anoppi meni antamaan perunaa ja hedelmää
4kk tytöllemme, vaikka nimenomaan oli neuvolasta tullut suositus, että vielä rauhassa katseltaisiin kiinteiden aloitusta, kun on ollut niin vatsavaivainen pikkuneiti. Nyt sitten kun olin itse lääkärissä anoppi oli tunnin lapsen kanssa, niin jo oli sillä välin annettu perunaa ja päärynää. Nyt 1,5h myöhemmin tyttö ei kun kiemurtelee ja huutaa kurkku suorana. tietääkö muut tällaisia anoppeja? =(
Kommentit (100)
eli piti antaa perunaa ja hedelmäsosetta. Ja katso - vatsavaivat katosivat! Paras ohje, mitä neuvola on ikinä osannut antaa!
olla sun eka lapsi jos luottamus anoppiin menee perunanpalasta ja päärynäsoseesta. Järki käteen hei. Mut sano ny sille anopille vielä niin, että varmasti ymmärtää että vatsakipuja tulee. Meinaan ajattelen niin, että se anoppi varmasti ajattelee, että lapsi itkee nälkäänsä ja antoi siksi salaa sitä kiinteää.
ihan vain vauvaa varten? Olisiko ollut niin, että olit pois 4 tuntia ja vauvalle tuli jo iso nälkä?
Lapsi tuotiin isovanhemmille hoitoon 2-3 krt/vko ja viikonloppuisin. Lopulta päätin, että tämä loppuu nyt ja annoin perunaa oikein näkyvästi. Kun miniä aloitti kitinän, että häntä on loukattu niin ilmoitin, että jos ei minun hoitoni kelpaa, hoida itse.
itse asiassa en ollut pois edes kokonaista tuntiakaan, joten rivakat on olleet liikkeet anopilla=/ mutta tämä anoppi on muidenkin lastenlapsien suhteen ollut todella omapäinen, mieheni siskon lapsien suhteen toiminut jo vuosia, kuin he olisivat hänen omiaan. ja lapsi todellakin minun ensimmäinen, enkä ole missään vaiheessa sanonut, että luottamus nyt meni kokonaan rytisten, mutta ihmetystä tuollainen käytös minussa kovasti herätti ja siksi kyselinkin muiden kokemuksia, että tuliko nyt reagoitua turhan voimakkaasti.
onko ensimmäinen vai viides? Ymmärrän, että jos lapsia tulee kerran vuodessa, niin ei jaksa enää jokaisesta hymystä tai ruokahetkestä innostua kymmenennen kohdalla, mutta varmaan aika tavallisesti ihmiset kuitenkin haluavat olla näissä lapsen etapeissa mukana itse.
Itselläni on vain yksi lapsi ja ainoaksi jää ja voitte olloa varmoja, että jokainen uusi asia kuvataan ja ihmetellään lapsen isän kanssa aivan into piukeana :) Ja meillä on siihen aivan täysi oikeus.
että kyllä menisi luottamus anoppiin vastaavan jälkeen. Miten hänelle voi luottaa lapsen hoitoon jos ei noudata vanhempien nimenomaisia ohjeita? Joille voi olla todellakin painavat syyt?
itse asiassa en ollut pois edes kokonaista tuntiakaan, joten rivakat on olleet liikkeet anopilla=/ mutta tämä anoppi on muidenkin lastenlapsien suhteen ollut todella omapäinen, mieheni siskon lapsien suhteen toiminut jo vuosia, kuin he olisivat hänen omiaan. ja lapsi todellakin minun ensimmäinen, enkä ole missään vaiheessa sanonut, että luottamus nyt meni kokonaan rytisten, mutta ihmetystä tuollainen käytös minussa kovasti herätti ja siksi
kyselinkin muiden kokemuksia, että tuliko nyt reagoitua turhan voimakkaasti.
