JOULUKUISET 2011
Aloitan tämän ketjun jo valmiiksi tänne.
Tervetuloa kaikki joulukuulle 2011 vauvaa haaveilevat!
Hieman itsestäni tähän alkuun:
Olen 25v, mies 27v.
Esikoista haaveillaan ja nyt lähtee yk 12. Eli pitkään on mennyt jo.
Lokakuisia lukeneet tietävät, että sain viikonloppuna jo plussan, joka nyt näyttää kuitenkin muuttuvan menkkavuodoksi. Massiivivuodon alkua vielä odotan tänään, mutta totesin vaan, että pakko ruveta ajattelemaan jo kohti uutta kiertoa.
Kahdessa aiemmassa kierrossa olen myös saanut haamun, joka ei ole kestänyt. Punaviinillä yritin viime kierrossa lisätä kohdun verenkiertoa, mutta ilmeisesti ei onnistunut. Jos tämä alkaa monesti toistumaan, niin kesän korvilla pitänee varailla jo lääkäriaikaa.
Greippimehu on ollut käytössä viime kierrossa, joten nyt pitänee lähteä sitä ostamaan lisää kaappiin tätä alkukiertoa varten.
En oikein tiedä mistä kerätä motivaatiota uuteen kiertoon tuon saadun plussan jälkeen, mutta yritetään.
Marjana kp 2/30-37
Kommentit (516)
Tein eilen testin, jossa oli hentonen vaaleanpunainen viiva sen vakkariviivan lisäksi..nyt tein sitten toisen, jossa oli jo vähän selkeämpi hentoinen viiva..En oikein tiedä uskaltaako tuohon luottaa tai voiko ton laskea oikeaksi plussaksi. Laitoin tähän nyt kuvan, todellisuudessa se on ehkä ihan vähän vielä vahvempi - tai sitten vaan kuvittelen. Iik!
Vea
kp25/30-31
Selkeä plussa jos multa kysytään! onnea!!!
Ja Uuvea en muistanut onnitellakaan!!! Josko se juna sittenkin täyttyis...
Jepsis
Selkeä plussa, varsinkin noilla kp:llä :)
Mäkin huomasin, ettei kamera nappaa viivoja niin tummana kun yritin kuvata sitä mun haamua. Kamerassa ei näkyny mitään, vaikka silmä sen erottikin.
Tintti-tyy
Samanmoiset tuntemukset jatkuu.. alavatsalla lähinnä painontunnetta ja nippailee vähän välillä. Ei ole kk näkynyt eikä tosiaan oikein tunnukaan siltä kuin normisti ennen niitä.. tai sitten on vaan toiveet korkealla enkä erota :) Rintojen arkuus ja pahoinvointi myös jatkunut. En nyt oikein ainakaan normimenkkoihin tuota pahoinvointia yhdistäisi mutta ei ole mitään vatsaflunssankaan oireita. Eli jospa..... :)
Huomenna ajattelin testailla ekan kerran, voi tosin kai vieläkin olla turhan aikaista..kun ei tuosta kierrosta varmaksi tiedä.. mieli on hitusen kärsimätön..
Plussaonnea kaikille, pidän peukkuja kaikkien puolesta
Ihan selvä plussa ja aikasin! :) Ihanaa!
Kaunisikävälle tsempit huomiselle, toivotaan sullekin kahta viivaa!!!!
ON: tais alkaa sitte pms :( kauhee ****tus päällä ja mässäily kelpaa.. vä-syt-tää. En usko, että tärppäs, valitettavasti. Tää on jotenki niin tuttua oloa taas ;( mutta ei siinä sitten, uudelle vuodelle. Ja juu... kp:t vasta 18/26-31, mutta ei vaan tunnu yhtään raskautuneelta.
Kai mä nyt yritän keksiä muuta tekemistä menkkoihin asti - ainahan se toivo elää ennen Täti punaisen vierailua. Vaikka just nyt onki masis päällä ;(
Parempaa mieltä kaikille muille!
Vealle onnea! Aikainen plussa :)
Nyt sitten ryminällä junan kyytiin muukin porukka, että saadaan paljon joululahjoja :)
Täällä toiveet kierron lyhenemisestä hylätty. Nyt kp 20 ja ovista ei näy, prkl! Se siitä stressittömyydestäkin sitten. Tuntemuksia alkaa oleen, mutta tikulta ei lähellekkään plussaa heru eikä limoja näy. Viime kierrossa ovis vasta pvä 26. Mä en jaksa taas 40 päivän kiertoo! Ihan järkyttävää ODOTTELUA tommosella kierrolla. Voisko gyneltä saada apua, jos näyttää siltä että kierrot venyy sinne neljänkympin hujakoille, vai meneekö vielä normaalin rajoissa? Osaako joku sanoa?
