Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

JOULUKUISET 2011

22.02.2011 |

Aloitan tämän ketjun jo valmiiksi tänne.

Tervetuloa kaikki joulukuulle 2011 vauvaa haaveilevat!

Hieman itsestäni tähän alkuun:

Olen 25v, mies 27v.

Esikoista haaveillaan ja nyt lähtee yk 12. Eli pitkään on mennyt jo.

Lokakuisia lukeneet tietävät, että sain viikonloppuna jo plussan, joka nyt näyttää kuitenkin muuttuvan menkkavuodoksi. Massiivivuodon alkua vielä odotan tänään, mutta totesin vaan, että pakko ruveta ajattelemaan jo kohti uutta kiertoa.

Kahdessa aiemmassa kierrossa olen myös saanut haamun, joka ei ole kestänyt. Punaviinillä yritin viime kierrossa lisätä kohdun verenkiertoa, mutta ilmeisesti ei onnistunut. Jos tämä alkaa monesti toistumaan, niin kesän korvilla pitänee varailla jo lääkäriaikaa.

Greippimehu on ollut käytössä viime kierrossa, joten nyt pitänee lähteä sitä ostamaan lisää kaappiin tätä alkukiertoa varten.

En oikein tiedä mistä kerätä motivaatiota uuteen kiertoon tuon saadun plussan jälkeen, mutta yritetään.

Marjana kp 2/30-37

Kommentit (516)

341/516 |
14.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla oli eka kierto pillereiden lopettamisen jälkeen n. viikon pidempi... tein myös 2 r-testiä, vaikkei mitään raskausoireita ollutkaan.

Sitten seuraava kierto olikin jo ihan normi=)

Tellu

Vierailija
342/516 |
14.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alanis- Mäkin tuumailen täällä, että jos nyt olisin raskaana, niin LA olis 28.12. Sitten on vaan pidettävä jalat ristissä muutaman päivän. Tosiaan se muutaman päivän ero merkitsee jossain välissä lapselle paljon. Mietin jopa sitäkin, että mistä ihmeestä kehitän lastenhoitajan, kun mun tuurilla vaavi päättää tulla ulos Uutena Vuotena ja ketään ei varmaan hirveästi kiinnosta olla päivystyksessä/hoitajana silloin :/ Kaikkea sitä miettiikin, kun yrittää illalla saada unta.

Tiiuli- Sullapa potkii elämä päähän, tsemppiä

Vea ja Tinneri- Kiva kuulla teistäkin. Me kaikki loput aiotaan tulla teidän seuraksi joulukuisiin odottajiin :) Kertokaas nyt niitä oireita meille piinailijoille. Kyllä ne varmaan täältäkin löytyy, mutta silti.

Oma mä- Nyt tää ei ole enää kuvitelmaa. Mahassa tosiaan tapahtuu jotain. Juilii, nippailee ja tuikkii. Jos tää ei ole nyt sitä, en enää ikinä kuvittele mitään masun oireilusta, vaikka pieni jalka tulisi navasta ulos. Eilen meni monta hetkeä sohvalla "kipuillessa". Välillä jomotti myös ihan niinku menkkojen aikaan ja hetken luulin, että on vaan sitä. Mutta alkaa noi menkkakivut aina vasta tädin aikaan. Voipi tietty olla, etten ole ovuloinut muutamaan kiertoon ja nyt tässä ovuloivassa kierrossa tätikin tulee voimakaammin kylään. Tädin tuloa enteilee tosin sekin, että ruokahalu on taas hirmuinen. Mulla alkaa aina syömäkausi ennen tädin tuloa ja eilen taas huomasin olevani jääkaapilla vähän väliä. Ilmavaivat jatkuu edelleen voimakkaina, jotka nekin aiheuttaa omat mahakipunsa, mutta tuskin ne nivusissa tai bikinirajassa tuntuu. Tilasin eilen herkkiä testejä ja odotan niitä saapuvaksi tänään. Aamulla pissin purkkin ja aion testata heti kun posti tulee. Tyhmää on joo, mutta kuvittelen ovuloineeni aikaisin, joten jotain voisi näkyä. En tosin luota niihin haamuihin, kun niitä on jo muutaman kerran tullut tuloksetta eli mun testauksessa ei tule olemaan mitään järkeä :)

Mulla on vaan sellanen olo, että nyt ollaan, siis raskaana. Ja onneksi en tipahda kovin korkealta, jos en olekkaan. Mäkin kuitenkin toivon sitä alkuvuoden vauvaa ja pääsen myös ainakin kaksiin bileisiin ihan omana itsenäni :)

Meinasi jo unohtua. Ostin eilen niitä halpoja RFSU:n testejä. Enkä millään pystynyt pitämään näppejä erossa niistä aamulla. Jonkinmoinen viivanpaikka siihen piirtyi. Tuotakaan en kovin tosissani ota. Tyhmää tuokin testaus.

testaaja-Tintteli kp 23/28 dpo 10??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/516 |
14.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuu sitten heti kertoo tännekin!

