JOULUKUISET 2011
Aloitan tämän ketjun jo valmiiksi tänne.
Tervetuloa kaikki joulukuulle 2011 vauvaa haaveilevat!
Hieman itsestäni tähän alkuun:
Olen 25v, mies 27v.
Esikoista haaveillaan ja nyt lähtee yk 12. Eli pitkään on mennyt jo.
Lokakuisia lukeneet tietävät, että sain viikonloppuna jo plussan, joka nyt näyttää kuitenkin muuttuvan menkkavuodoksi. Massiivivuodon alkua vielä odotan tänään, mutta totesin vaan, että pakko ruveta ajattelemaan jo kohti uutta kiertoa.
Kahdessa aiemmassa kierrossa olen myös saanut haamun, joka ei ole kestänyt. Punaviinillä yritin viime kierrossa lisätä kohdun verenkiertoa, mutta ilmeisesti ei onnistunut. Jos tämä alkaa monesti toistumaan, niin kesän korvilla pitänee varailla jo lääkäriaikaa.
Greippimehu on ollut käytössä viime kierrossa, joten nyt pitänee lähteä sitä ostamaan lisää kaappiin tätä alkukiertoa varten.
En oikein tiedä mistä kerätä motivaatiota uuteen kiertoon tuon saadun plussan jälkeen, mutta yritetään.
Marjana kp 2/30-37
Kommentit (516)
Päivitin äsken listan ja huomasin, että Anju ei ollut mukana? Sorry, jotenkin mennyt ihan ohi?
kaunisikävä-toivotaan että olet vaan myöhäinen plussaaja=)
Tiinu-mulla ei aikaisemmissa raskauksissa ole tulleet tissit kipeäksi vasta ku synnärillä. Oon tällänen lauta, jolla imetyksetkin on loppunut pakosta, kun maitoa ei vaan tullut. Eli ei kaikilla rinnat kipeydy, vaikka yleinen oire onkin.
Alanis-Tervetuloa, lisäsin sut listaan. Onpa hyvinkin mahdollista, että sulla on SITÄ vuotoa, peukut pystyyn!
kiamari-hyvinkin voi olla raskausoireita noi sun vihlomiset. Kaikilla on erilainen kroppa ja erilaiset tuntemukset.
Gabriela- Mulla vähän samat fiilikset kun sulla. Ovis tuli bongattua ja hyödynnettyä hyvin tässä kierrossa, että jotenkin alkoi taas toivo nousemaan. Mulla on samantapaiset oireilut tuolla alakerrassa.
Oma ihana napa :)
Tosiaan on tuikkinu molemmilla puolilla ja kohdun tietämillä jomottaa. Ei tunnu yhtään menkkamaiselta jomotukselta, vaan jotenkin sellaista keskitetympää. Ja tää ei ole vaan kuvitelmaa. Perjantaina taisteltiin oikein kunnolla miehen kanssa ja ainoa asia mun päässä oli se jomotus, joka oli silloin aika kovaa. Rinnat on hiukan arat, mutta en tiedä johtuuko se tanssimisesta huonoissa rintsikoissa vai mistä. Muutama maitotippa tuli pari päivää sitten, mutta mun mielestä rinnat ei ole turvonneet tai mitään.
Tässä kierrossa aion odottaa ainakin kp30 asti, että testaan, jos on enää tarvetta. Olisi niin ihana plussata. Pää varmaan sekoisi, jos ne 2 ihanaa viivaa ilmestyisi. Ihana pääsiäisyllätys.
Plussailkaa!!!
Tintti-tyy 19/28
ON: Enpä sitten malttanut ootellakaan tiistaihin. Tein testin ja menin vielä sitten sallitun ajan ylityttyäkin katsomaan sitä negaa. Ja siellähän se pilkotti: roskishaamu. Voi elämä, ois pitänyt vain uskoa siihen negaan, nyt sitä vasta pitääkin jännätä. Ihminen ei näköjään opi koskaan virheistään.
Gabriela: Niinpä, tämä tuntuu olevan varsinaista salatiedettä koko homma. :D
Alanis: Kyllä tuo voisi hyvin olla kiinnittymisvuotoa. Peukut pystyyn.