Turhautunut Anju 20/34-40
Vea!! Hieno et saadaan plussajunaan lisää kyytiläisiä. Ja kaikki loput sit mukaan kans. Tehdään tosissaan se rynnäkkö synnärille joulukuussa :)
Pahoittelut tädin kohdanneille, mut kyllä se teidän aika onni saada vielä koittaa ja toivon et jo ens kuusta.
Itse täällä odottelen neuvolatädin soittoa, aiko tänään soittaa ennen 11 eli pitkä aamu tiedossa. Eilen oli sängystä noustua oikein kamala krapulainen olo joka kesti puolille päivin. Väsymys painaa ja varsinkin kun vielä kaks viikkoa pitäis kestää aamu, ilta, aamu, ilta aamu vuoroa niin pääsiäinen sit menee nukkuessa :)
Mut plussia kehiin rakkaat kuumeilija sisaret :D
-tinneri ja tonttu 5+6
Onnea Vea aikaisesta plussasta=)
Kaunisikävä: toivottavasti saat halutun tuloksen!
).(
Minä alan päästä tässä laihiksessa niin vauhtiin, että huomaan saaneeni muutakin ajateltavaa kuin vauvajutut. Olen nyt siis keväällä päättänyt pudottaa muutaman kilon ja päästä tuosta vararenkaasta eroon.
Raskautumisen suhteen ei täälläkään ole kummempia odotuksia... en tosin kamalasti petykään tädin tulosta. Sitten tammikuisista tippuminen tulee aiheuttamaan suuremman pettymyksen=/ Mutta en nyt todellakaan murehdi sitä vielä!
Nyt loppukiertolaiset testaamaan rynnäköllä!!!! olen malttamaton kuulemaan hyviä uutisia=)
Tellu
olisko kp 19/28(-32)
Tulin pitkästä aikaa käväisemään täällä, kun on itselläni tämä kierto mennyt nyt "ohi" raskautumishaaveiden suhteen, ollaan käytettyä kumia ehkäisynä ja välillä sitten taas ilmankin oltu, että pieni mahdollisuus raskautumiseen on tässä kuussa.. Tätiä kylään odotellessa, ensi viikolla pitäisi ilmestyä :)
Ensimmäiset kunnon menkat pillereiden jälkeen vasta tulleet, en tiedä onko kierto lähtenyt ihan tasaisesti tästä nyt käyntiin, ennen pillereitä tiesi päivälleen milloin alkaa, millä kellonlyömällä, kierto oli slloin 27 päivää pitkä. Ehkä nyt on sama juttu.. Jännityksellä odotan. Seuraavasta kierrosta alkaa kunnon yritys ;) Miesparka..
Christabel kp23/27 yk1
Lumikukka kp 44/28-?
Hopeinen kp 40/28-30
Tiiuli kp 36/30 yk 5
Tiinu kp 31/34-36 yk 1
Miiru kp 30/29
Myrttis kp 29/(31)34
kaunisikävä kp 29/28-36 yk 1
Millie kp 28/28
Huhti kp 25/31 yk 3
Piidu 25/29-30(37)
Christabel kp 24/?
Jepsis kp 24/28-31
Kiamari kp 24/28-30 yk 6
mermaid 19/26-31
Tellu kp 19/28 yk 2
Tintteli/Tintti-Tyy kp 17/28 yk 8
Minny kp 16/29-32 yk 9
Sassu kp 16/28-30
Natalia kp 16/27-29 yk 7
Gabriela kp 15/25-31
Eleanora kp 14/?
Hatuli kp 12
Risu kp 9/27-30
Timtam
Hkp
TulevaÄippä
PLUSSANNEET:
Noaky kp 35/27-34 yk 1
Miisku kp 33/29-34 yk 5
Uuve kp 30/23-30 yk 5
Tinneri kp 38/31-34 yk 6
Vea kp 25/30-31
Toivottavasti meni oikein kaikkien kp:t.
Lindaliina (marraskuisista)
En sitten ehtinytkään eilen takas jatkamaan jorinoita.