mielestä reagoit turhan voimakkaasti vaikka ymmärränkin harmistuksesi. Ei ne isovanhemmat monesti ajattele asioita samalla tavalla kuin mitä nykysuositukset suosittelee. Eikä anoppi varmasti enää muista, millaista itsellään oli olla nuori äiti. Ole kiitollinen, että anoppi kuitenkin haluaa olla osallisena vauvan hoidossa. Erimielisyyksiä varmasti tulee vielä, mutta koita pitää tunteet erillään niistä ja puhu asiallisesti perustellen anopille teidän säännöistä ja miksi niin toimitaan.
puoli teelusikallista maistanut eihän ne heti osaakkaan kiinteitä syödä, ai että ison perunan kokonaan ja purkki pärynäsosetta. Ap taitaa liiotella.
Miten anoppi perusteli mokaansa?
Minö antaisin porttikiellon meille ikuisiksi ajoiksi ja välit poikki. lopullisesti. Mikään anteeksipyyntö ei riitä jos ohjeita rikotaan noin törkeästi.
ei mun maailmani siihen kaatuisi, jos anoppi antaisi 4kk ikäiselle perunaa =) Vaikka siitä vatsanväänteitä tulisi niin ei siihen kuole, parin tunnin päästä helpottaa.
Luuletteko, että se anoppi sen kiusallaan tekee? Ei varmasti! Hyvää hyvyyttään. Ihan kuten teidän aviomiehennekin se on aikoinaan hoitanut ja kelpo miehiä niistä on kasvanut =)
Mun oma äiti on ollut juottamassa mun lapsille vastasyntyneestä asti vettä tuttipullosta rintaruokinnan jälkeen. Kuulemma siksi, kun 70- luvulla niin käskettiin, silloin kuulemma piti huuhdella vauvan suu vedellä maitoaterian jälkeen.
Toisaalta mun anoppi taas ei olisi antanut mun lapsille muuta kuin perunaa ja naudan jauhelihaa 1- vuotiaaksi asti, koska "ei niille hirveesti uskalla ruokia antaa, jos vaikka vatsaa vääntäisi". Huoh...
Että vähän suhteellisuuden tajua sisaret. Ymmärtäisin pillastumisen, jos 4kk ikäiselle laitettaisiin suklaapaloja suuhun, mutta että ihan perunaa...
Luuletko, että pelkät ohjeet saa idiootin toimimaan oikein?
että noin pienen mukaan annettaisi omat eväät ja tarkat ruokkimisohjeet.
vaan se, että toisen lasta on hoidettu ohjeiden vastaisesti. Ei tuollaiseen ihmiseen voi luottaa.
perunaa jo 2 kk vanhana ,kun vauva pulautteli maidosta. Itsekin olen jo 3 kk syöttänyt kasvissoseita. Banaanihan annettiin ennnen ihan kk vanhana.
Ihan kuin ne vauvat siitä pilalle menisi. Älkää antako ikinä kenellekään hoitoon, ettei vaan joku toimi erilailla kuin te itse...
Mun oma äiti on ollut juottamassa mun lapsille vastasyntyneestä asti vettä tuttipullosta rintaruokinnan jälkeen. Kuulemma siksi, kun 70- luvulla niin käskettiin, silloin kuulemma piti huuhdella vauvan suu vedellä maitoaterian jälkeen.
n. 30 vuoden päästä, kun olen 60 ja mahdollisesti isoäiti, olen niin seniili, etten pysty lukemaan ja ymmärtämään sen ajan lastenhoitosuosituksia.
periaatekysymys. jos on sovittu mitä lapselle saa syöttää, niin silloin ei mennä omin päin perunaa ja hedelmiä antamaan.
