JOULUKUISET 2011
Aloitan tämän ketjun jo valmiiksi tänne.
Tervetuloa kaikki joulukuulle 2011 vauvaa haaveilevat!
Hieman itsestäni tähän alkuun:
Olen 25v, mies 27v.
Esikoista haaveillaan ja nyt lähtee yk 12. Eli pitkään on mennyt jo.
Lokakuisia lukeneet tietävät, että sain viikonloppuna jo plussan, joka nyt näyttää kuitenkin muuttuvan menkkavuodoksi. Massiivivuodon alkua vielä odotan tänään, mutta totesin vaan, että pakko ruveta ajattelemaan jo kohti uutta kiertoa.
Kahdessa aiemmassa kierrossa olen myös saanut haamun, joka ei ole kestänyt. Punaviinillä yritin viime kierrossa lisätä kohdun verenkiertoa, mutta ilmeisesti ei onnistunut. Jos tämä alkaa monesti toistumaan, niin kesän korvilla pitänee varailla jo lääkäriaikaa.
Greippimehu on ollut käytössä viime kierrossa, joten nyt pitänee lähteä sitä ostamaan lisää kaappiin tätä alkukiertoa varten.
En oikein tiedä mistä kerätä motivaatiota uuteen kiertoon tuon saadun plussan jälkeen, mutta yritetään.
Marjana kp 2/30-37
Kommentit (516)
Kp30 muuttui kp1:ksi ja olo on surkea, pettynyt ja surullinen. Menkat alkoi yöllä, ei synttärinäni sentään. Eilen täytin neljäkymmentä ja toivoin ( kai?) siksi niin paljon, että olis tärpännyt, mutta ei, tälläkään kertaa... Olen 25v halunnut tulla äidiksi ja pelottaa hirveästi, ettei elämäni unelma koskaan toteudu :-( Anteeksi, että suren sitä täällä niin. Nyt on surku olo, mutta kyllähän tästä taas noustaan...... Sitä en tiedä menenkö aktiivisesti kirjoittamaan tammikuisiin, katsotaan sitä myöhemmin, nyt juuri motivaatio on nollassa.
t. Gabriela sadannenko kerran taas kp1/25-31
Eli toinen on toiveissa.
Ilmeisesti oli kiinnittymisyritys se haamuplussa...
Nyt jotenkin taas masentaa ja tympii koko homma, mutta jospa se taas tästä!
Limakalvot ainaski on kunnossa, toimii se verigreippien syönti.
Punaviiniä vois alakaa harkihtemaan loppukiertoon sitte.
-Muttis 3/38-43 yk 8
Moikka!
Täällä ois uusi kuumeilija lisää tälle palstalle. Jonkin aikaa olen sivusta seurannut ja esikoinen olisi toiveissa.
Olen 30v ja nyt ilmeisesti lähti yk 5.
Kierto ollut normaalisti 29-30, mutta nyt vähän venähti. Sunnuntaina oli kp 34, mutta eilen alkoi minimaalinen vuoto, tänään jatkunut yhtä minimaalisesti, mutta ollut kovat menkkakivut eli kaipa ne sieltä ryöpsähtää... Ehti olla kyllä toiveet jo korkealla ja muutaman testinki ehdin tehdä, negoja kaikki.
Uusi yritys ja toivottavasti joulukuussa sais pienokaisen :)
Plussatuulia kaikille!
kp 2/29-34
Tervetuloa Miisku!
Täällä joulukuisissa on varmasti vielä hiljaisempaa vähän aikaa ennenkuin tuolta marraskuisista rupeaa porukkaa tippumaan. Vaikka toivonkin, ettei sieltä ketään tippuisi. :)
Tosi kurja olo oli eilen ja illalla ihan itkettikin, kun mietin tätä projektia ja miksi se ei vieläkään tärpännyt. Toisaalta on huojentavaa, että olen saanut plussan viime kierrossakin, että tiedän raskautumisen olevan ainakin teoriassa mahdollista. Mutta miksi se plussa ei vaan kestä?
Greippimehu ja punaviini oli tukena viime kierrossa ja päätin niillä jatkaa edelleen. Voikohan tuon kiinnittymisen eteen tehdä vielä jotain muuta? Joku puhui omenaviinietikasta tuolla syyskuisissa tai lokakuisissa. Mihinkähän sillä se vaikutus kohdistuu?
Marjana kp 3/30-37 yk 12
Plääh, kun tämä joulukuisten ketju ei vielä lähde käyntiin, kun marraskuisissa on niin paljon porukkaa. Toisaalta viime alkukierrossa oli vähän tympeäkin kirjoitella mitään, kun mieli oli maassa ja toisaalta ei ollut mitään uutta kirjoitettavaa.