Tsemppiä ja plussia kaikille!
kiamari kp 26/28-30
täältä iltavuorosta.. Alavatsaa polttelee ja turvottaa, eiköhän ne menkat sieltä ala parin seuraavan päivän sisään, ihan sellainen fiilis on. Hyvä juttu sinänsä, että kierto sen mukaan lähtisi kunnolla ja normaalisti käyntiin. Pääsee jänskäämään kunnolla :)
Gabriela, nyt toivotaan parasta! Itse en kanssa koskaan mitään ovista ole onnistunut pongaamaan, ehkä jotain limoja joskus ihmetellyt, mutten varmaan edes tajunnut, että on ovulaatio meneillään :D
Kiamari, nyt on jännät päivät edessä! Kerro heti jos/kun testaat uudelleen :)
Onpa ihanan aurinkoinen päivä tänään, alkaa itsekin heräillä kevääseen pitkän talven jälkeen.
Christabel kp 26/27 yk1
Vealle onnea! Hieno plussa noilla kp:illa ;)
Ja pahoittelut negoista, aina ne on yhtä masentavia :(
Ja omasta navasta sen verran, että tekis niin mieli käydä ostamassa testi ja tekasta. Kp on olevinaan vasta 14 mutta mulla oli niin kummalliset nuo edelliset menkat etten menis vannomaan. Olo on ollut ihan omituinen tässä noin viikon verran; ihan äärettömän räjähdysherkkä olen koko ajan, milloin raivoan miehelle pikkuasiasta, tai sitten sattuu koira tulilinjalle, oon ihan sekasin tämän vuoristoratani kanssa...
Sitten vielä sellanen juttu että käytiin hyvien ystävien luona kylässä noin viikko sitten, ei oltu nähty yli vuoteen, ja hän oli nähnyt musta unta joskus kolme kuukautta sitten, että oltiin heillä kylässä ja olin raskaana ihan alkuviikoilla. Ja kumma kyllä, nää mun ystävän raskausunet on pitäneet ennenkin paikkansa... Taikauskoa ehkä mut en malta oottaa, varmaan testaan huomenna :D
Nyt pitää mennä, palailen myöhemmin!
Tähän napaan ei tänään kuulu mitään ihmeempiä. Eilen oli tosi kurja päivä. Olin ihan väsynyt ja alakuloinen. Illalla vähän itkeskelinkin. Tänään aamulla sama fiilis jatkui, mutta helpotti vähän päivän edetessä. Heräsin juuri päiväunilta ja yöksi täytyy mennä töihin.
Menkat ovat toistaiseksi pysyneet poissa. Melko oireeton olo tällä hetkellä. Mielialan vaihtelut lienee normaalia naisen elämää! :D
Rauhallista sunnuntai-illan jatkoa siskot ja tsemppiä alkavalle viikolle!
Tiinu kp 33/34-36
Unohdin mainita, että viimeiset pari-kolme päivää ovat vaivanneet ihan JÄRKYTTÄVÄT ilmavaivat! Ja hyi minkä hajuiset! Luin, että se voisi olla raskausoire. Teitä varmaan ihan hirveesti kiinnostaa mun pieruongelmat! XD
Tiinu
TIINU: kivat pierujutut sulla! Täällä kiinnostaa kaikki mikä vois edes jolain lailla selittyä raskaudella :) Ja pahoittelut negasta!
Mulla muuten ei ainakaan ole ikinä rinnat kipeät. Ei missään vaiheessa kiertoa eikä edes raskaana ollessani, paitsi silloin kun maito nousi rintoihin, auts! Mut voi siis olla raskaana vaikkei rinnat olisikaan kipeät.
HATULI: Testaa ihmeessä! Voihan olla jonkunlaiset menkat vaikka raskaana olisikin. Sittenpähän tiedät!
KAIMARI: Noi roskishaamut on kyllä katalia :)
GABRIELA: Mä ainakin olen laihduttanut onnistuneesti nyt vuoden alusta 7 kiloa karppaamalla. Suosittelen! Ei tarvii nähdä nälkää ja makean himokin häviää. Just tein ihanaa kanasalaattia johon tuli kastikkeeksi paaaaaljon majoneesia, rasvaista =) Nam !!!
ALANIS: Tervetuloa mukaan ja kiinnittymisvuodolta tuo minustakin kuulostaa =) Tsemppiä!
).(
Täällä piinaviikko alkaa. Tänään dpo 8 menossa. Ensin ajattelin, ettei varmaan ole tärpännyt eikä oireitakaan ollut, muta eilen heikotti ja väsyttänyt kyllä on, mutta aloitin työt maanantaina niin senkin takia väsyttää. No, tiedä häntä. En kovin korkeelta tipu jos täti loppuviikolla tulee, kun on ollut työn aloittamiset ja lasten päiväkotiin menot ym. Eli stressiä pukkaa....
