :)

Gabriela: Hyvältä kuulostaa! Nyt vaan sitten lääkärin reseptin mukaan toimitte! :) Onnea!

ON: Omenaviinietikkatablettejen etsintä on vihdoin tuottanut tulosta! Useiden apteekkien ja isojen markettien jälkeen kävin viimeinkin Life-kaupassa ja löysin niitä. 100kpl purkki maksoi 12,55. Ohjeen mukainen annostus on 3 tablettia päivässä, joten tosta purkista riittää noin kuukaudeksi. Suosittelen siis kaikille, jotka vaan alas saavat omenaviinietikkaa nestemuodossa, ostamaan sitä. Hinta on varmasti paremmin kohdallaan. Mutta, mitä sitä ei raskautumisen vuoksi tekisi. Aika myöhään tässä kierrossa nyt nämä käyttöön, mutta eilen siis aloitin. Kaikki taiat on nyt siis käytössä :D Pakko on myöntää että tämän viimeisen teen nyt kyllä mieheltäni salaa. Huono omatunto on heti, mutta kun kaikki tälläinen stressaa miestä ja sitä nyt viimeiseksi haluan!

Hyvää viikon alkua kaikille!

Alexandra, kp 13/27-32, yk3

Vierailija
478/516 |
08.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän siinä sitten kävi että täti tuli aamulla kylään =( Jtn positiivista toimenpiteen jälkeen nyt alkais kirto olemaan normaalin pituinen ihan ilman mitn lääkitystä. Pitkän aikaa oli sitä 22-23 nyt jo sen 27 :) Meillä edelleenkin influenssa jyrää ja pojat ovat edelleenkin kipeänä.Voisivat jo tervehtyä kun tätä tautia on kohta se 2 viikkoa sairastettu ja välillä sairaalassakin tipassa vierailtu. Nyt ruokkimaan äidin aarteita ja huomenna olis sinne mammoon meno helsinkiin =( Peukut pystyyn että puhtailla päästäisiin vielä tämäkin reissu ja kaikki loppuelämän mommo käynnit

Cami KP 1/23-28

Vierailija
479/516 |
08.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana aamu. Vanhempi poika(7v) oli keittänyt mulle kahvit ja tuli herättelemään sen voimalla mua. Halusi mut kuulemma hereille aikaisemmin, että ehditään olla yhdessä ennenkun lähtee kouluun.

Tää esikoinen sai muuten alkunsa ensi yrittämällä. Pam ja raskaana...Se olikin liian helppoa. Toista sitten väkerrettiin vuosi :/

Niille jotka ei muista/tiedä, niin kuvioissahan on nyt uusi mies. Hänellä ei vielä lapsia ole ja vauvakuume pahempi kun mulla(ja ei se mullakaan sieltä lievimmästä päästä ole).

Monella on touhupäivät menossa eli liikettä lakanoihin :)

nalle_pöh- sanon vaan pöh :( Jotain hyvää kuitenkin sullakin.

Alexandra- Minäkin luulin jo olevani raskaana, Ehdin jo miehellekkin vihjasta, mikä oli virhe. Se on vieläkin mieli maassa.

Kroppa temppuilee urakalla tässä kierrossa. Vuorokauden megavuodon jälkeen hanat on taas kiinni. Yleensä kestää 5 päivää.

Tänään suunnitteilla taas liikuntaa ja siivousta. Kevään tulo on saanut muhun uskomattomasti energiaa. Jos saisi ajatukset käännettyä muualle hetkeksi. Ei se kuitenkaan taida onnistua, kun kuitenkin pyörin täällä päivät pitkät.

Kevättä rinnassa(tai oikeestaan maitoa:) Tintti

kp3/26-28

Vierailija
480/516 |
08.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas sulla Tintti-tyy omatoiminen 7-vuotias poika!! En voisi kuvitellakaan, että mun vastaava keittelis mulle kahvia! Meillä oli muuten ihan samoin, että tämä esikoinen sai alkunsa pelkästä ajatuksesta ja toista tehtiin teidän tavoin vuosi! Nyt tätä kolmattakin on tehty jo vuosi ja saas nähdä, kauan vielä menee!

Peukkuja Nalle Pöhille huomiseen reissuun! Tule sitten kertomaan toivottavasti hyviä uutisia;)

Alexandra, täällä haaveillaan myös vauvamahasta ja raskaana olosta;) Ihan sen takia, että mulla raskaudet on ollu elämäni parasta aikaa! Haluaisin kokea sen hyvän olon vielä kertaalleen, voisin olla raskaana vaikka koko ajan;) Tiedän kyllä, että kaikilla ei ole niin hyvä tuuri raskauksissa.

Loppuun vielä Mintulle onnittelut ja toivottavasti kyytiläinen pysyy matkassa! Täällä odotellaan ovista ja sen pitäisi osua viikonlopulle, joten mieskin on silloin kotona! T.Wilpuri