Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

anoppi meni antamaan perunaa ja hedelmää

Vierailija
21.02.2011 |

4kk tytöllemme, vaikka nimenomaan oli neuvolasta tullut suositus, että vielä rauhassa katseltaisiin kiinteiden aloitusta, kun on ollut niin vatsavaivainen pikkuneiti. Nyt sitten kun olin itse lääkärissä anoppi oli tunnin lapsen kanssa, niin jo oli sillä välin annettu perunaa ja päärynää. Nyt 1,5h myöhemmin tyttö ei kun kiemurtelee ja huutaa kurkku suorana. tietääkö muut tällaisia anoppeja? =(

Kommentit (100)

Vierailija
61/100 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten anoppi perusteli mokaansa?

Minö antaisin porttikiellon meille ikuisiksi ajoiksi ja välit poikki. lopullisesti. Mikään anteeksipyyntö ei riitä jos ohjeita rikotaan noin törkeästi.

Ja sitten ihmetellään, mistä tämä anoppiviha kumpuaa. Ikuinen porttikielto oikein, ei edes mieheltä tarvitse kysyä:D Koska kyllähän mieskin ymmärtää, että äitinsä yritti MYRKYTTÄÄ ihanan vauveliinin (kateuttaan varmaan) ja miehenkään ei tarvitse tuollaiseen äitiin olla missään yhteydessä ikinä koskaan:D

Ja todellakin mies joutuu valitsemaan vain perheensä äitinsa sijasta: perunaa perkele!

Vierailija
62/100 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mammat on ongelmat!! olisit ap tyytyväinen, että anoppi sentään älysi ruokkia lasta. Taidat olla vaan mustis, kun et itse ole ensimmäisenä paikalla todistamassa jokaista ekaa suupalaa tai paskapökälettä. Hankkikaa elämä mammat!

Kyllä minä ainakin halusin itse antaa ekat maistijaiset omille vauvoille ja kaiken lisäks kuvasin nämä tärkeät tapahtumat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/100 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

puoli teelusikallista maistanut eihän ne heti osaakkaan kiinteitä syödä, ai että ison perunan kokonaan ja purkki pärynäsosetta. Ap taitaa liiotella.

Meidän pikkuiselle alotimme kiinteät 4kk ikäisenä, sillä korviketta alkoi mennä jo ihan älyttömät määrät. Olin jotain lääkkeitä (D-tippoja, Cuplatonia) antanut toisinaan lusikalla ja sitä kautta hieman tarkkaillut vauvan "lusikkatekniikkaa". Ilmeet olivat aivan mahtavia uutta mössöä kokeillessa (olisi harmittanut, jos olisi jäänyt näkemättä ja mies myöhemmin nauraen kertonut), mutta poika siitä huolimatta sai todella hienosti vietyä kaiken ruuan kielellään suun takaosaan ja nieltyä. Oltiin jatkettu mössöä hieman korvikkeella, niin kiinteää oli määrällisesti reilusti enemmän kuin se suositeltu rkl. Ja ihan melkein itkuksi pisti, kun kiinteä loppui siihen, kunnes annettiin pulloa lisäksi. Ihan siis lapsesta kiinni, kuinka paljon se saa ja haluaa ensimmäiselläkin kerralla syödä. Et ei se teidän ainutlaatuinen lapsenne ole mikään standardi siitä, kuinka kaikki maailman lapset käyttäytyy.

Mutta siis ihan alkuperäiseen asiaan kommentoidakseni, niin kyllä muakin korpeaisi, jos tuolla tavalla kuka tahansa tekisi mun lapseni kasvattamiseen liittyviä päätöksiä multa mitään kyselemättä. Ei kukaan vahingossa tuo noin pienelle ruokia mukana, joka ikinen lasta vahtiva ihminen olettaa, että vanhemmat varaavat kyllä itse lapselle sen ruuan, mitä he haluavat tälle syötettävän.

Vierailija
64/100 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole laittamassa välejä poikki, mutta näemmä suurin osa tälläkin palstalla olisi harmistunut kuten minäkin. ja sisälukutaitoa minäkin peräänkuulutan; en missään vaiheessa kirjoittanut että KOKO PERUNAN tai KOKO PURKIN. herranjestas onneksi ei, kun kerran hirveät vatsanväänteet jo pienestä määrästä. Lähinnä olen juuri harmistunut periaatteen vuoksi, ja siksi, koska tiedän, että TÄMÄ ANOPPI juuri toimii muidenkin lastenlasten suhteen paljon räikeämmin, eikä tämä ole ensimmäinen ja viimeinen kerta, kun kävelee meidän, eli vanhempien yli.

Vierailija
65/100 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikuinen porttikielto oikein, ei edes mieheltä tarvitse kysyä:D Koska kyllähän mieskin ymmärtää, että äitinsä yritti MYRKYTTÄÄ ihanan vauveliinin (kateuttaan varmaan) ja miehenkään ei tarvitse tuollaiseen äitiin olla missään yhteydessä ikinä koskaan:D

Vaan anoppi pahimmassa tapauksessa asetti lapsen hengenvaaraan ( allergioista ei ole vielä tuossa vaiheessa MITÄÄN varmuutta suuntaan eikä toiseen) Sen lisäksi anoppi jätti noudattamatta ohjeita eikä ottanut yhteyttä, jos oli kysyttävää. Tuollaisen jälkeen ei voi luottaa anoppiin ( tai kehenkään muuhunkaan) yhtään!