Oikein hyvää viikkoa kaikille ja plussa-onnea!
Jepsis kp 26 (?oisko)/ 28-32 dpo 8. Jänskättää!!!! En kyllä testaa ennenkuin loppuviikolla jos aihetta on!
En malttaisi sitten varmaan odottaa loppu viikkon että pääsisi testamaan. Olen kyllä ollut pari päivää ihan kuoleman väsynyt, mutta voi kyllä johtua töistäkin kun aamuvuoroja tehdessä muutenkin aina väsyttää töissä ja töiden jälkeen. Niin ja sitä pientä vuotoa on tänäänkin tullut!
Tintti-tyy: plussa onnea! Mullakin on ollut sellaisia ovulaationlaisia tuntemuksia monta kertaa nyt ovulaation jälkeen :)
Muillekin paljon plussa onnea!
Viikonloppu meni lumikasojen kimpussa. Meillä tontti oli vielä ihan tasaisen lumimaton alla perjantaina, vaan eipä ole enää =) Nyt on vaan lihakset jumissa kun sitä on kolattu ja lapioitu ahkerasti koko viikonloppu.
Nyt eletäänkin näköjään jänniä aikoja joulukuisissa... tosi paljon piinailijoita! Testailkaahan plussia ahkerasti.
ON: Minulla alkaa pinna kiristyä, eli tätiä odotellaan. Aamu alkoi kuopukselle ärisemällä=( Poika ei edes varsinaisesti tehnyt mitään, mutta minä jo sain sätkyn kun ei toiminut juuri niin ripeästi kuin minun mielestäni olisi pitänyt... huoh! Onneksi jäi kuitenkin tarhaan hyvillä mielin.
Mietin, että jos ostaisin seuraavaan kiertoon niitä ovistikkuja kuitenkin. Jotenkin tuntuu, että ovuloin melko myöhään... eikös se ole huono juttu?!?
Saas nähdä saadaanko me enää vauvoja=/ Nyt on jotenkin tosi epätoivoinen olo, vaikka ei ole hirmuisen aktiivisesti edes vielä yritettykään. En tiedä, mikä mua nyt riipii... ehkä se tädin odottelu saa vain minut näin masikseen.
No, hyvää uutta viikkoa kaikille kuumeilijoille!
Tellu (oisko?) 22/28(-32)
Lumikukka kp 47/28-?
Hopeinen kp 43/28-30
Tiiuli kp 39/30 yk 5
Tiinu kp 34/34-36 yk 1
Miiru kp 33/29
Myrttis kp 32/(31)34
kaunisikävä kp 32/28-36 yk 1
Millie kp 31/28
Huhti kp 28/31 yk 3
Piidu 28/29-30(37)
Christabel kp 27/?
Jepsis kp 27/28-31
Kiamari kp 27/28-30 yk 6 (roskishaamu kummittelee)
Anju kp 24/34-40
Alanis kp 22/26-28
mermaid 22/26-31
Tellu kp 22/28 yk 2
Tintteli/Tintti-Tyy kp 20/28 yk 8
Minny kp 19/29-32 yk 9
Sassu kp 19/28-30
Natalia kp 19/27-29 yk 7
Gabriela kp 18/25-31
Eleanora kp 17/?
Hatuli kp 15
Risu kp 12/27-30
Timtam
Hkp
TulevaÄippä
PLUSSANNEET:
Noaky kp 35/27-34 yk 1
Miisku kp 33/29-34 yk 5
Uuve kp 30/23-30 yk 5
Tinneri kp 38/31-34 yk 6
Vea kp 25/30-31
Toivottavasti meni oikein kaikkien kp:t.
Lindaliina (marraskuisista)
Pistin sit listan tuplana, kun Tellun päivittämä lista ei vielä näkyny. Hitaasti tuntuu päivittävän...
kiamari-mikä testi sulla oli? Jotkut valitettavasti tekee niitä turhia roskishaamuja:( Ehkä oot kuitenkin tänään saanut vahvistuksen..?
Hatuli- testaa ihmeessä, saat sitten mielenrauhan vai raivoatko vielä enemmän, jos tulee nega.