Mä maltoin olla testaamatta tänä aamuna, saas nähdä miten huomenna käy, huomenna tai lauantaina alkaisi kuitenkin normaalisti menkat, joten huomenna voisikin jo tikkuun pissiä :D Tai sitten odottaa sunnuntaihin etä menkat alkaa.

Oireita jos jonkinlaista, myos ilmavaivoja :D menkoista en osaa sanoa kun en oireile millään lailla normaalisti ennen niitä, tulevat tai jättävät sitten tulematta.

344/516 |
14.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäpä oirelistani:

Mulla ei ennen plussaa ollut muita oireita kuin kipeät rinnat. Viikko ennen plussaa paperiin tuli hiukan verta mut luulin et menkat on alkamassa parin päivän sisään. Heti oviksen jälkeen iski kamala murkkuikä ja leuka oli täynä finnejä mut nekin häipyi pian pois. Ilmavaivoija kyllä oli, mut mulla yleensa aina ennen menkkoja.

Nyt sit pari päivää plussasta alkoi pahoinvointi joka kestää aamusta iltaan. Tällä viikolla aamupalat oon oksentanut ulos. Eilen neuvolatäti soitti ja kerroin että vatsa sekaisin ja meinas et vatsapöpö vaivana ja vielä tämän päivän oon saikulla. Ilmavaivat on aivan kamalia, varsinkin illalla tuntuu et tukehtuu hajuun :). Ja väsymys on järkyttävä. Tiistaina töiden jälkeen otin parin tunnin päikkärit ja illalla menin vieläpä 9ksi nukkumaan ja nuikuin mukavat 11 tuntia. Nälkä tuntuu olevan koko ajan ja ateria annokset pienentyneet puolella ku ei enään mahdu mahaan ruokaa entiseen malliin. :)

-tinneri

Vierailija
345/516 |
14.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin: voi Tiiulia :-( Kyllä on kauhee suru kohdannut teidän perhettä. Toivottavasti mummusi diagnoosi tehtiin ajoissa, ja hän saa nyt parast mahdollista hoitoa. Voimia!!

Bileistä ja juomisesta, ja juomattomuuden peittelystä. Jokainen tekee niin kuin parhaaksi näkee ja kunnioitan jokaisen valintaa, monet lääkekuurit kieltää juomisen ja käyttäisin tätä varmaan itse. Mutta olen tätä miettinyt, ja nuorempana olin eri mieltä ja voi tietenkin olla, että mielipiteeni muuttuu vielä jos tilanne oikeasti kohdalle tulee? (Ah, ompa ihanaa olla nainen ja saada vaihtaa mielipidettään!) ;-) Mutta ainakin NYT tuntuu voimakkaasti siltä, että jos tärppäisi, ja tekisin positiivisen raskaustestin, niin en salailisi sitä ollenkaan, vaan kertoisin heti ainakin (isolle) lähipiirilleni. Ajattelen sen niin, että jos sitten pahin kävis, ja lapsen menettäis, niin musta olis parempi, että kaikki tietäis mitä sisälläni kasvoi ja näin saisin läheisiltäni tukea.. En ole muutenkaan kovin taikauskoinen, paitsi tikkaiden alta en kulje ja suolapurkkia en anna käteen kenellekään ;-)

Tässä on nyt niin jännät paikat taas jo monella, ainakin Tellu, Alanis, kaunisikävä (ajattelen muuten nimimerkistäsi aina Jari Sillanpään iki-ihanaa "Kaunis ikävä"- kappaletta), Tintti-tyy... ja minä ;-)

Kiitos Tinnerille käynnistä, ihanaa kuulla oireita... Nyt on kyllä myönnettävä, että on ihan hirvee vauvakuume päällä täällä tänään! :-) Mä putoan NIIN korkealta, jos ei nyt ole tärpännyt, tai nyt kai pitäs olla piakkoin kiinnittymässä jos kiinnittyy, ja jos on hedelmöittynytkään..

