JOULUKUISET 2011
Aloitan tämän ketjun jo valmiiksi tänne.
Tervetuloa kaikki joulukuulle 2011 vauvaa haaveilevat!
Hieman itsestäni tähän alkuun:
Olen 25v, mies 27v.
Esikoista haaveillaan ja nyt lähtee yk 12. Eli pitkään on mennyt jo.
Lokakuisia lukeneet tietävät, että sain viikonloppuna jo plussan, joka nyt näyttää kuitenkin muuttuvan menkkavuodoksi. Massiivivuodon alkua vielä odotan tänään, mutta totesin vaan, että pakko ruveta ajattelemaan jo kohti uutta kiertoa.
Kahdessa aiemmassa kierrossa olen myös saanut haamun, joka ei ole kestänyt. Punaviinillä yritin viime kierrossa lisätä kohdun verenkiertoa, mutta ilmeisesti ei onnistunut. Jos tämä alkaa monesti toistumaan, niin kesän korvilla pitänee varailla jo lääkäriaikaa.
Greippimehu on ollut käytössä viime kierrossa, joten nyt pitänee lähteä sitä ostamaan lisää kaappiin tätä alkukiertoa varten.
En oikein tiedä mistä kerätä motivaatiota uuteen kiertoon tuon saadun plussan jälkeen, mutta yritetään.
Marjana kp 2/30-37
Kommentit (516)
Miiru kp 38/29
Myrttis kp 37/(31)34
Millie kp 36/28
Huhti kp 33/31 yk 3
Piidu 33/29-30(37)
Christabel kp 32/?
Anju kp 29/34-40
Alanis kp 27/26-28
mermaid 27/26-31
Tellu kp 27/28 yk 2
Tintteli/Tintti-Tyy kp 25/28 yk 8
Minny kp 24/29-32 yk 9
Sassu kp 24/28-30
Natalia kp 24/27-29 yk 7
Gabriela kp 23/25-31
Eleanora kp 22/?
Hatuli kp 20
Risu kp 17/27-30
Timtam
Hkp
TulevaÄippä
PLUSSANNEET:
Noaky kp 35/27-34 yk 1
Miisku kp 33/29-34 yk 5
Uuve kp 30/23-30 yk 5
Tinneri kp 38/31-34 yk 6
Vea kp 25/30-31
Jepsis kp 31/28-31 yk 6
Lindaliina (marraskuisista)
Lumikukka ja Hopeinen- Poistin teidät listalta, ilmotelkaa, jos olin turhan hätäinen
Pahoittelut kaunisikävä, tammikuisissa varmaan nähdään.
Täällä alkaa usko loppumaan raskautumisen suhteen. Testi negaa ja oireetkin kadonneet. Mahaa ei ole nippailu tai tuikkinut enää vähään aikaan. Tissitkään ei ole mitenkään arat, vaikka kuinka yrittäisin. Kohdunnapukka on edelleen kova ja korkealla, mutta kaipa sekin sieltä vielä tipahtaa ja aukenee. Pissahätä ja väsymys on kasvavassa suunnassa, mutta muuten ihan normi olo.
Kieltämättä vähän harmittaa, kun nuo mahan nippailut tuntui just "sellasilta". Miehellä on menny vähän kaikki päin pyllyä viime aikoina ja olisi ollu niin ihana antaa hänelle ilon ja riemun aihetta kaiken stressin keskelle. Onneksi en ehtinyt hänelle kertoa luuloistani, sit sillä menisi vielä enemmän päin pyllyä. Lähellä kyllä oli etten kertonut, niin varmoina pidin noita mahan oireita.
Onhan tässä vielä muutama päivä aikaa plussata, mutta en jaksa uskoa siihen.
Nyt lähden noiden ihanien varmojen plussausten kanssa keräilemään pajunkissoja ja sitten askarrellaan pääsiäiskoristeita koko talo täyteen.
Tintti-tyy kp 25/28
Jepsis, onnea hurjan paljon!
Niin hieno juttu, että myös Uuve on plussannut, isosti tsemppiä sulle :)
Pahoittelut Kaunisikävälle tippumisesta.
Tintti-tyy toivotaan kovasti että se plussa sulle vielä pärähtää! Koska ajattelit testailla seuraavan kerran?