Mies saisi mennä anoppilaan ja olla yhteydessä miten paljon haluaa, mutta anoppi ei olisi tervetullut minun kotiini eikä saisi olla lapsen kanssa tekemisissä. Luottamuksen voi menettää vain kerran ja sitä ei ikinä saa takaisin. Itse en myöskään oikeasti ja pohjimmiltani anna anteeksi, en mitään, en koskaan, en ainakaan näin pahaa virhettä.

Vierailija
66/100 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mun maailmani siihen kaatuisi, jos anoppi antaisi 4kk ikäiselle perunaa =) Vaikka siitä vatsanväänteitä tulisi niin ei siihen kuole, parin tunnin päästä helpottaa.

Luuletteko, että se anoppi sen kiusallaan tekee? Ei varmasti! Hyvää hyvyyttään. Ihan kuten teidän aviomiehennekin se on aikoinaan hoitanut ja kelpo miehiä niistä on kasvanut =)

Mun oma äiti on ollut juottamassa mun lapsille vastasyntyneestä asti vettä tuttipullosta rintaruokinnan jälkeen. Kuulemma siksi, kun 70- luvulla niin käskettiin, silloin kuulemma piti huuhdella vauvan suu vedellä maitoaterian jälkeen.

Toisaalta mun anoppi taas ei olisi antanut mun lapsille muuta kuin perunaa ja naudan jauhelihaa 1- vuotiaaksi asti, koska "ei niille hirveesti uskalla ruokia antaa, jos vaikka vatsaa vääntäisi". Huoh...

Että vähän suhteellisuuden tajua sisaret. Ymmärtäisin pillastumisen, jos 4kk ikäiselle laitettaisiin suklaapaloja suuhun, mutta että ihan perunaa...

Meillä miehen veljen vaimo meni antamaan päärynäsosetta 3kk esikoisemme kun oli siellä hoidossa. Ko ämmällä on lapsia itsellään, ovat täysi-ikäisiä. Hoito-ohjeet oli mukana ja olivat tarkat.

Olisimme olleet poissa korkeintaan tunnin mutta jo puolen tunnin päästä tämä järjenjättiläinen soittaa että pitää lähteä ensiapuun.

Lapsi oli siis allerginen päärynälle ja kuolema oli lähellä. (kyllä, lääkärikin sanoi että oli lähellä) Sairaalassa haukuin sen naisen pystyyn ja sanoin että jos tulee ikinä lastani lähelle saa lähestymiskiellon niskaansa.

Perustelut tältä naiselta oli "hyvää hyvyyttäni minä vain....". Tässä vaiheessa teki mieli paiskoa sitä muijaa pitkin seiniä.

Ja ei, en ole enää antanut esikoistamme hoitoon kenellekään vanhemmalle ihmiselle, varsinkaan sukulaisille, enkä myöskään kahta nuorintakaan.

Miehen veljen vaimolla on vähiten asiaa lastemme lähelle.

Että mielestäni ei ole todellakaan pikkujuttu että annetaan noita ruokia ilman lupia.

Vierailija
67/100 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"hyvää hyvyyttänihän minä vaan" ja sitten heittäydytään marttyyriksi tippa silmäkulmassa. Tuossakin tapauksessa olisi voinut käyd ä huonosti, jos ap:n vauva olisikin ollut allerginen

Vierailija
68/100 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun voi olla vaikka allerginen niin ei uskalla kokeilla...

huoh

Vierailija
69/100 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä noita idiootteja kasvaa?! Mun ystävän anoppi antoi hänen maitoallergiselle lapselleen piimää, vaikka tiesi maitoallergiasta. Eikä ottanut todesta vilja-allergioita, vaan antoi salaa milloin mitäkin!

Vierailija
70/100 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas anoppi tartutti karieksen samalla lusikalla.. asiasta oli puhuttu.. suutuin

Vierailija
71/100 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä ikinä kahta uutta ruoka-ainetta samalla viikolla saati samalla kertaa! Ihan perusjuttu ja pitäisi olla kaikille selvää.

Lisäksi kokeilut on ennaltasuunniteltu eikä mitään "jos vaikka päärynäsose maistuisi vauvalle"

Vierailija
72/100 |
23.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis mun anoppi antoi maitoallergiselle pojalleni NAN:ia!!! Vein pojan anopin luo pariksi tunniksi kun itse kävin kampaajalla ja hierojalla (pojalla tuolloin ikää 3,5kk). Vein tottakai anopin luo pojalle sopivaa korviketta ja sanoin että vain ja ainoastaan sitä saa antaa eikä mitään muuta!! ja muutenkin tarkat ohjeet että paljonko antaa yms..