Oireita on, ja olen niin hölmön iloinen niistä.. Hymyilen vaan maailmalle, vaikka on pilvinen päivä.. Valkkaria tulee reilusti ja nännit on selvästi kosketusarat. Ja pientä tuntemusta on ollut nyt tänään koko päivän molemmin puolin alavatsaa. Tunne ei ainakaan vielä ole menkkamaista, vaan enemmän "painon tunnetta" tai "tuikkuilua" ja nuo muut oireethan on mulle myös ei-tyypillisiä tähän aikaan kiertoa! :-D Niin ja vessassa saa juosta paljon useammin kuin yleensä - luulinkin alkuviikosta sen olevan pissitautia, mutta eipäs ollutkaan!?

En vaan jotenkin nyt halua ajatella, että ei olis tärpännyt, vaan että saisin tehdä positiivisen raskaustestin esim ens viikon pe, jolloin olis kp29 ja mun synttäri.. Järjellä ajateltuna on ihan hölmöä antaa itsensä toivoa näin, en voi kuvitella sitä romahdusta sitten.. Hiivin varmaan nolona tänne teiltä tukea pyytämään..

Anteeksi kovasti minä-minä-minä asiaa tämä viesti, tänään näin.. Toivon NIIN kovasti plussia vielä tähän ketjuun, kaikille!!! ++++++++++++++

t. jostain syystä onnellinen (=ihan pimahtanut?) Gabriela :-) kp21/25-31

PS. Mietin, pitäsköhän mun vaihtaa miten merkkaan noi "yleensä" kierrot? Katselin tilastojani ja 25 kierto oli viime vuonna 3 kertaa, joten sen pidän, mutta 31 päivän kierto vain kerran, ja sekin yli vuosi sitten. 30 päivän kierto oli juuri hiljan, mutta sitä ennen toista vuotta sitten sekin. Ehkä siis tarkempi/oikeampi olis merkata 25-29 tai 25-30?? Mitä ootte mieltä? Kuinka kauas menneisyyteen pitäs katsoa??

346/516 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lumikukka kp 51/28-? (kuuluuko lumikukka vielä tänne?)

Hopeinen kp 47/28-30 (entäs Hopeinen, joko plussannut/tammikuisissa?)

Miiru kp 37/29

Myrttis kp 36/(31)34

kaunisikävä kp 36/28-36 yk 1

Millie kp 35/28

Huhti kp 32/31 yk 3

Piidu 32/29-30(37)

Christabel kp 31/?

Jepsis kp 31/28-31

Anju kp 28/34-40

Alanis kp 26/26-28

mermaid 26/26-31

Tellu kp 26/28 yk 2

Tintteli/Tintti-Tyy kp 24/28 yk 8

Minny kp 23/29-32 yk 9

Sassu kp 23/28-30

Natalia kp 23/27-29 yk 7

Gabriela kp 22/25-31

Eleanora kp 21/?

Hatuli kp 19

Risu kp 16/27-30

Timtam

Hkp

TulevaÄippä

PLUSSANNEET:

Noaky kp 35/27-34 yk 1

Miisku kp 33/29-34 yk 5

Uuve kp 30/23-30 yk 5

Tinneri kp 38/31-34 yk 6

Vea kp 25/30-31

Lindaliina (marraskuisista)

Ei taida olla lista ihan ajan tasalla. Ilmoitelkaa korjauksia sitä mukaa kun huomaatte! Minusta tuosta on pudonnut jo porukkaa jo seuraavaan kuuhun enemmän?!?

Sitten vähän muita turinoita.

Menen tänään myöhemmin töihin, kun pitää mennä lapsen koululle juttelemaan, kiva kun sai nukkua pitkään... tai noh pidempään kun normaalisti=)

Minuun iski turhamaisuus, rupesin eilen kaivelemaan kaappeja ja löysin hampaiden valkaisuaineita muutaman putkilon, joissa menee päiväys tävä keväänä umpeen. Rupesin sitten hampaitani valkaisemaan!!!! Enkä todellakaan ole luonteeltani mikään ulkonäkökeskeinen, vaikka nyt en vissiin mikään ihan homssuäippäkään=D No, kokeilen nyt muutaman päivän, tuottaako tulosta.