Noista mahaoireista sen verran, että ite oon nyt parina viimesenä kiertona kärsiny kans ihan oudoista oireista. Jo hetikohta oviksen jälkeen alkanu kova paineentuntu ja erinäiset vihlomiset ja nippailut. Kestäny sen melkein kaks viikkoo aina sinne menkkoihin asti. Viime kierrossa pidin varmoina raskausoireina, mutta mitä vielä, ei ollu. Sitten taas alkukierrossa kaikki mahatuntemukset on poissa. Ei tätä omaa kroppaansa tahdo oikein ymmärtää. Kyllä pillereiden kanssa oli helppoo, kun ei ollu mitään ylimääräsiä tuntemuksia... :)
Mä oon joutunu nyt alistuun siihen, etten tiedä lainkaan missä mennään ja se ei tunnu kivalta. Avuttomana voi vaan odotella. Kp on tänään ehkä 29?/jotain. Ei tietoa onko ollut ovulaatiota vaiko ei. Viimenen ovistikku meni tänään, jälleen sellanen sinnepäin viiva ja ehkä jopa vähän limaa. Oon ihan pihalla, ei auta kun ihmetellä. Multa on nyt puuttunu kokonaan nännien kipeytyminen, mikä on normaalisti oviksen jälkeen heti ilmaantunu, et se puhuis sen puolesta ettei ois ovista ollu lainkaan. Mut tietenkin sitä antaa itelleen luvan ajatella, et josko oiskin tärpänny ja sen takia oireet erilaisia... Ihan varmaan joo. Peittoja ollaan heiluteltu nyt sen kolmisen viikkoo 1-3 päivän välein ja alkaa sekin turhauttaan kun on se paine siinä kokoajan mukana, kun ei tosiaan tiedä onko parhaat ajat menny vai tulossa. Kyllä taas pientä ihmistä koetellaan! Miksi oi miksi ei vaan voi olla säännöllinen normaalin mittanen kierto ja toimiva kroppa!?
Hyväntuulisempaa viikonloppua teille :)
Anju
tippumisista ja tädeistä :( Mutta Jepsis, kyllä mä sanoisin että selvä plussa! Ja huomattavasti ekaa kuvaa vahvempi. Vielä se siitä lisää vahvistuu, onnea!
Nyt koitti tämä päivä, mun syntymäpäivä ja päivä, jona tasan tarkkaan vuosi sitten tein elämäni ensimmäisen positiivisen raskaustestin! En ennen tätä kulunutta vuotta pystynyt käsittää miten paljon voi elämä antaa ja ottaa niin lyhyen ajan sisällä. Mutta sen sanon, että vaikka ikää on tullut vasta yksi vuosi lisää, tuntuu että henkisesti sitä kasvua on tapahtunut kymmenen vuotta. En aio testata tänään, ajattelin ensi viikolla ellei mitään muutosta tapahdu. Jos nyt raskautuisinkin, niin teen varmasti monet asiat ihan eritavalla ihan tietoisesti, en halua että historia toistaa itseään vaikka musta itestäni se ei paljon kiinni olekaan loppupeleissä.
Hyvin omanapaista tekstiä, mulla vaan jotenkin nyt tunteet niin pinnassa tämän mun "vuosipäivän" johdosta. Oireista en tiedä enää yhtään mitä ajatella, yritän vain odotella ja olla arpomatta mihinkään suuntaan, tää kierto on niin outo ollut, mutta ehkäpä se outous olis hyvä merkki ;) Omituiset kipuilut on jääneet jo taakse, edelleen veikkaan niitä oviskivuiksi, joten 20. päivä vois olla hyvä päivä testata. Mutta katsotaan nyt...
Ihanaa kevättä kaikille!
-Hatuli
Paljon onnea synttäreiden johdosta!
Kyllä senyt on kai uskottava ettätärpännyt on. Tänään tuli sellainen viiva jo ettei jätä arvailuille varaa =) Testaan kyllä vielä maanantainakin,kun on testejä vielä 3 kappaletta kaapissa. Eiköhän ne kaikki laiteta nyt menemään :)
Kyllä säkin Tintti-tyy ehdit vielä plussaamaan. Mä sain tuon ekan näkymättömän haamun kp 30/29-32 ja jos oisin testannut ennen tuota niin tuskin mitään ois näkynyt.
Pahoittelut tammikuisiin tippuneille!
Jepsis
mutta haluan toivottaa ONNEA uudelle vuodellesi, Hatuli! Elämä on kyllä just niin ihmeellistä, että ei voi etukäteen kuvitellakaan, kuinka paljon esim vuodessa ehtiikään tapahtua. Saako olla utelias ja kysyä, mitä aiot jatkossa tehdä toisin? EI ole pakko vastata tietenkään jos liian henk.koht.
Joka tapauksessa, mä olen miettinyt sun tarinaa ja ehkä mun pitäs ottaa tästä kokemuksesta opikseni eikä taidakaan tehkä testiä (jos siihen sillon olis aihetta muuten) mun omana synttäripäivänä, ens viikon pe, kuten olin suunnitellut... Sinulle toivon, että oma synttärisi olis ensi vuonna jo vähän iloisempi merkkipäivä taas!
