JOULUKUISET 2011
Aloitan tämän ketjun jo valmiiksi tänne.
Tervetuloa kaikki joulukuulle 2011 vauvaa haaveilevat!
Hieman itsestäni tähän alkuun:
Olen 25v, mies 27v.
Esikoista haaveillaan ja nyt lähtee yk 12. Eli pitkään on mennyt jo.
Lokakuisia lukeneet tietävät, että sain viikonloppuna jo plussan, joka nyt näyttää kuitenkin muuttuvan menkkavuodoksi. Massiivivuodon alkua vielä odotan tänään, mutta totesin vaan, että pakko ruveta ajattelemaan jo kohti uutta kiertoa.
Kahdessa aiemmassa kierrossa olen myös saanut haamun, joka ei ole kestänyt. Punaviinillä yritin viime kierrossa lisätä kohdun verenkiertoa, mutta ilmeisesti ei onnistunut. Jos tämä alkaa monesti toistumaan, niin kesän korvilla pitänee varailla jo lääkäriaikaa.
Greippimehu on ollut käytössä viime kierrossa, joten nyt pitänee lähteä sitä ostamaan lisää kaappiin tätä alkukiertoa varten.
En oikein tiedä mistä kerätä motivaatiota uuteen kiertoon tuon saadun plussan jälkeen, mutta yritetään.
Marjana kp 2/30-37
Kommentit (516)
Voi kyllä suakin on elämä koetellut oikein todella!
Toivon sydämestäni että sulla olis se tärppikierrto nyt eikä taas tarvis pettyä!
OIkein isot tsempitykset sinne!!! ++++++++++++
PLUSSATUULOSIA!!!
Wilpuri: Jostain olen lukenut että pienikin painonpudotus vaikuttaa positiivisesti raskautumiseen. En kyllä ole yhtään varma että oliko se ainoastaan ylipainoisilla, vai koskeeko ihan normaalipainoisiakin. Toivottavasti kaikkia, itsellä on juuri lähtenyt se noin 3 kiloa, joten ei muuta kun raskautumaan! :D
Kyllä on hattua nostettava niille, jotka pystyvät pitämään tauon tässä vaiheessa yrittämistä. En itsekkään olisi välttämättä halunnut jouluvauvaa, tai siis, en ollut suunnitellut sellaista. Mutta, näitä asioita ei paljoa suunnitella ja itse ainakin olen niin täysillä mukana tässä, että en voisi kuvitellakaan pitäväni taukoa, saatikka sitten kahden kierron taukoa, mitä se minun tämänhetkisellä kierrollani tarkottaisi :) Mukavaa kuitenkin että meitä on täällä tälläinenkin porukka!
Nalle pöh: Olen seurannut kyllä kirjoituksiasi, mutta ensimmäisen kerran luin nyt että olet kaiken lisäksi menettänyt ensimmäisen miehesi. Ei voi kyllä muuta sanoa kun että elämä on kaikkea muuta kun reilua! Kyllä sinulla on vastoinkäymisiä ollut elämäsi aikana niin paljon että sinua odottaa varmasti aivan mahtava loppuelämä! Yritän ainakin itse aina ajatella että kaikille on määrätty määrä vastoinkäymisiä, joten sinun kiintiösi on kyllä nyt jo täynnä.
Uskomatonta tuo että edes ehdottavat kuukauden odottamista. Ja todella harmillista, että sanovat katsovansa näytteesi vasta ensi viikolla! Voin vain kuvitella kuinka piinaavaa sekin on… Oletko ajatellut mahdollisesti yksityiselle puolelle menoa? Lähinnä, jos muussa tapauksessa tosiaan joudut odottamaan sen kuukauden. Ymmärrän nimittäin enemmän kuin hyvin sen ettet halua odottaa kuukauttakaan enää. Jaksamista sinulle ja oikein hyvää viikonloppua!!