Tiinu-Samat "oireet" täälläkin. Mä vaan pistän sen väärän ravinnon piikkiin.
Alanis-koska testaat, kuulostaa lupaavalta toi sun vuoto...
Tellu-mulla on ihan päinvastainen olo. Yleensä oon sellanen räjähdysherkkä, jääräpäinen ja ehdoton tuittupää. Nyt oon rauhallinen ja yritän välttää ja sopia erimielisyyksiä parhaani mukaan.
Oma iiihana mä.
oireet=tasan nolla. Eilen vielä jomotteli mahasta, mutta enää ei tunnu missään mitään. Rinnatkin taisi olla vaan tanssimisesta kipeät, kun enää ei tunnu mitään. Kanssasisaren lailla mäkin piereskelen niin, että otsonikato uhkaa meidän hoodeilla:) Tuli taas sellanen olo, ettei tästä kierrosta tärpännytkään. Päiväkin on niin sateinen ja harmaa, että ei paljon mieltä taas piristä, p**kele.
Tintteli kp 20/28
Su-aamuna tuli testattua, ClearBluella nega :( Oireet jatkuu kuitenkin samanlaisina eikä menkkoja kuulu.. Pupuiltuakin tuli useamman kerran vkonlopun aikana mut ei tipan tippaa verta, tuhrua tai mitään.. kärsivällisyyttä sitten vaan kai ja uutta testiä loppuviikosta. Tänään jotenkin lamaantunut fiilis :(
Ajatelin odottaa sen testin kanssa kyllä tonne loppuviikkoon kun kuukautisten pitäisi alkaa, jos maltan :D
Onko järkeä vielä edes testata? Tässä kierrossa tuli ovulaati pari päivää myöhemmin, näin ollen uskoisin että kierto on tässä kuussa 28 ja nyt on tosiaan se kp 22.
Mahtavaa! Miten ihmeessä sulla voi tulla rinnat tanssimisesta kipeäksi!?! :-D Sulla onkin sitten melkoset muuvit! Sori nyt, ei ole kivaa yhtään, että rintakipu lakkas ja jos se oli ehkä tuosta syystä, eikä raskaudesta johtuvaa. Mä vaan repesin täysin kun luin ton kuulumisistasi! :-D
Ja nauru tekee hyvää ja pidentää ikääkin. Mulla on 3 kissaa ja olen niitten tultua mun elämään nauranut niin paljon, että elän varmaan 150-vuotiaaksi! Harmi vaan, että toi biologinen kello ei veny pidemmälle ;-( Mulla alkaa aika loppua ja se pelottaa hirveesti.
Johtuisko hyvästä oviksen bongauksesta ja sen hyödyntämisestä, mutta mulle on tainnut tulla virtsarakontulehdus tai mikä se on (pissitauti kansankielellä) ja olo on just niin tukala ja raivoan (muutenkin ärsyttäville kollegoille) täällä töissä kuin raivohärkä! Kerrankin uskallan avata sanaisen arkkuni ja MURISTA :-D Ne ei kyllä tiedä mikä mulla on ja että olen ihan tuskissa, varmaan luulevat mun pimahtaneen lopullisesti. Mutta en välitä! Aurinko paistaa vielä tänään täällä meillä ja illalla toivottavasti lääkäri antaa lääkettä.
Tsemppiä kaikille kuumeilijoille! Hengessä mukana jännään jokaisen kanssa ja toivon toivon toivon, että saataisin mahdollisimman monelle tähän kiertoon plussat!!!
t. Gabriela 18/25-31
Mun mielestä ei kannata testata kovin aikaisin. Herkimmät raskaustestit voi näyttää positiivisen 4 päivää ennen odotettuja menkkoja, mutta silloinkin vain 50% plussista näkyy. Jos vaan maltat odottaa kunnes menkkojen pitäs alkaa, niin säästyy rahaa eikä tule pettymystä mahdollisen väärän (= liian aikaisin testatun) negan takia. Mutta myönnän, helpommin sanottu kuin tehty. Kun alkaa tietyt kp:t olla, niin kyllä sitä yksi ja toinen tekee testin, vaikka "järjellä" ajateltuna oliskin vielä liian aikaista.. :-)
t. Gabriela
Samaa mieltä Alanisin kanssa, yritän aina viime tinkaan olla testaamatta koska se pettymys on niin suuri ja jos olisikin raskaana mutta ei vain vielä näy niin tulee sitten turhaa petyttyä, mutta juu, on se vaan vaikeeta!