Jepsikselle ONNEA ja toki tee vaan kaikki testit mitä kaapista löytyy - kauheesti ei nyt tarvi enää jännittää, mutta onhan se ihanaa, kun plussa piirtyy ruutuun :-)
Oma navanalus. Olen nyt pari päivää yrittänyt laihduttaa Tellun innoittamana, ja Jepsiksen karppausvinkillä, kiitos vaan ideasta! En siis laske mitään hiilarigrammoja tms. mutta jätin leivän, riisin, perunan ja pastan sekä karkit toistaiseksi. Tänään paino oli jo kilon alempana kuin toissapäivänä! Täähän kiva dieetti on ;-) Noh, varmasti ei vielä pysyvää pudotusta tuo, mutta kivalta se silti tuntuu kilonkin pudotus. Tosin huomasin automaattisesti ajattelevani vaa'alla, että hitsi, ehkä se on merkki tulevista menkoista. Mulla nimittäin paino aina laskee muutama päivä ennen menkkoja :-/ Ja sitten päivällä tänään tuntui ekaa kertaa menkkamaista kipua :-( Tosin vasemmalla ja se puoli paljon vähemmän mulla koskaan oireilee. Onneksi se meni äkkiä ohi, ja olen vielä saanut itseni vakuutettua, että ehkä jotain ihmeellistä on sittenkin alkanut kasvaa sisälläni.. Nännit on edelleen arat ja maitomaista ohutta märkää muttei sitkeetä valkkaria tulee ja painon tunne on aika paljo alavatsassa. Siinä oireet tällä luulotautisella toiveajattelijalla.. :-P
Hieno kuutamo meilläpäin näkyvissä :-)
Hyvää viikonloppua!
t. Gabriela kp23/25-31
Onnea myös minun puolestani, Hatuli!
Kiva kun on muitakin laihisprojektilaisia=) Itse en karppaa tai laske mitään kaloreita, vaan olen pienetänyt annoskokoa. Lähtee hitaasti, mutta varmasti kilot. Viikonloppuisin en kiinnitä niin paljon huomiota syömisiin=) Eilen mieheni tuli laivalta, joten tuli taas syötyä suklaata ym. herkkua, mutta enää en kahmi kaksin käsin... niin kuin ennen=D Olen samanlainen kuin äitini, voin syödä suklaalevyn kuin näkkileivän... pahasta olosta ei tietoakaan!!! On siis suoranainen ihme, etten ole mitenkään lihava ollut koskaan :O
Minä olen ihan normaalipainoinen, mutta varaa on muutama kilo tiputtaa. Luulenkin, että kilot lähtevät sitä hitaammin, mitä vähemmän on pudotettavaa.
).(
Nyt olisi sitten kp 28/28(-32), eli huomenna alkaa menkat mitä suuremmalla todennäköisyydellä!
Toisaalta en ole niin hirmuisesti halunnut edes yrittää jouluvauvaa, mutta kummasti se vaan taas kierron lopussa tuntuu siltä, että voi kun olisi tärpännyt... osaisi nyt sitten päättää, mitä tässä haluaa ja mitä ei! Noh, mahdollisuudet ovat melko pienet, sillä kierron puolivälin paikkeilla olin vielä vahvasti sitä mieltä, ettei joulukuun loppu olisi ehkä paras aika saada vauvaa, joten ässäilyt jäivät aika vähälle...
Toissailtana oli aivan järkyttäviä menkkakipuja, jotka sitten katosivat kuin taikaiskusta yhtä nopeasti kuin tulivatkin. Vatsakramppeja on jonkin verran esim. tuolilta noustessa ja muiden äkkinäisten liikkeiden yhteydessä... ovat minulla tavallisia ennen menkkoja.
Kukas on seuraava testailija... varmasti tulee vielä monta joulutontun odottajaa meidän joukostamme=)
Tellu
Miiru kp 39/29
Myrttis kp 38/(31)34
Millie kp 37/28
Huhti kp 34/31 yk 3
Piidu 34/29-30(37)
Christabel kp 33/?
Anju kp 30/34-40
Alanis kp 28/26-28
mermaid 28/26-31
Tellu kp 28/28 yk 3 (minulla oli tässä virheellisesti 2)
Tintteli/Tintti-Tyy kp 26/28 yk 8
Minny kp 25/29-32 yk 9
Sassu kp 25/28-30
Natalia kp 25/27-29 yk 7
Gabriela kp 24/25-31
Eleanora kp 23/?