Näin viime yönä sellasta unta, että rinnoista tuli maitoa oikein syöksymällä. Aamulla oli tietenkin pakko räplätä nännejä ja tosiaan samantien tuli molempiin nänneihin useampia maitotippoja. Tästä olisi niin ihana innostua, mutta samanlailla kävi pari kiertoa sitten ja silloin oli vielä tosi kipeät nännit. Ja tuloshan on tiedossa, ei edes viivanpaikkaa testattu.
Pahoittelut tippuneille :(
Saatiin onneksi edes 1 plussa, nyt se juna lähtee!!
Oisko kellään teoriaa siitä mikä mua repäsi oikein kunnolla muniksesta toissapäivänä? Kipu oli tosiaan niin kova, että väännyin kaksinkerroin kesken kävelyn. Kesti vaan pari sekuntia. Oviksen oletan olleen jo aikaisemmin.
Mieli alkaa taas löytämään oireita, vaikka niin piti olla stressaamatta. Kohtua jomottaa ja nivusista nappaa välillä :). Mä en kyllä enää usko mihinkään oireisiin, vaikka ne olisi kuinka todellisia. Tällä kertaa yritän olla testaamatta etukäteen, testaan sitten jos menkat on myöhässä.
Nyt ajatukset harhailee niin paljon, että en osaa keskittyä tähän.
Plussailkaa viikonloppuna!!!
Tintti-tyy
Testin tein aamuyöllä kun heräsin pissalle.. negatiivista siis näytti. Apteekin oma testi, mitenhän herkkä muuten on? En löytänyt tuoteselosteesta/käyttöohjeesta ainakaan tarkkoja tietoja herkkyydestä.
Muutoin samaa kuuluu kuin tähänkin asti, ei ole menkoista tietoakaan (yleensä alkaa kuitenkin vähintään tuhrua olla vessakäyntien yhteydessä mutta nyt ei mitään). Rinnat arat ja jöpöttää, tänään alavatsajuimimista ja painon tunnetta ehkä vähän enemmän, juimii välillä myös jompaa kumpaa sivua eli munasarjoissa? Mitähän se merkkaa.. ovulaatiosta kun ei kyllä voi olla kyse.
Eli eipä uutta minun elooni tänään, jospa tekisi testiä uudestaan parin pvn päästä, esim. sunnuntaina? Vai mitä olette mieltä, pitäisikö odottaa vielä pidemmälle? Kamalan malttamaton mieli ja väkisinkin miettii vähän väliä tätä ja ajatukset vaeltelee jo "sitten kun" aikaan.. Mutta kun tahtoisi olla liikaa innostumatta turhan aikaisin..
Taisi siellä olla uusia plussanneita. Ainakin yksi. Huippua!!! :)))
Itse piinailen edelleen. Nyt kp 31/34-36. Ei ole yhtään raskaana oleva olo. Menkkamainen jomotus senkun jatkuu ja välillä täytyy ihan käydä tarkastamassa, että joko alkoi...toistaiseksi mitään punaista vuotoa ei ole näkynyt. Vatsassa tuntuu vähän sellaista "kutinaa" ja pieniä vihlaisuja silloin tällöin. Valkovuotoa tulee välillä pieni loraus. Kuinka yleinen raskausoire rintojen/nännien kipeytyminen on? Kun mulla on tissit ihan entisellään niin sekin vähän pistää epäilemään raskautta. On tää tämmöstä! Ootellaan, että pääsen testailemaan. :D
Mukavaa viikonloppua!
Tiinu
Täällä yksi 24v neiti (mies 29) kuumeiseina odottaa mitä tällä kierrolla tapahtuu. Nyt on menossa kp 19/26-28 ja ovulaatio oli maanantaina. Kirjoittelin jo innoissani tuonne tammikuu 2012 palstalle kunnes tajusin että vielähän tässä on mahdollisuuksia myös joulukuulle :D
Tammikuusta on oltu ilman ehkäisyä, joten ei vielä stressata kovin pahasti tästä raskausajatuksesta
Apteekin omalla. Nega! :(
Nyt takaisin sänkyyn, jos vielä uni tulisi.
Tiinu kp 32/34-36
Mitäköhän tää nyt on? Mulla on jo muutaman päivän vihlonut nivusista ihan paikoillaan ollessani, ei siis ole mitään sellaisia repäisykipuja, jotka tulee ylös noustessa. Kovasti tekis mieli tehdä testi mutta kyllä mä ainakin tiistaihin aion odotella. Vaikka tuskinpa nuo mitään raskausoireita on tai jos onkin niin kaiketi ainakin kovin epätyypillisiä.
kiamari kp 25/ 28-30
Viikonpäästä pitäisi vasta alkaa kuukautiset, mutta tänään tuli rusehtavaa vuotoa pöksyihin, ihan vähän siis, ei mitään kiouja eikä muuta. Koskaan ennen mulla ei ole tullut mitään välivuotoja/tiputteluja... Onko kellään ollut mitään tällaista, voisko olla merkki raskaudesta? :D eikös se kiinnitymisvuotokin tule yleensä vähän myöhemmin. Eli innostun täällä vaan ihan turhaan...