Tintti-tyy: Testaa vaan uudelleen! Tuut sitten kertomaan mitä näytti! Onnea testailuun! Haamujen haamu kuulostaa tosi hyvältä!! Kyllä se siitä vielä vahvistuu! Ja mahtavalta kuulostaa nuo teidän välit exäsi kanssa! Sehän on paras mahdollinen tilanne lapsille erotilanteessa, että vanhemmat kuitenkin tulevat noin hyvin toimeen!
Natalia: Sinullakin lomaa ensi viikko, kiva! Teillähän meni oviksen bongailu ja ässäilyt oikein hyvin! Onneksi sinullakin on lomaa, niin aika kuluu sitten vähän nopeammin! Nyt vaan punaviiniä päivittäin!
Samaa mieltä olen itse siitä että lapselle olisi varmasti mukavempaa syntyä alkuvuodesta, kun joulukuusta, mutta kun niitä lapsia ei ihan tilauksesta tule :) Ja sen lisäksi minulla on ollut parikin ystävää, jonka syntymäpäivät on ollut ihan joulupyhien aikana, enkä ikinä ole kuullut kummankaan siitä valittavan. En edes teinivuosina.
Kiva kun on kp kaima! :) Niin, ja oikein hyvää ja nautinnollista lomaa!!
Katjuli02: Tervetuloa!
Millie: Pahoittelut ja tervetuloa joulukuisiin! Marraskuun junaan on ainakin toistaiseksi onnistunut hyppäämään yllättävän harva. Se tarkoittaa kyllä vaan yhtä asiaa, joulukuun junassa tulee ruuhka :D
Hkp: Oireet kuulostaa hyvältä, luota vaan omiin tuntemuksiisi! Joskushan sen plussan saa vasta kun täti on jo monta päivää myöhässä. Toivotaan siis että sinun kohdalla käy nyt niin. Älä menetä toivoasi! Kyllä se sieltä vielä tulee!
Gabriela: Harmittavaa että tekstisi katosi toistamiseen! Tietokoneiden kanssa työskentely on välillä yhtä helvettiä. Tsemppiä! Itse teen itse asiassa niin että kirjoitan tekstin ensin wordiin kun luen kirjoituksianne ja sitten kopioin sen sieltä tänne selaimelle. Niin teksti on tarvittaessa tallessa, jos netti tai sivusta temppuilee... Mutta, kaikilla meillä on vissiin omat keinomme :)
ON: Lomaa odotellessa menee vielä tämä päivä. Ovista olen yrittänyt bongailla koko viikon, limoja on ollut koko ajan. Vatsa on nippaillut vähän eilen ja tänään. Oletan että ovis olisi ollut näihin aikoihin. Varmuutta kun en ilman tikuttamista saa :) Ässäilty on joka toinen päivä, viimeksi eilen. Eilen aloitin myös punaviinin juonnin, lasi illassa tästä eteenpäin. Lomani aikana tuskin pääsen koneelle, joten olen "radiohiljaisuudessa" ensi viikon. Oikein paljon onnea oviksen bongailuun itse kullekkin ja totta kai piinaviikolle. Marjanalla alkaa ainakin olla jo se aika...
Hyvää viikonloppua ja plussatuulia!!
Alexandra kp16/27-32, yk3
Vastaan nyt tähänkin viestiin kun en jaksa alkaa availeen useempia ikkunoita kerrallaan...
Kuinka kauan sitten miehesi kuoli? Se on vaan sellainen pitkän ajan prosessi tuo suru. Meidän poika nukkui pois 14 vuoden ikäisenä viime elokuussa ja siitä saakka yritimme ja puol vuotta ja 'naps'. Pojalla on aina paikka sydämessäni ja sitä ei kukaan ota pois! Tämä uusi vauva ei mitenkään tuu korvaamaan häntä, meille tulee lisää sisältöä elämään, rakkaus ei koskaan kuole vaikka toinen ei enää ole läsnä! Rakasta vaan miestäsi vaikka sulla uus onkin! Se on ihan luonnollista.
Toivon sulle plussaa vielä kerran! Ja kunnon puuhkut! PUUUUUHHHHH!!!!+++++++++++++++++
T MINTTU JA MASSU 5+2
Sori kun tekstistäsi osa jäi huomaamatta sellainen vielä 'pomppasi' esiin.... mulla kans tuli vaalenpunaista papruun sillion kun menkkojen olis pitäny alkaa... en tiedä sit jos sulla eri juttu mut ajattelin mainita... ja siis samana päivänä plussasin eka kerran oli kp 16.....