Aamulla ennen kellon soimista heräsin inhottaviin repäisykipuihin (alavatsalla), harvoin on ollut nukkuessa tai en ainakaan ole huomannut! Minulla kyllä on noita ennen menkkoja ollut nyt pillereiden lopetuksen jälkeen.

347/516 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti jättää aamulla viestin kirjoitus kesken kun mies tupsahti keittiöön. En halua, että se näkee mun nettailut vauvapalstoilla... menis raukka varmaan ihan jumiin ja tulis suorituspaineita sekstailuun XD

Eipä mulla kyllä ihmeempiä olekaan. Pääsiäisenä olisi tulossa vieraita ja haluaisin ottaa muutaman siiderin, saas nähdä kuinka käy! Ei kyllä ole muuta kun tätioireita ilmassa, joten luotan siihen, ettei edes tartte testata. Enkä aiokaan testata ennen kuin on vähintään kp 32... nyt on ollut jo niin hirveä stressikin, että saattais olla menkat myöhässä vaikka senkin takia... huoh!

Nyt töihin=) Hyvää perjantaita!

Vierailija
348/516 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja negaa näytti. Tänään tai huomenna pitäisi alkaa menkat. Eilen ässäillessä tuli aavistus verta, mutta se ei jatkunut. Samat hetken eilen tuntui menkkamaista kipu vatsalla, eli kuukautisia odotellessa :(

349/516 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuvuoden vauvaa sitten yrittämään=)

Arvatkaapas siskot mitä?

Kelan sivuilla on julkaistu uusi äitiyspakkaus, pitihän sitä käydä ihailemassa!!!

Ovat melko poikamaisia vaatteita, mutta oih miten ihania:) Saisipa vauvan äkkiä!

Vierailija
350/516 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen ja tänään testailin. Kyllä niissä jotain haamujen haamuja/viivanpaikkoja näkyy, muttei mitään mistä voisi iloita. Päinvastoin, jos ovis oli silloin kun luulen, niin enemmän pitäis kai näkyä :( Luulin, että tänään on kp25, vaikka onkin vasta 24 eli toivoa on vielä.

Alanis- No voi p****e :(

Onpas täällä muuten hiljaista taas. Tuntuu, että joka toinen viesti on mun. Mulla ei ole vissiin elämää.

Odottelen muuten kaveriani kylään, joka on raskaana rv 20-23 jotain, ei se tiedä itsekkään. Se oli ilman pillereitä pari kuukautta ja *HUPS, tulin paksuksi vaikka harrastettiin seksiä vaan ehkä kerran kuussa*. Sit se arpoi pitkään, että pitääkö edes lapsen. Nyt sanon ihan suoraan, että Voi Vittu sentään!!!! Ja kun tän naisen historia on sellainen, että on vähän väliä paksuna tarkoituksella ja sitten on kuitenkin tehnyt abortin. Keskenmenokin sillä oli ja hankkiutui uudelleen heti raskaaski kielloista huolimatta(oli joku rypäle raskaus tai jotain)ja sitten teki kuitenkin abortin??? Oon sille sanonut useasti mielipiteeni ihan suoraan kaunistelematta, mutta hänellä on pieniä pääongelmia.... Mä toimin hänelle vähän niinku varaäitinä, vaikka ihmisellä ikää jo 32v. Mulle ei tuu muuten edes huono omatunto, kun haukun hänet pystyyn, koska oon sanonut samat asiat hänelle päin naamaakin useasti.

Taisi mennä vähän ohi aiheen...

Nyt oon löytänyt uuden "varman" raskausoireen ;)

Olen nyt muutaman viikon tunnustellu tota kohdunnapukkaa. Tänään se oli jo niin takana etten edes ylettynyt siihen kunnolla. Se oli kova, mutta en tiedä oliko kiinni vai auki, kun yletyin vaan vähän reunaa hipaisemaan. Käsittääkseni se on takana, kova ja kiinni, jos raskautuu. Tädin tullessa sitten avautuu ja laskeutuu ja sitähän me ei haluta!!!

Ihanaa ++-tuulista viikonloppua kaikille!

Tintti-tyy 24/28

Vierailija
351/516 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kun vaan kohat sitten testaamaan uudestaan! Toivottavasti näkyy jo viivaa sitten :) Tosta kohdunnapukka asiasta en olekkaan koskaan kuullut, pitääkin testata oma, sillä yleensä siihen olen ulottunut.