En anna tämän keskustelun pudota kuitenkaan, joten jutustelen ihan omiani sitten. =P
Eilen oli menkkavuoto tosi voimakasta ja ilmeisesti sen vaavinalun möykytkin tuli ulos. En ole edes varma voiko sitä havaita, mutta uskoisin näin. Masentavaa.
Sinänsä vuotoa on ollut melko hyvin eli kai ne limakalvot on olleet ihan ok kunnossa. Vaikka mielestäni vieläkin enemmän voisi sitä vuotoa tulla, kun alkaa analysoimaan tarkasti.
Marjana kp 4/30-37
Mieli on odotetusti maassa. Vatsa kipuili pari päivää ja tänään sitten jo tuhrut.
Lieko hormoonien takia, mutta itku on kyllä herkässä. Mies ei oikein kestä nähdä mua itkusena, joten saa nähdä miten käy tämän kierron yritysten kanssa.
Ihanaa Marjana että olet taas niin positiivinen! Kyllä se tästä taas lähtee! Ensimmäisenä tippuvilla, tässä tapauksessa meillä, on aina hiljaisempi vaihe täällä uudella palstalla. Sitten oman kierron loppupuolella rupee porukkaa taas olemaan.
Tänään perinteisesti tädin kunniaksi meinaan avata viinipullon. :D
Alexandra, kp1/27-32, yk3
Marjana ei sun ihan yksin tarvi höpötellä.
Joka päivä kattelen ja luen pinkan, vaikka en välttämättä joka päivä kirjotakkaa mitään =)
Kuulosti muuten ihan samalta tuo vuoto ku mulla, kauheesti tuli ja sitte möykkyjä... yöks!
Kamalan kipeäki olin, normaalia kipeämpi jopa. Mistähän lie sitten johtuu, tiedä häntä.
Jouluvauva ei ois huono juttu =)
Pikkuveli syntyny joulun aikaan ja tapana on ollu ostaa joko yksi tosi hieno lahja tai sitten kaksi erikseen ja hyvin on toiminut!
Ei ainakaan ole kovin rutissut x)
Muttis 5/38-43 yk 8
Täälläkin olisi uusi kuumeilija. Taustaillut olen jo pitkään, mutta nyt ajattelin sitten itsekin ilmoittautua.
Vähän taustoja: eli minä 30v. ja mies 34. Kaksi lasta ennestään (-04 ja -06), jotka saaneet alkunsa melko helposti. Nyt siis kolmatta kuumeillaan aika pitkän tauon jälkeen. Hormonikierukka on otettu pois syyskuussa ja tänään siis alkoi TAAS menkat. Nyt lähti käyntiin siis yk6 ja jos tästä tulis tärppi niin laskettuaika osuis heti joulukuun alkuun... huonolla säkällä olen siis joulukuisissa kaksi kertaa, alku ja loppupäässä, kierto kun on 27-29.
Toivotaan, että tämä olisi vihdoin se meidän kuukausi!! Se oliskin paras joululahja!!
Natalia
Muttis kp 5/38-43 yk 8
Marjana kp 4/30-37 yk 12
Miisku 4/29-34 yk 5
Alexandra kp 1/27-32 yk 3
Natalia kp 1/27-29 yk 6
Alexandra, voi itku että tipuit tänne! :( Viinipullo on aina hyvä lohduke tädin yllätettyä!
Tein tuon listan joulukuisista jo nyt, vaikka ei välttämättä jaksa päivitellä ihan päivittäin vielä, kun porukkaa on näin vähän.
Natalia, tervetuloa joukkoon!
Oma napa:
Keskustelin miehen kanssa, jos varaisin lääkäriaikaa jossain vaiheessa, kun nyt kolme kertaa peräkkäin olen saanut plussan, joka kuitenkin on kääntynyt vuodoksi. Hän oli hyvin positiivisesti suhtautunut asiaan. :) En ajatellut vielä varailla vaan katson vielä tämän kierron tuon greippimehun, punkun ja nyt vielä omenaviinietikan voimalla. Mukavaa kuitenkin, että hän ei ahdistunut lääkäriasiasta.
Oli muutenkin selkeästi taas ajatellut vauva-asiaa. Puheista huomasi sen, vaikka ei kovin usein aiheesta ääneen puhutakaan. Juuri siksi, että ei haluta luoda stressi-ilmapiiriä ja keskitytään nauttimaan parisuhteesta ja hyvistä asioista, joita meillä on. :) Ehkä sitten jossain vaiheessa meilläkin on käärö, joka tuo lisäonnea molemmille.