Voi itku, kun olen ihan pihalla teidän kuulumisista. Palattiin eilen
miehen kanssa mökiltä, enkä siellä päässyt puhelimella kunnolla lukemaan
viestejä. Tai siis en jaksanut odottaa, että hidas yhteys lataa sivut auki.
No mutta nyt on linjoille palailtu ja yritän päästä takaisin joukkoonne. Jos vaikka
koittaisin tuon listan päivittää, niin helpottaa varmasti itseänikin...
Tintti-tyy on ainakin tainnut käydä miehen kanssa ihan hauskan riidan aiheesta. Tai lopputulos
on ollut mieluisa. :) Hyvä, ettei projekti ole kaatunut.
Painonpudotuksesta on myös ihmiset puhuneet. Täällä myös yksi, joka yrittää muutaman kilon karistaa.
Minulla ei ole ylipainoa, mutta olen sellaiset 3-4 kiloa saanut ylimääräistä ns. normaalipainooni nähden.
Ne vaan on kertyneet ja olisi tarkoitus karistaa ennen kesää. Millekään dieetille en rupea vaan katson vaan
tarkemmin mitä suuhuni laitan. Tosin vasta tämän loman jälkeen! Viimeinen viikonloppu ennen töihin paluuta saa sisältää herkkuja. ;)
Camin tilanteesta olen vielä hieman pihalla, kun en ehtinyt kaikkea lukea, mutta tsemppiä kovasti! Kuulostaa siltä, että olet vahva nainen!
Minttu: Kiitos viestistäsi, pieni piristys tähän aamuun. :) Onnea vielä kerran sinulle ja mahtavaa, ettet päässyt viipymään täällä
joulukuisissa yhtään kauemmin! :)
Oma napa: Eli reissusta on palattu. Ihanaa oli mökkeillä ja rentoutua! Ovulaation hetken olisi pitänyt olla jossain vaiheessa ilmeisesti. Yleensä minä tunnen sen todella
selkeästi parin tunnin ajan voimakkaana kipuna. Nyt sitä kiputilaa ei oikeastaan tullut tai sitten se sekoittui johonkin. Itseasiassa kävin
ratsastamassa ja siinä tuli sellainen repäisevä liike, joka venäytti minulta oikean jalan taipeesta jonkun lihaksen. Se kipu säteilee alavatsaan asti,
joten en tosiaan erota mikä kipu on mitäkin. :D
Mittasin äsken lämmöt ja ne oli 36,9 (normaali 36,6-36,7) eli tämähän kertoisi oviksen olleen jo. Pitänee siis uskoa, että se on ollut ajalla ke-to.
Ässäilty on joka ikinen päivä tällä viikolla eli ajoitus pitäisi olla kohdillaan. Nyt vain odotellaan ja keksitään raskausoireita. =P
Marjana kp 19/31-34 (oletan kierron olevan jotain tuollaista nyt)
Kyllä nuo miehet on joskus pessimistisiä!
Onneks saitte riidan sovittua!!
Toivottavast tällä kierrolla tärppää!!
Ihana 7-vuotias sulla! Ole ylpeä että hän on niin ajattelevainen että haluaa piristää mieltäsi! Siihen ei monetkaan samanikäiset pysty!
PLUSSATUULIA SINNEKIN!!!!+++++++++++
Testaa nyt ihmeessä tänäänkin!!! Ei ne testit aina näytä plussaa heti, sekin on yksilöllistä! TOIVOTTAVAST PLUSSAHAAMU VAHVISTUU!!!!!!!!+++++++++
Joo sain ekan neuvolan äkkiä kun oon jo tän ikäinen (43) niin voi olla että vaikutti asiaan. Joo kirjoittelen sinne kaksplussaan enempi... tietty nyt oon lomalla viel ens viikon keskiviikkoon jolloin siis työt alkais!! Sitten en niin pljoo varmaan ehdi/jaksa mutta koitan aina välillä käydä moikkaamassa teitäkin!!