En ole vieläkään testannu, periaatteessa jos nuo edelliset ei ollu menkat olis kp36 nyt että pitäis kyllä näkyä, mut jos olikin menkat niin ei mitään toivoa plussasta, sen takia vieläkin pähkäilen. Mutta tuskin kauan maltan.
Tosiaan oireita olis kyllä pinoksi asti, vaikkakin kaikki voi olla kuviteltujakin tai jostakin muusta johtuvia, liikkeellä taas kaikenmaaliman flunssia ja mahatauteja. Päänsärkyä ollu noin viikon joka päivä, yleensä ei ole, ulkona tuo kirkas ilma saa voimaan pahoin, ja outoja kuvotuskohtauksia aina välillä. Lsäksi valkovuoto on tosi runsasta, mutta niin se on mulla kyllä melkein aina... Että enpä tiedä, lupaavia olis mutta silti epäröin kun en usko että vois olla todellista. En halua pettyä. Toisaalta vois ostaa sittarista sellasia halpoja liuskatestejä, noin 3 euroa tais olla, niin ei menis rahaa paljon hukkaan...noh ilmoittelen sitten kun olen testannu, saa nähdä kauanko maltan odottaa :)
Tuli hyvin omanapaista tekstiä, mutta kovasti asiat mietityttää. On kyllä monia piinailijoita nyt että mahiksia kyllä olis pitempäänkin joululahjajunaan! Kovasti nyt vaan tsemppiä kaikille, ja vaikka pettymyksiä aina sattuu mukaan niin pää pystyssä naiset vaan uuteen kiertoon. Vaikka tuntuisi rankalta niin sitten viimein, kun sen oman nyytin saa, sitä varmasti huomaa että kyllä kaikki on ollut sen arvoista :) Sitä odotellessa siis! Aurinkoista mieltä vaan :)
-Hatuli
testaa pliiiiis...
Ihan vaan mun mielenrauhan vuoksi ;D
Joudun heittämään hyvästit vauvahaaveille toistaiseksi. Ei auta, kuin yrittää löytää hyvä ja kunnollinen mies, joka haluaisi kanssani perheen perustaa. Tuntuu vain niin toivottomalta tämä kumppanin "metsästys"! :(((
Olen jo ehtinyt pohtimaan sellaistakin vaihtoehtoa, että hankkisin lapsen yksin keinohedelmöityksellä(?). Tämä siis jo ennen kuin viimeisimmän kusipään tapasin. En kuitenkaan halua huijata ketään isäksi. Äitini on ainakin tukena, jos näin täytyy tehdä. Harmittaa, kun en ehkä koskaan saa sitä mistä oon aina haaveillut. Jo ikänikin takia. Taitaa jäädä lapsiluku pieneksi ja hyvä parisuhde haaveeksi.
No, positiivisella mielellä eteenpäin kai sitten. Onhan tässä kuitenkin vielä vuosia aikaa... :)
Kaikkea hyvää teille kaikille! Toivottavasti vielä joskus voin palata sivuille. ;)
Tiinu kp 1/34
Lumikukka kp 46/28-?
Hopeinen kp 42/28-30
Tiiuli kp 38/30 yk 5
Tiinu kp 33/34-36 yk 1
Miiru kp 32/29
Myrttis kp 31/(31)34
kaunisikävä kp 31/28-36 yk 1
Millie kp 30/28
Huhti kp 27/31 yk 3
Piidu 27/29-30(37)
Christabel kp 26/?
Jepsis kp 26/28-31
Kiamari kp 26/28-30 yk 6
Anju kp 23/34-40
Alanis kp 21/26-28
mermaid 21/26-31
Tellu kp 21/28 yk 2
Tintteli/Tintti-Tyy kp 19/28 yk 8
Minny kp 18/29-32 yk 9
Sassu kp 18/28-30
Natalia kp 18/27-29 yk 7
Gabriela kp 17/25-31
Eleanora kp 16/?
Hatuli kp 14
Risu kp 11/27-30
Timtam
Hkp
TulevaÄippä
PLUSSANNEET:
Noaky kp 35/27-34 yk 1
Miisku kp 33/29-34 yk 5
Uuve kp 30/23-30 yk 5
Tinneri kp 38/31-34 yk 6
Vea kp 25/30-31
Toivottavasti meni oikein kaikkien kp:t.
Lindaliina (marraskuisista)