Alanis kp 20/26-28
Alanis: tervetuloa ja hyvältä kuulostaa oireet! Eikös kiinnittyminen tapahdu siinä 6-7 vrk oviksen jälkeen, joten sun kp:lla näyttäs erinomaiselta se tiputteluvuoto!! :-)
Tiinu: älä vaivu epätoivoon! Melko aikaisilla kp:llahan testasit.. Usko, että niin kauan on toivoa, kun ei menkat ala. Tsemppiä!! :-)
(Mä en muuten voi käyttää termiä "tulee täti käymään" negatiivisessa mielessä, kun mulla on 6 kivaa tätiä, joitten tapaaminen on aina mieluista! :-D Siksi käytän tota vanhanaikaista termiä "menkat" vaan..)
Mermaid: mielialan muutokset kuuluu joka naisen elämään ;-) Allekirjoittanut oli viime tiistaina niin syvällä surufiiliksissä, että ei mitään rajaa.. Mutta niin vaan sekin meni ohi.. Ja monella naisellahan juuri se kierto, jossa ei ole mitään merkkejä, onkin se kierto jolloin on tärpännyt. Tsemppiä ajan kulumisen odotteluun, odotusta odottavan aika on niin pitkä, tiedetään. :-)
Anju: pitkäkiertoisilla on varmaan vielä tuplaten inhottavaa odotella. Käsittääkseni (ja esim vauva-lehden sivuilla sanotaan) että normaali kierto on 23-35 päivää. Kyllä siis 40 on jo pitkä kierto. Itse liputan aina gynellä käynnin puolesta. Oma gyneni on niin ihana, että kävisin ihan jo siksikin ;-) Ja minultakin löytyi PCO, vaikkei mitään näkyviä merkkejä ollutkaan! Tsemppiä siis sullekin! Ajatellaan niin, että tämä on SE kierto sullakin. :-)
Tellua kadehdin laihduttamisen onnistumisesta! Itsellä tekis terveydellisesti hyvää laihtua muutama kilo, mutta aika tiukassa ne tuntuu olevan..!!
Christabel, heti pillereiden lopettamisen jälkeenhän on moni raskautunut!! Sulla on todella hyvä tilanne siis ja alkaa olla todella jännät päivät, peukkuja!! Jännään puolestasi täällä :-)
Kaunisikävä: hyvältä kuulostaa oireet!! :-) Mutta voi olla vielä aika aikaista testata, vai päätitkö tehdä testin tänään uudestaan? Plussapeukkuja!!
Kiamari: raskausoireet tuntuvat olevan ihan henkimaailman juttuja. Toisella on kaikki oireet, toisella ei mitään, ja ihan yhtä raskaana ovat. Saman naisen jokainen raskauskin on erilainen, joten yritä nyt sitten siinä ymmärtää oireita.. Tsemppiä sullekin, ja plussapeukkuja! :-)
Oman navan alapuolella: Kananmunamaista ovislimaa tuli siis lopulta ma, ke ja pe. Olen ihan innoissani siitä, koska ovislimoja en bongaa useinkaan, hyvin epätavallista mulle. Joten odotukset on nyt todella korkeella, että tässä kuussa olisin ovuloinut! Perjantaina alavatsaa poltteli, siis oli oikeen reippaasti kipuja ja pitkään. Lauantaina illalla tuli sellasia pieniä tuntemuksia kuin "piikkejä" molemmilla puolilla. Jos nyt tärppäis, voisin tehdä testin sinä päivänä kun täytän 40v!!
Ihanaa kevätpäivää ja paljon onnea itse kullekin! :-)
t. Gabriela 17/25-31
Tervetuloa Kaunisikävä! Toivottavasti muilla tulisi plussia kehiin.
Eilen myöhään illalla alkoi menkat...tiesin sen, koska ei vaan ollut sellainen olo että oisin raskaana. Kyllä sen vaan tietää jos on.
Minulle voi laittaa kp 1/30 ja yk 3. Sirrympä sitten tammikuisiin!