No sitten kun tulin hakemaan poikaa, niin huomasin ensimmäiseksi keittiön pöydällä avatun NAN purkin!!:( Olisi tehnyt mieli hyökätä anopin kurkkuun kiinni!!;) hän perusteli asian sillä että antoi NAN:ia, että nuo meidän ostamat säästyisi, kun maksavatkin niin paljon!! eikä muka tiennyt ettei NAN:ia olisi saanut antaa!! JUST JOO!!! Oli todella kiva hakea huutava, punaista näppyä täynnä oleva poika!! onneksi kuitenkaan mitään hengenvaaraa ei ollut!! LUOJAN KIITOS!! Emme olleet puheväleissä pariin kolmeen kuukauteen, mutta sovimme kuitenki "riidan"... en tosin vie poikaa enää hänelle hoitoon!!

Vierailija
73/100 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...mutta ei nyt pillastuta. Eihän siinä sinänsä mitään vaarallista ollut, voihan olla että lapsi on ollut levoton ja anoppi tulkinnut näläksi. Ennen oli tosiaan aika erilaiset ohjeet. Mutta kyllä saa ehdottomasti harmistua ja anopille pitää myös kertoa että pieleen meni. Jokaisella vanhemmalla on oikeus ihan itse antaa ekat lusikalliset, oli lapsia 1 tai 11.

Vierailija
74/100 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi oli selvästi etukäteen päättänyt, että nyt on pojantyttären aika aloittaa kiinteät. Miksi hän muuten olisi tuonut päärynäpurkin mukanaan? Ja vielä tunnissa ehtinyt keittää perunan?

Oireet kuulostaa siltä, että tytöllä on herkkä vatsa tai on allerginen. Perunalle tai päärynälle tai sitten anoppi notkisti perunasosetta maidolla tai voilla.

Tuollainen anoppi ei hoitaisi lapsiani muuten kuin hätätilassa. Minulla ei ole mitään niin tärkeää menoa, että jättäisin lapseni ihmiselle johon ei voi luottaa.

Vierailija
75/100 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahimmassa tapauksessa vaikka kuolla jos on kyse pahasta allergiasta.

Ei munkaan lapsia tartte hoitaa just pilkulleen niinkuin minä hoitaisin, mutta jos jostain asiasta annan ohjeet, niin siihen on todellakin syynsä enkä sellaiselle ihmiselle antaisi lasta hoitoon joka "hyvää hyvyyttään" tai sitten ihan piittaamattomuuttaan toimii niitä castaan.

vaan se, että toisen lasta on hoidettu ohjeiden vastaisesti. Ei tuollaiseen ihmiseen voi luottaa.

Ihan kuin ne vauvat siitä pilalle menisi. Älkää antako ikinä kenellekään hoitoon, ettei vaan joku toimi erilailla kuin te itse...

Vierailija
76/100 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olisin todella kettuuntunut. Kyse on nimenomaan siitä, että kunnioittako anoppia sinua vanhempana ja kasvattajana.

Ilmeisesti ei, koska oli pakko mennä heti tekemään omalla tavallaan.

Meillä sentään appivanhemmat kysyy, vaikka omat ohjeet ja tietämys on "kivikaudelta" eli 70-luvun alusta.

Vierailija
77/100 |
23.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On useasti sanottu että ei saa antaa paprikaa kun poika on allerginen.

Ei mene sinne päähän ei. Taas oli syötetty lenkkimakkaraa ja illalla pojalla perselauloi ja loppu yö meni huutoa kuunnellessa kun mahaan satuu ja persreikää polttaa. Aina sama virsi. Täytyyhän popjan joskus jotain saada kun kaikki muutkin syö. Seuraavaksi vien vaikka keskellä yötä huutavan pojan anopille ja sanon että perkele hoida sitten kun kerta tämän aiheutitkin.

Anopin mielestä kun allergioita ei ole olemassakaan.

Vierailija
78/100 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ne ovat olleet mielissään ,kun olen jaksanut heidän lapsiaan hoitaa, jos apua ovat tarvinneet. Pyysivät että tekisitkö sitä riisi, peruna ja jauheliha sosetta se on niin hyvää. Teinkin aina heille pakkaseen.

Vierailija
79/100 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en TASAN tekisi mitään vastoin saamiani hoito-ohjeita! Mitä ne mummot kuvittelee, että se on niiden vauva, vai? Ihme juttu.

Vierailija
80/100 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

näin, ja sitten teilataan miniät kiittämättömiksi ja huonokäytöksisiksi, kun ovat vain pyytäneet, että noudatettaisiin neuvolan ja vanhempien ohjeita vielä noinkin pienen vauvan suhteen. Tuskinpa vain tyttäresikään sinua olisivat päähän paijanneet,jos olisit ensimmäisen kerran ilman lupaa antanut riisiperunalihamössöäsi ja heidän vauvansa olisi siitä saanut pahan allergisen reaktion. Katsokaas kun noin pienellä elämällä on turha pelleillä, kun niitä ohjeita ja neuvojakin noudattamalla pääsee hyvin perille.