ei mun maailmani siihen kaatuisi, jos anoppi antaisi 4kk ikäiselle perunaa =) Vaikka siitä vatsanväänteitä tulisi niin ei siihen kuole, parin tunnin päästä helpottaa. Luuletteko, että se anoppi sen kiusallaan tekee? Ei varmasti! Hyvää hyvyyttään. Ihan kuten teidän aviomiehennekin se on aikoinaan hoitanut ja kelpo miehiä niistä on kasvanut =) Mun oma äiti on ollut juottamassa mun lapsille vastasyntyneestä asti vettä tuttipullosta rintaruokinnan jälkeen. Kuulemma siksi, kun 70- luvulla niin käskettiin, silloin kuulemma piti huuhdella vauvan suu vedellä maitoaterian jälkeen. Toisaalta mun anoppi taas ei olisi antanut mun lapsille muuta kuin perunaa ja naudan jauhelihaa 1- vuotiaaksi asti, koska "ei niille hirveesti uskalla ruokia antaa, jos vaikka vatsaa vääntäisi". Huoh... Että vähän suhteellisuuden tajua sisaret. Ymmärtäisin pillastumisen, jos 4kk ikäiselle laitettaisiin suklaapaloja suuhun, mutta että ihan perunaa...
lapset oli pienenä pahasti allergisia. Jos joku olisi aiheuttanu lapselle hengenvaaran tekemällä jotain tuollaista niin eipä olisi meille enää asiaa. Onneksi meidän anoppi ymmärtää noi allergia-asiat ja muutkin jutut tosi hyvin.
eikä todellakaan yhtään ymmärtänyt, miksi menin pois tolaltani=(
Ihme hysteerikkoja. Ensi kerralla paremmat ohjeet, tai sitten hoida lapsi itse. That's it, mitä sitä vatvomaan, tapahtunut mikä tapahtunut.
periaatekysymys. jos on sovittu mitä lapselle saa syöttää, niin silloin ei mennä omin päin perunaa ja hedelmiä antamaan.
ei mun maailmani siihen kaatuisi, jos anoppi antaisi 4kk ikäiselle perunaa =) Vaikka siitä vatsanväänteitä tulisi niin ei siihen kuole, parin tunnin päästä helpottaa. Luuletteko, että se anoppi sen kiusallaan tekee? Ei varmasti! Hyvää hyvyyttään. Ihan kuten teidän aviomiehennekin se on aikoinaan hoitanut ja kelpo miehiä niistä on kasvanut =) Mun oma äiti on ollut juottamassa mun lapsille vastasyntyneestä asti vettä tuttipullosta rintaruokinnan jälkeen. Kuulemma siksi, kun 70- luvulla niin käskettiin, silloin kuulemma piti huuhdella vauvan suu vedellä maitoaterian jälkeen. Toisaalta mun anoppi taas ei olisi antanut mun lapsille muuta kuin perunaa ja naudan jauhelihaa 1- vuotiaaksi asti, koska "ei niille hirveesti uskalla ruokia antaa, jos vaikka vatsaa vääntäisi". Huoh... Että vähän suhteellisuuden tajua sisaret. Ymmärtäisin pillastumisen, jos 4kk ikäiselle laitettaisiin suklaapaloja suuhun, mutta että ihan perunaa...
Pahimpia aina onkin juuri nämä P E R I A A T E -mammat... Kun kaiken pitää mennä aina juuri millilleen oman periaatteen mukaan, tippaakaan ei löydy joustoa. Voi, voi, kyllä (toivottavasti) elämä opettaa.
jäätelöä. Ja vielä omalla lusikalla. Siis yök..
Oli siis meillä ja pöydässä oli jäätelöä. vauva istui anopin sylissä ja hups keikkaa, jo oli lusikallinen sulanutta jäätelöä melkein vauvan suussa. Ehdin hätiin. Melkein anoppi itkua väänsi, kun ei lapselle mitään anneta ja muut vaan syö. Siis kolmikuinen, haloo!!! Paljonko tiesi jäävänsä jostain paitsi :)
mulla ei varmaan sitten ole elämää, kun olen jopa videoinut lapseni ensimmäiset ilmeet, hänen maistettuaan ensimmäisen kerran kiinteitä. ja kyllä, valokuva on myös ekasta pottatuotoksesta =D=D=D