Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

anoppi meni antamaan perunaa ja hedelmää

Vierailija
21.02.2011 |

4kk tytöllemme, vaikka nimenomaan oli neuvolasta tullut suositus, että vielä rauhassa katseltaisiin kiinteiden aloitusta, kun on ollut niin vatsavaivainen pikkuneiti. Nyt sitten kun olin itse lääkärissä anoppi oli tunnin lapsen kanssa, niin jo oli sillä välin annettu perunaa ja päärynää. Nyt 1,5h myöhemmin tyttö ei kun kiemurtelee ja huutaa kurkku suorana. tietääkö muut tällaisia anoppeja? =(

Kommentit (100)

Vierailija
21/100 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että noin pienen mukaan annettaisi omat eväät ja tarkat ruokkimisohjeet.

Vierailija
22/100 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä meni mummo antamaan perunaa 2kk ikäiselle lapsellemme,vaikka varsin hyvin tiesi ettei saa vielä antaa.Kun hain lapsemme hoidosta (oli pari tuntia) kielsi antaneensa,mutta siitä huudosta päätellen ja siitä että tuli ekaa kertaa kiinteä kakka..asiassa ei ollut epäilystäkään. Sen jälkeen ei mummo hoitanut meidän lapsia,ikinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/100 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tällaisia anoppeja on muillakin; kiinteät on aloitettu omin päin, lasten hiukset on leikattu heidän ollessa kylässä jne. ja pahinta on, etteivät anopit koe tehneensä mitään väärää kun heille hienovaraisesti yrittää asiasta mainita=(

Vierailija
24/100 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie huutamaan ja kiemurtelemaan anopin eteen....

Uskomaton anoppi; tuollaisen käytöksen jälkeen lasta ei voi sinne viedä hoitoon...... Ensi kerralla -jos ylipäätään viet lasta sinne hoitoon- vaadi kirjallinen allekirjoitus ruokaohjeisiin ja uhkaa oikeudella + välien katkaisulla jos ohjeita ei PILKULLEEN noudateta. Vakavan keskustelun paikka joka tapauksessa!

Vierailija
25/100 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmiset elävät jossain ihan omassa todellisuudessaan. Itse jätin 3 kk vauvan anopille (anopillepa tietenkin ;)) pariksi tunniksi ja tarkat ohjeet, että jos nälkä yllättää, niin pumpattua maitoa pullosta, joka oli valmiina.

Silti anopi soitti tunnin päästä, että olenko varma, ettei vauvalle anneta mitään muuta, edes vettä. Onneksi kysyi sentään. Ennen oli erilaiset hoito-ohjeet.

Vierailija
26/100 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

anoppi oli siis meillä kotonamme lasta hoitamassa, ja annoin tietysti tarkat ohjeet hoidosta ja ruoasta. (mikä nyt oli helppoa, kun pelkällä maidolla vielä mennään) Hänellä oli ollut mukanaa purkki päärynäsosetta ja perunan keittänyt meiltä. eikä todellakaan yhtään ymmärtänyt, miksi menin pois tolaltani=(

Vierailija
27/100 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aivan ka-ma-laa!

Vierailija
28/100 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

perunaa jo 2 kk vanhana ,kun vauva pulautteli maidosta. Itsekin olen jo 3 kk syöttänyt kasvissoseita. Banaanihan annettiin ennnen ihan kk vanhana.

Vierailija
29/100 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan se, että toisen lasta on hoidettu ohjeiden vastaisesti. Ei tuollaiseen ihmiseen voi luottaa.

perunaa jo 2 kk vanhana ,kun vauva pulautteli maidosta. Itsekin olen jo 3 kk syöttänyt kasvissoseita. Banaanihan annettiin ennnen ihan kk vanhana.

Vierailija
30/100 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

toi ny mikään kauhea juttu ole. Mutta sano toki anopille, että vatsavaivoja tuli.

Vierailija
31/100 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se perna vatsaväänteitä tee, meillä naapuri rupesi antamaan perunaa jo 2 kk vanhana ,kun vauva pulautteli maidosta. Itsekin olen jo 3 kk syöttänyt kasvissoseita. Banaanihan annettiin ennnen ihan kk vanhana.