Itellä nyt rv 5+2 ja oireita on: KAAMEA VÄSYMYS! Iltaisin tosi vaikee valvoa klo 23 pidempään... sit ihme kyl aamulla tänäänkin nousin klo 6 kun koira herätti enkä saanut enää unta, vaikka lomalla oonkin. Päätä särkeny ajoittain ja vessassa pitää rampata pissalla vähän väliä. Tissit on kipeet ja musta tuntuu että ne on turvonneemmat ja isommat(?)
Eka ultra olis tossa viikon 10 tienoilla ja kyllä jännittää!!
Rankemmat liikkumiset oon koittanu minimoida, toki lenkillä koitan käydä säännöllisesti että sais happea riittävästi
Ruokahalukin vaihtelee. Välilä tuntuu että on nälkä koko ajan sitte taas jonain hetkenä kaikki yököttää. Mut sekin lienee normaalia? Aiemmista raskauksista en muista että olis ollut mitään pahoinvointia tms. Pitää vaan koittaa pitää painon nousu kurissa jottei sitte synnytyksen jälkeen jää kauheesti laihdutettavaa!
No tässä kuulumiset tällä erää omasta navasta...
Plussatuulet sullekin ja kaikille muillekin, uusia viestejä jo tullut ainakin Marjanalta, tervetuloa kotiin! En ehtinyt sitä vielä lukea kun niin tohkeissani oon vastaillut näihin aiempiin, toivottavasti hyviä uutisia!
Kiitos onnittelijoille ja PLUSSAPUHURIT TÄÄLTÄ!!!+++++++++++++++ kun ulkonakin tuulee noin kovaa, niin saa plussatkin vauhtia!
MINTTU JA MASSU 5+2
Tässä
Pitkään aikaan kerennyt täällä käydä ja pikaisesti tuli luettua juttujanne, joten pahoittelut jos en muistanut joillekin vastata mitään.
Ensin pahoittelut marraskuista tipahtaneille, täti näytti pettävän lupauksensa jonka sovin hänen kanssa. Mutta tervetuloa joukkoomme, samaten uusille tulokkaillekin tervetulo toivotukset.
Onnittelut minunkin puolesta Mintulle ja tarrasukkia lähti tulemaan sinne.
Ikävä tuo sinun tilanteesi nalle poh, kaikenlaista olet joutunut kestämään ja tuo kuukauden odottaminen tuntuu varmasti ikuisuudelta. Olisiko sinun mahdollista käydä yksityisellä asiaa selvittelemässä jotta ei tarvisi odotella.
ON: tänne ei mitään uutta, mies vapaalla koko viikon ja koittanut hänen kans viettää aikaa työn ohella, mut oon ollut liian väsynyt ja ysiltä jo simahtanut sänkyyn. Lisäksi viikon ajan ollut kamalan oksettava olo ja maha vähän väliä sekaisin. Ovis kolkuttelis ens viikolla ovelle, mut harmikseen mies on työreissussa koko viikon niin ei taida meille omaa tonttua jouluksi tulla
:(
Monella oli lomat lopussa tai alkamassa, joten oikein mukavaa lomaa/loman loppua teille. Itse pääsen 2vko päästä nauttimaan lomastani.