Hatuli kp 21
Risu kp 18/27-30
Timtam
Hkp
TulevaÄippä
PLUSSANNEET:
Noaky kp 35/27-34 yk 1
Miisku kp 33/29-34 yk 5
Uuve kp 30/23-30 yk 5
Tinneri kp 38/31-34 yk 6
Vea kp 25/30-31
Jepsis kp 31/28-31 yk 6
Lindaliina (marraskuisista)
Testasin taas tänä aamuna kun ei ole tätiä kuulunut ja ensin luulin että on negaa mutta kun sen kaksi minuuttia odotin niin siinähän oli ihan hailakka haamu viiru ! Voisko olla mahdollista että täällä olisi plussattu, huomenna uusi testi :D
Alanis kp 28/26-28
Alanikselle!! Kyllä haamu plussaa merkkaa :) Ihanaa!! Ja jännää! Peukkuja myös muille jännääjille, Tellulle & co!
Mä siirryn nyt sitte tammikuisiin. Kp1 alko tänään, aivan ajallaan. Haikea olo on :( vaikka toisaalta jotenki tuo uusi vuosi lupailee uusia alkuja.. Alunperin meillä oli tarkoituskin aloitella yritystä vasta et la olis vuoden alusta, työkuvioista johtuen. Joten ehkä se nyt menee sitten niinku on tarkoitettu..
Toivotaan, että täällä alkaa tonttuplussia ropsahdella eikä KUKAAN seuraa mun perässä!
Olipas ihana viikonloppu... Edessä kaksi lyhyttä työviikkoa=)
Alanis, testaatko tänään vielä uudestaan? Vaikka kyllä se haamukin on plussa!!! ONNEA TONTUSTA!
Mermaidille onnea uudelle kierrolle ja uudelle vuodelle=)
).(
Ei menkkoja vielä :O
Onhan tässä tämä päivä aikaa muuttua kp 1. Ei tuntemuksia mihinkään suuntaan... odotellaan. Inhottavaa, jos alkaa kesken työpaivän=( Toivottavasti menisi sitten mieluummin iltaan tädin vierailu!
Me avasimme eilen grillikauden, oli niin loistava ilma!
Alkaa tämä meidän pino hiljentyä, taitaa suurin osa jo tuolla tammikuisissa tai sitten onnellisesti odottajissa=)
Tellu 29/28(-32)
Onneksi olkoon!! Kävin täällä nyt lukemassa vähän joulukuisia läpi, vaikka tosiaan itse jo tuolla tammikuisissa olen.
Kyllä se vaan niin tuntuu olevan että se tärppää silloin kuin viimeksi sitä odottaa!
Alexandra
Toivotaan että ei se täti tule kesken työpäivän eikä ihan heti muutenkaan. Meinasitko testata tässä?
Oma napa: testasin tänään uudestaan, tosin mulla oli erilainen testi ja siinä ei näkynyt yhtään mitään, ei mitään viivan paikkaa edes. (eilen siis tein sellaisella herkimmällä testillä) Menkkojenkin olisi kuitenkin pitänyt jo alkaa viikonloppuna sillä kaikki kierrot on tähän menessä ollut 26 päivää. (joskus aikoinaan on ollut myös 28).
Ollaan lähdössä Lontooseen tänään miehen kanssa ja luulen että mielenrauhan vuoksi pitää käydä vielä hakemassa yksi superherkkä testi sillä netistä tilatut ei varmaan ehdi tulla ennenkuin suunnataan lentokentälle! Mutta toivottavasti takaisin tullessa saa jo varmasti siirtyä tonne joulutontun odottajiin :D
Tulipas pitkät jaaritukset, onneksi täällä ei ole enää montaa lukemassa :)
Testaan vasta kun menkat kunnolla myöhässä, ehkä pääsiäisenä. Olin silloin ekassa kierrossa ihan paniikissa kun testit (2 kpl) näytti negaa, vaikka täti oli jo viikon myöhässä. Nyt en enää halua semmoista ihmettelyä.
Voi apua! Käy hakemassa tosiaan joku herkkä testi(mikähän olis semmonen) ja testaa vielä. Kannattaa pidätellä pissaa nyt ihan kunnolla ennen testausta. Tuu vielä kertomaan, mitä näytti, jos kerkeet ;D
Toisaalta ei voi tulla haamua, jos ei hormoonia erity virtsaan!!!!!!
Joo kyllä se eilinen oli ihan selkeä viiva ( ei vaan viivan paikka). Käyn hakemassa testin matkaan kun lähdetään lentokentälle. Teen sen kuitenkin vasta aamulla niin näkyy sitten viiva varmemmin jos on näkyäkseen :)
Tullaan torstaina reissusta niin palaan sitten kertomaan.