Meillä nimenomaan peruna aiheuttaa hirveät vatsakivut.

Vierailija
32/100 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmisten sisälukutaidossa vikaa. jos ap kirjoittaa, että muutenkin ollut kovin vatsakipuinen vauva, niin tottakai kiinteiden aloituksessa noudatetaan vielä enemmän varovaisuutta, harkintaa, eikä todellakaan mennä antamaan sekä perunaa, että hedelmää. Mutta joo näitä tapauksia kyllä riittää, tiedän tapauksen, jossa anoppi meni myös aloittamaan kiinteät 3kk vauvalle, kun isä oli vauvan kanssa siellä käymässä. Isä ei älynnyt olla sen vertaa tarkkana, niin pääsi anoppi hyvin käyttämään tilannetta hyväkseen.

Vierailija
33/100 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhoilla ihmisillä taitaa olla suonet niin tukossa etteivät älyä mittään kun ei veri kierrä päähän asti : D

Mutta.. joo kandee laittaa aina lappu. Jos on tottunu tekemään asiat tietyllä tavalla, niin tekee ne silleen vastakin (mitä on tehnyt omien lasten kaa jne)

Vanhat ihmiset ei muista mitään mitä niille puhuu, varsinkin jos se on ristiriidassa niiden kokemuspohjan kanssa

Vierailija
34/100 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta nyt ainakin opit, ap, että anoppiisi ei kannata pahemmin luottaa lapsenhoitoasioissa. Varmaan tekisi jatkossakin niin kuin itse lystää.

Vauva parka, mutta pidä itse ihan rauhassa taukoa vielä pari kuukautta. Ei ole mitään tarvetta antaa kiinteitä ennen 6 kk ikää, koska lapsen suolisto ei ole vielä tarpeeksi kypsynyt siihen.

Vierailija
35/100 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mammat on ongelmat!! olisit ap tyytyväinen, että anoppi sentään älysi ruokkia lasta. Taidat olla vaan mustis, kun et itse ole ensimmäisenä paikalla todistamassa jokaista ekaa suupalaa tai paskapökälettä. Hankkikaa elämä mammat!

Vierailija
36/100 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloitettiin pojulle kiinteät jo 3,5kk iässä, koska korviketta meni niin älyttömät määrät, että neuvolasta suosittelivat aloittamaan. meillä meni aloitus hyvin ilman sen suurempia ongelmia. Mutta sympatiat ovat ap puolellasi, en jättäisi lasta enää kyllä anopille hoitoon

Vierailija
37/100 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mielestä ainakin on kamala juttu. Ei siis palanen perunaa, vaan luottamus. Jos ihmiseen ei voi luottaa pikkuasiassa, miten voi luottaa isommissa? Jos joku tekee oman päänsä mukaan vaikka on ohjeet annettu. Ja vielä kahta eri kiinteää kerralla täysimetetylle? Törkeä temppu.

Anoppi halusi varmaan jyrätä vanhemmat ja olla ensimmäinen, jolta vauva saa "herkkuja". Ei tullaista tapahdu vahingossa.

toi ny mikään kauhea juttu ole. Mutta sano toki anopille, että vatsavaivoja tuli.

Vierailija
38/100 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja intresseistäsi en tiedä, mutta itse ainakin haluan olla todistamassa lasteni ensimmäisiä suupaloja. Ehkä jopa ottamassa valokuvan. Ehkäpä mulla ei sitten ole elämää :)

mammat on ongelmat!! olisit ap tyytyväinen, että anoppi sentään älysi ruokkia lasta. Taidat olla vaan mustis, kun et itse ole ensimmäisenä paikalla todistamassa jokaista ekaa suupalaa tai paskapökälettä. Hankkikaa elämä mammat!

Vierailija
39/100 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
40/100 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta johtuu kyllä siitä, että tyttö ei ollut alle 4kk iässä ilman minua anopilla. Oli jo kovaa vauhtia antamassa perunaa 2 kk iässä. Saatiin tästä riita aikaiseksikin, kun sanoin vastaan, että vasta 4kk iässä aletaan aloittelemaan ja yksi uusi juttu kerrallaan.

Kyllä noi vanhemmat ihmiset on joskus iha älyvapaita kun on ennen tehty erilailla.