Marjana kp 4/30-37
Väärälle osastolle taisin osua... :)
M
Marjana: Miehesi on ilmeisesti vähän samanlainen kun omanikin. Voi siis ahdistua, tai stressaantua näistä asioista. Mukavaa että hän otti keskustelun lääkäristä positiivisesti. Olisihan se varmasti mukava käydä tarkistamassa että kaikki varmasti on kunnossa.
Mikä tuon omenaviinietikan taika on? Koska ja missä muodossa meinaat ottaa sitä? Muistan lukeneeni joltain aikaisemmalta (loka- tai marraskuisista) että joku puhui omenaviinietikan eduista...
Varmasti tekin vielä saatte käärönne! Sovitaan että saatte sen nyt joululahjaksi, eli tästä kierrosta! Kyllä olette sen ansainneet!
ON:Niin hirveältä kun se kuulostaakin, niin kyllä se viinipullo oikeasti on ihan hyvä lohduttaja... Annoin sen nyt kuitenkin vielä odottaa näin perjantai-iltaan. Eli, tänään viiniä ja vohveleita! :D
Niin ja kiitos jo nyt listasta Marjana, pysyy aina vähän paremmin mukana muiden päivissä sen avulla!
Hyvää viikonloppua kaikille!
Alexandra, kp2/27-32, yk3
En tiedä itsekään mikä sen omenaviinietikan taika on, mutta lueskelin, että sitä käytetään ainakin nautojen tiinehdyttämiseksi. Eli päätin testata miten se tähän nautaan toimii. =P
Ja luin myös, että joku ainakin oli onnistunut raskautumaan, kun oli käyttänyt omenaviinietikkaa. Sitähän ei tiedä onko nuo jutut aina sattumaa, mutta kaikki keinot käyttöön joka tapauksessa!
Jos joku tietää tuosta paremmin, niin voi valaista minuakin.
En tiedä sitäkään millainen annostelu siinä olisi paikallaan, mutta olen itse tehnyt nyt siten, että laitan 2 rkl omenaviinietikkaa kuumaan veteen, johon sekoitan sitten 1-2 rkl hunajaa ja sitruunateerakeita. Tulee varsin hyvä iltajuoma. :) Ja aloitin tuon nyt heti kierron alusta ja aion käyttää koko kierron ajan.
Alexandra: Meillä kun lähdettiin tähän vauvaprojektiin "tulee jos on tullakseen"-asenteella, niin siksi tästä aika vähän ääneen aluksi puhuttiinkaan. Nyt toki vähän enemmän jo, kun aikaa on mennyt, mutta ei missään nimessä ole joka päiväinen puheenaihe. Siinäkin mielessä minulle tekee hyvää, kun saan täällä palstalla purkaa olotilojani, niin jaksan paremmin keskittyä niihin parisuhteen hyviin asioihin, enkä käytä kaikkea aikaani murehtimalla miehelle näitä asioita.
Mitään uutta tänne ei sinänsä kuulu. Vuotoa tulee vielä jonkin verran, mutta viikonlopun aikaan loppunee kokonaan. Seuraava ovis sattuu todennäköisesti talviloman loppupuolelle, joten meillä on hyvin aikaa hyödyntää se. :) Ollaan siis molemmat yhtä aikaa lomalla.
Minäkin kävin tänään ostamassa valkkaripullon, jonka juuri avasin ja nautin ensimmäistä lasillista. Kyllä se lohduttaa. =P
Marjana kp 5/30-37
Tänne joukkoonne pieneen somaan tipahdin tuolta marraskuisista kun täti aamulla aikaisn kurvas kylään.
Eli tänään lähti käyntiin yk6 ja jospa saatais jouluksi oma pieni tonttu. Minä olen pian 26 ja mies pian 25 ja esikoisesta haavaillaan ja häitä suunnitellaan. Tämän kuun ajattelin olla myös (kuten edelinenkin) tulee jos on tullakseen mielellä, eli en tikuta ovista enkä litki greippimehua, mut punkkuun voisin sortua :)
-tinneri kp1/31-34 yk6
Muttis kp 7/38-43 yk 8
Marjana kp 6/30-37 yk 12
Miisku 6/29-34 yk 5
Alexandra kp 3/27-32 yk 3
Natalia kp 3/27-29 yk 6
Tinneri kp 1/31-34 yk 6
Kiirus tuli tuon listan päivityksen jälkeen, etten ehtinyt mitään edes kirjoittaa.
Tinnerille oli tarkoitus suuret pahoittelut kirjoittaa jo aiemmin! Piru kun se täti löytää kaikkialle. :(
Omassa navassa ei mitään uutta tässä vaiheessa. Alan jo odotella ovisaikaa, vaikka se ei ole lähelläkään...