-tinneri kp14/31-34
Muttis kp 20/38-43 yk 8
Marjana kp 19/30-37 yk 12
Miisku kp 19/29-34 yk 5
Sassu kp 18/28-30
Noaky kp 18/27-34 yk 1
Katjuli kp 18/31 yk 2
Alexandra kp 16/27-32 yk 3
Natalia kp 16/27-29 yk 6
Gabriela kp 16/25-31
Tinneri kp 14/31-34 yk 6
Wilpuri kp 13/27 yk 12
Satin kp 10/32-46 yk 9
Risu kp 10/27-30
Tintti-tyy kp 6/26-28
Nalle-pöh/Cami kp 4/23-28
Millie kp 1/28
Timtam
Hkp
Kävikös se nyt siis niin, että Minttu plussasi kuitenkin marraskuisissa ja me ollaan vielä ilman veturinkuljettajaa? Vähitellen kun tässä yritän päästä kartalle mukaan. :D
Sain kun sainkin eilen sen näytteen tutkittavaksi ja tulos oli alle 3 =( Siis ei mitn syytä miks kuukautiset jättivät tulematta. Käyn jo yksityisellä hoidossa mut meillä on samat lääkärit yksityisellä kun julkisella. Mulla on vaan sitten aina kerta kuukauteen femedalla hesassa ne ajat kun täältä ei löydy yksityiseltä eikä julkiselta lääkäriä mikä olis joskus hoitanut sen luokan s.potilasta mikä mulla on ollut ja vielä niin et nyt yrittää uudelleen raskautua. Niin siksi ravataan nyt helsingin väliä. Mut meillä tuo yksityinen kun on ainut klinikka ja siellä vaan vuosi toisen jälkeen on sama täti töissä ja hänen mielestä se kuukausi ei enää oli mikään pitkä aika kun on jo kuusi vuotta mennyt.... Mut odotellaan nyt sitten se kuukausi kun on pakko. mut ei sitä tätiä vaan näy edelleenkään.
Terv:Cami
...siirryn tuolta lokakuisista ja marraskuisista kirjoittelemaan. Nyt kun näyttää siltä että pehmittely alkaa ehkä tuottamaan tulosta ja tästä kierrosta saattais lähtee eka kokeilu, niin jos kaikki sitten menee hyvin olis laskettuaika joulukuun puolivälin tienoilla. Oikeastaan alkoi nyt jännittämään, hassua sanoa, mutta jos tämä haave perheen iltatähdestä nyt oikeasti toteutuu niin huh ja kääk... En kuitenkaan uskalla vielä kovaan ääneen hurrata :)
kp 2/29
Muttis kp 21/38-43 yk 8
Marjana kp 20/30-37 yk 12
Miisku kp 20/29-34 yk 5
Sassu kp 19/28-30
Noaky kp 19/27-34 yk 1
Katjuli kp 19/31 yk 2
Alexandra kp 17/27-32 yk 3
Natalia kp 17/27-29 yk 6
Gabriela kp 17/25-31
Tinneri kp 15/31-34 yk 6
Wilpuri kp 14/27 yk 12
Satin kp 11/32-46 yk 9
Risu kp 11/27-30
Tintti-tyy kp 7/26-28
Nalle-pöh/Cami kp 5/23-28
Miiru kp 3/29
Millie kp 2/28
Timtam
Hkp
Nyt täällä on sitten kovin kovin hiljaista, kun minä lopultakin joudan lukemaan kirjoituksianne. :D
Cami, hurjan pitkältä tuntuu kyllä tuo 6 vuotta. Huhhuh.
ON: Minua hieman stressaa nyt, kun en saanut ovista tarkemmin paikallistettua, enkä vieläkään ole varma onko se jo mennyt. Periaatteessa oireita oli keskiviikkona ja torstaina, mutta ei kovempaa mahakipua. Lämmöt oli eilen koholla, mutta nyt taas eivät. Entäs jos se ovis onkin vasta tänään... Huijui, toivottavasti keretään vielä ässäillä sitä ennen. Meillä on vieraita nyt, joten eilen ei pystytty ja tänäänkin vasta illalla. Pelottaa vaan pirusti, että se ovis menee hukkaan, vaikka tällä viikolla ollaan kyllä muuten oltu tosi aktiivisia.
Ehkä mietin tätä asiaa siksi näin paljon, kun ajattelin tämän olevan viimeinen kierto ja sitten lähden lääkäriin, jos ei tärppää. Haluaa siis ainakin varmistaa, että ässäillyt on tapahtunut oikeaan aikaan.
Marjana kp 20/31-35
Kurkkaan taas tänne, ja toivon sulle ja miehellesi oikein mahtavaa loppulomaa ja toivottavasti sulla tärppää nyt vihdoin!! Plussatuulia sinne!!+++++++++