Täällä ei maha nyt oo tänä aamuna yhtään vihjaillut tädin tulosta. Toivottavasti jättäisikin vielä minut väliin. Maanantaina olisi lontooseen lähtö miehen kanssa juhlimaan hänen synttäreitään. Jos ei tätiä kuulu pitää tehdä uusi testi sitten maanantai aamuna.

Vierailija
352/516 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt tulee niin omanapaista kuin olla voi eli testasin eilen haamun ja tänään kait hiukan vahvistuneen sellaisen :) :) :)

Eilen testasin ihan hetken mielijohteesta illan suussa melko laimeesta pisusta ja haamu tuli. Tänään sitten aamupisusta ja se on kyllä musta vahvempi vai mitä olette mieltä ?

Tämä on se eilinen haamujen haamu =)

Vierailija
353/516 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

.... ei ole oikeastaa kummempia. Jotenkin hassu tunne tuolla alamasussa on ja noin viikko sitten tuli sellaisia nippailuja ja kunnos sukkapuikko-vihlaisuja.

Rinnat on ihan normit.

Paha olo ajoittain.

Väsy on ollut, muttei ihan mahdoton.

Palelu.

Pissa haisee oudolle ?

Testaan vielä sunnuntaina. En vielä usko, kun on kaikenlaisia haamuja täälläkin saatu ja sitten on menkat kuitenkin tulleet :(

Jepsis kp 31/29-32

Vierailija
354/516 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä selvästi vahvistunut! Ekassa kuvassa joutui kääntelemään ruutua ja tihrustamaan, että näki jotain. Tokassa kuvassa pomppas viiva heti silmään!

Onnea kauheasti, toivottavasti viiva jatkaa vahvistumista.

Hieman kateellinen Tintteli-tyy

Vierailija
355/516 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jepsis- Kuinka kauan teillä oli yritystä takana? varmaan se tuolta jostain tekstistä löytyy, mutten nyt jaksa etsiä.

356/516 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on selvä plussa!!!!!!!

Sä olet RASKAANAAAAAAA!!!

Vierailija
357/516 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

selvästi ensin haamu ja sitten paljon vahvempi!! Voi onneksi olkoon, Jepsis, kyllä se nyt hyvältä näyttää!! :-)

Gabriela kp22/25-31

Vierailija
358/516 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille onnitteluista!

Yritystä oli takana 5 kiertoa eli tämä oli kuudes. Marraskuusta asti ollaan yritetty =)

Joo, tuota ekaa kuvaa sai kamerassakin hiukan käännellä että näki, kun oli pakko illalla ottaa salamalla. Tuo aamuinen on ilman salamaa, mutta kyllä sen näki jo mieskin. Se oli hyvä, kun kysyin mieheltä onko tässä kaks viivaa niin hän näki siinä jopa kolme. Kummallahan meistä ne vauvakuumeen sumentamat viivan bongaus-silmät olikaan?

Nii ja yhtenä oireena on ollut jatkuva tukkoisuus, josta muutkin on puhuneet.

En tiedä ehkä testaan jo huomenaamulla. Testejä on vielä 4 kaapissa =)

Vierailija
359/516 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sulla Jepsis ihan selkeä plussa jo! Rohkenen veikata, että kuivana näkyy vielä selvemmin! Hieno juttu!

Nyt sitten muut perässä :)! Plussatuulia!!

Täällä menossa rv 5+4 ja eka neuvola ja kunnan kustantama varhaisultra heti pyhien jälkeen. Mitään kummempia oireita ei ole, päiväunet maistuu ja rinnat toisinaan hiukan aristaa. Lämmöistä ainoastaan huomaa, että jotain on tekeillä. Ennen plussaa tuli myös hampaita harjatessa verta ikenistä parina päivänä. Viikko sitten oli hiukan pahoinvointia, mutta sekin on kaikonnut. Keltarauhasarvot olivat tosiaan liian alhaiset, kuten arvelinkin, ja laitan nyt lugeja ultraan asti. Mutta eipä onneksi estänyt tuo alhainen taso raskautumista, vaikka kuvittelin tämän olevan välikierto... :) Alexandrahan se muistaakseni manasikin, että tässä kierrossa mulla tärpppää, kun en siihen itse uskonut :D

Paljon paljon plussia jokaiselle!! Joskus oireettomuuskin voi olla oire :)

UUVE rv 5+4

Vierailija
360/516 |
16.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea ihan hirmuisesti!

Omanapa: täällä vielä sinnitellään, ei menkkakipuja eikä menkkoja vielä näy

kp 27/26-28