Marjana kp 6/30-37
Aika hiljaista on vielä tässä vaiheessa, mutta eikö se tahti pikku hiljaa kiihdy kun saadaan lisää joulukuisia joukkoon... toivotaan tietysti ettei marraskuisista kovin moni tipahda vaan kaikki olis uusia yrittäjiä =)
Tinnerille pahoittelut tädin ilmaantumisesta =( Toivotaan että tässä kuussa saadaan kaikki aikaan pienet tonttuvauvat!
ON: tässä vaiheessa kiertoa ei vielä mitään ihmeellistä. Ovistestejä tilasin lisää. Viime kierto oli eka kun tikutin ovista ja ajattelin nyt jatkaa. Luultavasti testailun aloitan kp 10, viimeksi ovis oli kp 13. Greippimehua join viime kierrossa, mutta sitä en taida nyt käyttää. Tuntui, että mulle sillä oli päinvastainen vaikutus... no tiedä häntä, mutta en sitä kuitenkaan aio juoda kun se on mun mielestä niin pahaakin =/
No eipä muuta kun hauskaa sunnuntai päivää kaikille!
Natalia kp 4/27-29 yk 6
Tässä iltateekupposen äärestä kirjoitella taas hieman. Ei ole näköjään vieläkään tippunut joulukuisiin enemmän porukkaa.
Itselläkin menee entiseen malliin. Ilmeisesti se greippimehu teki kuitenkin tehtävänsä limakalvojen vahventamiseksi, koska vuotoa on vieläkin ollut, vaikka jo maanantaina alkoi. Tosin keskiviikkona ne hanat aukesi kunnolla, mutta kuitenkin. Melkot pitkät menkat.
Natalia: Mitä se greippimehu sinulle teki? Joku sanoi, että kuivatti kovasti, mutta en ole itse havainnut moista oiretta.
Marjana kp 7/30-37
Marjana: Nyt siis tekeydytään lehmiksi ja omenaviinietikkaa kehiin! :) Muistelen joskus syöneeni/juoneeni omenaviinietikkaa pienenä, eikä kyllä ollut mitään herkkua. Toisaalta, mitä sitä ei raskautumisen vuoksi tekisi… :) Muistaakseni sitä löytyy myös pillereinä. Voisi olla että menee paremmin alas… Pitää katsoa jos sitä onnistuisi jotenkin mieheltä salaa ostaa. (Hirveetä salailla tälläisiä asioita!)
Viikonloppuna tuli herkuteltua sekä viinillä, että suklaalla. Olen sopinut itseni kanssa että tädin jälkeinen viikonloppu saa olla herkutteluviikonloppu. Se on sitä henkistä hyvinvointia :D
Tinneri: Pahoittelut tädin tulosta! Marraskuisissa on kyllä ainakin toistaiseksi ollut todella vähän plussia! Se ei tietenkään lohduta sinua yhtään. Mutta, tonttu jouluksi sinullekkin! Minä olen myös 26 ja mieheni 25, joten samanikäisiä ollaan. Koska suunnittelette häitä viettävänne?
ON: Itsellä ainakin greippimehu on auttanut samoin kun Marjanalla, huomaan että vuotoa on enemmän. Joten, ahkerasti meinaan juoda sitä tässäkin kuussa.
Pettymys tädin saapumiseen on laantunut ja nyt toiveikkaana uuteen kiertoon. Katse vaan eteenpäin, ei siinä muu auta. Lauantaina keskusteltiin sitten miehen kanssa tästä yrittämisestä (viime kierron jälkeen tarpeen) ja nyt olemme (ainakin toivottavasti) molemmat avoimesti yrittämässä (eikä vaan tjot).
Nyt sitten vaan paljon plussia joulukuisista!
Alexandra, kp5/27-32, yk3
Täällä on Lontoosta palauduttu ja kerrottava on että tammikuisiin minäkin siirryn. Silloin sunnustainahan sain tosiaan sen haalean plussan. Samanlaisen tuloksen sain uudestaan tiistaina (tosin päivä virtsasta) ja orientoiduin jo raskauteen kunnes tiistai iltana sitten menkat alkoi rytinällä.
Vähän on pettynyt olo, mutta en vielä hihkunutkaan ihan riemusta kun plussatkin olivat niin haaleita. Pitää ajatellan että ehkä siellä ei vaan ollut mitään elinkelpoista. :(
Mutta ONNEA ihan superisti kaikille plussannanneille!!!!!!!
Alanis kp 3/26-28