Ethän sä voi pitää hullua jännityksessä noin kauaa =D
Hyvää matkaa!!!
mutta kyllä plussalta kuulostaa ;) Aivan huippua kun kesä tulee! Tälle viikolle luvattu jo ihan kesäisiä lukemia lähestulkoon. Oijoi..!!
Gabriela: Olihan se mun viime vuoden synttäripäivä kyllä maailman ihanin syntymäpäivä, mulla vaan loppu oli surullinen, mutta oli se tunne silloin niin mahtava, että jos tosiaan uskot sulla tärpänneen niin tee ihmeessä itsellesi synttärilahja! Aina on se pettymisen riski tietysti, mäkin sitä kauan silloin pohdin, mutta oli se tunne sen arvoinen kuitenkin :)
Ja siihen mitä aion tehdä toisin, en osaa mitään yksittäistä asiaa sanoa kun en varsinaisesti mitään väärää tehnyt viime kerrallakaan. Ylipäätään meinaan sitä, että olis kiva jos viikot ei mätsäis just samoille kohille kuin viimeksi. Ja sitten sen verran mitä itseäni tunnen, niin mä otan varmaan kaikki ohjeet ja neuvot ihan sanatarkkaan enkä missään asiassa ota pienintäkään riskiä. Sanotaan nyt esimerkiksi vaikka maksalaatikko :D tykkään kovasti ja välillä sitä söin viime raskaudessa vaikka on kiellettyjen listalla muttei se periaatteessa se pieni määrä mitään vaikuta, kuitenkin varmaan ens kerralla pidän nollatoleranssin. Nää on vaan tällasia oman mielenrauhan takia tehtyjä valintoja. Kaiken mihin vaan itse voi vaikuttaa positiivisesti niin sen teen. Vähän kyllä pelottaa että oon sitte päivittäinen näky neuvolassa, mutta sano neuvolantäti mulle että saa tulla vaikka joka päivä jos vaan siltä tuntuu. Mukava tietää että siellä ymmärtävät mua sitte :)
Vähän liian pitkälle nyt jo ajattelen kun en todennäköisesti vielä ole edes raskaana, mutta minkäs voi kun asiat mietityttää...
Anteeksi nyt mun pitkästä paasauksesta, mutta on tämä niin mukava paikka kun saa vähän purkaa ajatuksia täällä! Pari päivää vielä odottelen, ja ehkä sitten testaan kun olis kulunu kaks viikkoa siitä mun oletetusta oviksesta =) Olikohan vielä muita testailijoita lähiaikoina..onnea kuitenkin kaikille!
-Hatuli
Huh en kyllä tajua tätä vielä itsekään. Tein tänään testin ja "raskaana" siinä sitten luki :) Mulla epäsäännöllinen kierto ja nyt oli menossa kp36 ja tiesin koska edellinen raskaus testiä tehdessä näytti samana kp:nä plussaa että nyt on aika testata kun ei menkkoja kuulu. Ekat oireet huomasin reilu viikko sitten kun rintoja rupes aristaan. Kivut yltyivät aika reippaiksi ja nyt on muutaman päivän ollu semmoset turborinnat että huh :D Alavatsaa repii välillä ylösnoustessa yms ja tänä aamuna öklöttävä olo, tosin en oksentanut.
Niin ja raskausviikolla 6 siis mennään :) Tätä viestiä kirjoittaessani en edes todellisuudessa tajua että mä todella olen nyt vihdoin taas raskaana! On semmonen tunne että nyt kaikki menee hyvin ja niinkuin pitääkin :) Edellisessä ei ollut semmosita tunnetta ja keskenhän se meni näillä viikoilla. Mutta nyt uudet tuulet puhaltaa :)
Paljon Onnea Jepsis! :) Ja plussatuulia vielä jännääjille, toivon teille ihania vauvauutisia!
Tämä tyttö siirtyy nyt tuonne tammikuisiin, eilen alkoi menkat tuhrulla pyyhkien ja tänään kunnolla eli sanoisin että nyt taas kp2.
Oireilujen puolesta nyt ei ollut kyllä perinteiset menkkoja enteilevät oireet ja oireilut ehkä vähän laimentuneet mutta jatkuvat silti..ja lisänä tullut päänsärky :/ lääkäri oli sitä mieltä että johtunevat mulla pillereiden lopetuksesta tms. että hormonitoiminta on nyt vähän sekaisin. Mutta toivomma siis että se siitä oikaistuu ja uudella kierrolla tärppäisi! :)